News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RobertH

Da, conform proiectului acolo e pietris compactat .

alexV

Chiar ma intrebam care e varianta alternativa pentru mult clamatele betoane. Oricum, dalele nu sunt beton, dar asta e finete. Arhitectii folosesc termenul "mineralizare" cand se refera la pavatul cu dale de granit.

Iar acest balast, amestec din pamant si agregate mici, e a treia varianta. Va avea aspectul de pamant mai mult decat pietris. Cu o rezistenta sporita impotriva gropilor. Mi-e familiar din vest, de exemplu parcul central din Bruxel e asa, si alte gradini publice. Lumea nu se plange. Totusi, cand ploua se transforma in noroi, chiar daca nu adanc sa te afunzi, doar sa murdaresti incaltamintea.

neobluenet

Acel pietris compactat (sursa de noroi) este o mizerie. Am trecut joi seara pe acolo, iar pe langa ca strada este pustie, zona cu pietrisul pare neterminata. Rigola de scurgere a apei este pe mijlocul strazii si este realizata folosind 2 dale si o fanta subtire (1 cm) intre 2 bucati de metal, care dedesubt se unesc cu o teava groasa care transporta apa. Evident ca in zona cu pietris era colmatata scurgerea, ceea ce inseamna ca apa nu va avea unde sa se scurga. Tot trotuarul din zona asta era cu urme de noroi.

gicu

Pietrișul nu se poate compacta. Eventual îl înfundă în noroi, că altceva nu au ce să-i facă.

gsimon

Aveti idee pe unde e amplasat mai exact acest proiect imobliar?
La 490 de apartamente, cate are planificate, pare ceva mai "serios".

https://media9.ro/blocul-cu-diamante-din-borhanciul-blocat-beneficiarii-au-promis-ca-pornesc-cu-un-kaufland-dar-anunta-deja-lansarea-proiectului-cu-69-de-apartamente/

"A fost un dialog interesant în Comisia de urbanism, în urmă cu despre un ansamblu imobiliar mare în Borhanci. ,,Vrem mai multe clădiri, printre care și un spațiu comercial mare și spații de servicii" / ,,Faceți spațiul comercial și serviciile, celelalte clădiri așteaptă 2026 și centura metropolitană" / ,,Lăsați-ne să construim și blocuri, nu le recepționați până în 2026". Cam așa s-a discutat, citatele sunt aproximative, de o parte arhitectul, de cealaltă Emil Boc. Și Boc a zis ,,da". Iată că acum că se anunță lansare proiectului imobiliar, cu accent pe locuire.

Erau propuse 490 de apartamente și 984 de locuri de parcare. Dar aceasta pare să fie doar prima etapă: 69 de apartamente și 492 de locuri de parcare. Pe randări se văd două blocuri de locuințe și clădirea reprezentativă, probabil hotelul. Tot un bloc, de fapt."

sebip

Ai un hint acolo: "...imobilul care va fi poziționat lângă nodul 13 al centurii metropolitane"

gicu

Una din cele doua parcele de la nord de str. Borhanciului. La sud se vede culoarul ramas pentru centura.

https://www.google.com/maps/@46.7568381,23.6262483,742m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

RobertH

https://media9.ro/emil-boc-a-anuntat-decizia-finala-pietonalizare-pe-universitatii-koglniceanu-si-iuliu-maniu-care-sunt-exceptiile/

Quote,,Comisia de circulație a municipiului Cluj-Napoca, în unanimitate, a luat decizia de pietonalizare a străzilor Universității, Kogălniceanu și Iuliu Maniu după cum urmează: accesul va fi permis pe aceste străzi doar riveranilor, în urma propunerii dumneavoastră inclusiv autobuzele școlare vor putea intra pe străzile Universității și Kogălniceanu, doar pentru acest scop, de a duce copiii la școală, iar strada Iuliu Maniu va fi pietonalizată de la Piața Unirii până la strada Baba Novac.

De asemenea, s-a luat decizia ca strada Baba Novac să rămână deschisă traficului, pentru a face legătură între strada Avram Iancu și bulevardul Eroilor. Fac precizarea că pe aceste străzi pietonale vor putea intra riveranii, aprovizionarea, situațiile de urgență și autobuzele școlare, ori de câte ori este nevoie", a transmis astăzi Boc, într-o nouă postare.

Deci va fi toata zona pietonalizata. In plus si Iuliu Maniu devine pietonalizata, practic pregatind teren pentru inchiderea bucatii ramase din strada Piata Unirii. 

nicolaem

#2438
interesant. nu ma asteptam sa inchida Universitatii.
El zice ca 73% au sustinut decizia la el pe FB (1000+repondenti la propunere) si acum poate sa zica ca asta vor oamenii.

klax187

Pe mine, personal, ma bucura decizia asta.
Mai ramane strada Napoca, principalul generator de trafic in centru.

