[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

szaka_tutu

"Avem două jaloane mari și late: 31 iulie 2026 - pentru finalizare a 9 stații, de la Sopor la strada Câmpului, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile și tunelul și 2031 de a avea funcțional întregul metrou" - Emil Boc.

https://zcj.ro/administratie/metroul-clujului-va-fi-functional-pana-in-2031-9-statii-terebuie-sa-fie-gata-in-2026--247812.html

klax187

Cand citesti articole, sari peste citatele atribuite lui Boc, pt ca te vor baga in ceata totala :))

RobertH

Gresesti, tunelul si statiile intre Sf. Maria si Europa Unita is in PNNR. Dar doar structura de rezistenta e cerut sa fie gata.


LRadu

Interesant articolul.

se spune acolo:
Quotecercetările vor începe în zona celor patru stații complexe din punctul de vedere al patrimoniului arheologic: Vivo, Sfânta Maria, Unirii și Avram Iancu.
Ma intreb de ce este zona Vivo interesanta din punct de vede arheologic?

Ma gandesc ca posibilele descoperirile arheologice vor fi la statii, tunelurile fiind probabil sub cota unde s-ar ptuea gasi ceva.

Si pentru economie de timp oare nu vor merge etapizat, sa finalizeze cercetarile la o statie sa se dea ok-ul si intre timp constructorul sa se apuce de hartogaraie si constructie pe acea zona.

nicolaem

la constructia Polus Center au descoperit acolo ceva vestigii romane si oale de sarmale dacice

alexV

E bine ca lumea tine socoteala stransa a termenelor, @szaka_tutu.

In context mai larg, vorba in targ e ca majoritatea tarilor (toate?!) au un parcurs sub planificare al PNRR-ului lor, si unii alesi sunt deja convinsi ca Comisia va prelungi termenele PNRR. E plauzibil in opinia mea, fiindca asta e UE pana la urma, niste reprezentanti care negociaza si rasnegociaza si niciodata nu iau decizii abrupte.

Elefantul din camera e restul finantarii. Fiindca PNRR ofera 300 milioane din 2 miliarde necesare. Si asta fara sa punem la socoteala bunul obicei al proiectelor mari de a depasi grosolan estimarea initiala.

Referinte 1  Comisia Europeana - Country Overview
Referinta 2: Comisia Europana - Country pages

szaka_tutu

#1026
Bașca cele 300 milioane de euro pentru "metrou" sunt din fondul de împrumuturi, nu din fondul de granturi.
Așa că dacă o fi, vorba aia, ce-am avut și ce-am pierdut.

horatiu.cosma

E o foarte mare diferență între un împrumut pentru dezvoltare contractat de Comisia Europeană cu dobândă de 1% și un împrumut pentru rostogolirea altui împrumut mai vechi contractat de statul român cu dobândă de vreo 10% zilele astea.

qionescu1

S-a mai spus, PNRR este doar prima finantare si nu exclude alte finantari in alt exercitiu sau in alte programe viitoare mai ales ca se pliaza exact pe ce se vrea acum. Sa fim mai optimisti. Important e sa inceapa.

Light

Și încă o prelungire... Oare chiar nu vrea nimeni contractul?

Primăria Cluj-Napoca a prelungit cu încă o lună termenul de depunere a ofertelor pentru licitația de supervizare a lucrărilor la Magistrala 1 de metrou. Noul termen este 12 ianuarie 2024, pentru cel mai mare contract de consultanță în transporturi de până acum, de 211 milioane lei. Aceasta este a patra licitație pentru serviciile de consultanță la metrou. Potrivit economedia.ro, la începutul licitației, în octombrie, Primăria a stabilit ca termenul de depunere a ofertelor este de 10 noiembrie[/b], care a fost prelungit ulterior, pe 5 decembrie, iar acum a fost prelungit până în ianuarie.
Sursă: monitorulcj.ro

qionescu1

#1030
Foraj lângă stația Aurel Vlaicu.


Powered by API/PUM imgur uploader

zol21

QuoteEuropa ne dă planurile peste cap. Primarul Clujului, Emil Boc, a anunțat astăzi că, în  ședința din 15 decembrie a Consiliului European al PNRR, s-a aprobat o modificare majoră pentru proiectul metroului de la Cluj.
,,Lucrările vor începe din Florești, cu acel tronson", a spus Boc, în ședința extraordinară a Consiliului Local.
Schimbarea s-a făcut, potrivit primarului, la solicitarea celor care se ocupă de construirea spitalului regional de urgență din Florești, din dorința de a conecta și mai bine unitatea medicală cu municipiul.

https://media9.ro/metrou-schimbare-majora-de-unde-vor-incepe-lucrarile-totul-s-a-dat-peste-cap/?fbclid=IwAR1UYcIqpvBEEFCBBy2OtD7x-Tu6ryyo7mJPZBkRigm-KEhdqMMfvt-II44_aem_AfGJMl0MqfbBn2VqxBe831EWMJtmPETnBlDej4P7Jnn_eStnkiY32W2G-6v_e1NiKq4

qionescu1

Raman tot 9 statii oare? Modificarea asta arata in principal ca decizia inceperii lucrarilor din Sopor spre centru a fost una subiectiva. O decizie de 5 stele.

RobertH

S-a mai explicat de ce au vrut din Sopor: fondurile restranse care ar realiza doar tunelul din Floresti pana in Manastur. Lucru nedorit pe planurile initiale pentru ca nu ar rezvolta problema de trafic de la est la vest.

E ok si din Floresti daca ai fonduri sa faci pana in capat. Din pacate vad ca absolut nimeni de la sedinta aia nu prea are habar de proiect sa fi continuat sa puna intrebari ce s-a discutat la UE si care e noul plan. Prea usor a scapat cu explicatia asta.


asd_91

Ce inseamna asta? Ca in loc de Sf.Maria - Europa Unita se va face Tara Motilor - Florilor?

Cum se poate schimba asta asa din senin?

Desi licitatia a fost pentru intreg tronsonul banuiesc ca se lucra deja in detaliu la proiectul pentru Manastur - Sopor.

Sau proiectul se face oricum pentru tot traseul? Adica se pot schimba oricand prioritatile pana la inceperea executiei?