[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#1065
LINK ARTICOL

Adrian Câciu: "Dar pe 1 martie, să vedem târnăcoapele și excavatoarele la lucru. Eu sunt optimist, pentru că sunt toate premizele să se întâmple lucrurile acestea. Avem banii respectivi, Primăria Cluj are autoritatea locală, are partea ei de cofinanțare, există dorința respectivă. Nu acest termen contează, ci contează termenul august 2026.
Atunci se pierde PNRR-ul."

Din nefericire, Euronews are o limită de copy-paste 500 de caractere, plus amenință cu încălcare copyright, deci rămâne să intrați pe link pentru mai multe detalii.
Informaţiile publicate de euronews.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

razvam

Gulermak a semnat contractul pentru cercetare arheologică.

,,Contractul a fost semnat în decembrie, dar acum, din cauza frigului, este greu să ne apucăm de lucru. Probabil vom începe în martie", a spus George Cupcea, directorul adjunct al MNIT, la TVR Cluj.

sursa

Programată pentru toamna lui 2023, s-a reportat pentru martie 2024.

kitsune

@StefanCelMare, cum poate pune copyright o publicație pe ceea ce declară o persoană publică? (chiar dacă declarația respectivă a avut loc în cadrul unei emisiuni a lor).

In fine, mai jos (printre altele) declarațiile lui Câciu (din altă publicație):


Metroul din Cluj. Pas către finalizare după semnarea contractului pentru cercetarea arheologică. Când începe lucrarea și când e gata
de: Claudiu Popa

Metroul  din Cluj, care ar trebui să străbată cel mai mare oraș din Transilvania de la un capăt la altul, în urma unui proiect de 14 miliarde de lei, se mișcă extrem de încet, cu toate că ar trebui să fie gata în aproximativ șapte ani și chiar a primit fonduri din PNRR pentru lucrările respective. Totuși, există o serie de condiții. Primele șase stații din cele 19 ar trebui să fie gata până în 2026.

Clujul va fi al doilea oraș din România care va avea metrou, după București. O parte din bani pentru realizarea acestuia privin din PNRR, dar pentru a-i primi, clujenii trebuie să se încadreze în termenul de finalizare pentru primele nouă stații din cele 19, adică august 2026.


Metroul din Cluj. Un nou pas către finalizare după semnarea contractului pentru cercetarea arheologică
Demersurile pentru metroul din Cluj se mișcă extrem de încet, cu toate că un contract a fost semnat încă de anul trecut.

Zilele trecute, contractul pentru cercetarea arheologică preventivă abia a fost semnat, cu toate că arheologii de la Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei erau pregătiți din toamnă să se apuce de treabă. MNIT era, de altfel, parte a asocierii care a câștigat licitația de proiectare și execuție.

,,Contractul a fost semnat în decembrie, dar acum, din cauza frigului, este greu să ne apucăm de lucru. Probabil vom începe în martie", a spus George Cupcea, directorul adjunct al MNIT, la TVR Cluj.


Până atunci, arheologii vor putea utiliza un aparat numit georadar, pentru a identifica eventuale ziduri aflate în subteran.

Contractul dintre Gulermak și MNIT prevede cercetarea arheologică preventivă în zona celor patru viitoare stații de metrou din centrul Clujului.

Ce probleme întârzie proiectul cu dată limită

Problemele privind cercetarea arheologică nu sunt singurele care întârzie proiectul. Din decembrie, așa cum se știe, s-a schimbat complet abordarea: în loc de Sopor, săpăturile vor începe din Florești. Asta schimbă complet partea de proiectare, care fusese începută în primăvară cu altă viziune.

Prezent la Euronews România, în cadrul emisiunii Vocile care contează, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a dat detalii despre metroul din Cluj și ce se întâmplă cu banii din PNRR dacă metroul din Cluj nu este finalizat la timp.

