Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Încearcă să faci o sumă între cifrele de acolo și vezi cum se raportează la totalul de 9,6 miliarde de euro  :D .

bacovia

Ma dispera Bolojan asta. Din cauza lui (!sic) tot sper ca se poate face treaba si in alta parte.

shift2rail

^ o varianta ar fi includerea Dx pe POR Vest ( por -urile sunt descentralizate incepand cu noul exercitiu fin) dar ar epuiza complet anvelopa de aprox 1.2 mld eur. Dar nevoile de finantare regionale sunt uriase- retele de tot felul, reabilitari termice, scoli, spitale- Comisia nu ar fi incantata.

tom_sawyer

Quote from: shift2rail on December 16, 2022, 10:26:34 PM^ va fi A sau Dx?

Va fi drum expres. Indicatorii tehnico-economici prevăd bandă de 3,5 m, platforma drumului de 21,5 m:
https://mol.oradea.ro/storage/35148/HCL-1127_22.pdf


Feri

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., titular al proiectului ,,Drum Expres Arad-Oradea", anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, prin care proiectul se supune evaluării impactului asupra mediului, se supune evaluării adecvate și nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul de investiție ,,Drum Expres Arad – Oradea", propus a fi amplasat în județele Bihor și Arad.

1. Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei etapei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

2. Publicul interesat poate depune propuneri în ceea ce privește conținutul raportului privind impactul asupra mediului prin poștă, prin fax la nr. 0212071103, în format electronic la adresa de e-mail autorizari@anpm.ro, la Agenția Națională pentru Protecția Mediului din Splaiul Independenței, nr. 294, sector 6, București, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/drum-expres-arad-oradea

silaghi.paul

QuoteComisia de siguranță rutieră din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat favorabil studiul de fezabilitate al Drumului Expres Oradea - Arad, a anunțat președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, cel care a și inițiat parteneriatul cu Primăria Oradea și cu municipalitatea și administrația județeană din Arad pentru construirea viitoarei șosele cu profil de autostradă.

Anunțul președintelui CJ Bihor a fost făcut pe pagina sa de Facebook, joi dimineață, cu o zi înainte Bolojan participând, de altfel, la o reuniune tehnică organizată în București, la sediul CNAIR.

,,A fost prezentat traseul proiectului, au fost analizate cele 12 noduri rutiere ale Drumului Expres și soluțiile de trafic propuse în vederea racordării infrastructurii rutiere existente la noul proiect. S-au studiat conexiunile și facilitățile Drumului Expres: legătura cu Ungaria din zona Salonta, conexiunea cu drumul de legătură Oradea-autostrada Transilvania, conexiunea cu autostrada la Arad, parcările de scurtă și lungă durată prevăzute a fi amenajate", a arătat Bolojan.

Pașii următori

Potrivit explicațiilor președintelui CJ Bihor, avizul de siguranță rutieră înseamnă că se poate trece la realizarea așa numitului audit de siguranță rutieră, obligatoriu pentru orice proiect de infrastructură rutieră.

,,În cursul lunii februarie, acesta ar urma să fie realizat. După includerea observațiilor din audit în studiul de fezabilitate, la începutul lunii martie vom continua procedura de avizare în Comisiile tehnico-economice ale Companiei Naționale de Autostrăzi și ale Ministerului Transporturilor. Va urma avizarea în Comisia Interministerială", a scris Bolojan.

În continuare, în luna aprilie ar urma să fie emise Hotărârile de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și pentru exproprierea terenurilor afectate de proiect. Apoi, odată cu finalizarea proiectului tehnic și a documentației de achiziție, va fi organizată procedura de licitație pentru selectarea unui constructor.

De precizat că licitarea se va face pe 3 tronsoane, și anume Oradea - Salonta, Salonta - Chișineu Criș și Chișineu Criș - Arad.

