Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rodeo

Nu te supara, dar nici nu au ce sa caute piste de biciclete pe DN-uri. Cel mult se pot face piste de biciclete paralele cu DN-urile, complet segregate si cu intersectiile denivelate In plus as sugera ca distanta minima intre cele doua tipuri de infrastructura sa fie de 3 sau 4m iar unde nu se poate asigura aceasta distanta minima sase amplaseze parapet cat mai solid. Nu cred ca acest tip de investitie (piste de biciclete paralele cu segmente din DN-uri) cade in sarcina CNAIR sau a CNIR.

JohannDB

""".................Avem speranțe la piste de biciclete pe DN-uri? """   Cred, trag nădejde și sper că.... glumești ! Exact asta ar mai trebui, să avem pe DN-uri; și așa mulți bicicliști  ca și mulți "conducători auto" nu prea știu ce caută în propriile lor vieți.
     Poate pe lângă DN, dar la o distanță de bun simț și de maximă siguranță... Și apropo de pistă, observ cu stupoare, oarecum, că se fac de "un ghidon lățime" (iar economie ca să raportăm ceva ??).....

     Și referitor la drumuri, nu am speranță să dispară șanțurile antitanc de pe margini, care șanțuri să fie îngropate și acoperite cu "biscuiți-grilă" pentru colectarea apei, în felul ăsta prin localități creindu-se premisa dispariției și a "celebrelor capete de pod".... În plus la un drum cu șanțuri acoperite, mai ai o șansă la viață când unul cu prioritate de bmw (sau de "mașină scumpă") iese într-o depășire în orb și te trezești cu el brusc în față, ca să mai ai o cale de scăpare prin ieșirea voluntară în decor (o ieșire cu stricăciuni minime, dacă nu mai ai șanțurile în care altfel mori cu brio).

pasadia

Oameni buni, chiar nu vreti sa intelegeti mesajul scris de @slartibartfast ? Este vorba despre piste de bicicleta noi, construite in paralel cu drumul modernizat. Asa cum avem in paralel cu DJ100C, vedeti inclusiv pe Street View.

Asa ceva ar trebui sa fie standard cand vorbim despre reabilitarea oricarui DN/DJ existent. Adica o pista de bicicleta realizata in paralel, in lateral, delimitata de drumul carosabil (poate nu neaparat printr-o rigola deschisa precum in cazul acelui DJ).

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

danutzu_1069

Iar asta???

Greseli grave sunt la capul lui...

dumbravaandrei

#8255
Săraca Dana...

Problema acolo e că nu se fac lucrări de întreținere. Da, nu e ceva grav, acolo. Însă la celălalt capăt, de la parcare până la DN2... e urâtă rău situația și cred că bomba deja ticăie...

pasadia

#8256
Recunosc: cel mai mult urăsc, când este vorba despre infrastructura rutieră din România, sensul giratoriu. Nu toate, ci pe cele din spațiile urbane, gândite cu 2-3-4 benzi pe intrări/ieșiri si la interior. Pot accepta gropi, capete de pod, lipsa de autostrăzi, lipsa poliției rutiere, lipsa de marcaje, asfalt prost, lucrări de întreținere făcute alandala, șoferi idioți care nu își meritau permisul, legislația proastă și multe alte elemente, dar sensul giratoriu ar fi primul pe care l-aș desființa.

Uite, un nou exemplu din strălucitul oraș Cluj, preluat de pe un topic de-al lor:



Explicați-mi și mie vă rog căci îmi e greu să înțeleg?

1. când din partea de jos a pozei sosesc în intersecție și opresc pentru a da prioritate și o mașina (încadrată pe prima bandă și care urmează să vireze dreapta) și un biciclist care urmează să continue înainte
după ce au acordat prioritate și vor avea dreptul să intre în girație
Cine are prioritate dintre cele 2 vehicule? Mașina care virează sau biciclistul care continua înainte?

2. să presupunem că acel biciclist a traversat intersecția dar din spatele lui (sau în stânga lui, dată fiind diferența de viteză) se află un "Bus". Într-un spațiu limitat, și preferabil în aceeași scurtă perioada de timp, cele 2 vehicule trebuie să își schimbe poziția. Cel din dreapta trece în stânga, cel din stânga trece în dreapta. Cum rezolvăm problema fără a folosi teleportarea?
Știu un răspuns care mi-a fost oferit în alte situații similare - la mica înțelegere, funcție de tupeul biciclistului raportat la diferența de gabarit. Dar exact asta NU AR TREBUI să fie răspunsul unei administrații / comunități responsabile. Lucrurile nu ar trebui lăsate la mica întelegere ci ar trebui căutată o soluție clară, ușor de înțeles și de aplicat. 

