Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Xed on September 02, 2022, 03:13:49 PMViitorul drum Oradea-Arad va pleca din prima curba cu rosu la sud de DN1, de pe harta.

Tocmai asta este subiectul discutiei...

CJ Bihor vrea sa mute intersectia cu A/DEx11 in celalat capat al traseului marcat cu rosu, adica in zona giratoriului cu strada Bujac. Unde vrea sa elimine giratoriul si cere pasaj denivelat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Xed

Ah, ok. Merci frumos! Acum imi e mai clar

mirceaeliade

#422
QuotePasaje supraterane la intersecția Drumurilor Expres Oradea -Arad și Oradea-Autostrada Transilvania/Proiectul inițial prevedea un simplu sens giratoriu
https://economedia.ro/pasaje-supraterane-la-intersectia-drumurilor-expres-oradea-arad-si-oradea-autostrada-transilvania-proiectul-initial-prevedea-un-simplu-sens-giratoriu.html

din poza eu nu inteleg cum vin aia de la Arad si se duc spre A3 fara sa faca giratorii

Archi

Asa, cum am desenat cu mov

Insa trebuie rezolvat si giratoriu de la nord de Cris, din drept cu Santion




Powered by API/PUM imgur uploader

mirceaeliade

pare cam stransa curba pentru o conexiune intre doua segmente "in linie" ale aceluiasi DEx

dumbravaandrei

pentru 70-80 km/h mi se pare destul de lejera, nu trebuie sa mergi cu 120 pe acolo... pe A10xA3 ai bretele mai stranse de atat si nu am vazut vreun ambuteiaj prin nod

mirceaeliade

#426
QuoteCertificatul de urbanism pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea a fost semnat, anunţă cei de la Consiliul Judeţean Arad. Totodată, s-a stabilit că investiţia va fi ,,ruptă" în trei tronsoane pentru scurtarea timpilor de execuţie. Aşadar, teoretic, se va lucra simultan pe Arad – Chişineu Criş, Chişineu-Criş – Salonta şi Salonta – Oradea.
Sunt prevăzute, de asemenea, cel puțin cinci racorduri cu drumuri importante: Varianta Ocolitoare Arad Est, DN 79 (Arad-Oradea), DJ 709C (Arad-Variașu Mic), DJ 792C (Sântana-Curtici), 709 B (Curtici-Macea-Sânmartin-Grăniceri).
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/certificat-de-urbanism-pentru-expresul-arad-oradea-1593909/

Skynick


ddfab

^parca ultima varianta era nivel de autostrada de la Arad, vreo 30 de km, apoi DEx si din nou autostrada in apropierea Oradiei. Dar orice se poate modifica...

shift2rail

^care este ecartul de cost mediu/km A vs. Dx la campie, deal si munte?

Archi

La campie nu este mare, ba chiar minuscula. Diferenta de cost este generata strict de faptul ca la DX cantitatea da material necesar la umpluturi, asfalt, unele structuri este mai mica. Sunt si multe componente din cost care sunt similare indiferent ca facem DX sau A, de exemplu tot atatia km de parapeti este nevoie, de marcaje, de rigole, de gard, de panouri fonoabsorbante. La manopera iarasi unele costuri sunt similare, de exemplu tot de un finisor si o acelasi numar de oameni ai nevoie ca sa asterni asfalt pe aprox. 13 metri (un sens de A) sau pe aprox 11 metri (un sens de DX), diferenta e doar dimensiunea finisorului.

Diferentele de pret pot creste la deal sau munte, din pricina faptului ca standardul de A poate impune solutii tehnice mai scumpe pe cand DX-ul poate sa le evite. Un exemplu ipotetic poate sa fie un DX care ia cateva curbe mai stranse pentru a mentine traseul unei vai si a evita tunelul. O autostrada nu poate avea raze de curba mai mici de 1000 de metri asa ca in loc de cateva curbe ceva sub raza 1000m ar trebui o serie de viaduct - tunel (sau debleu) - viaduct

shift2rail

excelente explicatii: daca asa stau lucrurile, alegerea ar trebui sa fie evidenta, cel putin ptr zonele de campie (Arad_Oradea, Buc-Alex, samd)

cu toate astea, asteptam ani buni ca sf-ul sa transeze dilema Dx vs A.

mdragos

In afara de zone montane Romania nu ar avea nici un motiv sa faca DX-uri. Diferentele sunt prea mici, daca mai avem si cofinantare de 75% e total non-sens. De  ce se fac  acuma ? ca si Craiova - Pitesti ? studii vechi SF din paleolitic

Archi

Intradevar nu are sens DX pe Arad - Oradea. DX asa cum este el definit in standardul nostru (similar cu o autostrada dar benzi o idee mai inguste, fara banda de urgenta si spatiu median mai mic) are sens sa fie realizat in putine situatii. Personal as face DX toate strapungerile si drumurile de legatura spre mariile orase. Acestea au caracteristica ca nu sunt lungi si necesita capacitate mare, nu viteza. In zonele oraselor mari expropierile sunt scumpe deci orice mp salvat conteaza.

Revenind la A11 aceasta trebuie gandita din prima ca autostrada. Daca chiar se doreste o mica economie pe sectorul din mijloc (Chisineu Cris - Salonta) unde traficul e cel mai redus se poate face initial half profil, configurat 2+1, care sa permita oricand upgrade usor la autostrada doar construind si celalalt sens. Oricum economia ar fii mica asa ca nici asta nu cred ca se merita.

mirceaeliade

Nu stiu daca UE iti da bani pt A daca ai doar trafic de DEx.  Dar intr-adevar, pe campie ar trebui A nu ca pe Cra-Pi, iar in zonele aglomerate de langa densitatile urbane, se poate face cum e A3 cand intra in Buc, doar pseudo-autostrada cu 80km/h limitare, si doar refugii de urgenta, fara banda de urgenta.