[CJ] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Cluj-Napoca

Started by Ionut, November 27, 2012, 05:04:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaet

#2550
Strada noua propusa de Sabin Sarmas ar fi o strada ingusta de 6m latime, deci o alta strada fara trotuare si fara piste de biciclete ca toate cele din cartier. In afara de asta, la fel cum a zis si @florin74, e foarte dificil de intrat de pe strada Grigore Moisil in sensul giratoriu de pe Calea Turzii. Ar trebui reconfigurat. Acea strada noua ar trebui sa aiba ca scop numai mobilitatea pietonala si alternativa, fara masini, pentru a suplimenta lipsa acuta a unui parc.

Parerea mea ca si locuitor ar cartierului e ca in primul rand toate strazile ar trebui legate intre ele si modernizate:
1. Strada Alecu Russo are deja latimea necesara, urmeaza sa se construiasca Lidl acolo, si trebuie sa devina o alternativa la strada Nicolae Steinhardt pentru ca aici in unele zile in jurul orei 17 se face coada de masini pe 1/3 din lungimea strazii la intersectia cu Eugen Ionesco.
2. Strada Ana Aslan trebuie unita de strazile Alecu Russo si Aleea Azur. Momentan strada Ana Aslan are un gard chiar la mijloc.
3. Tot strada Ana Aslan mai spre sud trebuie unita de strada Episcop Marton Aron. Lipsesc 65m. Odata facuta asta.
4. Strada Nicolae Labis se termina intr-o curte. Trebuie unita de strada Miko Imre.
5. Strada Nicolae Labis trebuie unita de Mircea Eliade si mai departe de strazile Cometei si Padurii.
6. Strada Constantin Noice trebuie unita de Mircea Eliade.

Asta ar rezolva mai ales mobilitatea pietonala a locuitorilor din cartier, dar si pe cea auto, pentru ca in prezent exista numai doua cai de acces inspre si dinspre cartierul Europa:
1. Calea Turzii, cu trafic intens, cu mult zgomot si multa poluare, fara o bariera verde intre traficul auto si cel pietonal, improprie circulatiei pietonale.
2. Eugen Ionesco, cu trafic moderat, cu mult zgomot si multa poluare, pe care de obicei circulatia auto se desfasoara peste limita de viteza legala, fara o bariera verde intre traficul auto si cel pietonal, cu trotuare inguste si pe alocuri blocate de stalpi, improprie circulatiei pietonale.

Traficul de tranzit va fi rezolvat de centura atunci cand o vom avea.

Nevoie de mobilitate in interiorul cartierului se vede prin numeroasele carari facute la pas peste terenurile inca neconstruite intre toate strazile care nu sunt unite. Am impresia ca locuiesc in cartierul cararilor.

In sensul asta, eu am propus de mai multe ori catre diverse persoane din primarie si in bugetare participativa un culoare semi-pietonal care sa strabata mijlocul cartierului de la sud la nord astfel incat sa ofere alternativa mai rapida si mai sigura la Eugen Ionesco, dar a fost ignorat de fiecare data.

Aici imi sunt propunerile:
- https://docs.google.com/document/d/1zCTQHNp6735816Qj-RPxr15PZJM18G6q0SrAbQ0pSCQ/edit?usp=sharing
- https://bugetareparticipativa.ro/proiecte/promenada-europa/

raulbogdan23

2. Strada Ana Aslan partea superioara* (ce pleaca din Kos Karoli unita cu Alecu Russo si cu continuarea ei dintre Alecu Russo si Steinhardt)
3. Cam greu de facut, drept nu poti merge pentru ca dai intr-o fabrica, iar daca o faci pe langa fabrica de pantofi (Aku) cred ca dai in niste case deja. De vazut daca se poate expropia din curtea fabrici si nu le blochezi partea de aprovizionare.

Pe directia Calea Turzii se poate implementa un pasaj subteran pentru iesirea din oras, eliberand sensul giratoriu cu Buna Ziua si Moisil.

qionescu1

#2552
@nicolaet
Uita-te bine pe google maps. Cu exceptia unui loc se poate linistit largi. Nu te mai gandi la garduri. Alea se pot da jos, ba intr-o parte, ba in alta, sau chiar ambele parti pe alocuri. O strada de minim 6 m cu trotuare de minim 1,5 metri este deja peste tot ce s-a construit acolo. E posibila, dar urbanismul de parcela, de ieri si de azi, nu se mai poate remedia multumitor fara exproprieri.

@raulbogdan23
relieful ar ajuta propunerea ta, dar sa vorbesti de pasaje pe aici e ca si cum ai fluiera in biserica

nicolaet

#2553
@raulbogdan23
Din cate stiu proprietarul fabricii e dispus sa cedeze o parte din parcarea lui pentru unirea celor doua strazi. Sau era in urma cu cativa ani. Dar chiar daca nu ar fi de acord, intre fabrica si cele doua duplexuri exista un teren liber pe care se poate construi o strada. Oricum nu e normala situatia actuala in care avem o noua strada infundata, mai ales ca si aici se vede nevoia de mobilitate prin cararea batatorita pe langa gardul fabricii.
Screenshot Google Maps

Pasajul mi se pare o idee buna, dar din pacate putin probabila.
O alta idee pentru strazile Alecu Russo si Nicolae Steinhardt ar fi benzi de accelerare/decelerare pe Calea Turzii.

