[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

din pacate nu. sau eu nu stiu nimic de ceva concret.
dar la cum au mers lucrurile in ultimii 4 ani ii va veni randul si acelui sector

doodoo

Quote from: nicolaem on December 31, 2023, 02:00:55 PMIn lucru:
Parc Farmec, Parc Manastur, inceput timid parc Est.


In lucru poate daca te referi la munca de birou eventual, ca pana la prima lopata mai avem destul...oricum un proiect si acela cu unele neajunsuri...

qionescu1

#2417
Stadiul lucrărilor. Au apărut băncuțele din piatră. Dacă ele au legătură cu materialele folosite la pavaj nu mi se par a avea legătură cu arhitectura clădirilor Clujului. Cel puțin mie mi se pare un minus, mergeau mult mai bine unele clasice. Tufele lui Dohotaru și Giurgiu strică vizibil toată simetria proiectului. Printre ele, salcâmi bătrâni dar și tei fără valoare. Păcat.























Powered by API/PUM imgur uploader

gsimon

Fiindca tot ultima postare era despre santierul din centru, am gasit astazi aceasta postare pe fb cu instalarea statuii pe soclu:

https://www.facebook.com/watch?v=916829576528054

RobertH

https://media9.ro/breaking-news-emil-boc-vrea-sa-pietonalizeze-universitatii-kogalniceanu-si-iuliu-maniu/

QuotePrimarul Clujului, Emil Boc, a anunțat astăzi că își dorește pietonalizarea zonelor proaspăt modernizate din centrul orașului. S-a referit în mod expres la străzile Kogălniceanu, Universității și Iuliu Maniu.

"În prima ședință a comisiei de circulație din 2024 vom discuta despre pietonalizarea acestor străzi din zona centrală. Sigur, cu excepția riveranilor și a aprovizionării. Este o zonă atât de frumoasă, un spațiu pietonal superb pe care ar fi păcat să îl omorâm cu mașini, să aducem din nou poluarea", a spus Boc, la Napoca Live.

https://media9.ro/pietonalizarea-strazii-universitatii-ar-fi-o-mare-greseala/

QuoteMarți, 9 ianuarie, ora 15. Primăria are programată atunci prima ședință a Comisiei pentru siguranța circulației pe anul 2024. Această comisie este formată din angajați ai Primăriei, dar și din specialiști independenți, respectiv din trimiși ai Biroului Poliției Rutiere.

De ce este importantă această ședință? Pentru că va decide felul în care se va circula pe străzile Universității, Kogălniceanu și Iuliu Maniu. Primarul Emil Boc afirmase joi că propune pietonalizarea lor, cu excepții: riverani și mașini de aprovizionare.

Media9 a discutat cu doi membri titulari ai comisiei, nu le vom dezvălui numele ca să nu mutăm dezbaterea din ședință în presă. Ideea este că niciunul nu agreează propunerea edilului șef. Unul dintre aceștia a spus așa: ,,cel mult shared space", ceea ce înseamnă un spațiu carosabil de mică viteză, împărțit între pietoni, bicicliști și automobil. Al doilea a fost și mai categoric: ,,Pietonalizarea străzii Universității ar fi o mare greșeală. Celelalte două pot deveni pietonale".


nicolaem

pai asta era deja decisa de 3 ani. ce rost mai are discutia.
va ramane acces riverani si atat. si e foarte bine.
altfel redevine ce a fost -parcare

RobertH

Pentru Kogalniceanu asa era, nu si pentru Universitatii care a fost proiectat tot cu o banda pentru masini cu trafic constant nu doar riverani.

Acum vor sa faca si Universitatii pietonala. Asta e o propunere interesanta care daca s-ar face, ar duce si la inchiderea in viitor a strazii Unirii care a ramas deschisa cand s-a facut pietonalizarea pietii.

Pe o parte ar fi bine, pe o parte mie imi pare prea devreme. Sa bagi tot traficul spre Cipariu e foarte riscant.

klax187

Dar ce ziceti de "semi-pietonalizarea" strazii Mamaia?

S-a pus piatra cubica, s-a latit trotuarul, a disparut posibilitatea sa parchezi pe partea dreapta, dar au taiat toate optiunile de a ocoli aceasta strada.
Lucru de laudat de altfel, chiar apreciam ca au "inflorit" acele blocuri de pe strada acum ca le-au si reabilitat termic.

Dar avem o problema:
Pe Dragalina ai interzis catre Horea, pe Splai din nou interzis catre Opera.
Singura sansa a celor din Grigorescu de a ajunge pe Horea este pe Mamaia, prin Centru ori prin Gruia. Iar cum soferii aleg varianta cea mai optima pt ei, si pentru ca piatra cubica produce rezonanta maxima, locatarii de pe Mamaia baga reclamatii pe MyCluj la greu.

