Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

@vancouver: scuza cu lipsa unui proiect pentru segmentele neconstruite nu tine totusi chiar atat de bine. La naiba, pana si pentru PiSi erau pana nu demult "in discutie" 5 variante cu kilometrajul diferit intre ele. Dar asta nu i-a impiedicat sa puna semnul cu km 300 sau cu km 500... La urma urmelor vorbim despre o conventie in care cineva iti spune ca intr-un punct e kilometru 145,32 si in altul 237,85. Nu conteaza atat de mult fata de ce punct masoara cat timp acel punct e unul singur si nu ai si altul denumit tot kilometru 145,32 sau 237,85.
Efectiv e bataia de joc a celor din CNAIR care nu stiu sa judece si sa decida. Apropae ca orice decizie ar fi fost ok in afara de inventia asta cu A3-Cj si A3-Ms. Urmata de A3-Bh.

Apropo, daca vor incepe sa construiasca totusi la Rasnov, cum ii vor numi: km 113 si kilometru 119? A3-Ph?

yetiman

@pasadia :+1

Exact cum spui - pe A1 s-a facut intr-un fel, pe A3 in alt fel.
Daca ar fi fost consecventi, macar ar fi avut o justificare. (ca o solutie e buna sau gresita, e alta discutie)

Da, chiar dace e de tot rasul, logic asa ar urma sa avem:
A3-B
A3-Ph
A3-Bv
A3-Ms
A3-Cj
A3-Sj
A3-Bh

(daca am uitat vre-un judet, ii rog sa ma ierte...  :D )

(adica de vreo 6-7 ori fiecare km...  :lol: )

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

#257
A3-If

La Pandele și blonda lui nevastă... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

#258
si A3-B  nu?

Atunci A3-S2  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

Daca ne uitam atent pe harta, trece si prin Jud Sibiu cativa km...deci si A3-Sb
You're in Steelers Country

TibiV

@dr4qul4,
A3-B este prima pe lista lui yetiman...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Kilometrajele servesc la un singur scop - identificarea exact a locului unde un vehicul se gaseste. In primul rand pentru orientare, si in al doilea rand pentru situatii de urgenta/siguranta. Nu intereseaza pe nimeni kilometrajul de la Bucuresti.

Sistemul cu Bv, Cj, Ms etc. mi se pare absurd de complicat, si cu potential mare de confuzie in caz de urgenta. Si cu foarte putina valoare pentru orientare.

O solutie simpla e ca numaratoarea sa inceapa de la Bors. O alta solutie e sa inceapa de la Brasov, si cand A3 Brasov - Ploiesti e gata, sa se renumeroteze kilometrajul. O a treia solutie e sa se elimine bornele mari, vizibile, si sa se inlocuiasca cu markeri mici, la banda de urgenta, cu o numerotare "interna" care sa nu aiba sens pentru "public".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

#262
A1-Sb chiar exista (A1 Centura Sibiu).

gruiarew

Stai puțin, ce caută A3 la Sibiu?

Și dacă tot le pune pe județe să puna pe un sens bis. Numa' asa să avem mai multe  :lol:
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut


Dominik

#265
^^
In probabilitatea ca fac si tronsonul de A3 Brasov-Tg Mures, cel care facea parte initial din A3 Transilvania  :D :D
You're in Steelers Country

gruiarew

Bine dar tot n-o să fie centură. Sau poate trec pe partea ailaltă (prin sud). Nu de alta dar se screm autoritățile locale de cca 5 ani pentru o centură...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

Aceasta aberatie merita niste observatii

- e un risc pentru siguranta rutiera, lipsa de familiaritate a soferului combinata cu scrisul mic si continutul confuz (nu am mai fost la km 13?) pot duce la abaterea atentiei de la drum mai mult decat timpul considerat ergonomic sigur (0,75 secunde parca)

- judetul e un concept administrativ depasita

- suntem in epoca GPS, toti avem cate unul in buzunar. Cred ca aceste semne vor disparea oricum, asa cum au disparut telefoanele SOS


pasadia

Am avut ocazia sa parcurg si eu in sfarsit Gilau - Nadaselu. Si chiar daca nu pun poze, trebuie sa va povestesc 2 situatii ce tin de marcaje:

1. La intrarea dinspre Nadaselu sunt indicate, pe autostrada, Cluj si Oradea. Clujul mi se pare nepotrivit acolo (e mai aproape prin Baciu, cel putin cand nu e aglomerat Baciu), dar mi s-ar fi parut potrivit sa indice Turda sau Bucuresti (acestea apar mentionate doar de la Gilau).

2. In zonele in care exista si a treia banda, avem acelasi marcaj stupid si gresit la care speram sa se fi renuntat. Mai exact B1 devine B2 si banda de urgenta devine B1, apoi B1 e cea care dispare si B2 devine brusc B1. Acest tip de marcaj il folosesc si pe A3-IF (si cre ca si pe celelalte sectoare unde sunt 3 benzi pe urcare, Turda, Saliste sau Cunta, si in continuare mi se pare extrem de gresit.

Desenele astea de mai jos sunt demult facute, si cam amatoricesti, dar descriu ideea destul de clar:





De ce nu putem adopta si noi solutia asta (pe afara am vazut-o in  multe locuri)?

alin2pas

Cine să adopte asta, CNAIR? Prea multe pretenții ai de la ei.