[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StefanCelMare

#2445
Hai că scot și eu carioca.
Ar fi vorba despre două pasaje, și cred că cel de sub Posada se poate face efectiv sub strada Posada, fără a intra în zona de parking Cipariu viitor supraetajat.
Dacă ieși cu pasajul pe Moșoiu, pe Posada la nivel poți circula exact ca acum (poți face complet subteran, sunt 100m, deși e drept că va trebui să lași spații de aerisire și să faci căi de ieșire în caz de urgență).
Sau alternativ, reduci Posada de la cele 4 (patru!) benzi la două sau chiar una, pentru că oricum de pe Moșoiu nu va mai veni trafic, deci rămâne utilă la suprafață doar pentru relația Gheorgheni - Turzii (pe str Avram Iancu nu se va mai intra; in plus pe Gheorgheni - Turzii mai opțiunea pe sub Turzii pasajul de la mijlocul căii Turzii). Celelalte două benzi din Posada vor fi pasaj (deschis sus, fără plafon) direcția spre Moșoiu.
A mai pus și CTP stații recent pe Posada, se pot elimina, asta e, cred că beneficiile sunt mult mai mari pentru pasaj decât pentru acele stații recente de bus.



Ca să nu fie probleme mai încolo pe Moșoiu, poți face un al doilea pasaj, care să înceapă din zona spitalului militar, și care să iasă dincolo de îngustarea aceea.
Dacă acolo poți face două benzi, ai putea face ambele pasaje cu două benzi, și ar fi circulație ne-întreruptă de semafoare sau treceri pietoni de pe Avram Iancu până pe Aurel Suciu la Facultatea de Științe Politice.
Cred că s-ar putea, dar ar trece foarte foarte aproape de fundațiile clădirilor de acolo.
Tehnic nu cred că nu se pot găsi soluții, forezi coloane adânc cu care ții fundațiile clădirilor din lateral și apoi scoți pământul. Acuma, e drept că nu-s inginer, deci nu pot ști 100% sigur, eu mă uit așa după ureche.

Inersecția Moșoiu cu Suciu o faci girație, iar mai încolo ai putea activa și trafic pe strada Năsăud, la care în capăt i-ai putea face o străpungere în Dorobanților.
La cei de pe Moșoiu, le dai parcări în parking Cipariu.



Pentru acces la spitalul militar și riverani în zonă, lași strada Ruben Patiția.




Powered by API/PUM imgur uploader


Combinația asta de pasaje, dacă o faci cu două benzi, rezolvi ceva din conflictul de trafic la suprafață din Cipariu. Practic și semaforul actual de la capăt str Avram Iancu ar fi mult mai scurt, pentru cei care vor să urce pe Turzii doar, sau cei care merg pe relația spre str. Brâncuși.
Restul care merg spre Mărăști sau Gheorgheni, vor prefera pasajul teoretic.
Bonus, s-ar putea face ca de la intersecția str Avram Iancu cu str. Universității până la giratoriul Moșoiu-Suciu (Fac. Științe Politice) să nu mai fie niciun semafor, nicio trecere de pietoni.
Ar fi 1.5-2km!

Iar Dorobanților ar putea primi transport public pe bandă dedicată, pentru că ar scădea traficul pe ea (nu ar mai veni pe Napoca - Eroilor). De fapt, ai putea chiar muta linia dedicată de bus pe latura estică Unirii (pietonal) - Eroilor (pietonal) - Dorobanților (linie dedicată).
Implică multe scimbări, știu, daaar s-ar mai obține o bandă spre centru până la intersecția cu Ferdinand (prin anularea benzii de bus spre Mărăști, adică trecerea ei pe Dorobanților).
Asta ultima e mai cu "a grain of salt", că ai uneori peste 200m între Dorobanților și 21 decembrie, deci vor comenta sigur oamenii.
Bine, ai putea expropria pe str. Saligny și să mai faci o bandă dedicată de bus care să dea la Lidl Mărăști înapoi în 21 decembrie. Saligny ar trebui oricum lărgită, se pretează, ai garaje și tot felul de prostii acolo care ar fi trebuit date jos de mult.





Powered by API/PUM imgur uploader

RobertH

#2446
Nu era acolo in parcarea Cipariu vorba ca trece ceva magistrala de apa si de asta s-a renuntat la parking subteran ? 

@qionescu1 Kogalniceanu a fost gandita sa fie accesibila cu masina pentru riverani. De aia si e spatiul ala atat de gol intre copaci. Nu a fost nici o strada din proiectul asta doar pentru pietoni, au fost shared-space.
 

StefanCelMare

Aia cu magistrala de apă dacă bine rețin e la piața Mihai Viteazu, poveste veche cu parkingul de acolo atribuit (!) la portughezii de la Cogedir.
Ar fi comic să fie și în Cipariu la fel!

micutzu

In Mihai Viteazul "nu se stia" de teava/canal, in schimb in Cipariu se stie de canalul colector.

https://www.zcj.ro/administratie/--166723.html

StefanCelMare

"Părerea mea este că, în Cipariu, având în vedere toate utilităţile care trec pe sub pământ, va fi destul de problemtică realizarea parkingului."
Băi nene, dar tot Clujul central este imposibil de atacat subteran.
Mă mir că s-a găsit culoar pentru metrou sincer.
Revenind, dacă nu poți merge sub, ar trebui să mergi peste.
Dar nu cred că pasaj supra-teran poate trece de comisia de monumente așa central la Cluj.
Deși piața Cipariu, fără ceva denivelări, cred că se va sufoca complet în maxim 5 ani.
Toată dezvoltarea sudică a orașului vine pe Cipariu, toată.
Europa, Bună ziua, și orice se va mai face - ex. mega cartierul Soporului.

raulbogdan23

Quote from: StefanCelMare on January 10, 2024, 01:37:43 PMMă mir că s-a găsit culoar pentru metrou sincer.

