Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Oriunde ai trafic de DEx 2x2 ai și trafic de autostradă. Diferența A/DEx se referă mai mult la comfort, siguranță și securitate în exploatare, nu diferență de flux de trafic.

alexandru_m

Plus ca A11 are norocul de a face parte din nou coridor pan-european Marea Baltica - Marea Neagra - Marea Egee.

Si e bine ca ii dau bice ai nostri fiindca M47 din Ungaria pandeste dupa colt (e varianta paralela cu granita, dar situata in Ungaria).

alin2pas

Da, dar ar trebui să dea bice și cu continuarea Lugoj - Calafat. Deocamdată avem noroc că sârbii știu să-și dea cu stângu' în dreptu' cu aderarea la UE.

ghrt

Şi bulgarii cu Vidin - Sofia, fie direct fie mai pe ocolite.
Cont (aproape) inactiv.

oneLess

#439
La bulgari deja se lucrează în teren pe Vidin-Botevgrad.
De la Botevgrad au A2 până la Sofia, cu cocoașa Gorno Kamarți. Mă rog, ei au munte acolo!


marinul

Da, e pusa filmarea pe topicul Centura  Oradea, acolo se discuta despre proiectul asta

lucianluci96

Vine şi proiectul tehnic pe expresul Arad-Oradea

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/vine-si-proiectul-tehnic-pe-expresul-arad-oradea-1616837/

 Pas important pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care este partener al proiectului, alături de Consiliile Judeţene Arad şi Bihor şi Primăriile Arad şi Oradea, anunţă că a depus aplicaţia de finanţare pe fonduri europene pentru proiectarea tehnică a viitorului drum, care va avea regim de autostradă. CNAIR anunţă că, în calitate de solicitant, ,,a elaborat și depus în data de 18.10.2022, Aplicația de Finanțare pentru proiectul Actualizare/completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect pentru autorizarea executării lucrărilor, proiect tehnic de execuţie şi asistenţă tehnică din partea proiectantului (S.F.+P.A.C.+P.O.E.+P.T.E.) pentru obiectivul <Drum expres Arad – Oradea> în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operațiunea – Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T".

Aşadar, CNAIR va primi, fără nicio îndoială, banii necesari pentru realizarea proiectului tehnic aferent drumului expres, dar şi a celorlalte documente necesare.

Tot Compania de Administrare a Infrastructurii ne mai explică faptul că ,,obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţii interne cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a coeziunii în reţeaua de drumuri europene".

53 de milioane

Proiectul tehnic şi celelalte documente necesare vor costa, în total, 53.111.704 lei. CNAIR anunţă că finanţarea va veni prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 38,033,750.15 lei; 15% contribuția proprie – 6,711,838.26 lei; restul de 8,366,115.80 lei reprezintă cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Durata proiectului este de 29 de luni.

Realizat prin PNRR

Cu toate că niciuna dintre părţi nu îşi asumă, oficial, să indice sursa de finanţare pentru viitorul drum expres, se pare că acesta va fi realizat prin PNRR. Potrivit celor implicaţi în implementarea fondurilor europene, finanţarea pentru expresul Arad-Oradea nu poate fi pusă sub semnul întrebării. Şi asta pentru că Uniunea Europeană nu ar finanţa documentaţii pentru proiecte care să nu aibă o finalitate.

hefaistos

"Sa nu crezi ce scrie mai sus"
Asta o sa devina dicton langa aprope orice articol scris in Romania.

QuoteCu toate că niciuna dintre părţi nu îşi asumă, oficial, să indice sursa de finanţare pentru viitorul drum expres, se pare că acesta va fi realizat prin PNRR. Potrivit celor implicaţi în implementarea fondurilor europene, finanţarea pentru expresul Arad-Oradea nu poate fi pusă sub semnul întrebării. Şi asta pentru că Uniunea Europeană nu ar finanţa documentaţii pentru proiecte care să nu aibă o finalitate.

Domnul autor dovedeste ca nu stie ce insemna PNRR si care sunt termenele limita. Si mai da si dovada de fracturi de logica:
"finanţarea (...) nu poate fi pusă sub semnul întrebării (...) pentru că Uniunea Europeană nu ar finanţa documentaţii pentru proiecte care să nu aibă o finalitate"  :o
 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

lucianluci96

#444
Variante trasee A11 (dar nu era deja aleasa o varianta?)




Modificare Salonta:





Consiliul Județean Bihor a aprobat, marți, cu unanimitate de voturi, varianta de traseu finală propusă de firma care a actualizat documentația Drumului Expres Oradea - Arad.

Noua șosea ar urma să aibă o lungime de 120,1 kilometri, pe cea mai mare parte cu profil de autostradă, fiind proiectată pentru o viteză de rulare de 140 km/h.