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-cnair-a-dat-ok-ul-pentru-proiectul-drumului-expres-oradea-arad-de-aproape-11-miliarde-lei-ce-urmeaza-176142.html

rocklee

Pe aici ....Domnul Bolojan nu ne mai aduce nici o veste... :o

silaghi.paul

Pai probabil o sa primim vesti noi cand termina auditul de siguranta rutiera sau cand incep procedurile de avizare. Daca se tin de calendarul anuntat ar trebuii sa avem vesti noi luna asta. Speram cat mai curand.

horatiu.cosma

Mai durează câteva luni bune obținerea acordului de mediu.

EugenRo

Pe harta Proinfrastuctura, drumul rapid Arad-Oradea se leaga de DEx in lucru prin vestul Santandrei.
Pe hartile CJ Bihor/ Bolo, pe la est.

Care varianta ramane?

handrei

Studiul de fazabilitate a fost avizat favorabil de CNAIR in ianuarie anul acesta, varianta aleasa de traseu trece intre Santandrei si Oradea(deci nu cum este inca in harta API).

De asemena a fost inclus in proiectul autostrazii un pasaj suprateran din Oradea, pasajul Mestesugarilor.
Acesta iese dintre blocurile orasului peste soseaua existenta de centura si peste calea ferata si continua pana aproape de nodul dintre A11 si "drumul de legatura Centura Oradea-A11"- la care se lucreaza deja.

Nu cred ca se putea include acest pasaj (practic un drum nou de strapungere în oraș) in proiectul autostrazii daca traseul era pe la vest de Sântandrei.

lucianluci96

#492
Grindeanu: Acordul de Mediu pentru Drumul Expres Oradea – Arad va fi emis la vară, iar din octombrie se predă proiectul tehnic pentru licitația de execuție. Vamă nouă între România și Ungaria la Salonta

https://economedia.ro/grindeanu-acordul-de-mediu-pentru-drumul-expres-oradea-arad-va-fi-emis-la-vara-iar-din-octombrie-se-preda-proiectul-tehnic-pentru-licitatia-de-executie-vama-noua-intre-romania-si-ungaria-la-salont.html#.ZCvuI3ZBxEY

,,Acest Drum Expres de 10 kilometri este parte a proiectului mare Arad-Oradea, nu sunt separate. Acest proiect de Drum Expres Arad-Oradea cu varianta de Salonta se află în gestiunea autorităților locale, CJ Bihor și CJ Arad. Noi suntem doar pe post de a finanța acest proiecte, el le implementează, le derulează. Undeva în vara acestui an vom avea acordul de mediu din informațiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil, nu doar în România. Pe termenele pe care le avem de la colegii din Bihor în octombrie se va finaliza proiectul tehnic pentru ca apoi să lansăm licitația. Termenul de realizare este 2026", a afirmat Sorin Grindeanu.



Prea optimist a fost Bolojan cu luna aprilie, @horatiu.cosma avea dreptate ca mai avem de asteptat cateva luni.

lucianluci96

#493
Tocmai ce a anuntat Florin Birta (primarul Oradiei) in sedinta de consiliu ca de executia DX11 se va ocupa una din aministratiile asociate nu CNAIR iar asta ar fi o premiera. (ma gandesc ca CJ Bihor se va ocupa)

LE: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/oradea-si-bihorul-recupereaza-banii-pentru-proiectarea-drumului-expres-oradea-arad-executia-va-fi-licitata-in-vara-178089.html

,,Ne propunem ca până la sfârșitul acestei luni să depunem și documentațiile pe mediu, am avut o întârziere fiindcă aproape tot teritoriul orașului Chișineu Criș este pe un sit Natura 2000, și până la sfârșitul lunii iunie să avem proiectul tehnic finalizat și să demarăm licitația după ce Guvernul va aproba indicatorii tehnico-economici", a mai spus Bolojan.


cristi767

Lotizarea:

QuoteLucrările de execuție vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad.