Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 21 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#10815
UMB e in grafic pe BF... doar ca are 2 loturi cu termen la inceput si sfarsit de August 2024!
Adica ei in 7-8 luni, ar trebui sa deschida 2 loturi, aflate acum la 25-27%!
Si daca primesc extensie 6 luni (poate gasesc si ei panza freatica sus), tot nu termina la timp.

Vor termina doar 1 lot anul asta, si asta doar in conditiile in care sacrifica alte 7! (cele 3 de pe A3, A0L4N si 3 pe BC-Pascani).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

:lol:
Ban-ul este sfânt, te poate face secretar de stat. Bine, trebuie și tu să înțelegi mesajul. :)

Legat de A7 și restul, vine poziția API cu previziunile. Cele mai multe variabile sunt pe A7.

pelan87

#10817
Astazi in jurul orei 15, cei de la Trace lucrau cu vreo 10 utilaje spre capatul lotului dinspre Spataru, in zona DJ 203G. Se muta balast din niste depozite facute pe corpul autostrazii si se lucra la umpluturile rampelor supratraversarii de pe drumul judetean. Toate basculantele erau cu numar de Bulgaria. Fara poze, din pacate.

GAC

M-am uitat putin la harta si cred ca in decembrie am putea inaugura cam 130 Km astfel:
1. Loturile Pizza si Coni, la care am putea avea si inca cei 4 Km din lotul Nurol pana la nodul Buzau Vest (si implicit respectivul nod macar partial). Asta ar insemna cam 50 Km. Nu vad probleme pentru Nurol sa faca 4 Km in relief ca-n palma, fara structuri majore.
2. Sectiunea Buzau - Focsani (toate cele 4 loturi) - 80 Km. Pe aceasta sectiune avem doar 3 structuri majore: La Ramnic 700 m, Ramna 400 m si Buzau 1,400 m; in rest relief ca-n palma si doar structuri mici si relativ putine (pasaje peste A). Desi podul peste Buzau seamana cu podul de la Slatina, totusi, trebuie tinut seama ca DN2B (cel in care se va racorda A7 spre Focsani) nu are capacitatea de a descarca o autostrada, deci podul peste Buzau poate fi facut la nivel de HP, adica doar o cale de rulare. De asemenea, Nurol ar avea de facut 1 Km din lotul lor (ca sa lege podul peste Buzau cu DN2B), precum si o bretea din nodul cu DN2B.

Astfel, am avea 130 Km din A7.

Ca sa se intample asta, trebuie ca:
1. Nurol sa binevoiasca sa finalizeze cam 25% din lotul lor (si nu cred ca este asa de greu, intrucat cei 5Km sunt din zona ca-n palma, fara structuri);
2. Pizza si Coni sa-si mentina ritmul;
3. UMB sa se concentreze pe A7, lasand A3 in conservare si limitandu-se la o deschidere pana la Albota pe L4 DEx12.

Problema principala consta in faptul ca la Ramnic si Buzau avem tablier metalic si UMB se pare ca inca nu a ajuns la o formula de succes, asa cum a fost grinda de 40 m. Vedem ca si alti constructori cu palmares in materie de tablier metalic (We Build) au un ritm mai modest. Totusi, din filmari, se vede ca UMB a inceput sa livreze pe santier niste sectiuni de grinzi ceva mai lungi si astfel imi pun sperantele ca au reusit cumva sa optimizeze procesul. De asemenea, imi pun sperantele ca vor folosi buloane deoarece sudura merge foarte greu, mai ales la structuri mari. Sudura de piese metalice masive nu poate fi invatata peste noapte si poate este mai bine sa eviti pe cat poti (oare cat timp ar fi scutit daca la viaduct Bals am fi avut buloane in loc de sudura?).

dr4qul4

DN2B are capacitatea de a prelua traficul de pe o autostrada in constructuctie. Vorbim de drumul care leaga Buzaul (zona Industriala) de Braila. Drumul duce fara probleme trafic greu! Dar nu va fi cazul.

Restul...sunt cam multe vise. L2 Ploiesti-Buzau nu are nici o sansa sa fie gata. Sau nodul de pe lotul Nurol.
BF.. or fi "doar 80 de km ca-n palma", dar acum suntem la 26%. Maxim 2 loturi pot fi gata (de fapt deschise, ca pt a fi gata mai su si spatii de servicii si perdea forestiera).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

danpandrea

Quote from: GAC on January 07, 2024, 11:18:13 PMCa sa se intample asta, trebuie ca:
1. Nurol sa binevoiasca sa finalizeze cam 25% din lotul lor (si nu cred ca este asa de greu, intrucat cei 5Km sunt din zona ca-n palma, fara structuri);
2. Pizza si Coni sa-si mentina ritmul;
3. UMB sa se concentreze pe A7, lasand A3 in conservare si limitandu-se la o deschidere pana la Albota pe L4 DEx12.

^^ Cam multe rotiri peste cap ca să se întâmple 130 de kilometri în 2024.