După 15 ani

Abandonată în 2007, cu trei ani înainte ca fosta Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România să amâne fără termen proiectul Drumului Expres Oradea - Arad, noua documentație a fost întocmită de aceeași firmă care a realizat Studiul de Fezabilitate în urmă cu mai bine de un deceniu, Consitrans SA, la comanda celor patru administrații locale care s-au asociat în noiembrie 2020 pentru a realiza, totuși, această șosea: consiliile județene Bihor și Arad, respectiv primăriile Oradea și Arad, la inițiativa pe atunci proaspătului instalat președinte al CJ Bihor, Ilie Bolojan.

De precizat că cele patru administrații au încheiat un parteneriat cu actuala Companie Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere pentru realizarea șoselei, care va avea profil de autostradă pe cea mai mare parte a lungimii ei, urmând să fie finanțată cu fonduri europene estimate la peste 1,5 miliarde euro.

Noua documentație are 293 de pagini și prezintă un raport final asupra a patru variante de traseu, rezultate în urma unei analize multicriteriale în care au fost avuți în vedere factori financiari și de mediu, care, potrivit documentului, au contat în proporție egală la conturarea concluziilor.

Varianta 4, cea mai bună

Potrivit documentației actualizate de Consitrans, cea mai bună variantă de traseu (varianta 4 - marcată cu albastru închis pe hartă), pe care o și recomandă, și care a și fost votată în unanimitate de consilierii județeni, prevede ca DX Oradea - Arad să aibă o lungime de 120,1 km.

Șoseaua va începe din partea de sud-est a Oradiei, din drumul de legătură între centura orașului și Autostrada Transilvania (A3), desfășurându-se spre sud ocolind localitatea Livada de Bihor prin partea de est, continuând în lungul căii ferate Oradea - Arad prin partea de vest a localităților Nojorid și Gepiu și prin partea de est a localității Inand.

Ea ar ocoli Salonta pe partea de est și ar reveni pe partea de vest a căii ferate Oradea - Arad și DN 79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu.

În județul Arad, conform acestei variantei, DX Oradea - Arad începe din partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră, se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu Criș și Socodor, în lungul DN 79, apoi pe partea de vest a localităților Nădab, Simand și Zimandu Nou, ocolind municipiului Arad prin partea de nord-vest.

Această variantă presupune construirea a 75 de poduri și podețe, precum și amenajarea a 12 noduri rutiere, din care 6 pe teritoriul județului Bihor: cu drumul de legătură între centura Oradea și A3, cu DC 77 (km 5+500), cu DN 79 pe raza localității Gepiu (km 19+300), cu DN 795 în Salonta (km 32+250), cu drumul de legătură spre Ungaria (km 42+900) și cu DN 79 în Avram Iancu.

De precizat că această variantă a fost aprobată într-o formă îmbunătățită, ea prevăzând conexiuni prin pasaje supraterane și subterane nu doar cu drumul de legătură dintre centura orașului și autostrada Transilvania, ci și cu drumul construit în 2018 între Oradea și Sântandrei cu acces prin Ioșia Nord.



Varianta 2, locul 2

Potrivit documentației Consitrans, au fost luate în calcul încă alte trei variante, una din acestea (varianta nr. 2, marcată cu albastru deschis pe hartă) prevăzând că DX Oradea - Arad ar fi urmat să aibă o lungime de 119,328 km. Conform acesteia, șoseaua ar fi pornit din sud estul Oradiei din drumul de legătură între centura orașului și A3, s-ar fi desfășurat spre sud de-a lungul căii ferate Oradea - Arad pe partea de vest a acesteia, continuând prin vecinătatea localităților Livada de Bihor, Gepiu și Inand până în Salonta și ocolind orașul pe partea vestică a acestuia. De aici, ea ar fi continuat spre județul Arad în paralel cu DN 79, la vest de Ciumeghiu și Avram Iancu.

O altă variantă (varianta 3 - violet pe harta de mai sus) prevedea ca șoseaua să aibă o lungime de 118,951 km. Conform acesteia, DX Oradea - Arad ar fi început tot din sud estul Oradiei, din drumul de legătură între centura orașului și A3, s-ar fi desfășurat spre sud ocolind Livada de Bihor pe partea de vest și ar fi continuat traversând calea ferată Oradea - Arad și DN 79 între Gepiu și Inand. Mai departe, șoseaua ar fi ocolit localitățile Inand și Salonta pe partea estică și ar fi revenit pe partea de vest a căii ferate Oradea - Arad și DN 79, continuând la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu. Potrivit acestei variante, DX Oradea - Arad ar fi avut 82 poduri și podețe, precum și 10 noduri rutiere, din care cinci pe teritoriul județului Bihor (cu drumul de legătură între centură și autostradă, cu DN 79 în Gepiu, cu DJ 795 la km 37+100, cu drumul de legătură spre Ungaria și cu DN 79 în Avram Iancu). 

