Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Daca vii dinspre Oradea si vrei sa mergi spre Oradea, atunci vei iesi in nod si vei intoarce ca sa o iei inapoi tot pe autostrada.
Dar in cazul asta nu se aplica pentru ca e de preferat sa mergi pe DN1 in loc de DN1J.
Cu alte cuvinte, daca mergi de la Nadaselu la Oradea acum, atunci o sa mergi pe A3 pana la Gilau si de acolo pe DN1 pana la Oradea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Quote from: Liviu M on September 26, 2018, 01:16:52 PM
Indicatorul e OK, semnalizeaza iesirea spre DN1, pe care poti marge la Oradea, intr-o directie sau la Cluj in cealalta directie. De ce l-ar schimba?  ???

In momentul asta nu e gresit - e absolut corect.

Dar cand o sa fie gata A3 Cluj - Oradea unica, si singura directie corecta pentru Oradea este "intoarce-te in U pe A3". Asta pentru ca buna-practica internationala este ca orasele de control sa fie semnalizate prin cea mai rapida si directa legatura, adica intotdeauna pe autostrada.

Cand va fi gata A3, indicatorul respectiv va trebui schimbat. O alternativa este sa ramana doar Cluj. O alta ar fi sa fie scris Cluj si Huedin (de exemplu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Liviu M

La urmatoarele drumuri o sa incerc sa ma uit cum e pe la altii, ca eu aveam senzatia ca si la francezi (cel putin), de cate ori intersectam o nationala, apareau mentionate localitatile (capetele) si pe ea, eventual cu un "par RN" langa.
Iar dupa parerea mea intoarcerea in U n-are nici o treaba cu indicatorul ala. Da' e doar o parere, nebazata pe nimic. :)

TibiV

Daca autostrazile ar fi cu plata, indicatoarele care arata traseul gratuit (DN) ar deveni brusc muuuult mai interesante....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Sunt hater dacă zic că mi se pare cam penibil că pe indicatoare zice "Borș II"? Ce e aia? Puteau foarte fain să scrie Borș (deși tehnic nu se ajunge în acea comună), sau chiar Budapesta.

Dominik

Pai viitorul punct de trecere a frontierei v-a fi pe A3 si se va numi Bors II, la fel e si pe A1 Nadlac II
You're in Steelers Country

Calin

Quote from: Dominik on September 28, 2018, 05:33:28 PM
Pai viitorul punct de trecere a frontierei v-a fi pe A3 si se va numi Bors II, la fel e si pe A1 Nadlac II
Bors II ??? Cine are curiozitatea sa se informeze.....viitorul punct de frontiera va fi mult mai la nord ,nicidecum pe raza Bors-ului....Tot ma intreb ....nu era mai corect sa vedem scris...."Oradea " ?

voicul

Oradea inainte, Oradea la dreapta.
- Si eu pe unde o iau?
Probabil de asta nu s-a pus Oradea acolo.

Calin

Problema este ca nu mai vezi indicator cu "Oradea" ....al 10-lea oras al Tarii ca numar de locuitori ,ci doar numele unui sat pe raza caruia nici macar nu va trece A3 .... In cazul de sus confuzia nu cred ca ar fi fost ,din momentul in care numele "Bors ll " este clar "barat".....Sunt curios cand vor fi inaugurate si tronsoanele de pe A3 si dincolo de Nadaselu (sper ca nu cand vom fi mai batrani cu multi ani pana atunci ) daca vom vedea si indicatoare cu unul dintre cele mai mari orase din vestul Tarii....sau doar vesnicul...."Bors"...

ciprebbe

Se trece localitatea de frontiera.
Acum sunteti gelosi pe cei din Bors? :)))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

prd.marius

#235
@voicul

Asta este la multe sensuri giratorii importante. Un exemplu la sensul de la Sebes cand mergi dinspre Alba si vrei sa intri pe A1 spre Sibiu.
Ai indicator de Bucuresti pe 2 iesiri din sens.

frunzaverde

#236
Quote from: Liviu M on September 26, 2018, 07:38:12 PM
La urmatoarele drumuri o sa incerc sa ma uit cum e pe la altii, ca eu aveam senzatia ca si la francezi (cel putin), de cate ori intersectam o nationala, apareau mentionate localitatile (capetele) si pe ea, eventual cu un "par RN" langa.

La francezi exista un sistem super-avansat numit SDN (Schema directoare nationala). Exista un pic sub 400 de puncte directoare in toata tara (localitati importante) ierarhizate in functie de importanta in cinci clase.

Singurul loc unde ti se da alternativa "peage" / "non-peage" este acolo unde vii pe un drum gratis, si ai alternativa de a intra pe un drum cu plata. Daca esti pe un drum cu plata (A), ti se va indica pe drumul de categoria inferioara (RN) primul punct director de categorie maxima pe care iesirea optima e curenta si nu poti ajunge pe A. A11/N10, de exemplu : https://goo.gl/maps/2ECjFYY5yHG2. In Romania ar fi Bucuresti pe toate semnele...

La intersectia noastra, in contextul francez, s-ar fi marcat pe directia "inainte" Oradea si pe directia iesire: Cluj centre-ville cu alb si Huedin cu verde.