 ,,Metroul din Cluj este un proiect matur. Metroul din Cluj, din punctul meu de vedere, trebuie să recupereze foarte rapid, dacă dorim să aibă șansa să fie finalizat în 2026. Cred că domnul primar trebuie să-și asume că anul acesta să vedem rezultate la acel metrou. N-aș vrea ca această investiție să rămână a statului sau a autorității locale.

Este o investiție care este utilă pentru clujeni. Dar acum și legislația în domeniul achizițiilor, în domeniul achizițiilor, acest periplu de contestații și tot felul de de elemente artificiale pe care le folosesc unii pot duce la o serie de întârzieri, dar eu sunt convins și îl cunosc pe domnul Boc, el va recupera până la jumătatea anului. Dacă vreți, la jumătatea anului, vom mai avea o emisiune și vom face un follow-up pe acest subiect.", a explicat Adrian Câciu.

Care sunt condițiile
Pentru a beneficia de banii din PNRR primele 9 stații și depoul trebuie finalizate până în august 2026, dar nu neapărat date în circulație. Execuția întregii magistrale de metrou ar trebui să dureze șapte ani. Metroul din Cluj va traversa 21 de kilometri și va avea 19 stații.

Pe 1 septembrie 2023, primarul Clujului, Emil Boc, a emis ordinul pentru începerea lucrărilor de proiectare pentru metro. Iar săpăturile propriu-zise sunt programate să înceapă pe 1 martie 2024.

,,Atunci trebuie să înceapă. Noi am avut la metroul din două din din Cluj și o modificare a indicatorilor, agreată cu comisia – a trebuit să modificăm PNRR-ul pe acest obiectiv, în sensul în care de unde încep lucrările. S-au schimbat un pic parametrii execuțiilor lucrărilor, astfel încât Clujul să nu fie afectat de această lucrare mare de infrastructură. Era gândit într-un fel, iar acum începerea lucrărilor va fi din Florești și a durat și această negociere cu Comisia, ca dânșii să înțeleagă de ce facem această schimbare de indicatori. Dar pe 1 martie, să vedem târnăcoapele și excavatoarele la lucru.

Eu sunt optimist, pentru că sunt toate premizele să se întâmple lucrurile acestea. Avem banii respectivi, Primăria Cluj are autoritatea locală, are partea ei de cofinanțare, există dorința respectivă. Nu acest termen contează, ci contează termenul august 2026. Atunci se pierde PNRR-ul. Atunci investițiile pe care ți le-ai asumat prin PNRR nu mai primesc finanțare. Se face un status al fiecărei investiții, ce s-a făcut, se face calculul, s-a decontat, nu s-a decontat, mai trebuie decontat, dar nu mai primești bani în continuare de la Comisia Europeană. Îl vei ține pe bugetul de stat, dacă vrei să le continui. Cu siguranță că unele dintre ele e posibil să le ducem în bugetul de stat, dar eu sper să fie cât mai puține.

PNRR nu se mai modifică. Deci, în momentul acesta nu mai avem o nouă modificare, nu mai putem să înlocuim nimic cu nimic. Banii nu se pierd. Ce să cheltuim, cheltuim. Și facem o analiză la august 2026, cât am cheltuit pentru această investiție, care e progresul. Deci avem un progres financiar și un progres tehnic. Se poate intra într-o zonă de risc pe care eu refuz să o văd la acest moment, cunoscându-l pe pe primar și cred că e și ambiția tuturor clujurilor să vadă această investiție realizată.", a spus Adrian Câciu.


Sursa


Și un citat din legea 8/1996:

Articolul 9
Nu pot beneficia de protecția legală a dreptului de autor următoarele:
...
e) știrile și informațiile de presă;
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RobertH

#1068
Pun intai o stire care specifica inceperea lucrarilor din Floresti dar speculeaza ca raman 9 statii iar ultima statie va fi la Platinia. Stirea nu e corecta! :
https://media9.ro/emil-boc-stie-cu-precizie-anul-de-punere-in-functiune-al-metroului-va-fi-2031-primele-9-statii-unesc-florestiul-de-platinia/
QuoteSchimbarea majoră din decembrie 2023 este că săpătura ar trebui să înceapă din Florești. Pobabil că v-ați făcut calculul, conform proiectului modificat, cârtița ar urma să ajungă din capăt Florești doar până la Platinia. Pentru că sunt nouă stații finanțate din PNRR.