3. Același biciclist a traversat intersecția și se apropie de trecerea de pietoni unde intenționează să vireze stânga, adică să traverseze strada, pentru a continua în stânga spre str. Viilor. Existența acelei zone marcate, alături de trecerea de pietoni, creează impresia unei piste de biciclete continue. Va avea dreptul biciclistul să continue pe traiectoria indicată de mine fără:
- a se asigura?
- a coborî de pe bicicletă?
Daca da, cum nu e asta o problemă majoră de siguranța rutieră?
Daca nu, atunci de ce naiba am creat acea zona alăturată trecerii de pietoni, marcată precum o pistă de bicicletă daca ea nu e postă de bicicletă?

4. Similar cu situația de la punctul 2, aceleași conflicte de trafic vom avea și pe traseul opus (din partea de sus a pozei mergând în jos) căci pista de bicicletă schimbă iarăși poziția cu banda de circulație alăturată, atât înainte cât și după sensul giratoriu. Vouă vă este clar cine are prioritate - biciclistul cumva, strict pe baza faptului că marcajul său este continuu? Și când o să se șteargă marcajul, cine va avea prioritate?

5. În desen apar figurate doar două dintre cele 4 treceri de pietoni ce ar fi normal să existe în acea zonă. Chiar și așa, mă întreb de ce trebuie să ne batem joc de pietoni prelungindu-le traseul în mod nejustificat comparativ cu situația în care trecerile de pietoni ar fi fost trasate firesc la colțurile intersecției?

6. nu mai menționez de lipsa de constrângeri privind nerespectarea marcajelor - un șofer care ar intra pe banda 1 (acolo unde sunt două benzi pe intrarea in girație) va putea, ți chiar va avea prioritate mulțumită legii actuale, să vireze stânga rerespectând marcajele existente. Asta pentru ca nu există în mintea proiectanților români noțiunea de turbo-girație cu obstacole între benzile din sensul giratoriu care să oblige la urmărirea de către șoferi a unui traseu predefinit.

Și toate aceste probleme se pot rezolva, simplu și banal, dacă intersecția NU ar fi amenajată sub forma unui sens giratoriu. E o intersecție în cruce, pretabilă unei semaforizări banale în 3 timpi
I. verde înainte pentru sensurile de pe Observatorului + plus verde pietoni pe rutele paralele
II. verde pentru viraj stânga din Observatorului in străzile adiacente
III. Verde pentru străzile adiacente plus verde pentru pietoni pe rutele paralele (cu observația că pietonii vor avea prioritate în fata celor care virează dreapta concomitent)

Dar nu, România a tot adoptat (prost) sensul giratoriu. Iar aici este vorba despre un giratoriu mic, vă invit să vizualizați aceleași probleme în giratoriile cu 3 -4 benzi la interior (vă arat unele din Brașov).

BIGRED1984

nu or fi ele cele mai frumoase dar cred ca le complici prea mult.
punctual vorbind
1. evident biciclistul, el merge drept , nu schimba directia
2. nu poate fi BUS-ul in dreapta, nu are cum ajunge acolo, poate intra pe banda doar dupa trecere, vezi linia continua oblica , si acolo ajunge doar dupa ce da prioritate bicicletei, ca bus-ul schimba banda  ...zona aia dintre giratoriu si trecere ar putea fi hasurata
3. se asigura si traverseaza pe zona rosie care e totusi pista...daca e cazul, se poate opri dar nu e obligatoriu sa se dea jos, n-are de ce, asteapta cand e sigur sa faca stanga ... aici era buna o zona de stocaj, de biciclete , pentru stanga...pe calea Victoriei este ceva asemanator, si pe splai, la izvor e ceva asemanator
4. la fel ca 1 si 2, biciclistul, el merge drept, nu schimba benzi
5,6 nu comentez

alin2pas

O mașină care virează dreapta spre strada Lunii ar avea foarte mari șanse să fie obligată de lege să dea prioritate unui biciclist care deja e ajuns în unghiul mort. La fel, dacă biciclistul va dori să traverseze spre stânga după giratoriu va ,,lua fața" mașinilor care merg ,,înainte" și care vor fi obligate să-i dea prioritate, chiar dacă biciclistul nu-și semnalizează manevra.
Mda, biciclistul are cam multe șanse ,,să moară cu dreptatea în mână".
Pentru șoferi însă e clar un lucru: pentru a continua drumul în giratoriu de pe banda 1 când intră în intersecție ,,de sus" sau ,,de jos" (conform desenului) va trebui să dea prioritate mașinilor de pe banda 2, deoarece îl obligă marcajul discontinuu pe care ar fi nevoit să-l traverseze(în acele direcții banda 2 are continuitate spre ieșire).