Vezi aici sistemul:
http://www.cotita.fr/IMG/pdf/2Club_SER_5eme_partie.pdf

E foarte destept facut - la sistematizari francezii sunt foarte, foarte buni.

Quote from: Calin on September 28, 2018, 09:13:28 PMTot ma intreb ....nu era mai corect sa vedem scris...."Oradea " ?

Sunt doua probleme: cum e corect in momentul asta si cum va fi corect in viitor, cand A3 va fi gata.

Problema 1: in momentul asta:

In momentul asta, Oradea ar fi fost profund incorect. Daca vrei la Oradea, si o iei inainte, nu o sa ajungi la Oradea. Daca era scris Oradea acolo, trebuia acoperit cu vopsea verde (nici macar taiatul nu era suficient de ergonomic ca sa nu duca la confuzii si injuraturi). Panoul curent e corect.

Problema 2: in viitor:

In viitor, cand A3 va fi gata, panoul va trebui schimbat pentru ergonomie. Daca vei vrea la Oradea, varianta normala la cap va fi inainte si numai inainte. Iesitul de pe A ca sa ocolesti e o mare stupizenie.

Quote from: Liviu M on September 26, 2018, 07:38:12 PM
La urmatoarele drumuri o sa incerc sa ma uit cum e pe la altii, ca eu aveam senzatia ca si la francezi (cel putin), de cate ori intersectam o nationala, apareau mentionate localitatile (capetele) si pe ea, eventual cu un "par RN" langa.

La francezi exista un sistem super-avansat numit SDN (Schema directoare nationala). Exista un pic sub 400 de puncte directoare in toata tara (localitati importante) ierarhizate in functie de importanta in cinci clase.

Singurul loc unde ti se da alternativa "peage" / "non-peage" este acolo unde vii pe un drum gratis, si ai alternativa de a intra pe un drum cu plata. Daca esti pe un drum cu plata (A), ti se va indica pe drumul de categoria inferioara (RN) primul punct director de categorie maxima pe care iesirea optima e curenta si nu poti ajunge pe A. A11/N10, de exemplu : https://goo.gl/maps/2ECjFYY5yHG2. In Romania ar fi Bucuresti pe toate semnele...

La intersectia noastra, in contextul francez, s-ar fi marcat pe directia "inainte" Oradea si pe directia iesire: Cluj centre-ville cu alb si Huedin cu verde.

Vezi aici sistemul:
http://www.cotita.fr/IMG/pdf/2Club_SER_5eme_partie.pdf

E foarte destept facut - la sistematizari francezii sunt foarte, foarte buni.

Quote from: Calin on September 28, 2018, 09:13:28 PMTot ma intreb ....nu era mai corect sa vedem scris...."Oradea " ?

Sunt doua probleme: cum e corect in momentul asta si cum va fi corect in viitor, cand A3 va fi gata.

Problema 1: in momentul asta:

In momentul asta, Oradea ar fi fost profund incorect. Daca vrei la Oradea, si o iei inainte, nu o sa ajungi la Oradea. Daca era scris Oradea acolo, trebuia acoperit cu vopsea verde (nici macar taiatul nu era suficient de ergonomic ca sa nu duca la confuzii si injuraturi). Panoul curent e corect.

Problema 2: in viitor:

In viitor, cand A3 va fi gata, panoul va trebui schimbat pentru ergonomie. Daca vei vrea la Oradea, varianta normala la cap va fi inainte si numai inainte. Iesitul de pe A ca sa ocolesti e o mare stupizenie.

Este complet stupida oferirea soferului de pe autostrada alternativa inferioara din toate punctele de vedere spre o destinatie pentru care exista autostrada.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

JohannDB

Aici la indicatoare rutiere, spuneam cu câteva pagini mai înainte de indicatoarele pentru vânt lateral...
  Am dat de-un astfel de indicator când mă așteptam mai puțin... PE A 2 la Km 169, venind dinspre Constanța spre Cernavodă într-o mică vale între cele două dealuri... Mâneca de vânt ce să arate că vântul chiar bate la momentul respectiv, însă nu este.
  La poduri și-n multe alte locuri ar fi foarte utilă atât atenționarea cât și existența mânecii de vânt.

prd.marius

Oare sunt ceva perspective sa se semnalizeze si la noi pe indicatorul cu Spatiul de servicii de pe autostrada cat este pana la urmatorul? Eventual si daca are benzinarie? Asa cum se face in tarile civilizate.
Si asa distanta intre benzinarii e foarte mare la noi.

Liviu M

Quote from: frunzaverde on September 30, 2018, 12:21:35 AM
Vezi aici sistemul...
Multumesc, :thumbsup: m-ai scapat de o grija.  :D

Intr-un alt post (pe topicul de A3 parca) scriam ca nu vad utilitatea semnelui de "intoarcere posibila peste xx km" pe autostrada.
Cum tocmai l-am vazut in Italia *) (si pe autostrada - rar, si pe drumuri rapide (?) - des), am ajuns la concluzia ca uneori e totusi util.

*) Ocazie cu care mi-am reamintit de ce evit Italia - conduc (italienii, nu eu :lol:) execrabil. Parerea mea, desigur.