Iar acum modificarea corecta. Pe site-ul Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene avem si modificarea (in sfarsit) publicata aici : https://mfe.gov.ro/pnrr/
Gasim in anexa deciziei la pag 144-145(din pdf) urmatoarele jaloane si noul traseu:



Powered by API/PUM imgur uploader

Deci se va face doar primul tronson de la Teilor(unde intra TBM-ul) pana la Sf.Maria (statie unde era specificat in SF ca se va scoate TBM-ul). Doar ca in loc sa se faca intai sectiunea din Cluj si apoi mutat in Floresti, se incepe invers. Costul si el se invarte pe la suma de 300 mil euro fara TVA pentru sectiunea asta (pag 660 in SF)

Conform calendarului executiei (pag 648 in SF), executia va lua 17 luni pentru primul tunel si 20 pana e gata si al doilea, deci cam doi ani pentru structura.



Powered by API/PUM imgur uploader


zol21

50% din lucrari finalizate pana la sf anului? E corect sau imi scapa mie ceva?

RobertH

E doar jalon intermediar si nu cred ca e nevoie sa fie strict respectat. Nu is sigur dar ma bazez pe faptul ca si la semnarea contractelor a fost asa, nu s-a atins cel cu 50% semnat pana in 2022 ci s-a respectat cel cu 100% pana in 2023 cand au fost semnate ambele metrouri. 

căpșuna_zburătoare

Oare ar fi posibil să fie redenumit topicul "Metroul Cluj-Napoca" în loc de versiunea mai mult sau mai puțin pe lângă de acum?

Prima dată când l-am citit am crezut că e vorba despre trenuri urbane și suburbane Cluj care folosesc infrastructura CFR.

zol21

Aha ok, deci "civicii" dezinformează iarasi...ma gandeam eu.

RobertH

Aici nu are treaba cu ei. Am pus stirea pentru ca am vazut ca mai multi sar la concluzii fara sa astepte un document oficial.


doodoo

#1075
Acest subiect e pierdere totala de timp si neuroni.
E foarte trist ca am ajuns in acest punct si se discuta atat de mult pe marginea unor Science-fiction-uri vizibile si de pe LUNA si care nu vor fi duse la bun sfarsit NICIODATA.

PS - astept critici pentru ca nu inghit metroul. hehe...

