Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 5 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#8265

mirceaeliade

QuoteCNAIR, în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul National de Redresare si Rezilienta, au convenit în data de 11.10.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr. 38 pentru proiectul "Campanie nationala de crestere a sigurantei rutiere prin informarea si educarea elevilor din judetele tranzitate de DN1 si DN2 pe sectoarele aflate in administrarea CNAIR" în vederea acordării finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta,Componenta  4. Transport sustenabil; Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră / Investitia I3 - Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Obiectivul general al proiectului :

Calatorii sigure si constiente pe reteaua de drumuri fara a fi afectat de evenimente rutiere;
Imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului rutier si reducerea costurilor de operare a vehiculelor;
Obtinerea rezultatelor operationale asteptate;
Atingerea dezideratului de a reduce 129 de puncte negre din totalul de 267 existente.
Valoarea totală a  proiectului este de 4.568.314,80 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.343.622,00 lei, cofinantarea nationala reprezinta 2.495.298,00 lei, iar TVA aferent reprezinta 729.394,80 lei.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului incepe de la data semnarii acestuia, respectiv din 11.10.2023 pana la 31.12.2026, aceasta cuprinzand, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. comunicat

tom_sawyer

#8267
@API: cred că ar trebui și voi să deveniți membri


Coaliția pentru Siguranță Rutieră este un demers extins la nivel național – un proiect de țară, cu potențialul de a coaliza în jurul său cât mai mulți parteneri, alături de care să putem dezvolta politici publice pentru viitor. Prin activitatea sa, Coaliția va contribui în mod direct la reducerea semnificativă a numărului de accidente pe șoselele din România. Ca urmare a demersurilor întreprinse de Coaliție, ne dorim ca, în 2030, România să nu mai domine clasamentul european cu privire la numărul de accidente rutiere.

Coaliția își propune următoarele obiective specifice:

1. Dezvoltarea unui document strategic prin contribuția membrilor Coaliției – Carta Albă a Siguranței Rutiere.
2. Derularea a cel puțin o campanie anuală de conștientizare cu privire la siguranța rutieră, adresată publicului larg, precum și a unui proiect specific de îmbunătățire a siguranței în trafic.
3. Promovarea unui proiect de politică publică al Coaliției pentru îmbunătățirea cadrului normativ cu privire la conduita în trafic.
4. Organizarea unei conferințe anuale privind siguranța în trafic.
5. Realizarea unui Studiu anual privind tendințele siguranței rutiere.

https://pentrusigurantarutiera.ro/

https://www.economica.net/proiect-unicat-pentru-schimbarea-masiva-a-regulilor-pe-sosele-romania-a-depasit-orice-limita-in-privinta-accidentelor-pedepse-drastice-pentru-alcool-viteza-si-recidivisti-reanali_710738.html

trex



Eu cred ca pe A1 aici fie au fost proiectate prost glisierele fie au fost deja distruse si nereparate. Eu cred ca o glisiera pe o autostrada nu ar trebui sa poata intra in habitaclul unui autoturism.

Articolul despre acest accident oradesibiu.

danutzu_1069

#8269
^ Nu scrie nicaieri ca glisiera a "patruns: in habitaclu...
Si, in ce sens au fost prost proiectate / reparate aici pe A1??
Exista un singur standard pentru glisiere, care trebuie respectat, atat la executia in fabrica, cat si la montaj. (la mmontaj, suprapunerea glisierelor, la imbinare, se face astefel incat, pe sensul de mers, glisiera "acutala" sa se suprapuna pe urmatoarea"... si este evident de ce").
Daca nu era ok, masinile ar fi fost iesite in decor....

Ce este proiectat gresit / prost la nodul Saliste, este altceva: banda de accelerare se ingusteaza brusc, pe distanta scurta....
Aici s-a intamplat: https://maps.app.goo.gl/VmQkf68vEpWPDtdp8
dupa ce intrii in linie dreapta pe banda de accelerare, ai 70M pana sa se ingusteze....
Ete cum arata de pe B1 :https://maps.app.goo.gl/Dec4dLD7ZdieYcac8

Si de pe banda de accelerare: https://maps.app.goo.gl/rS6mKyiiAfwGxuRA9

Este confortabil?

trex

Quote from: danutzu_1069 on December 10, 2023, 12:15:31 PM^ Nu scrie nicaieri ca glisiera a "patruns: in habitaclu...

Nu, nu scrie, dar spun eu ca acea glisiera a patruns in masina, doar nu inteleg cum a fost posibil.

danutzu_1069

#8271
Din poze nu-mi pare sa fi patruns... In cel mai rau caz, a impins mmotorul spre peretele despartitor, care la randul lui sa deformat spre habitaclu...
In poza, pare ca este indoita la 180 grd, probail de cei de la descarcerare....