JohannDB

""" Și toate aceste probleme se pot rezolva, simplu și banal, dacă intersecția NU ar fi amenajată sub forma unui sens giratoriu. E o intersecție în cruce, pretabilă unei semaforizări banale în 3 timpi """
""" , România a tot adoptat (prost) sensul giratoriu """

               Am și mai multe motive de-a dezagrea aceste locuri de îngropat banii; mai ales unde "nu trebuie", în locul unor clasice și normale interscții, largi, permisive la manvre cu vehicule mari, lungi, late..... Girații la greu la intrare/ieșire pe autostrăzi, pe DEx-uri, pe naționale și pe o grămadă de județene !! Și mai este un lucru dificil pentru unii, că aceste girații au un trunchi de con de asfalt mai jos la acostament și mai înalt la cercul central care con se manifestă și la planul orizontal dintre străzile ce se conectează și însăși girația..... Cum este și pe centura Brașov, VO1K în care în girație simți că urci și apoi pici spre continuarea drumului, cum este girația VO1K cu DJ 103A de exemplu....


alin2pas

Veșnica poveste cu parapetul metalic, care atunci când este avariat se transformă deseori într-o suliță care pătrunde în mașină și nenorocește sau ucide pasagerii. Un parapet din beton nu se comportă astfel.

mirceaeliade

QuoteCNAIR pune la dispoziția șoferilor o hartă on line cu autostrăzile și drumurile naționale închise din cauza viscolului

https://dispecerat.andnet.ro/harta.php

dr4qul4

#8263
vad ca nu a pus nimeni accidentul de pe VP din weekend.
Orice fel de infrastructura am face, tot trebuie sa lucram la cel din spatele volanului.
As lua carnete pe banda rulanta tuturor celor care butoneaza/vorbesc la telefon (masinile au handsfree sau iti poti cumpara unul), care transporta copii sau animale neasigurate corespunzator (multi inca sustin ca "nu vrea copilul sa stea in scaun" sau "catelul/pisica sta cuminte in spate, nu are nevoie de cusca").
accident DN1

Masina aia pare a avea "semnalizare parasire banda" ca dotare standard. O masura de siguranta activa extrem de folositoare in astfel de cazuri, dar pe care multi soferi o dezactiveaza pentru ca ii incurca la taiatul curbelor.
Bine ca a fost viteza mica...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Quote"Sporirea gradului de siguranta rutiera prin suplimentarea semnalizarii cu semnificatia "Acces interzis" pe bretelele autostrazilor"

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au convenit în data de 27.11.2023, încheierea Contractului de Finanțare nr.40 pentru proiectul "Sporirea gradului de siguranta rutiera prin suplimentarea semnalizarii cu semnificatia "Acces interzis" pe bretelele autostrazilor" in vederea acordarii finanțarii prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Pilonul 1 – Tranzitia spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 - Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră R1.3. Siguranță Rutieră.

Obiectivul general ale proiectului: creșterea gradului de siguranță rutieră și implicit scăderea numărului accidentelor rutiere va corespunde obiectivului impus de Uniunea Europeană de scădere a numărului accidentelor rutiere cu până la 50% precum și îndeplinirea obiectivului impus în  Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră.

Obiectivele specifice ale proiectului: montarea pe sectoarele de autostrăzi aflate în administrarea CNAIR S.A. a indicatorului de informare L13 - STOP - ACCESUL INTERZIS, care a fost aprobat în luna februarie anul 2021 prin revizuirea standardului SR 1848-1:2011 - A91:2021 - Semnalizare rutieră. Indicatoare şi mijloace de semnalizare rutieră - Partea 1.

Valoarea totală a contractului de finantare: este de 622.107,01 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 87.500,00 lei,contributia publica nationala este de 435.279,02 iar TVA aferent reprezinta 99.327,99 lei.

Durata Contractului de finantare: incepe de la data semnarii acestuia de catre toate partile si inceteaza nu mai tarziu de data de 31.12.2026. www