StefanCelMare

#2440
Cum a mers traficul un an deviat, merge și mai departe.
Dacă se închide latura estică de la piața Unirii, chiar ar fi ceva.
Referitor la Napoca, mai bine ar face a treia bandă pe Avram Iancu (aia care acum vine inspre Universității) sens invers, să fie strada Avram Iancu sens unic. Ai putea inclusiv să renunți complet la parcare la bordura pe Avram Iancu și să o faci 4 benzi spre Cipariu.
Napoca și Eroilor complet pietonale.
Ar trebui regândită un pic piața Blaga, dar și acolo ar fi mai mult spațiu pietonalizat.
În piața Avram Iancu ai câștiga și timpi la semafor, pentru că elimini semaforul de la Victoria.
În piața Cipariu poți concepe un pasaj subteran, să treci de pe strada Avram Iancu spre strada Posada (în spate la clădirea roșie). Evident, ai inversa sensul la strada Posada sau ai face-o dublu sens poate mai logic. Sau asta, sau continui cu pasaj sub latura estică a pieței Avram Iancu, cu ieșire direct pe Dorobanților denivelat. Adică ai măcar o bandă care nu vede niciun semafor in piața Avram Iancu/Cipariu, ci merge continuu denivelat de pe strada Avram Iancu spre strada Dorobanților. Evident nu 100% subteran total, ci doar acolo unde e efectiv sub o altă stradă, în rest pasaj sub nivel dar deschis deasupra, cum e la Gojdu în Oradea.

PPS. Poate și mai logic, scoți parcările de pe str General Traian Moșoiu, și o faci dublu sens. Adică scoți acolo pasajul de pe strada Avram Iancu, pentru că altfel e complicat, afectezi lărgimea de pe laterala estică a pieței Cipariu/Avram Iancu, unde vin enorm de multe relații de trafic de pe sud. Cu un pasaj de pe strada Avram Iancu până pe Moșoiu, nu adaugi niciun timp de semafor niciunde, și nu iei decât o bandă pe Posada (poate nici atât, poți mușca din parcarea de la catedrala din Cipariu).
Sau chiar inversezi complet sensul pe Moșoiu. Asta pentru că are o gâtuire nasoală la intersecția cu Rubin Patiția.

gicu

Da, în condițiile astea Avram Iancu nu se mai justifică cu dublu sens. Oricum e cvasi-închisă pe sensul spre Vest de 1 an.
Trebuie pietonalizată Napoca și dată prioritate pe Clinicilor - Piața L. Blaga - Avram Iancu.

raulbogdan23

Quote from: StefanCelMare on January 09, 2024, 09:27:36 PMAi putea inclusiv să renunți complet la parcare la bordura pe Avram Iancu și să o faci 4 benzi spre Cipariu.

Trebuie sa ai ceva parcari pentru riverani, pana zona nu se schimba complet si aduci servicii acolo. Momentan e in lucru parkingul de la cimitir, dar parca nu prea se vede progres acolo.

Din 4 benzi ai da in 3 benzi stramte in Cipariu.

Parerea mea e ca ar merge 3 benzi spre centru si cu parcarile la bordura cum e acum.

Quote from: StefanCelMare on January 09, 2024, 09:27:36 PMÎn piața Cipariu poți concepe un pasaj subteran, să treci de pe strada Avram Iancu spre strada Posada

Nu cred ca e posibil. Exista un proiect pentru a face un parking subteran in Piata Cipariu si de a amenaja actuala parcare de suprafata in parc. Ori pasaj ori pacare.


Nu zic ca variantele prezentate nu sunt bune.

qionescu1

#2443
Dacă era vreo stradă din apropierea pieței Unirii care să fie pietonalizată aia nu putea fi decât Universității cel puțin până în fața bisericii piariștilor. Este aproape lipită de piața Unirii, este intens folosită de pietoni, foarte frumoasă și are un mare potențial turistic.

De aia pe mine m-a surprins alegerea pietonalizării str. Kogălniceanu unde exista suficient loc și pt pietonalizare si pt o stradă cu un sens unic cu o bandă, măcar pt reglemetarea/organizarea circulației riveranilor sau măcar trasarea benzii de circulație sau pavarea diferită a acesteia precum în cazul străzii Nicolae Bălcescu din Sibiu. Același lucru e valabil și pt str. Universității.

Nu am avut emoții asupra deciziei de pietonalizare a str. Universității și este o decizie buna chiar dacă luată din mers. Se poate constata că primăria chiar dacă are un plan asupra zonei centrale nu este foarte sigură de el și cam bâjbâie la luarea deciziilor sau i se arată pe parcurs.

klax187

Cu cat vor fi mai multe decizii de pietonalizare cu atat deciziile urmatoare in directia asta vor fi mai usor de luat.
Inca mai avem multe stradute istorice si cu potential mare, pe post de parcari auto.