1. Nu sunt șef de șantier, însă mă gândesc că punerea de două ori în mișcare a tuturor echipelor ustură un pic la buzunar.
2. Harta API zice că Pizzarotti a făcut 35% în 2023. Coni mai puțin. Deci menținerea ritmului ne duce cu inaugurarea prin 2025.
3. UMB o să se concentreze pe A7, dar nu-i văd să deschidă loturi înainte de termen. La podul de la Buzău vor întârzia mai mult ca sigur. Iar pentru loturile de mijloc din Buzău - Focșani au termen în aprilie 2025. Nu m-ar deranja ca cele 3 să fie gata atunci.

GAC

Este destul de realist:
1. Nurol trebuie sa se apuce de treaba din primavara, deci ar fi bine daca s-ar apuca de extremitatile lotului in asa fel incat sa puna in valoare loturile vecine mai avansate si sa se evite astfel fenomenul de lot-muzeu. Nurol nu are nimic de pierdut daca abordeaza lucrurile asa si nici nimic de castigat daca nu face asa... si oricum anul asta trebuie sa faca cel putin 40-50% din treaba, ca sa poata termina cu bine la anu. Asadar, daca s-ar concentra pe extremitatile lotului precum si pe viaductul mare peste CF, tot nu ar fi la 40%.

2. Pizza trebuie sa termine la A7 anu asta, ca sa se poata apuca la anu de A0N1 (ca anu asta nu-mi fac iluzii). Coni are de furca cu ultimul lot penibil de simplu din Romania. Relief ca-n palma, fara structuri mari, 2 noduri trompeta, terasamente joase ... asta e genul de lot unde ma astept ca balastul stabilizat + asfalt + finisaje sa reprezinte 35%, poate chiar 40% din efort. Asadar, la acest lot, partea vestica este mai avasata si ar cam trebui sa vedem negru din primavara si pe masura ce lucreaza la asfalt, au timp sa aduca terasamentele la cota inspre Buzau (unde sunt mai in urma) si prin vara sa asfelteze si aici, ca toamna sa faca finisajele.

3. UMB trebuie sa termine Bz-Focsani anul asta ca in 2025 sa se axeze pe Focsani-Bacau si in 2026 restul (care nu-i putin). Conform scadentarului, toata zona Focsani-Pascani trebuie sa fie gata in Q4 2025. Nu vad cum ar fi posibil, mai ales daca nu termina in 2024 pana la Focsani. Finalizarea celor 80 Km este o chestie strategica, ca sa reduca lungimea frontului de lucru si sa-si optimizeze logistica. Mai mult, terminand cele 2 loturi de la Rm Sarat la final de 2024 (cu cateva luni inainte de termen) mai castiga si putin capital de imagine, ca sa le fie trecuta cu vederea intarzierea care se prefigureaza pe loturile dinspre Pascani.

dr4qul4

#10822
esti dispus la un pariu (500 lei in conturile API)?
Daca se deschid chiar si partial, toate cele 7 loturi, atunci donez eu API. Daca nu, donezi tu.
Ca sa se considere deschidere partiala, trebuie sa se circule pe mai mult de 3km de A (nu contabilizam drumuri de legatura) din fiecare lot, chiar si la nivel de HP.
Daca din 7 loturi, se fac doar 5 sau 6, nu plateste niciunul.

Sau putem paria pe nr de km deschisi (tot pe aliniamentul A7, inclusiv HP): Peste 100km donez eu, Sub 100km, donezi tu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

@GAC , e posibil să se inaugureze ce zici, mai puțin podul de la Buzău, pe acela nu îl văd finalizat până în decembrie (mai ales că UMB are multe poduri și viaducte de lucrat). Din lotul BF1 aș vedea prioritizat segmentul dinspre lotul 2 și drumul de legătură la DN2; evident Nurol nu mai are motiv să prioritizeze kilometrul dinspre Buzău (doar segmentul dinspre lotul Coni-Trace).


danpandrea

@dr4qul4 pun și eu 500 lei la final de an dacă se deschid cele 7 loturi.

hefaistos

Nu înțeleg de ce unii spun "trebuie sa termine aici ca să se poată apuca în alta parte" .
1. Exista poate sa termine nu trebuie sa termine.
2. Poți începe o lucrare noua cu decopertări și foraje pentru piloți, în timp ce în alta parte asfaltezi și faci suprabetonari la structuri.
Deci nu, Pizza nu "trebuie" sa termine nimic în 2024. Principala speranța este la loturile UMB
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

dr4qul4

@danpandrea, pai trebuie sa pariezi cu GAC.
Ca eu pariez doar ca nu se deschid toate. Sau macar 100 km din cei 130.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

danpandrea

@dr4qul4: sunt de partea ta aici. Noi 2 x 500 lei donați dacă avem cel puțin 100 km de A7 finalizați în 2024 vs 1 x 500 lei ai lui @GAC dacă nu se întâmplă asta.