Separat de accidentul asta, da, este posibil ca o glisiera sa patrunda in habitaclu. Conditia este ca sa nimereaca intre contra-aripa si partea din dreapta a motorului (la orice masina este un spatiu liber in acea zona)

trex

@danutzu_1069 adica glisiera se rupe sau se deformeaza asa de grav, asta spui? Ca altfel nu inteleg cum poate patrunde oriunde.

Din poza respectiva nu se vede pentru ca era un pasager decedat pe locul din fata dreapta si din respect pozele nu arata direct.

trex



Masina nu este oprita in asa o bucata, nu vad partea cu 3 ranforsari. Dar un sfert din masina este dincolo de glisiera, deci glisiera s-a rupt.

danutzu_1069

#8274
Pasagerul, care defapt era pasagera a murit doua zile mai tarziu la spital... (asa zic jurnalistii)

Descrierea accidentul a fost una sumara.... care te pune in dificultatea de a intelege pozele....
Ei spun ca o masina de pe B1 schimba banda fara sa se asigure, pe B2, unde "proiecteaza" un autoturism in glisiera.... Punct cu stirea...
Te astepti ca masina sa fie proiectata in glisiera din stanga B2, adica aia dinspre centru.... Dar ce sa vezi, din poze, vedem ca este vorba de glisiera din DREAPTA... Supozitia mea este ca masinile au mai facut o pirueta si s-au " infipt" / "lipit" de glisiera...
Dinamica accidentului a fost mult mai complexa decat ce s-a descris....

Constructiv, glisiera, de fapt imbinarea glisierelor si prinderea de stalp se face cu suruburi, care au un moment de rupere la intindere sau forfecare.... nu rezista la infint.

LE:
1. Nu acolo unde ai pus captua a fost, ci dincolo de pasaj.... Mai mergi un pic...

2. Nu am spus ca glisiera nu s-a rupt, am spus ca nu cred ca a intrat in habitaclu....

trex

Quote from: danutzu_1069 on December 10, 2023, 12:54:09 PM[...]
2. Nu am spus ca glisiera nu s-a rupt, am spus ca nu cred ca a intrat in habitaclu....

Asta e motivul decesului din informatiile mele. De altfel eu asa vad in poze, mercedesul alb este patruns de glisiera de pe marginea din dreapta. Poate ma insel si nu interpretez eu ce se vede in fotografie.

costica1234

Aici s-au oprit masinile implicate in accident: https://maps.app.goo.gl/1caNDzsLPiC3tpYD9 (putin mai sus de pasaj asa cum a spus si @danutzu_1069). Se poate vede in poza de la accident acea fasie ingusta din beton de la terminarea asfaltului.

Cel mai probabil Mercedes-ul de pe B2 s-a rasucit in urma acrosajului cu inconstientul de pe B1 si asa au ajuns amandoi pe banda de urgenta. Se pare ca cel care venea de pe banda de accelerare a scapat basma curata. In orice caz, cel de pe B1 trebuia sa isi tina banda in aceasta situatie cu 3 masini in paralel (sau sa intuiasca faptul ca se va ajunge aici si sa accelereze / franeze in consecinta).


costica1234

Eu cam asa inteleg accidentul. Cercul rosu este a treia masina care voia sa se inscrie pe autostrada.




Powered by API/PUM imgur uploader

trex

@costica1234 cred ca ai dreptate in ce priveste dinamica accidentului si care si ea asa cum a spus si @danutzu_1069 mai sus, este posibil sa aiba cauza proiectarea benzii de accelerare.

Problema mea este cu glisiera, care este o alta problema de infrastructura. Eu nu am crezut ca pot vedea un autoturism in 2023 tras in teapa de o glisiera de pe o autostrada romaneasca noua, cu un pasager decedat din acest motiv.

Eu ma asteptam ca dupa un asa accident, masinile sa loveasca glisierele, jersey-urile si orice, sa fie sifonate maxim, dar pasagerii care au purtat centuri sa fie fara nici o zgarietura, nu trasi in teapa de o glisiera.

dr4qul4

Acolo banda de accelerare se ingusteaza inainte de linia conitnua?  :o
Asta este clar o greseala de proiectare. Pasajul tb sa fie mai lung ca sa pastreze latimea benzii de accelerare.
Nu are legatura cu accidentul (asta dac anu cumva cineva intra exact atunci si calca deja pe linie, fortandu-l pe cel de pe B1 sa treaca pe B2).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024