Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

adyneamtu

^^^Din articolul Bihon

Quote,,Între drumul expres Oradea – Arad și M44 va exista o conexiune la profil de drum expres, acest drum nou care urmează să fie realizat de ambele guverne are aproximativ 50 de kiometri, dintre care 43 de kilometri sunt pe tetitoriul Ungariei", a declarat Ilie Bolojan, în cadrul unei conferințe de presă.

Pe teritoriul țării noastre, conexiunea dintre DX Oradea – Arad și autostrada maghiară se va face în zona localității Salonta. Este vorba de 7 kilometri de șosea, care va intersecta DX la ieșirea din Salonta spre Ciumeghiu.







Powered by API/PUM imgur uploader

Archi

Quote from: Archi on October 01, 2021, 07:30:05 PMCateva observatii de la traseul din imaginea de mai sus:


- Ar fii o sansa ratata sa nu facem si un drum de legatura cu DN79B spre vama Salonta. In configuratia actuala traficul dinspre vama ar traversa in continuare Salonta sa ajunga la A11. Acesta vama poate reprezenta o alternativa foarte buna la vama Bors, mai ales dupa ce in Ungaria se finalizeaza toate tronsoanele din M44 intre Bekescsaba si Keeskemer. Intre Salonta si Bekescsaba sunt fix doua localitati, ambele in Ungaria. Cu cate o centura la localitatile de pe traseu ai asigurat o alternativa foarte buna și ieftina la vama Bors, dar pentru asta trebuie sa legam DN79B direct la A11, ceva in genul acesta:




Dovada vie ca propunerile de aici conteaza :)

pentium10

deja prin Salonta e alternativa cand Bors e sufocat
cand migratia de ucrainiei a cauzat 2 ore de asteptare la Bors m-am dus prin Salonta/M44 catre austria, si am avut doar 30 de minute in plus
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

cristi767

https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/expresul-arad-oradea-impartit-in-trei-tronsoane-1552280/

QuoteARAD. Construirea drumului expres Arad-Oradea va fi împărţită în trei loturi, anunţă reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad. În urma unor discuţii avute cu omologii de la Consiliul Judeţean Bihor, s-a agreat varianta ca întreg proiectul să fie ,,rupt" în trei tronsoane.

elphax

Acuma am vazut discutiile privind legatura dintre M44 si DX/A 11 mai jos de Salonta. Oare in acest caz se va reloca complet PTF ? Cred ca ar fi cel mai logic.
Oare acest drum de legatura, bucatica de pe partea romaneasca, se poate include direct in proiectul ,are , sa nu fie un alt proiect cu licitatii , contracte etc?

danpandrea

^^

QuoteMuncim împreună pe acest proiect major și, având în vedere numărul mare de localități prin care va trece drumul expres...

Ce exprimare nefericită din partea unui președinte de consiliu județean...

montaniardul

Pana la urma DX11 se transforma in A11?

mirceaeliade

Decopertarea pana la Oradea pare gata:

dacibesti


pasadia

N-am idee ce au stabilit ei legat de locul intersectiei dintre continuarea M44 si A11. Daca e chiar in dreptul Salontei, mai la nord sau mai la sud, cat de aproape de Salonta, etc... Bine, nici nu imi e clar ce considera ungurii ca facand parte din M44 (de exemplu centura Gyula va face parte din M44, sau nu?). Dar firesc cred ca ar fi fost ca partea romana sa ia in calcul o intersetie undeva pe la jumatatea distantei dintre Salonta si Chisineu -Cris (de exemplu la nord de Avram Iancu) cu posibilitatea de a fi continuata, intr-un viitor nedefinit, de un DX sau chiar si un simplu DN 1+1 catre Holod / Beius punand astfel in valoare partea vestica a Apusenilor si, potential, directionand mult trafic turistic spre aceasta zona.

Mascarpone

Primaria oradea a postat la finalul lunii august ceva ce pare sa fie nodul rutier al A11/DEx11 cu drumul de legatura.

QuoteÎn urma studiilor de trafic realizate de proiectantul drumului expres Oradea – Arad (DX), autoritățile au constatat că joncțiunea dintre drumul de legătură Oradea – A3 (Autostrada Transilvania) și DX Oradea – Arad ar genera blocaje semnificative în trafic și ar duce la imposibilitatea desfășurării circulației în condiții corespunzătoare.

Prin urmare, la mijlocul lui august, CJ Bihor și Primăria Oradea au trimis o cerere către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin care au solicitat modificarea proiectului. ,,Astfel, renunțarea la sensul giratoriu de la km 2+925 pe «Legătură Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia)» și adoptarea soluției de modificare propuse de a construi un pasaj suprateran peste strada Bujac contribuie în mod neechivoc la descongestionarea traficului în zonă, având în vedere că în acest nod rutier se întâlnesc mai multe drumuri cu circulație intensă (legătura cu A3, Drumul Expres, Centura Sântandrei și strada Bujac din Municipiul Oradea)", ne-a transmis CJ Bihor, prin Biroul de presă.

Totodată, autoritățile locale au solicitat și eliminarea girației de la km 6+350, care ar fi generat blocaje în trafic. ,,Unul dintre argumente este că la km 8 de pe drumul de legătură cu A3 este prevăzut un nod rutier complex, iar distanța dintre cele două noduri (de la km 8 și de la km 2+925) este de doar 5 km", ne-a precizat sursa citată.

CNAIR a dat aviz favorabil solicitărilor făcute de CJ Bihor și Primăria Oradea.,,Soluția oportună este renunțarea la sensul giratoriu (n.red. de la km 6+350 ) și reproiectarea zonei pentru realizarea unui nod rutier format dintr-un un pasaj cu bretele și 2 sensuri giratorii (n.red. în locul girației de la km 6+350), care va putea realiza conexiunea facilă între cele 2 proiecte (n.red. Drumul de legătură Oradea – A3 și Drumul expres Oradea – Arad)", a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Șerbănescu a precizat că proiectarea pasajului rutier va fi realizată de CNAIR, în baza contractului existent și cel mai probabil suma necesară execuției proiectului va fi asigurată de CNAIR din bugetul propriu. Pentru execuția noului pasaj va fi organizată o nouă licitației.
link

horatiu.cosma

Atunci e clară treaba, în 2023 se va deschide drumul de legătură doar de la Calea Borșului până în A3. Restul prin 2025.

Mascarpone

Ramane o intrebare fara raspuns: Stiind ca DEx-ul se termina imediat dupa intersectia cu DN1 (de la nord la sud), ce o sa se intample cu bucata de drum de legatura la rang de DN care o sa rupa DEx-ul in doua?

Xed

#418
^ Cum adica rupe DEx-ul in doua? Viitorul drum Oradea-Arad va pleca din prima curba cu rosu la sud de DN1, de pe harta. Selecteaza din dreapta jos casuta de proiecte propuse.
Practic in acel loc va exista un nod al DEx/A11 cu noul DN care reprezinta prelungirea centurii Oradei.

horatiu.cosma

Fals. Harta de la proiecte propuse e traseul vechi. Pe ce proiectează acum Consitrans pentru CJ Bihor, varianta de desprindere din drumul de legătură e dincoace de Criș (spre Oradea).