[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vasile.baciu

nu stiu daca aici e locul dar ma tot gandesc de ceva vreme la un proiect (greu de realizat dar nu imposibil daca s-ar dori) care ar crea o axa est-vest pe actualul amplasament al caii ferate care traverseaza orasul:

- cale ferata + sosea 2-3 benzi pe sens, suprapuse intre aeroport si triaj; sosea cu legatura prin tunel spre floresti si baciu la vest, spre apahida si centura ocolitoare la est; noduri la tetarom, zona garii, str. fabricii, fostul oser, aeroport

- metrou sub/suprateran intre (gilau) floresti - aeroport (apahida, jucu);

- parcari unde ar exista spatiu mai generos (gara-triaj, campu painii, aeroport etc);

imi inchipui ca nu ar fi ieftin plus problema traficului feroviar pe timpul lucrarii greu de gestionat, dar ar fi fain zic eu :)

ciprebbe

De visat putem visa insa nici in urmatorii 30 ani nu cred ca s-ar face asa ceva. Azi nu suntem in stare sa introducem o cursa cadentata pe CF intre Baciu-Gara-Clujana-Aeroport-Dezmir-Apahida .....(si cu investitii minime crearea de inca 3-4 platforme pt statii noi (IRA,Fabricii de Zahar, Taietura....)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Si eu am visat frumos nu de mult pe o asemenea tema. Un tunel rutier/feroviar din Floresti/Polus pana la aeroport/P.Marasti ar rezolva de tot problema traficului din Cluj. Dar am pastrat-o pentru mine. Abia reusim sa asfaltam cateva strazi pe fonduri europene, nu suntem in stare sa depozitam gunoiul. Tunele + parcari subterane in centru sunt un subiect pentru o alta generatie, din pacate.

cristi5

Cand mergeam cu U4 prin albia raului Viena ma gandeam ce bine  ar merge asa ceva la Cluj, legatura rapida Floresti-Someseni... Culoarul e deja liber, trebuie doar suspendat sau sapat :)

Ionut

:) Ia gogosi neamule.

Emil Boc promite metrou la Cluj în următorii 15 ani
Primarul Emil Boc a declarat că în 10 - 15 ani Clujul ar putea avea un metrou, pe ruta Florești-Apahida.

"Mulți spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoși, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuție. Clujul merge în această direcţie. Nu o facem noi, o va face altcineva. Va trebui făcută la un moment dat. Astăzi nu avem resursele financiare să putem porni, dar facem studiile de prefezabilitate, fezabilitate, proiectare, după aceea se va trece la faza pregătirii schemei financiare pe 25, chiar 30 de ani. Prima dată faci un tronson și apoi altul, astfel încât în 10 - 15 ani să ai un metrou realizat la Cluj.", a spus primarul, potrivit monitorulcj.ro.

Digi24

Deci nu avem bani, dar facem.

alexV

#5
^^
nici opozitia de la cluj nu e mai prejos. stire de cateva zile
PSD Cluj nu reușește să explice de ce Guvernul PSD blochează banii pentru Centura Metropolitană, centură a cărei realizare o susțin. În legătură cu metroul, Horia Nasra declară că este de acord cu proiectul.

ma surprinde, ca doar nu e perioada electorala. de obicei atunci atunci deversau declaratiile cu metrouri. but wait, it gets better:
Sunt mai multe propuneri. Una dintre ele este metroul, alta vizează un monorail, alta vizează extinderea și fluidizarea transportului public generalizat.

ok, am gasit, o delegatie oficiala a vizitat china, si acolo s-au facut declaratiile. stire pe linia9.ro

cristi5

^^

Poate ca e mai bine sa nu ai bani si sa pregatesti (pt ca tendintele de crestere sunt clare) decat sa ai bani si sa stai sa te uiti la ei cum se intampla pe PiSi de exemplu. Daca nu se intampla vreo nenorocire gen republica baronala, nu vad de ce nu va putea Cj sa continue sa creasca si sa atraga bani. Pre-fezabilitate chiar nu vad de ce nu ar face acum. Apoi incet-incet SF si proiectare

Ce nu se vede prea des in politica e "daca nu fac eu va face altcineva, dar eu pregatesc".

Nu, la noi toti zic "ceilalti sunt incapabili, numai eu pot sa fac". Si fireste ca intr-un mandat nu apuca sa faca mare lucru. Si urmatorul care vine arunca cam tot ce-a pregatit predecesorul, etc.

Bogdan_Cluj

Are cineva idee (avizata) daca suma alocata pentru SPF pt Metrou este una adecvata ca sa avem un studiu ok?
Adica pentru aceasta suma o sa avem un studiu facut "bine", sau o sa avem un studiu facut din birou pe google maps si desenat cu carioca pe un servetel?

3.5 milioane lei este suma alocata pt SPF

http://www.turnulsfatului.ro/2018/01/15/primaria-cluj-napoca-alocat-35-mil-pentru-studiul-de-prefezabilitate-necesar-constructiei-metroului/

Ionut

Ia metroul neamule! Lapte si miere!




