[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Un fel de, noi vrem și f****i și virgini în același timp. Și nu prea se poate. Gen.

Xenos

Am mulți prieteni buni în Cluj și sunt mulți oameni de calitate. Dar impresia mea, inclusiv pe baza relatărilor lor, este că clujenii sunt extrem de fandosiți și vor tolera foarte greu deranjul extrem care a fost, de exemplu, la noi în Drumul Taberei fără să crâcnească nimeni - e drept, când se va săpa M 5 central, urletele vor fi exponențial mai mari.
Va fi greu. E drept, am văzut cum se săpa la metroul italian lângă Colosseum cu deranj minim. Trebuie și noi să schimbăm ceva din acest stil de șantiere lălăite, cu spațiu afectat cam de 3 ori mai mare decât strictul necesar ca să pună muncitorii mașinile și alte boierii (cum a fost în Dr Taberei, repet).

qionescu1

Poate chiar a fost decizia celor de BXL cu începerea metroului din Florești. Nu știm sigur, putem doar să speculăm. Cert e că Boc a ales prima variantă Sopor-Mănăștur, și nu cred că anul electoral l-a făcut să se răzgândească. Astea sunt speculații politice de slabă calitate. Oricum nu se teme de alegeri pt că nu are cine să îl concureze.

Utilitatea ar fi mai mare pt Sopor-Mănăștur, dar nu într-un procent categoric în care să anuleze cealaltă variantă. Comparativ bazinele populaționale în cazul celor două variante nu sunt foarte dezechilibrate. În schimb riscurile de blocaj pt varianta Sopor-Mănăștur sunt mult mult mai mari față de varianta Florești-Mănăștur.

În schimb logica asta cu traficul care crește este una deficitară. Parcă nu mai putem interpreta datele. Care trafic crește la Cluj? Toate măsurile au fost pt descurajarea traficului cu automobilul personal. Str. Napoca de la 3 la 2 benzi, Petru Maior, de la 3 la 2 benzi, 21 Dec 1989 de la 4 benzi la 3 benzi. P-ta Unirii închisă pe o latură. Reducerea locurilor de parcare și creșterea prețului parcării. Astea sunt câteva exemple la care se adaugă pietonalizarea în mare măsură a centrului orașului, proces care continuă și începe timid și în cartiere. Nu în ultimul rând extinderea liniilor dedicate de bus în desfășurare. Deci cel puțin în zona centrală ajungi greu cu automobilul personal și pe liniile dedicate te miști mult mai repede pe direcția est-vest.

Apoi investițiile astea strategice necesită și o abordare și o planificare strategică coroborată cu restul proiectelor pt un tot funcțional. Uităm că nu avem centură ocolitoare la Cluj și că totul traversează axa est-vest? În condițiile astea poți să ceri să înceapă lucrările și la metrou Sopor-Mănăștur și la centură deodată? E de noaptea minții o astfel de abordare. Așa că dacă avem noroc să se finalizeze segmentul de metrou Florești-Mănăștur în același timp cu centura metropolitană se poate aborda apoi mai ușor și segmentul central al metroului. Fără riscuri de blocaj TOTAL.

ovicor

Disconfortul va fi insemnat oricum, si pentru locuitori, si pentru constructori. Nu vorbim de-a impaca si capra si varza, ci de-a impaca si caprele si verzele. Si sa nu uitam de "lupul serios"!

bacovia

Vom asista in curand la blocaj total in jumatatea de vest a orasului, odata cu inceperea lucrarilor la DN1 spre 'spitalul regional'.

nicolaem

nu va inteleg.
cand era vb ca incepe din sopor, nu era bine trebuia din zona manastur ca e mai aglomerata. acum s-a schimbat dar iar nu e bine.
Nu am vazut nici o pozitie indiferent de varianta care sa zica " f bine ca incep din capatul x"
Tot timpul trebuie "invers"

pe scurt si de inteles pt toata lumea:
Nu sunt bani pentru toata lucrarea.
oricum vor incepe traficul va fi afectat.
Noi (cetatenii) am facut scandal ca vrem metrou. PNRR ne da ceva bani, tre sa avem rabdare vreo 20 de ani. Complicat, nu?

razvam

Teoretic largirea la 6 benzi pe zona Calea Floresti - Podul-N / Metro-SRU Cluj cu mutarea sensului giratoriul de la BMW in dreptul SRU o sa fie primul blocaj, ca pe proiectul ala parca nu sunt garantati cei 10m de carosabil pentru 2 benzi pe sens si traficul va fi gatuit la 1 bada pe sens.

