News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

dr4qul4



se pare ca se vinde bine Dusterul la ucrainieni  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

http://m.hotnews.ro/stire/20337517

Uzina marocana de la Tanger, care produce Sandero, Lodgy si Dokker, este in expansiune si numarul de angajati va creste cu 1.000 pana in septembrie, numarul total ajungand la 7.000. Uzina de la Tanger este cea mai mare unitate auto de pe continentul african, iar linia care produce Sandero va lucra in trei schimburi. Uzina de la Tanger este aproape de capacitatea sa maxima, iar in acest an va produce 240.000 de automobile. Uzina in care s-au investit 1,1 miliarde euro este asadar un concurent extrem de activ pentru Mioveni.


Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si in luna mai a acestui an a sarbatorit fabricarea modelului cu numarul 400.000. Anul trecut au iesit de pe liniile de asamblare 174.000 de masini Sandero, Lodgy si Dokker, iar anul acesta se vor depasi 240.000.

Uzina este in plina dezvoltare, noteaza site-ul usinenouvelle.com, iar linia de asamblare pentru Sandero, deschisa in toamna lui 2013, va produce din septembrie in trei schimburi, sase zile pe saptamana.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ticker

#842
Quote from: dr4qul4 on June 16, 2015, 10:53:00 PM
Nope.
Aducea mai mult cu Lodgy, mai lung si se termina drept, dar cu bot din acesta nou.

Probabil noul "Koleos" (99% va avea alt nume)




E posibil sa il testeze cei de la Titu pe la noi in tara.

Cealalta optiune ar fi sa fie un Lodgy facelift.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

#844
Ce să vă spun de caliatea industriei auto din România ?
Acum vreao cinci ani, am cărat de la vechiul poligon DACIA de la  Merișani/Malu Vânăt/Brăteasca...DN 7C și DJ 704H, șapte camere frigorifice, la Centrul de Cercetare Auto TITU, care s-a deschis după vreo două luni de la momentul la care am dus acele camere frigorifice....
Am pus și noi întrebări, ici și colo, și am rămas "blocați" de cerințele stricte la cercetarea de model, din pligonul TITU (pe amplasamentul fostului aeroport militar).



   Se vede bine forma pistei fostului aeroport, în triunghiul dintre Titu/Sălcuța-Boteni-Șerdanu, având la sud, cu direcția sud/est DN 7....
   Ca fapt divers, modelele erau alergate "în draci" pe pistă, după care, bine încinse, luau calea ,,frigiderului"....


  Dar, acum, o "hartă" a vechiului poligon moștenit de "Renault" de la "Dacia" ceaușistă, de la Merișani...



"Bătrâna" Dacie, așa cum o știm noi și care l-a făcut pe român "mecanic", avea si-un astfel de poligon ce încercare/prototip ; ceea ce mă duce cu gândul la ideea că acest model, n-a fost degeaba, atât de "versatil" (ca să-i spun așa), dar și ușor de depanat... Făceai ce făceai și o luai din loc, cu te-miri-ce-improvizații; pe când azi, mori "pe câmp" !!! Ehhh, progresul...

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

istvan78

Quote from: JohannDB on August 14, 2015, 02:26:19 AM
"Bătrâna" Dacie, așa cum o știm noi și care l-a făcut pe român "mecanic", avea si-un astfel de poligon ce încercare/prototip ; ceea ce mă duce cu gândul la ideea că acest model, n-a fost degeaba, atât de "versatil" (ca să-i spun așa), dar și ușor de depanat... Făceai ce făceai și o luai din loc, cu te-miri-ce-improvizații; pe când azi, mori "pe câmp" !!! Ehhh, progresul...

Pe de alta parte... eu cu actuala masina am deja 176.000Km si inca n-am avut probleme in vreo calatorie. Prefer sa nu stiu ce-i sub capota dar sa umblu 10 ani fara probleme decat sa trebuiasca sa petrec juma de ora pe sub masina la marginea soselei la calatorie mai lunga (am condus si Oltcit vreo 5 ani, deci stiu cum era, ii cunosteam toate suruburile)

TibiV

Quote
Dacia a produs 500.000 de motoare Energy Tce 90

Bucureşti, 1 sept /Agerpres/ - Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia a marcat în luna iulie 2015 producţia a 500.000 de motoare Energy TCe 90, cu care sunt echipate modelele din gama Dacia, şi Renaul, au anunţat, marţi, reprezentanţi ai fabricantului.

În prezent, motoarele Energy TCe 90 produse la Mioveni echipează modelele din gama Dacia (Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway), dar şi din gama Renault (Clio IV, Twingo). Aproximativ 80% din producţie a fost livrată la export.

Motorul Energy TCe 90 se mai fabrică şi la uzina Renault din Valladolid, Spania.

'Motorul Energy TCe 90 este unul cu care echipele Uzinei Mecanica şi Şasiuri se mândresc. Este un motor fabricat în România: o mare parte dintre piesele integrate (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt realizate la Dacia. Uzina de la Mioveni a fost prima uzină din cadrul Grupului, la nivel mondial, care a produs acest motor, începând din iulie 2012. În prezent, linia de fabricaţie este adaptată pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an', arată Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri, într-un comunicat remis AGERPRES.

