Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail


mirceaeliade

Parca la un moment dat era legisltia ca A-urile sa se proiecteze la 150 km/h?  Daca nu se gasesc bani europeni ghicesc ca va fi DEx

lucianluci96

La un moment dat parca se vorbea ca prin POR se va finanta.

lucianluci96

#468
Imagini si informatii noi despre DX de pe pagina de fb a lui Ilie Bolojan:



STUDIUL DE FEZABILITATE AL DRUMULUI EXPRES ARAD - ORADEA A FOST APROBAT

Reunite în ședințe de final de an, Consiliul Județean Bihor și Consiliul Municipal Oradea au aprobat indicatorii tehnico-economici ai proiectului drumului expres Arad - Oradea.

Drumul expres, cu profil de 4 benzi, va avea o lungime de 120 de km.

Se mai adaugă legătură spre Ungaria, de lângă Salonta, de peste 9 km lungime, inclusiv bretele de legătură, plus punctul de trecere a frontierei situat pe partea română.

La Arad, Chișinău Criș și Salonta sunt prevăzute drumuri de legătură cu o lungime totală de 10 km.

12 noduri rutiere vor conecta drumul expres cu celelalte drumuri naționale și județene, din care 6 pe teritoriul județului Bihor, la Oradea - Sântandrei, Livada - Nojorid, Gepiu - Cefa, Salonta - Tinca, Salonta - Ungaria și Avram Iancu.

Peste 40 km de bretele cu o singură bandă vor asigura racordarea drumurilor existente la noul drum expres, plus parcările și celelalte facilități.

Valoarea estimată a investiției este de 1,54 miliarde de euro, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene prin Programul Transporturi.

În următoarele 3 luni urmează să parcurgem procesele de avizare, să realizăm auditul de siguranță rutieră și să finalizăm procedura de mediu.

Cu eventualele optimizări incluse în proiect, ne propunem ca în primăvara anului viitor să avem gata proiectul tehnic și să putem demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor.


Lucrările vor fi împărțite în 3 tronsoane:

-Oradea - Salonta,

-Salonta - Chișinău Criș,

-Chișinău Criș - Arad.

În 3 ani lucrările ar trebui să fie terminate și drumul să fie deschis circulației.

Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Autostrăzi - CNAIR și 4 autorități locale: Primăria și Consiliul Județean Arad, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Mulțumesc tuturor celor implicați din echipele partenerilor, proiectanților de la Consitrans și avizatorilor care ne-au susținut. Fără sprijinul specialiștilor din CNAIR nu am fi putut progresa, având în vedere că gestionarea unui astfel de proiect este o premieră și pentru noi.

Proiectele mari sunt rezultatul unor ani de muncă, a unor colaborări largi și a asigurării unor fonduri pe care doar autoritățile locale nu le-am fi putut asigura. Fondurile europene impun și cofinanțări importante de la nivel național și în cazul acestui proiect.

Mulțumim, România!
















shift2rail

Bolojan braveaza, proiectul nu figureaza ca prioritar la finantare in POT 21/27 (si aprobat de CE sapt trecuta, nm).

Sau poate stie ceva ce nu e public.

hvm

intrebare de baraj. In cazul in care sa spunem Romania ar intra in Schengen inainte de a fi demarata licitatia pentru drumul de legatura, mai e nevoie de vama acolo? sau oricum se face just in case?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

shift2rail

Chiar si in interiorul Schengen se pot introduce controale temporare; de fapt, cand inamicul public nr 1 Nehammer afirma ca " Schengen e mort" se refera exact la acest aspect: in acest moment exista controale, prin sondaj, la granitele de/fr, at/cz, at/de, cz/de, samd.

Mascarpone

Vad perdea forestiera, frumos. Inteleg ca la sf-urile noi incepe sa se ceara asta; e ceva obligatoriu prin lege acuma sau pur si simplu acum ne permitem sa punem si copaci?

reed

Deci nu mai e autostrada,e tot DX.Cred ca nici nu ar mai trebui sa apara in topicurile de A

mirceaeliade

Quote1. MEMORANDUM cu tema: Aprobarea negocierii şi semnării "Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii drumului expres Salonta (RO) şi Bekescsaba – Mehkerek (H)"
https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-19-decembrie-2022

alexa_adrian2001

Mda, foarte fain cu perdele forestiere. Poate Bolojan s-a inspirat de la vecinii maghiari ceea ce nu e rau. Doamne ajuta! Pana la urma doar beneficii aduce: racoare pe vara - scut iarna ;)

elphax

Frumos daca asa va ramane punctul de trecere frontiera - zona centrala ramane inchisa pana intram in Schengen. Pana atunci se trece frumos prin vama care este in lateral. Poate va fi prima vama cu spatiu de servicii si mai ales toalete.
Cum spuneau si alti colegi, si azi, in interiorul Schengen, nu se trece chiar asa usor. Din Ungaria in Austria ca si din Austria in Germania treci prin zone cu filtru, traficul redus la o singura banda si mai controleaza masini cand li se pare ceva suspect.

hvm

@elphax eu intrebam din cu totul alt motiv.

Stateam si ma gandeam ca aici se face un PTF la cele mai inalte standarde si e posibil cu putin noroc din partea noastra sa nu fie folosit prea mult, pe cand la granita cu moldova sau ucraina avem niste maghernite de nu stii daca e ghetou, puscarie sau apote sunt abandonate..... Nu stiu daca mai avem container la Ungheni, ca la Sculeni cred ca acum se lucreaza la PTF nou. Eu cu fondurile alea as fi facut aici ceva mai putin somptuos si sa face ceva de genul asta la Siret sau la Albita sau la Ungheni....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

elphax

#478
Ai dreptate, toate sunt jalnice, inlcusiv Nadlac 2 pe A1
Dar sa vezi ce fain e sa stai la treceri cum am stat recent la Nadlac 1, Cenad sau Valcani, cu orele la coada, si lumea cautand boscheti . La Cenad exista o cladire mare cu toalete, e inchisa. Nici vorba sa poti sa iti iei o apa de undeva.
Nici nu ma intereseaza de containerele in care stau politistii - ca asa este peste tot, si unde au cladiri mai noi sau mai vechi, au pus containere la fiecare fir ca sa le fie mai usor. Ar trebui toate aduse la standarde si contractate servicii de intretinere

Scuze de off-topic - sincer ce am vazut in poze este sub Cenad ca nivel de trafic. Deci li se va face ceva similar cu Nadlac 2 (cel putin) si ma tem ca este "over-kill" se vor degrada ca nu le va folosi nimeni. Nu sunt in stare sa intretina PTF actuale, cu trafic. Nu sunt toalete functionale. Cine le va intretine pe cele noi ?

Revin la intrebarea initiala - da, este nevoie de un loc unde sa poata sta autoritatile de control chiar si in Schengen. Am zis mai sus, sunt politisti si vamesi si acum cand treci din Austria in Germania. Acum un an m-au oprit, am scos tot echipamentul de snowboard, bagajele, ca sa vada ca nu am vreun imigrant mic ascuns dedesupt. Acum 2 saptamani erau politistii acolo, incetineai la 30, si se uitau la fiecare masina care trecea.

lucianluci96

#479
https://www.stiripesurse.ro/comisia-europeana-a-aprobat-programul-transport-al-romaniei-lista-proiectelor-care-vor-primi-finantare-ue_2712805.html

- Legătura rutieră rapidă Arad – Oradea;- 522,6 milioane euro


Deci s-a gasit o parte din finantare.