Dupa o sa inceapa concertul de camioane si mutat pamant sau utilaje de la SRU, Trans Regio sau chiar Metrou se pare.

O sa fie amuzant ca dupa 10 ani de invartit in jurul cozii si doar promisiuni cu "o sa", astrele sa alinieze toate proiectele sa inceapa aproape concomitent din zona de vest.

Presimt ca o sa explodeze pretul la chrii in zona de est/sud-est, ca toti o sa vrea sa scape de viitorul calvar al traficului din zona.

doodoo


nicolaem

#1058
Al nostru...

Faptic:
In urma cu peste 10 ani primăria respingea public idea de metrou. Inclusiv Boc. Mergeau doar pe idea de centura metropolitana (+modernizare CTP), proiect început teoretic prin 2014 la nivel de desen pe harta.

Opoziția, presa (de opoziție) tot insista că traficul e mare.. primăria nu face nimic etc.
PSD și-a făcut și un ONG separat pt promovarea metroului prin oraș.
Populist Boc a preluat tema când a simțit trendul in oras și a comandat un SF.

Speculatia mea:
acel SF trebuia doar să ofere primarului justificarea : eu vreau metro DAR costa atât, facem când da guvernul bani acum nu avem...

Doar că a aparut PNRR... așa că de ce să refuzi banii? Chiar dacă nu s destui?

doodoo

Deci e cum am zis eu, cetatenii orasului nu au cerut niciodata metrou, totul e joc politic si de imagine. Pe spatele si nervii nostri. Si pe banii nostri. Culmea.

loris

Stiu ca postul meu nu aduce deloc valoare avestui Thread, dar nici vaicaralile si hatereala lui doodoo. A inteles cu totii, nu vrei, nu crezi in metrou. Acum poti trece la faza de discutii constructive. E obositor deja sa citesc doar posturi de hatereala, cu 0 informatii improtante sau noi, 0 argumente si 0 valoarea. Am inteles, asteptam pasul urmator de la tine.

StefanCelMare

@loris
Din  nefericire, până vedem efectiv munca începută, cred că thread-ul aparține criticilor proiectului.
După prima sapă ca să zic așa, devine real.
Când vedem utilajul de săpat acolo, muncitori, etc, de acolo haterii se vor domoli de la sine.
Va mai cârâi câte unul din când în când că nu sunt bani de așa ceva (asta pentru că e un subiect real finanțarea), în rest, cred că forumul va deveni mai constructiv.
E ca la fotbal, adesea publicul reacționează la ce joacă echipa. Dacă echipa joacă prost, huiduie. Când echipa joacă bine, apar și încurajările.

raulbogdan23

 :lol: as vrea sa ii vad pe astia care caraie pentru metrou, sa caraie si pentru centura.

Caraiti sa se faca centura, scos traficul de tranzit din oras si apoi sa vedem cum se circula. Daca si atunci e haos prin oras sa caraie sa se faca metroul sau nu.

sebip

Tre' sa fii naiv sa crezi ca centura va fluidiza traficul pe zona centrala. Adica s-a vazut acuma in vacanta, se vede vara trei luni, se circula lejer. Si oricand se pot analiza oricare mari orase din tarile calde, cu 1...3 inele, in orele de varf ii haos pe zonele centrale!

raulbogdan23

#1064
Sincer ceva tot va ajuta.

Sunt multi care stau in Floresti si lucreaza in Apahida/Sanicoara si toti trec prin centru.
Daca stai in zona Zorilor/Obervator/Buna Ziua singura varianta sa ajungi in zona aeroport/Apahida e tot prin centru, pe cand cu centura ai putea urca pe Calea Turzii, ai intrat pe centura si dus ai fost.

Traficul va fi impartit intre centura si centrul orasului.

Nu poti sa compari perioada aceasta cu lunile de vara, sunt foarte diferite si iti dau si motive:
- intre sarbatorile de iarna multa lume pleaca din Cluj, elevii si studentii nu merg la scoala, multi angajati isi iau liber 2 saptamani
- vara doar elevii si studentii dispar, in plus mai ai parte si de turisti. Cei care pleaca din oras sau cei care isi iau concediu se impart pe toata perioada.

De cand Oradea are centura mie mi se pare mult mai usor de tranzitat orasul, daca zici ca centura nu ajuta atunci au fost prosti ca si-au facut centura si au irosit atata amar de bani.