O altă variantă (varianta 1, marcată cu roșu pe hartă) prevedea ca traseul să înceapă din drumul de legătură între centură și autostradă, să se desfășoare spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor prin partea de est, apoi de-a lungul căii ferate Oradea - Arad, continuând pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și Inand. Șoseaua ar fi ocolit Salonta pe partea de est și ar fi revenit pe partea de vest a căii ferate Oradea - Arad și DN 79, la vest de Ciumeghiu și Arad.

Dacă această variantă ar fi rămas în calcul, lungimea șoselei ar fi urmat să fie de 118,985 km, să aibă 71 poduri și podețe, precum și 12 noduri rutiere, din care 6 pe teritoriul județului Bihor (cu drumul de legătură dintre Oradea și A3, cu DC 77 (la km 5+700), cu DN 79 (km 25+100), cu DJ 795 (km 33+250), cu drumul de legătură spre Ungaria și cu DN 79 în Avram Iancu).

Termen, 2027

Potrivit explicațiilor date de președintele CJ Bihor, este suficient faptul că varianta a patra a fost votată de aleșii bihorenilor. Ea nu va mai trebui supusă votului CJ Arad și Consiliilor Locale Oradea și Arad, deoarece administrația județeană a fost desemnată de celelalte trei ca autoritate contractantă, cu acceptul CNAIR.

În schimb, varianta aprobată marți de consilierii județeni va trebui să primească și acordul Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR, cu care cele patru administrații locale a încheiat în toamna anului 2020 acordul de parteneriat pentru realizarea DX Oradea - Arad.

Bolojan a arătat că în luna decembrie a acestui an consultantul Consitrans trebuie să predea și Studiul de Fezabilitate aferent variantei finale aprobate, care va trebui aprobat și de CJ Arad, și de Consiliile Locale Oradea și Arad.

În luna martie este prevăzută finalizarea proiectului tehnic și tot atunci CJ Bihor vrea să lanseze licitația pentru desemnarea constructorului. Lucrările de construcții ar urma să înceapă anul viitor și să fie finalizate în 2027.

Finanțarea proiectului, estimată la peste 1,5 miliarde euro, va fi făcută din fonduri europene.


shift2rail

^ drumul expres/autostrada? Arad-Oradea NU apartine retelei TEN-T Core, deci, a priori, nu e prioritara la finantarea din PNRR/POT vechi sau nou.

tronsonul se gaseste pe acel coridor nord-sud (Danzig-Cta) pentru care au insistat mereu americanii din motive strategico-militare: for instance, ex- ambasadorul USA Zahar-escu (Zuckerman) era extrem de vocal pe aceasta tema + o calea ferata intre marile Baltica si Neagra.

cand s-a pus insa problema finantarii respectivelor autorute/cai ferate intermarium, zisul ambasador a devenit, subit, extrem de tacut.


medicul de garda

Asta e varianta oficiala, pana la urma? Ca vad ca versiunea de mai sus nu foloseste drumul expres al lui Bolojan si se departeaza mult de oras, cum sa dorea intial. Si vad ca mai departe se intampla ceva ciudat cu autostrada, ca duce direct in vama...

Nu exista o harta mai detaliata a acestui proiect, ca tot ce s-a postat pe pagina asta e cu zoom imens?
Trust me, I'm an east-european doctor!

ciulpanescu

Momentan se lucreaza la SF si proiect tehnic; in primavara anului viitor se preconizeaza finalizarea lor.
Nu se departeaza, este corecta proiectia.

Am mai pus si eu o carioca :)
Zoom si rotire cu zona Oradea;
-cu albastru drumul de legatura Centura Oradea-A3 (drumul expres al lui Bolojan), in constructie
-cu verde A11, viitoare
-cu negru A3, existenta
-cu rosu, nodurile viitoare, de la sud la nord:
==A11-drumul de legatura Centura Oradea-A3
==A11-DN1
==A11-DC71
==A11-A3


mirceaeliade

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., cu sediul în București, titular al proiectului ,,Drum Expres Arad - Oradea" anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Drum Expres Arad - Oradea", propus a fi amplasat pe teritoriul județelor Bihor și Arad în localitățile: Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădăraș, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu și Arad, Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofornea, Macea.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/anunturi/anunturi-de-mediu/anun%C8%9B-public-privind-depunerea-solicit%C4%83rii-de-emitere-56