[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Bejan

Măcar dacă era părerea acelor politicieni, dar domnul civic ne traduce nouă ce ar trebui sa înțelegem din citatele selectate.

zol21

"Civicule" tine propanda politica pt tine si pt "civicii" tai de pe facebook.

szaka_tutu

@nicolaem
Nu am știut că nu se poartă boldurile, îmi cer scuze, le-am scos.
Argumentul meu privește vulnerabilitatea financiară a proiectului în contextul politic dat care speculează întârzierile deja acumulate, și care ar putea pune sub semnul îndoielii finalizarea proiectului în parametri contractului.

nicolaem

#1083
ati scos boldul, mesajul lung pur politic a ramas.
Dincolo de asta, on topic, despre metrou aveti ceva de spus?
Ce ati propune pt proiect? sau il considerati nenecesar?



szaka_tutu

#1084
@nicoalem
În calitate de primar în 2020, nu aș fi preluat tema metroului (inițiată de PSD și criticată chiar de mine) și m-aș fi concentrat pe centură și pe facilitarea mobilității alternative, verzi în oraș. La acea oră de exemplu extinderea tramvaiului era deja de 2 mandate între promisiunile mele neonorate, și era indicat în PMUD ca soluția cea mai costeficientă.
În calitate de primar în 2024, aș reveni cu un orizont realist al promisiunilor, și m-aș concentra pe centură și pe facilitarea mobilității alternative, verzi în oraș.

În calitate de ministru al finanțelor în 2020, nu aș fi susținut includerea proiectului de metrou în PNRR, încurajând Clujul să propună un alt proiect pe mobilitate verde.
În calitate de ministru al finanțelor în 2024, aș încuraja Clujul să dezvolte alte proiecte de mobilitate alternativă, verde.


dr4qul4

Eu sunt din Bucuresti, dar, daca s-a ajuns pana in momentul asta, atunci proiectul nu poate decat sa mearga inainte.
Ca nu e bun, ca nu e fezabil pt Cluj-Napoca, ca e scump, ca e nu mai stiu eu cum...chiar nu mai conteaza. S-au cheltuit bani pe alte prostii complet inutile.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

RobertH

@doodoo Eu nu ma mai obosesc, ti-am direct report. E a mia oara cand doar postezi aiurea fara sa aduci nici macar un argument, doar vii ca un nene pe la bar si mai arunci cate o duma asa in timp ce comanzi o bere. Confunzi forumul asta cu altceva.
 
Pana si @szaka_tutu vine cu ceva chiar daca e cu tenta politica. Vorba fiind, ce rost are interpretarea aia? Pe langa ca e ceva intre doi oameni politici, mai si pui tu "traducere" fara sa lasi oamenii sa-si traga singuri concluziile. 
 
QuoteÎn calitate de ministru al finanțelor în 2020, nu aș fi susținut includerea proiectului de metrou în PNRR, încurajând Clujul să propună un alt proiect pe mobilitate verde.
Vreau sa aud ce proiect. Daca zici cumva tramvai, vreau sa vii cu desen cum pui tu tramvai pe calea Floresti-Manasturi-Motilor separat de trafic pentru ca altfel nu ai rezolvat nimic.

 

sebip

Legat de metrou: ce înseamnă fizic ca proces/lucrări descărcarea arheologica pe traseul lucrărilor și a stațiilor?

StefanCelMare

Că s-a adus vorba la tramvai și e tot infrastructura feroviară urbană.
La Cluj deși reabilitată calea de tramvai, este menținut cumva la limita rezistenței. Frecvența de operare este pe la 5-6 minute in momentele de vârf.
Din nefericire, cu tot respectul pentru cei ce au făcut PMUD, chiar și cu linie dedicată și frecvență de 3 ori mai mare, tot ar fi insuficient pentru a aduce Floreștiul pe centru.
Și dacă îl pui la 2 minute un tramvai e insuficient din Florești la ora de vârf. Plus că nu poți trimite doar din cap linie Florești, că vin pline ochi in Mănăștur, deci ai nevoie ca o parte din frecvența aia să o pui din Mănăștur spre centru.

szaka_tutu

#1089
@nicolaem 
Preambul: la scurt timp după ce a devenit primar în 2004 - an în care orașul deja se confrunta cu probleme de mobilitate, iar problema pietonalizării centrului deja se discuta, Boc a vrut să sape o parcare subterană, cu intrare între Universitate și Echinox. Primarul avea până și consultarea publică "făcută", favorabilă proiectului. Una din persoanele care s-au împotrivit proiectului a fost subsemnatul. Împreună cu o seamă de arhitecți, am organizat alte consultări publice (direct pe stradă, pe scaune scoase din Echinox), din care a ieșit că cetățenii de fapt totuși nu vor parcare subterană. Îi explicam lui Boc că dacă vrei să scapi de păsări într-o zonă, nu îi construiești cuib tocmai acolo. Ce reținem de aici:
-problema traficului exista
-tema pietonalizării exista
-decizionarea administrativă pe temă era una mai degrabă spontană (să nu-i zic haotic-oportunistă).
Din 2008 a devenit cam clar că Boc va putea fi primar la Cluj câte mandate își dorește.
Discutam (incl. cu primarul) faptul că orice proces longitudinal de transformare urbană își propune, va avea timp să-l implementeze - chiar multimandat - numai să se dedice. Pietonalizarea și traficul erau pe listă, pe loc de seamă.
Între altele, am propus atunci un proces soft, lung de 10 ani, de transformare a modului în care clujenii privesc, gândesc și performează mobilitatea. Procesul includea
-transport public din ce în ce mai extins, din ce în ce mai subvenționat pentru diferite categorii de public, tramvai, piste de biciclete, etc. etc.
-endorsement din partea unor celebrități locale (inclusiv Florin Piersic era pe listă, universitari, fotbaliști, etc.) - care să creeze emulație și dezirabilitate socială - încet, în mandate.
-campanii publice, stickere, premii, Zile ale Mobilității
-instituirea acestui model alternativ de abordare a mobilității urbane ca parte a brandului orașului.
Din 2004 Boc ar fi avut cel puțin 16 ani să gireze această transformare a mindsetului clujean. Dar primarul ales altceva: oportunismul și lașitatea, ca în atâtea alte teme.
Ei bine, subsemnatul cred în continuare în proiectul schițat mai sus.
Dacă aș fi primar, uite de asta m-aș apuca.


dan tm


nicolaem

#1091
^pana la urma candidati anul asta sau nu? ca sa stiu si cum sa va raspund. In cazul in care raspuns este da, trebuie sa vedem si unde intrucat aici nu e locul.

Chiar si discutia cu parcarea subterana este usor deplasata. Multe lucruri s-au schimbat pentru mobilitate de atunci. In lo de parcari spatiu a ajuns pietonal. Si e corect asa.

shift2rail


străbăturn

Doar mie mi se pare că tramvaiele din Cluj sunt fie mai rapide fie mai gălăgioase? Ce-i drept am fost doar câteva zile dar comparate cu altele par mai rapide/gălăgioase

szaka_tutu

#1094
@dan tm
în 2012 am ajuns să fiu candidat la candidatură independentă în CL. Am fost lamentabil, dar motivele nu merită înșirate aici.

@shift2rail
prin mobilitate verde înțeleg deplasarea din A în B, prioritizând dimensiunea impactului ecologic.

@nicolaem
nu candidez nicăieri.
Da, spațiul a ajuns pietonal. Dar ce fain era dacă (în ciuda intențiilor de pietonalizare existente) ar fi trântit parcarea aia acolo, iar acum, după 20 ani, ar pietonaliza peste.