szaka_tutu

#1076
Recenta emisiune Euronews cu Adrian Câciu, ministru al investițiilor și a proiectelor europene
relevă o realitate politică dureroasă pentru clujeni.
1. Boc nu are greutate și capacitate de negociere pentru Cluj la PNL național.
2. Forțarea faraonicului (și deja mult întârziatului) proiect al "metroului" crează o vulnerabilitate pentru PNL.
3. PSD nu are nicio jenă să exploateze această vulnerabilitate acum în an electoral, dar și în viitor când vor fi la butoane.
E îndoielnic că Boc ar conta suficientl de mult pentru PNL Național ca să negocieze pentru el continuarea proiectului după terminarea banilor PNRR.
Falimentul proiectului cu metroul va da un damage consistent suprematismului gonflat al Clujului.
*
Pentru a ilustra cele de mai sus, vă invit să lecturați o citire politică a emisiunii Euronews din 10.01.2024 cu ministrul PSD Adrian Câciu (https://www.euronews.ro/articole/metroul-din-cluj-in-ce-conditii-se-pierd-bani-din-pnrr-si-ce-se-intampla-daca-luc).
*
Reporter:-Metroul din Cluj este un proiect matur?
Ministrul Câciu: -Metroul din Cluj din punctul meu de vedere trebuie să recupereze foarte rapid dacă dorim să aibă șanse să fie finalizat până în 2026 (1)
(1) Vom observa cum ministrul Câciu evită să zică că metroul din Cluj ar fi un proiect matur.
*
-Este sau nu un proiect matur?
-El este... ăă... cred că domnul primar trebuie să-și asume ca anul acesta să vedem rezultate la acel metrou.... cu tot dragul. (2)
(2) Din nou, ministrul evită răspunsul. În schimb, spune "te-ai aruncat, Emile, acum asumă ți-l".
*
-Altfel?
-Ăăă...nu aș vrea ca această investiție să rămână a statului sau a autorității locale. (3) dar eu sunt convins și îl cunosc pe domnul Boc, că va recupera, până la jumatea anului (4). Dacă vreți, la jumatea anului vom mai avea o emisiune, și vom face un follow-up pe acest subiect (5).
(3) "dacă vă vom mai da bani sau nu, va fi în pixul nostru al PSD, și te anunț de pe acum că nu prea vrem. PNL va trebui să mai ofere ceva la schimb".
(4) Pe lângă ironia fină despre Boc care promite și după aia mai tot promite, ministrul, care știe de întârzierile majore ale proiectului, de fapt spune că e convins că până la jumătatea anului Boc nu o să recupereze nimic.
(5) Ministrul îi pune în vedere lui Boc că va putea să-și mai bată joc de el public și în vară
*
-Eu știu că lucrările ar trebui să înceapă la 1 martie 2024.
-Acolo ar trebui să înceapă... atunci trebuie să înceapă... (6)
(6) Evident, ministrul știe că nu o să înceapă nimic în 1 martie 2024. Proiectarea nu e gata, autorizația de construire e în plop. "Te-ai suprapromis, Emile, și acum o să o mănânci. Iar partidul tău, dacă nu ești deja un prea mare liability pentru ei și vor să te mai susțină pe asta, va trebui să poftească pe la noi"
*
-Și dacă nu începe?
-Am avut și o modificare... a indicatorilor agreate cu Comisia, a trebuit să modificăm PNRR-ul pe acest obiectiv, în sensul în care de unde încep lucrările. S-au schimbat un pic parametri lucrărilor astfel încât Clujul să nu fie afectat de această lucrare mare de infrastructură (7)... și... a durat și această negociere cu Comisia ca dânșii să înțeleagă de ce facem această schimbare de indicatori ( 8 ) ... dar... întâi martie, să vedem târnăcoapele și excavatoarele la lucru. (9).
(7) Ministrul îl dă pe Boc de gol. Nu din cauza spitalului de la Florești s-a schimbat locul începerii, ci ca Clujul să nu fie "afectat".
( 8 ) "Ne-am străduit un pic pentru tine"
(9) "Te-am lăsat să intri și mai adânc și să te mai suprapromiți încă odată la Comisie, acum ești și mai vulnerabil". Reiterează (3)
*
-Și dacă nu le vedem, domnule ministru?
-Eu, încă odată, sunt optimist.... sunt optimist, pentru că sunt toate premisele să se întâmple lucrul acesa: banii sunt, avem banii respectivi, primăria Cluj are partea ei de cofinanțare... (10) ... există dorința respectivă (11). Și acum n-o să-i fac piedestal domnului Boc, că sunt și mulți alți primari, și de la... mai ales de la PSD care au schimbat orașele, dau exemplu numai Craiova dacă vreți (12)
