News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A9 Timișoara-Moravița

Started by valexandru, March 26, 2012, 01:36:09 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EugenRo

Cica si la sarbi va fi numerotata tot A9.
Cand o taia sinistrul nostru 'plamblica' s-ar putea sa numere lungimea pana la Pancevo :p 

Feri

QuoteStudiul de Fezabilitate pentru Autostrada Timișoara -Moravița ,,retrogradată" la profil de Drum Expres va fi recepționat cel târziu în prima decadă din iunie, a anunțat în ședința de Guvern de la Timișoara, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Este al doilea moment când ministrul Grindeanu se referă la Drum Expres Timișoara-Moravița (vamă Serbia), legătura spre Belgrad, deși până acum a vorbit despre profil de autostradă Timișoara-Moravița.


,,Până la sfârșitul lunii acesteia (n.r aprilie), cel mult prima decadă a lunii iunie vom recepționa Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres Timișoara -Moravița astfel încât, în această vară să dăm drumul la licitația pentru proiectare și execuție"- Sorin Grindeanu.
Economedia

tom_sawyer

#707
Quote from: tom_sawyer on March 30, 2024, 02:05:22 AM"drum expres Timișoara-Moravița".

Din nou "drum expres", min. 10:40


min. 15:15

Vlad94

Sincer nu trebuie mai mult de drum expres.

mircea

Dacă s-ar face noduri mai simple (Pădureni, Voiteg, Moravița) downgrade-ul ăsta ar deveni aproape inutil dpdv financiar.

Vlad94

La ce trafic redus este, chiar si un drum cu benzi si noduri denivelate ar fi de ajuns. Nu inteleg de ce consideram drumurile expres ca pe niste trădări aduse zonei. Sunt drumuri foarte bune. Majoritatea drumurilor facute in Polonia de exemplu sunt drumuri expres și își fac treaba cu brio.
P.S. Sunt timișorean

mircea

Nu mă înțelege greșit, am exact aceeași părere. Ba chiar se poate face parțial, până la Voiteg într-o primă fază, iar restul poate chiar după 2035, după ce mai facem A și DEx-uri și prin alte părți unde traficul e deja sufocant. Sau chiar un upgrade la DN58B de la Voiteg spre Reșița cu VO la Birda și Gătaia-Măureni, pe alocuri 2+1, etc.

Ideea mea e că va ieși DEx pentru că ... "e prea scumpă A dar facem DEx pentru că standardul nu e mult sub A, e totuși <<regim de autostradă>> și e muuuuult mai ieftin" citat din Grindeanu peste vreo lună, așa. Ori reducerea costurilor se putea face lejer din noduri mai decente, fără să te plimbi km întregi pe bretele și drumuri de legătură, overpass-uri inutile, etc. Și tare mi-e că prin downgrade-ul ăsta va mai veni o plăcintă superbă: imbecilitatea de nod cu o singură bandă, precum A1-A6 sau mai recent, A3-DEx11/16/cât-o-mai-fi-zilele-astea-cel-de-la-Oradea.

voicul

Pentru ca daca ar face A peste tot ce ar mai face urmasii, urmasilor lor? Cum si-ar justifica salaru?

Si eu vad A9 dupa 2030 (pur si simplu nu e prioritate), deci poate un DX e chiar bun (la fel ca pe A4 - ca e trafic, dar lejer merge si pe DX), dar in alte parti gen DX12 ... ce e absurditatea asta, pentru 10 - 15% economii sa faci DX in loc de A?

Acum proiectantii din anii 60 inca deseneaza centuri cu o banda in 2024 ... deci DX totusi e un pas enorm pentru ei.


elphax

Sincer, pentru traficul din Timisoara spre actualele autostrazi din Serbia, spre Grecia, spre Croatia etc, e mai importanta autostrada/DX Vrsac-Belgrad (sau unde o duce) decat Vrsac - Timisoara. Am facut de destule ori drumul si cel mai mult timp se pierde la vama si prin sate pe la ei.
Cu o vama moderna cu 2-3 fluxuri si 130 in Serbia poti sa castigi mult mai mult timp decat pierzi pe satele din Timis.
Nu zic sa nu se faca la noi :) ci mai degraba sa ii grabim pe sarbi sa faca si ei

Adrian.TM

^
În orice caz, până se apucă sârbii de A9-le lor, poate termină autostrăzile Belgrad-Zrenjanin-Novi-Sad, respectiv, Novi Sad-Ruma, ambele fiind utile pentru drumuri spre Croația/Muntenegru, și poate chiar Grecia (Cu ieșire prin vămile Foeni și Jimbolia, evident).