@qionescu1
La fel se pot da jos gardurile pe toata axa sud-nord si castigi o alternativa la Eugen Ionesco si Calea Turzii. Schita

In prezent ai 4 strazi complete pe axa asta:
1. Alecu Russo care are deja latimea necesara pentru sosea cu 2 benzi + trotuare pe aproapa toata lungimea.
2. Nicolae Steinhardt care e ingustata pe 1/3 si unde terenul pentru largirea ei este deja in proprietatea primariei, trebuie doar sa isi doreasca sa o largeasca pe portiunea aia. Aici sunt si trotuare pe o parte a strazii.
3. Episcop Marton Aron care are o portiune fara latimea necesara dar acel proprietar e obligat in instanta de cativa ani sa isi mute gardul. Primaria trebuie doar sa verifice situatia si sa treaca la actiuni.
4. Iuliu Merca + Augurel Gurghianu + Miko Imre.
5. Optional strada Bibescu se poate unii de strada Constantin Noica.


De ce ai vrea sa mai faci inca o strada in loc sa modernizezi astea 5 strazi? Dat fiind ca strada propusa de tine nu rezolva accesul pe Calea Turzii in configuratia existenta, ce castig aduce? Care sunt beneficiile?

raulbogdan23

Acum mi-am amintit ca la intersectia Moisil cu Turzii pe partea cu Leroy Merlin e propusa o cladire de birouri si cel putin ultima parte inspre Turzii a strazii Moisil se modifica, parca era si o banda dedicata pentru a face dreapta spre Turzii dinspre Moisil.

Cand trec prin zona, faca o poza la propunere.


dragos76

Quote from: qionescu1 on May 28, 2024, 10:24:08 PMCu exceptia unui loc se poate linistit largi.

Tăria unui lanț e dată de cea mai slabă verigă.
Așa și aici, ce folos că soluția asta ar fi ok-ish pe 90% din traseu, dacă fix acolo la conectarea cu G Moisil chiar nu ai deloc soluții. Repet, pentru o stradă cu trafic local (ori strict pietonală, ori cu trafic auto restricționat la riverani) e ok-ish.

Dar să nu uităm de la ce a pornit discuția, și anume că aceste cârpeli ar rezolva punctual probleme pe care doar pe termen lung le-ar rezolva centura metropolitană. Ori asta în nici un caz nu o poți rezolva cu această stradă.

qionescu1

@nicolaet
Propunerea nu este a mea. Este a lui Sabin Sarmas sau poate nici a lui ci e preluat-o pentru campania electorala. Chiar si daca primaria si-ar face treaba si ar trece la amenajarea acelor strazi de care vorbesti ele tot au un impediment major. Dau in Calea Turzii si trebuie sa ocoleasca mult pt a se intoarce dupa care trebuie sa suporte aglomeratia de acolo, semafoarele si traficul mult mai aglomerat. De aceea nu sunt o solutie in momentul de fata si nu cred ca primaria/drdp isi mai doresc vreo 2-3 giratii suplimentare pe DN1.

@dragos76
Am trecut la Grigore Moisil de la imposibil/prostie/nu se poate la o descarcare pe 3 benzi in/din sensul giratoriu... Randarea e elocventa. Restul traseului propus la fel de posibil. Acum punctul critic de pe Grigore Moisil sunt acele cateva blocuri. Doar ca distanta dintre ele este de 20 de metri intre cele in L si 14 metri intre cele paralele din partea sudica. Ambele distante sunt suficiente pentru o legatura corespunzatoare dar chiar si in cel mai negru scenariu in care distantele nu ar fi suficiente, sensurile s-ar putea desparti in acel punct (un sens printre blocurile paralele din partea sudica celalat pe dincolo. Deci din acest punct de vedere propunerea este viabila.

Marele avantaj al acestei legaturi e ca vine in continuitatea strazii Buna ziua, cu acces direct in sensul giratoriu (posibilitate pasaj) apoi e legatura cu Frunzisului sau Campului asa cum am mai aratat. In afara metropolitanei. Ceea ce nu e deloc putin si nu e nevoie de 10 ani pentru asta.

Da, suntem la corectii in momentul de fata sau carpeli cum zici. Ce altceva se mai poate face aici? Centura e la o distanta mare de ani plus ca are multe riscuri in fata. Pe langa realizarea ei mai sunt si drumurile de legatura iar in zona, drumul de legatura vine din sensul giratoriu de la Frunzisului pana in centura cu un sens giratoriu la Tudor Arghezi, adica la jumatatea distantei. Ajuta foarte mult la ocolirea strazii Ionescu dar pt cei de acolo exista riscul de a fi tot un fel de Cale a Turzii doar ca pe partea vestica. De aia sunt foarte importante conexiunile intre strazile de aici. Propunerea lui Sarmas nu rezolva totul bineinteles dar nici nu e rea. Si ar ramane utila chiar si daca metropolitana ar fi terminata.

TibiV

Ce ma bucur ca nu sunt clujean.

Pot sa sar cu usurinta contrele voastre....

Dar ma bucur ca sunteti multi, caci aici la noi "in Regat" suntem cam putini....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

stai linistit ca si clujenii mai sarim contrele. e un an mai dificil asta, cu multe propuneri

raulbogdan23

"multe propuneri" ca e an electoral si fiecare incearca sa scoata din joben ceva.

Daca s-ar propune la fel si s-ar face un sfert din ele si in rest (indiferent de culoarea politica) am putea creste calitatea vietii.

Pana acum nu am vazut pe nimeni sa iasa cu o propunere concreta, cu ce bani, timeframe de implementare sau fonduri accesate, numa niste poze/prezentari/carioci pe hartie. Asta poate face oricine.

dragos76

Sincer, nici nu e normal ca o competiție electorală să fie un concurs de portofoliu de proiecte, fiecare cu SF-ul, sursa de finanțare etc.

MMarius

Din mers, stadiul lucrărilor parking BCU de pe str. Clinicilor:

gicu


doodoo

Da, tocmai ma miram si eu de explicatia atasata fotografiei...nu e parking acolo, nici nu are dimensiunea si nici forma unui parking  ;)