Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

http://www.economica.net/constantin-stroe-mr-dacia-despre-un-nou-producator-auto-in-romania-am-ratat-deja-doua-sanse-sper-sa-nu-mai-avem-un-rateu_102879.html

Preşedintele ACAROM, fost director Dacia, a lăsat să înţeleagă că un nou producător auto, după Dacia-Renault şi Ford, ar putea intra în România. Acesta a spus că, după două eşecuri majore, cu Mercedes şi Jaguar, nu ne putem permite un nou rateu.
     România a avut deja două eşecuri în atragerea unui al treilea producător auto în România şi un al treilea eşec ar fi greu de digerat, a spus preşedintele Asociaţiei Producătorilor Români de Autovehicule, fost director general Dacia, Constantin Stroe, întrebat dacă există negocieri între stat şi un potenţial nou investitor în construcţia de maşini din România. Întrebat punctual cine ar putea fi cel de-al treilea constructor auto din România, după Dacia şi Ford, Stroe a precizat că nu mai doreşte să adauge nimic în acest moment.
      ,,Am avut deja două rateuri mari în România, sper să nu-l avem şi pe al treilea. Punct", a declarat preşedintele ACAROM. Potrivit acestuia, un nou producător auto în România ar putea proveni din Asia. Fără a menţiona un anumit producător sau o anumită ţară, Stroe a precizat că asiaticii, în special sud-coreenii, sunt foarte agresivi în a se extinde în Europa. Acesta a afirmat că, în condiţiile în care UE este într-un acord "tax free" cu Coreea de Sud, asiaticii profită pentru a vinde masiv în Europa. "Sud-coreenii vând 800.000 de unităţi anual în UE, în timp ce UE vinde doar 120.000 de unităţi anual în Coreea de Sud", arată Stroe.
      În 2008, România a ratat, în favoarea Ungariei, amplasarea unei fabrici de asamblare Mercedes. De acest eşec vorbeşte preşedintele ACAROM. ,,M-am ocupat personal de acest proiect. Mercedes dorea un amplasament aproape de graniţa de Vest, care să fie şi în centrul unui bazin larg de forţă de muncă calificată. Din motive de care nici nu mai vreau să-mi amintesc acum, România a eşuat în atragerea acestei investiţii".
      Un al doilea eşec este fabrica Jaguar de la Braşov, un proiect de asemenea ratat, construcţie care ar fi putut începe în acest an sau în 2016, după ce o delegaţie a Tata Motors, patronul Jaguar, a venit, la începutul anului la Poalele Tâmpei pentru a studia un posibil amplasament. Văzând infrastructura locală şi căile de joncţiune rutieră cu Vestul, au renunţat, şi fabrica unde se vor angaja 8.000 de persoane se va face în Slovacia.
      Despre posibila intrare a unui nou constructor auto în România,ECONOMICA.NET a relatat încă de anul trecut. La acel moment, precizam că un mare constructor auto a delegat firma de consultanţă Roland Berger să poarte tratative cu Ministerul Economiei pentru alegerea unui amplasament de 40 de hectare unde să construiască o fabrică cu o capacitate de 300.000 de unităţi pe an, care ar urma să aibă 3.000 de salariaţi. Investitorul ar fi urmat să construiască, în acelaşi amplasament, şi 300.000 de motoare pe an. Prin adresa către Economie, potenţialul investitor cerea de la statul român "1-2 propuneri de locaţii potenţiale pentru viitoarea fabrică şi argumentarea alegerii (date cheie, prezentare şi poze)".
      Cel mai important, producătorul auto solicita statului să-şi prezinte disponibilitatea de a oferi ajutor în vederea luării deciziei finale de investiţie, "pachete de stimulente specifice ce ar putea fi luate în calcul pentru a sprijini această investiţie".
      De atunci, MECMA nu a furnizat noi date privind progresul negocierilor, numele potenţialului investitor sau posibilul amplasament.
      În prezent, România are doi producători auto, la Mioveni şi Craiova: Dacia şi Ford. Împreună au o producţie de circa 400.000 de unităţi şi o cifră de afaceri cumulată de aproape 6 miliarde de euro.
      Toată industria auto din România, asamblare autovehicule plus componente, are o cifră de afaceri anuală de aproape 19 miliarde de euro, care generează circa 12% din PIB.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Sud-coreeni? Ce marci au? Kia?

pasadia


TibiV

Hyundai, Kia (care este detinuta de Hyundai din 1998), Renault Samsung Motors (70% Renault), Ssanhg Yong (49% detinuta de o firma chinezeasca), si (last but not the least) GM Koreea, ex-Daewoo.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Ar fi tare sa fie GM...dupa ce au renuntat gratis la fabrica de la Craiova.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

panda_no 5

Hyundai si Kia se produc in Cehia si Slovacia.
Putin probabil

TibiV

GM a fost deja si a plecat de la Craiova...
Renault este aici la Pitesti
Atunci, prin eliminare ramane... Ssang Yong ?!...  :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Argumentul cum ca Hyundai si Kia produc si in alte parti si din cauza asta nu ar veni in RO, nu mi se pare valid. Nu stim planurile de extindere... evident sunt doar speculatii astea, insa nici nu putem spune ca daca au o fabrica acolo nu vor o alta in RO. Dupa principiul asta nu mai vine niciun constructor ca au fabrici si in alta parte.

adiarc

Cei doi vând cam 8-900.000 de mii pe an si au creșteri in fiecare an....deci vor sa se extindă.....totul e posibil....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mash510void725


alecu26

Se leagă poate și de zvonurile privind o mare investiție în zona deva . Bazinul de forță de muncă e chiar mare în zona: deva, Hunedoara,  Orăștie,  Simeria,  brad, Hațeg. ...și șomajul în floare. În plus pe lângă autostrada a1 ai deschidere directa și spre sud prin Valea jiului și va fi aproape și autostrada a10.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Kidu

Quote from: Ionut on June 24, 2015, 09:24:30 PM
Argumentul cum ca Hyundai si Kia produc si in alte parti si din cauza asta nu ar veni in RO, nu mi se pare valid. Nu stim planurile de extindere... evident sunt doar speculatii astea, insa nici nu putem spune ca daca au o fabrica acolo nu vor o alta in RO. Dupa principiul asta nu mai vine niciun constructor ca au fabrici si in alta parte.

Plauzibil ceea ce spui mai ales ca fabrica lor de la Zilina produce la capacitate maxima. Si eu cred ca cei ce sunt interesati sunt ei, grupul Hyundai-Kia.

rotnic

Lucrez in domeniu dar nu am auzit nimic despre o noua investitie in RO a vreunui producator auto. Stiu insa ca mari producatori de componente se orienteaza acum spre Serbia si Africa de Nord.
PUM addicted

Kidu

Si eu lucrez tot in domeniu si nu-mi ofera nimeni oficial o informare periodica cu ce investitii noi din Romania se afla in curs de achizitie.
Neoficial se vorbesc multe si putine se concretizeaza insa zvonul asta la care facem referire circula de multa vreme.

TibiV

Păi despre zvonuri vorbim.
Culmea este că înainte să fie cumpărată de Renault, Dacia era în negocieri foarte avansate cu asiaticii...
Eram în biroul lui Stroe când a scos din seif, conspirativ, nişte poze cu proiectul pe care îl aveau atunci în lucru...
Era 99%... Lantra !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)