Cu o concepţie inovatoare, propulsorul TCe 90 cântăreşte cu 15 kg mai puţin decât un motor de putere echivalentă. Acesta asigură reprize şi acceleraţii suple şi energice, îmbinând plăcerea de a conduce cu un consum scăzut de combustibil (5,8 l/ 100 km, în ciclu urban, şi 4,6 în ciclu extra-urban). Nivelul emisiilor de CO2 este cuprins între 112 şi 115 g / km, în funcţie de model.

Întinsă pe o suprafaţă de 18 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este cea de-a doua uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni (alături de Uzina Vehicule Dacia) şi prima uzină mecanică din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor.

Uzina are 3.900 de angajaţi, din care 27% femei. În cele patru departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Uzina foloseşte sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault - Nissan, Alliance Production Way (APW).AGERPRES

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2015/09/02/japonezii-de-la-sews-muta-productia-din-slovacia-in-romania-09-46-02
Quote
Furnizorul japonez de componente pentru industria auto Sumitomo Electric Wiring System (SEWS) a încetat producția la uzina de la Topolcany, Slovacia, la finele lunii iulie pentru a se muta în România, informează publicația The Slovack Spectator.

Mutarea în România este motivată de costurile mai mici, a anunțat directorul SEWS Slovakia, Mike Lawson, referindu-se la eforturile companiei de a ține costurile sub control și a rămâne astfel competitivă. Până la finele lunii iulie cea mai mare parte a celor 461 de angajați și-au pierdut locurile de muncă.

În urmă cu câțiva ani firma japoneză era unul din cei mai mari angajatori din Topolcany. În luna mai 2002 avea 1.129 de angajați și intenționa să angajeze alți 600 pentru producția de cabluri destinate producătorului auto Nissan. Cu toate acestea odată cu criza din 2009 au avut loc două valuri de concedieri și mai mult de 700 de angajați au fost concediați.

În România, Sumitomo Electric Wiring System (SEWS) și-a început investițiile în anul 2000, odată cu construcția fabricii de cablaje de la Deva, Hunedoara. Ulterior, compania a construit o altă fabrică la Orăștie și mai apoi la Alba-Iulia
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Si cati altii s-ar mai muta daca am avea un sistem continuu de autostrazi, macar pana la Sibiu, Cluj, Tg.Mures, pornind din vest...

alecu26

problema lot e gasirea fortei de munca in zonele respective.

Nimeni nu prea vrea sa lucreze la ei in Alba Iulia, Tarnaveni...etc.

Aceasi problema o au si Kromberg&Schubert in zona Medias, sau altii in zona de vest Arad-Timisoara.

O cauza majora ar fi ajutorul social acordat cu muuuuuult prea multa generozitate (si ca si suma, si ca si criterii, si orice alt punct de vedere) de statul roman.

Pe de alta parte marirea salariului minim e cu doua taisuri: atrage poate o forta de munca suplimentara, dar foarte posibil sa alunge investitorii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

istvan78

Quote from: alecu26 on September 02, 2015, 04:25:32 PM
O cauza majora ar fi ajutorul social acordat cu muuuuuult prea multa generozitate (si ca si suma, si ca si criterii, si orice alt punct de vedere) de statul roman.
^^ This!

In judetul Timis, populatia e de aproape 1 milion de persoane, contracte de munca sunt cca. 220.000 dar angajatorii nu gasesc oameni (desi cauta pana in Oltenia cu oferte de relocare) si somajul oficial e 1.3%. Ceva lipseste din ecuatie. Sunt convins ca in alte zone gasesti si discrepante chiar mai accentuate.

horatiu.cosma

Trebuie marit semnificativ ca sa alunge investitorii. Cu cat ajutorul de somaj va fi mai redus fata de salarul minim, cu atat lenea nationala va scadea mai mult.

Dragos Sebastian

#853
^^
Sews e in Deva , Orastie , Brad , Alba Iulia si mai nou in Hateg , au prins acuma ceva contract cu Peugeot am inteles .
Ideea e ca in 15 ani de cand sunt in zona au fost zeci de mii de oameni la ei si nu prea o sa mai gaseasca oameni curand,dar salarul e mic , putin peste minimul pe economie , in mana cam 800 lei si bonuri .
Munca e grea , depinde si unde intri , dar cei tineri nu prea stau .

alecu26

probabil ei au niste calcule destul de simple: salariu aproape de minim, dar mai baga la inaintare si alte beneficii: ore suplimentare platite, trainninguri, masa calda, etc. Care in final nu costa multi bani, dar au cu ce sa scoata ochii.

Salarul e mic, când poti sa nu faci nimic si sa iei la fel de mult. De asta zic, ca o lovitura data ajutoarelor sociale (la fel cum se incearca acum cu pensiile anticipate de boala)...ar avea efecte secundare foarte bune si nebanuite. Doar cateva arestari/procese/condamnari la cei care semneaza pentru efectuarea orelor asa...pe ""ochi frumosi""...si sa vezi cum se schimba imediat situatia.

In fapt, in multe zone din tara, oamenii renunta la ajutor social când mai trebui sa presteze cateva ore de munca in folosul comunitatii...dar pe bune sa le presteze.

Oricum, criza refugiatilor...ne va ajuta aici: mersul strict pentru cersetorie in Anglia, Franta, Germania...nu prea va mai functiona...ca o sa aiba concurenta ai nostri. (inclusiv la furturile din buzunare din Roma si Barcelona).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).