Sa nu mai povestim ca fundatia pentru acea piatra nu va rezista unui astfel de trafic si in maxim 12 luni vom avea doua minunatii de santuri de o parte si alta a carosabilului.

Situatia asta se va repeta si pe cele trei strazi centrale daca se va permite traficul general.

nicolaem

Pt mamaia cred ca e mai bine asa. nu e o mare zona de atras pietoni. e rezidentiala. si ai sens unic pe Dragalina + banda de bus. deci avantaj cum e acum.

^^De universitatii nu am prins. cred ca nu aduce un mare aport la decongestionare trafic sa o pietonalizezi.
as preffera sa ramana  banda acolo.

Vezi, iara "dezbatem" modificari inutile. Daca s-a facut acum 3 ani un proiect de ce nu il lasa primaria in pace cum a fost.
Daca poate fi inbunatatit sa fie dupa 3 ani. hai sa il lasam in pace
tre sa "dezbatem" ca primaria sa decida dupa cum se aprind spiritele?

qionescu1


căpșuna_zburătoare

Frumoase pavaje!

Problema cu pavajele astea e că e doar o chestie de timp până să se sape noi șanțuri pentru utilități. Probabil primăria a prevăzut un stoc de pavaje de rezervă însă muflonii care repară vor pune în 99% din cazuri gudron clasic ca să astupe, apoi totul arată de-ți vine să-ți zmulgi părul din cap.

Am întâlnit problema asta și în vest, imediat cum dai de o stradă pavată fistichiu. Doar spaniolii au cultul tuturor trotuarelor pavate și sunt obișnuiți să repună pavaj identic.

StefanCelMare

#2426
Până acum nu am observat probleme de acest tip, sunt multe străzi reabilitate recent, nu s-au spart ulterior, asta și pentru că la reabilitare se schimbă complet toate rețelele de sub stradă, și conform finanțării e chiar interzis să se spargă 5 ani (evident, excepție fac urgențele).
În general Clujul a avut o abordare unitară referitor la tipul de plăci de granit, cele mari adică, dintr-alea sigur au rezerve.
Într-adevăr cele de pe Universității sunt altfel, cele puse pe cant, și nu avem alte zone făcute așa.
Nu putem decât să sperăm că va fi durabilă lucrarea, mai ales că zona rămâne una de trafic redus. Doar să nu fie nevoie să bage tonaj pe acolo cu varii ocazii (evenimente, sau reabilitări clădiri).

PS eu nu sunt mare fan al noului stil cu pavaj 100% cu plăci mari de granit cum avem pe unele străzi nou reabilitate. Aspectul estetic zic eu este unul inferior celui din vechile reabilitări, cu mix de tipuri de pavaj. E mai practic (pentru transport și evenimente), dar arată sincer chiar urât pe alocuri.
În fine, câte capete atâtea păreri, Numa zic că până acum eram obișnuit să văd diferente nete estetic în bine, dar la noile reabilitări mi se par unele zone ieșite mediocru, și nu e doar problema materialelor folosite, efectiv e proiectul în sine, cu monotonie prea mare pavaj.

balint

Cu partea intre Liceul Racovita si biserica reformata cum ramane? In vara au pus pamant batatorit si de atunci nimic. Vor sa puna si acolo placi de granit?

StefanCelMare

#2428
Dacă bine rețin (deși nu mai știu unde am citit, contraziceți-mă dacă aveți alte informații):
Unele tipuri de piatră nu prea vin în cantitățile necesare.
Cred că acolo unde e pământ ar trebui să vină cu granit pus pe cant, și pur și simplu nu au avut cantitățile respective.
Pur teoretic, până prin primăvară (aprilie?) ar trebui să se termine proiectul, dar s-a spus de-atâtea ori asta, încât nu știu ce valoare mai are.
Foarte slab implementat acest proiect.
Probabil sunt și motive obiective - inflație, război, pandemie, etc - dar să recunoaștem că nici firma nu a fost deloc, dar absolut deloc strălucită.
Am mai spus-o, când a luat firma (ungurească?) proiectul, am zis că să vezi ce lucrare trăznet fac, reper și model pentru firmele care au mai lucrat pe aici, e fix pe zona istorică maghiară din oraș. Din nefericire, devine reper. Negativ.

PS - firma este din Târgu Mureș. Recunosc că nu știu sigur dacă este proprietar maghiar sau român.
PPS - bun, e român cu condamnare penală... explică multe sincer din cum a mers acest proiect. https://newsmaker.ro/asta-i-romania-firma-unui-condamnat-penal-pentru-dare-de-mita-asfalteaza-strazile-din-targu-mures-pentru-28-de-milioane-de-euro/

asd_91

eu cred ca acolo asa va ramane cum este acuma.

am gasit si randarea asta mai veche si pare ca se confirma