News:

Educația pentru riscuri în trafic, lecțiile suedeze!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

andreita

vreo idee cum de a fost asa lung ? din cauza structurilor ? sau a fost un efect al pandemiei ?

alecu26

A fost un moment în istoria construcției de autostrăzi în România când se puneau asemenea termene generoase în ideea ca se pot respinge mai ușor claimurile constructorilor.
Gen, daca are CNAIR probleme cu ceva, dar se pot rezolva în durata contractuala, nu au dreptul la claim. Lotul 1 și 5 au fost asa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

lone_wolf32

#63452
Un clip de la Holdea

Youtube | Virtual Press

Se poate sterge daca nu ajuta

M_Z

Corect @alecu26. O să detaliez puțin explicatia.
Contractul spune că antreprenorul trebuie sa demonstreze că impedimentele apărute duc la prelungirea duratei de execuție pentru a fi îndreptățit la cheltuieli suplimentare și/sau prelungirea duratei de execuție.
Asta înseamnă că o activitate care necesita timp suplimentar din cauze independente de voința antreprenorului afectează POW in așa fel încât întârzierile pe activitățile respective nu pot fi recuperate în durata de execuție contractuală prin realocarea resurselor și replanificarea execuției.
Și asta trebuie demonstrat pe POW (program of works - graficul de execuție) inclusiv cu alocarea suplimentara de resurse daca este cazul pentru demonstrarea cheltuielilor suplimentare.
Un POW are un drum critic. Adică pe grafic este acea înlănțuire de activități ce nu au rezerve de timp și orice întârziere se transmite pe întreg contractul. Celelalte activități din afara drumului critic au rezerve de timp și pot fi prelungite sau decalate (in limita rezervei de timp) fără a afecta durata de execuție.
Antreprenorul și beneficiarul pot conveni ca in cazul apariției unei astfel de situații să aplice doua variante: 1. Să suplimenteze resursele astfel încât să crească productivitatea și să rămână în durata de execuție contractuală, claimul fiind in cazul acesta pe cheltuielile suplimentare generate de mobilizarea suplimentara sau 2. Să păstreze mobilizarea și să prelungească durata de execuție + costuri suplimentare pentru cheltuieli indirecte.
In cazuri extreme cele două situații pot fi simultane - costuri suplimentare directe + prelungire durata de execuție și suplimentare cheltuieli indirecte.
Subiectul e complex și variat. Am incercat sa fac un rezumat de principiu.

horatiu.cosma

Fac eu un rezumat și mai concret.

Acum 10 ani statul român era absolut dezastruos la managementul marilor proiecte de autostrăzi. Nu era în stare să rezolve birocrația ca să mute un stâlp de înaltă tensiune cu anii, nu era în stare să facă exproprierile complete, să dea autorizație de construire, sa obțină acorduri de mediu. Iar constructorii, utilizând prevederile contractuale, obțineau în arbitraj extensii de termene contractuale și bani în plus (vestitele claim-uri).

Statul român, prin Ștefan Ioniță, directorul CNAIR în perioada 2017-2018, în loc să atace sursa problemei (managementul deficitar al statului), a atacat efectul. Și a venit cu propunerea că dacă tot cer constructorii timp în plus pe contracte, să le dea de la început, crescând artificial de la licitații termenele de execuție, că poate așa nu o să mai facă claim-uri financiare, dacă incompetența statului e prinsă deja de la început în termenele contractuale.

Istoria a demonstrat că nu a funcționat, constructorii au apelat în continuare la claim-uri acolo unde statul nu și-a făcut treaba, chiar și pe contractele cu termene foarte largi.

PaulS

Raducu P Drum
AUTOSTRADA A1 Curtea de Argeș - Tigveni | Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 | Stadiu lucrari 13.02.25 | Porr

paullie

Maultumim Raducu.

Mai, fug rau dealurile alea. Cred ca lui PORR i se duce toata rezerva de implementare.

EugenRo

"The floor is lava", doar ca nu e joc de copii.  :insomnia:

kitsune

Cum joacă leațul ăla când calcă pe el, aoleu





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

^Zic ca e mai important ca acele alunecari sunt acum, in timpul constructiei si deci fara impact in posibila blocare a traficului.
Oricum, dupa mine, nu e ceva asa grav (nu ca arata bine, dar nici grava nu pare treaba).

danutzu_1069

^^ Pai, greutatea lui plus snopul de fiare de pe umar...

Radu_A

 Lotul asta se termina in 2026, dar drumuri de legatura nu avem pt el
Pariu cu dr4qul4. 200 lei  (la API). Eu am spus ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. El e mai pesimist

kitsune

@danutzu_1069 eu mă refeream la faptul că nu este priponit de niciun fel. Nu mai zic că acolo trebuia o trepină , nu un leaț, amarată cum trebuie, să nu joace.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

WebSrc

TUNEL Curtea de Arges Ep. 21 Sprijinire bolta cu tevi tip Umbrela | NATM Porr | Raducu P Drum


Ash94

Quote from: Ash94 on February 12, 2025, 01:55:13 PMTunel Momaia

Data Fir 1 - SB-AG Fir 2 - AG-SB
03.10.20230m0m
25.10.2023necunoscut0m
10.01.2024142m80m
15.02.2024314m195m
08.03.2024414m283m
15.03.2024450m307m
29.03.2024491m364m
30.04.2024580m430m
11.05.2024625m470m
18.05.2024650m500m
07.06.2024714m580m
05.07.2024760m651m
19.07.2024793m692m
08.08.2024845m725m
25.08.2024882m742m
05.09.2024900m778m
21.09.2024940m830m
09.10.2024983m854m
29.10.20241.032m883m
11.11.20241.060m907m
19.11.20241.088m928m
14.12.20241.150m985m
21.12.20241.160m1.000m
12.01.20251.190m1.023m
11.02.20251.263mestm. 1.080m
16.02.20251.300m (din care 607m capt. int.)1.102m
Ramas50m240m