(10) "Noi vom putea să spunem oricând că v-am dat banii, nu ne veți putea imputa nimic, toată catastrofa o veți deconta voi"
(11) "Ți-ai reiterat ambiția politică, foarte bine. Te-ai vulnerabilizat și mai tare, treaba ta"
(12) "Ne irită că te dai superprimarul planetei".
*
-Ce se întâmplă dacă nu se respectă acest termen?
-Contează termenul august 2026. Atunci investițiile pe care ți le-ai asumat prin PNRR... nu mai primesc finanțare.
*
-Nu mai primesc finanțare?
-Se face un status al fiecărei investiții. Se face calculul, s-a decontat, nu s-a decontat, mai trebuie decontat, dar nu mai primești bani de la Comisia Europeană. Ține de bugetul de stat dacă vrei să le continui. (13) Cu siguranță, unele din ele, e posibil să le ducem în bugetul de stat, dar eu sper cât mai puțin (14)
(13) "Dacă va ieși un mega-fail, vom avea legitimitatea să spunem că nu vă mai dăm nimic."
(14) "Va sta în pixul nostru dacă vă vom mai da orice. Îți zic de pe acum că nu am chef. Vrei să am chef? Convinge-mă." Reiterează (9)
*
-Ați spus, anul viitor, este definitiv, trebuie să ne dăm seama, ce se întâmplă cu metroul din Cluj...
-Da.
*
-În momentul în care vă decideți că nu se poate, sau.... mă rog... se poate întâmpla și asta...
-PNRR-ul nu se mai poate... deci în momentul asta nu mai putem să înlocuim nimic cu nimic... drumul e doar înainte (15)... banii nu se pierd... cum să vă spun... banii sunt alocați... ce cheltuim cheltuim, și facem o analiză în august 2026. Cât am cheltuit pentru această investiție... deci avem un progres financiar și un progres tehnic... (16)
(15) "nu avem chef să ne mai băgăm odată pentru voi în negocieri cu Comisia"
(16) Ministrul îi mai arată odată pisica lui Boc (v. 13).
*
-Și după aia decideți dacă...
-După care, evident, se va... eu sper ca nu să fie cazul... deci nu aș vrea... (17)
(17) reitereză (14)
*
-Adică să treacă la investiția statului?
-E o zonă de risc pe care eu refuz să o văd... la acest moment (18) cunoscându-l pe primar (19), și cred că e și ambiția tuturor clujenilor (20) să vadă această investiție realizată. (21)
(18) "Dar într-un alt moment, voi putea să văd această zonă de risc".
(19) Ironie, vezi (4)
(20) Ironie la clujenism.
(21) "Vom putea expune fail-ul în public și vă putem da niște damage la nimbul suprematist".
*
-Se va întâmpla așa cum povesteați despre finalul PNRR; adică banii vor trebui să vină de la stat.
-Da (22).
(22) "Stați în pixul nostru", vezi (17).
*
-Dacă vrem să continuăm investiția.
-Investițiile de genul asta de infrastructură totuși mare, sunt investiții pe care nu le poți analiza la 1 martie 2024 gata am pierdut banii., doamne ferește. (23) Deci ele se derulează succesiv, într-o serie de etape, într-o serie de ani... și avem anul 2026. Un timp destul de scurt (24), dar și tehnologia e una mult mai modernă decât s-a lucrat să zicem...pentru autostrada Bucrești-Pitești inițial, în anii 70.
(23) "Nu spun de pe acum că pa, ci doar cresc presiunea. Poftiți la negociere - vezi (22)".
(24) "N-ai nicio șansă, Emile"

raulbogdan23

^^

Plecand de aceeasi premisa ca toate sunt chestiuni SF, va doresc sedere placuta in trafic si sa nu chitcaiti peste ani despre asta.

Unii viseaza SF, altii chitcaie si altii incearca sa dezvolte orasul pentru o calitate mai buna a vietii (si asa de 5*).

Da, lucrurile se misca greu (in privinta centurii, metrou sau alte proiecte) pentru ca, problema principala, nu sunt peste tot oameni competenti sau care sa puna piciorul in prag sau sa aiba puterea sa traga bani de la centru. Eu mi-as dori o copie a lui Bolojan la Cluj, macar 1 mandat de primar sau la CJ.

nicolaem

#1078
^ textele boldate si politice nu sunt permise pe forum.

Daca ai ceva concret de zis spune, pe mine nu ma intereseaza ce zice la TV un politician despre alt politician, iar tu pe forum sa crezi ca demonstrezi ceva cuiva luand partea unuia dintre cei 2 si sa ii dai boldate parerile.

E batalia ta politica locala, mult succes si felicitari pt implicare.

sebip

La chestiile boldate care ii rostul? Ai impresia ca cineva nu stie citi si interpreta o declaratie pur politica si ii nevoie de ajutor?