Cum va funcţiona metroul de ultimă generaţie proiectat la Cluj: ,,Nu va avea captatoare electrice, ci va fi cu baterii"

Studiul de prefezabilitate pentru viitorul metrou clujean ar urma să fie lansat la începutul lunii noiembrie 2018, iar proiectul ar trebui realizat în mai multe etape. Primarul Clujului, Emil Boc a anunţat că se va întâlni cu experţii Universităţii Tehnice din Cluj, pentru a discuta despre paşii care trebuie urmaţi pentru ca proiectul să prindă contur. Fostul premier spune că proiectul va fi implementat în mai multe etape şi că, într-o primă fază, linia de metrou va avea 17 kilometri, urmând să facă legătura între cea mai mare comună din ţară, Floreşti, şi Aeroportul Internaţional din Cluj.

Emil Boc a anunţat că metroul va fi realizat cu tehnologie nouă şi că trenurile speciale care vor circula pe această linie vor utiliza baterii electrice. ,,Trebuie să avem în vedere toate exigenţele care vor fi valabile în viitor. Sunt foarte multe lucruri de tehnologie. Metroul viitorului nu va mai avea captatoare electrice pe sus, ci va fi cu baterii electrice. Nu va mai fi nevoie să ai o suprafaţă atât de mare şi asta va reduce şi costurile. Vă dau doar un mic amănunt, dar mai sunt şi alte chestiuni tehnice. Prima dată, am conceput proiectul de la Floreşti. Asta pentru că aceasta este prima barieră pe care o avem la intrarea în oraş, ce facem cu mobilitatea dinspre Floreşti, şi ne ducem până la Aeroport. Ne ducem pe etape şi în funcţie de finanţare vom stabili planul de implementare", a spus Boc, la postul de radio Realitatea FM.

Edilul şef a vorbit şi despre costurile necesare realizării acestui proiect fără să fixeze termene. ,,Costurile sunt de 100 de milioane de euro pe kilometru, atât era preconizat să fie costul, dar acum cu noua tehnologie, eliminând captatoarele acelea pentru curent şi micşorîndu-se dimensiunea de lucru, vor scădea şi costurile. Vom vedea după ce se finalizează aceste studii de fezabilitate", a conchis Boc.

Adevarul

alexV

Stai Ionut ca e vorba de studiu de prefezabilitate, care nici n-a inceput inca, desi pare iminenta licitatia.
Nu e totuna cu Oprescu promitand suspendate, sau alte asemenea.

Nu zic ca face cineva metrou la Cluj, nici ca nu face. Dar cand nu ai nimic si faci un SPF pentru o solutie, ce e rau? Ba chiar are o oarecare logica.

Bogdan_Cluj

Asa este, este (o licitatie pentru) un stiudiu de prefezabilitate, iar dupa ce se va finaliza studiul vom analiza (si noi si primaria) rezultatul. Dupa care se va lua decizia sa se faca SF sau sa nu se faca SF.
Este un pas NECESAR, dar nu si suficient.

Boc a vorbit si despre acest subiect, si despre trenul metropolitan in emisiunea din 19.10.2018 de la Realitatea FM. Nu pun link direct catre emisiune, pun catre o pagina unde veti gasi zeci de linkuri catre emisiuni video cu reprezentanti ai autoritatilor locale (pentru cei intresati).

https://clujeuropean.com/interviuri-video/

StefanCelMare

Cu o țintă de 2030, nu este o fantezie totală acest metrou.
Dar sunt foarte mulți de dar.
Primul ar fi că trăim în România cu o guvernare de anii 80.

Ionut

Tinta 2030 ca sa ce? Mai baieti, eu cred ca voi habar nu aveti despre ce vorbiti. Pai sa vedem un exemplu. M5 Drumul Taberei-Eroilor. Aproape 7 km, 10 statii si un depou, costuri de vreo 700 milioane de euro. Au inceput la modul serios treaba in 2012 si vor termina mare parte din treaba in 2019 (8 ani de munca). Vreti sa-mi spuneti ca la Cluj va fi diferit? Cine dracu plateste banii astia? Primaria Cluj? Cine implementeaza asa ceva?

2030? Hai sa fim seriosi. Bine, voi puteti visa orice cai verzi pe pereti.

cristi5

#13
Stiti ca eu am ideea aia cu tren prin albia Somesului (ca Stadtbahn la Viena incepand cu sec 19, actualul U4) sa lege Florestiul de centru. Cred ca ar iesi mai ieftin decat orice metrou.

Acum vazand planurile astea cu miros de alegeri m-am gandit la varianta mai ieftina: vaporetto pe Somes :lol:

alexV

Nu vazusem vreo tinta vehiculata public. Si inainte de un SPF sunt doar vorbe. Si daca rezulta o harta si un cost prohibitiv, macar ramanem cu un document credibil pentru contracarat viitoare declaratii pre-alegeri.

Bugetul anual al clujului e vreo 130 mil euro, jumate merg pe salarii. A zis cineva ca metroul ar costa 100 mil per kilometru? Si ar fi de facut vreo 17km?  O:-)