Cred ca metroul trece la o cota mult mai joasa decat retele de utilitati, as zice undeva la +/- -10m.

Quote from: StefanCelMare on January 10, 2024, 01:37:43 PMToată dezvoltarea sudică a orașului vine pe Cipariu, toată.
Europa, Bună ziua, și orice se va mai face - ex. mega cartierul Soporului.

Corect, dar daca am avea centura cel mai probabil traficul s-ar imparti pe mai multe culoare de tranzit.
Momentan daca stai in zona sudica si vrei sa mergi in zona de Nord, Est a orasului treci prin Cipariu. Spre Vest ai cat de cat 1-2 optiuni (Frunzisului, Sf. Ioan) si nu treci prin Cipariu.

raulbogdan23

@StefanCelMare nu e rea idea cu pasajul inspre Traian Mosoiu, dar atunci trebuie sa dispara locurile de parcare de acolo.

Trebuie sa tinem cont ca la gura pasajului trebuie sa ai loc de macar 3 benzi (2 pentru pasaj si 1 ca sa mentinem accesul pentru riverani) + trotuare. Imi vine greu sa cred ca avem atat loc acolo, dar un SF sigur ne-ar zice daca e sau nu.

qionescu1

Quote from: RobertH on January 10, 2024, 01:01:49 PM@qionescu1 Kogalniceanu a fost gandita sa fie accesibila cu masina pentru riverani. De aia si e spatiul ala atat de gol intre copaci. Nu a fost nici o strada din proiectul asta doar pentru pietoni, au fost shared-space.

Dar nici cu se pune problema. M-ai înteles greșit. E imposibilă o pietonalizare exclusivă pe asemenea străzi mai ales că în zonă sunt câteva instituții. Normal că trebuie să fie accesibilă auto pt riverani, utilități, pompieri, ambulanță etc. Mă refeream că spațiul acela putea fi organizat mai bine.

De exemplu calea de rulare auto putea fi pavată cu piatră cubică pt a fi vizibilă, chiar dacă e destinată doar riveranilor. Vor intra a pe stradă în continuare mașini la UBB, la Arhiva, la colegii la biblioteca academia, colegii etc. Actualmente intră și circulă cum vor și pe unde vor în tot spațiul ală. La fel și parchează. Spațiul e mare și tocmai aici e problema că se putea organiza ușor iar neorganzizat poate fi haotic. O fi shared space dar nu e concurență între pietoni și mașini. Dacă apare vreo astfel de situație ca în poza de mai jos fiecare știe pe unde merge. Eu cred că e un minus important la proiect.



Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

#2453
Cel putin pe Universitatii zona pietonala e despartita de cea auto.

Chiar daca toata zona este pavata cu acele placi dreptunghiulare, unde incepe partea pietonala si se delimiteaza de cea auto o sa vezi ca ai o bordura de 45 de grade si partea pietonala e mai sus.

alexV

Decizia de pietonalizare pe Universitatii e pana la urma respectarea proiectului. A fost de la inceput shared space cu acces auto doar pt riverani, nu si pentru tranzit.

Acum urmeaza partea de "enforcement". Ca sa previi traficul ilegal e indicat sa blochezi fizic una din intrari pe Universitatii, nu doar indicatoare. Neavand posibilitatea de tranzit e o garantie ca doar riveranii si serviciile vor patrunde.


Iar pasajele denivelate in zona centrala sunt vorba in vant. Costa 20-30 de milioane de euro bucata si dauneaza urbanismului. Ele au utilitate in zona nodurilor cu centura cluj, si in zona trecerilor urbane de cale ferata. Ma gandesc aici la Taietura Turcului si str. Fabricii de Zahar.

StefanCelMare

#2455
Oare cum s-a aprobat la Gojdu în Oradea pasaj?
Eu zic că ar ajuta pentru că ar permite pietonalizare extinsă pe centru.
Dar oricum pare SF datorită canalului acela colector din Cipariu.
Adaugă la cele x milioane încă alte multe milioane dacă trebuie să muți și colectorul ăla.

PS - referitor la Kogălniceanu, da, zona fără dale pare o prostie.
Eu chiar am crezut că nu au ajuns dalele, pentru că am mers pe acolo după o ploaie și noroiul pe pantofi e sesizabil.
Evident, am ocolit pe granit, dar băi nene, cum a ajuns acel pământ compactat o soluție acceptată în proiect?
Mă gândesc la festivalul acela care s-a organizat pe Kogălniceanu acum câțiva ani, erau terase puse pe stradă, etc., mă gândeam că acum va fi mult mai OK zona pentru festivaluri central. Dar dacă lași pământul ăla acolo, cum dă o ploaie, cum ți-a rezolvat toată atmosfera. Noroi ca la Electric Castle :D

alexV

Nu ca la Electric Castle mai, fiindca e si piatra acolo, nu te afunzi. Poate doar ne e frica de ceva nou in materie de urbanism. Ma documentez luna asta si revin cu exemple.

StefanCelMare

Era o glumă, nu se face baltă evident.
Dar noroi suficient cât să te murdărești vizibil, este.
Pentru urban mi se pare o idee proastă.

PU

Cablurile astea nu trebuiau îngropate când s-au pus dalele?