News:

Video 18.06 Autostrada A0 A1-DN6, DN4-A2.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Mai bine ar corecta prostia aia de intersectie... cu ceva pasaj sub/supra teran... sau cu o giratie si doar cu tramvaiul care sa"taie" de-a dreptul...
Este o maaare tampenie...

dr4qul4

@TibiV,  ce siguranta imbunatatesti cand ii pui sa traveseze 3 benzi, in loc sa amenajezi o banda la stanga?
Pentru un localnic poate aceasta intersectie este cunoscuta, dar cineva in tranzit pentru prima data va fi cu siguranta dezorientat.
Cat de ilegal/imoral e sa dai amenzi doar celor aflati in tranzit, iar localnicilor (sau macar Primaritei) sa-i dai avertisment?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

gruiarew

Eu mă refeream să nu devină iar o vânătoare de vrăjitoare când orice prostalău te filmează apoi trebuie să mergi să dai cu subsemnatul.

Sunt multe, prea multe intersecții semnalizate ca dracu. Au schimbat sensul pe o stradă din 2 indicatoare. Fără presemnalizare fără nimic. Noroc că o urlat unul după mine că mă tot duceam.

Ca pieton ai mari șanse să fii călcat pe verde. Deși îs semafoare puse și la mijlocul străzii și s-ar putea da verde doar pe jumate, nu duce pe nimeni capul să facă asta. E o arteră destul de circulată, când se dă verde in stânga trec 2-3 mașini. Nu mai trec pe acolo cu mașina, pe jos dacă știi cum sunt sincronizate treci pe roșu fără să încurci pe nimeni.

Sesizări faci degeaba. "Vom analiza cererea dv și vom lua măsurile necesare, etc etc." Și nimic.

Și nu nu-i ok să pună primăriile radare și semne cum îi taie capul. Trebuie cineva de la Poliție sau cei care se ocupă de siguranța rutieră. La mine in sat de exemplu or umplut de bumpere ca să nu mai circule ca apucații. Într-adevăr nu se mai circulă acolo. Dar în rest e circ. Dacă le ardeau 2-3 amenzi se linișteau. Așa, sunt câteva porțiuni unde-ți scuturi creierii în rest se circulă ca la balamuc.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

misiekwas

#8238
^Correct me if I'm wrong dar parca oricum indicatoare se montează cu avizul de la rutiera. Deci dacă e vorba de soluție Implementata, înseamnă că a fost agreata de brigada rutiera.

dargauda

Incident pe Podul Golescu din Satu Mare


Unde nui cap vai de picioare. :lol:  :lol:   :doh:

nirolf

QuoteDecesele cauzate de accidente rutiere, în scădere faţă de 2022 / Nerespectarea vitezei legale, principala cauză / Şase din zece şoferi care consumă băuturi şi fac accidente sunt tineri sub 35 de ani

Chestor general de poliţie Bogdan Despescu, secretarul de stat în MAI, a afirmat, marţi, că în primele nouă luni ale anului numărul deceselor cauzate accidente rutiere grave a scăzut cu 105 faţă de perioada similară a anului trecut, dar că România ocupă în continuare primul loc la nivel european în statistici, informează Agerpres.

Astfel, în 2023 au fost înregistrate 3.143 de accidente grave, soldate cu 1.051 de persoane decedate, mai puţin cu 105 faţă de perioada similară a anului trecut. Totodată, 2.470 de persoane au fost rănite grav.

[...]

Proiectul prevede totodată utilizarea capabilităţilor administraţiei publice locale pentru constatarea unor abateri grave la regimul rutier, după modelul e-SIGUR.

,,În proiectul e-SIGUR, zona de acţiune era pentru autostradă, drumurile expres şi drumurile naţionale. De această dată, venim cu o extindere prin acest proiect de ordonanţă de urgenţă în zona urbană, pentru că împreună cu administraţiile publice locale putem avea o eficienţă din această perspectivă", a mai spus el.


https://www.g4media.ro/decesele-cauzate-de-accidente-rutiere-in-scadere-fata-de-2022-nerespectarea-vitezei-legale-principala-cauza-sase-din-zece-soferi-care-consuma-bauturi-si-fac-accidente-sunt-tineri-sub-35-de-ani.html

Mi se pare normal să fie implementat sistemul și în localități, ținând cont că acolo sunt o bună parte din accidente. Da, cu acordul Poliției Rutiere, dar nu m-aș baza doar pe asta, să nu uităm că aceiași poliție stă de ani de zile cu radarele în aceleași locații de le știu și șoferii de duminică. Și măcar dacă ar sta în locuri periculoase, dar de cele mai multe ori stau în locuri absolut stupide în care știu că-și fac repede norma.

Cristi N

Proiectul asta presupune ca sistemele primariilor sa poata fi folosite de Brigazile Rutiere pentru generarea de Procese Verbale de sanctionare. Nu se propune generarea de Procese Verbale de catre Politistii Locali sau alti angajati ai Primariilor.

tom_sawyer

#8242
În general parapeții de pe DN6 spre Alexandria au capetele îngropate în pământ, mai puțin acesta de la podul peste râul Teleorman, ceea ce a fost fatal:


nirolf

Mai trist e că se umple țara de parapeți drepți, foarte multe DJ-uri nou reabilitate sau în curs folosesc acest model criminal.

oneLess

Da, e mai bine că DJ-urile ălea neasfaltate nu au parapeți!

horatiu.cosma

E absolut criminal standardul de proiectare a DJ urilor proaspăt reabilitate. Am circulat recent pe câteva in diverse locuri din țară și mi se pare strigător la cer: parapete drept întrerupt ca o tablă de șah, practic e un șir de sulițe îndreptate spre șoferi. Apoi niste șanțuri betonate oribile, cu niste forme ascuțite, adânci, de multe ori la -2 sau chiar -3 metri sub nivelul drumului, fără protecție cu parapete. Apoi aceleași curbe de pe vremea căruțelor, nicio încercare minimală de corectat curbe prin proiect, deși CJ urile au dreptul legal să facă expropriere de utilitate publică, ar fi fost vorba de câțiva metri în afara localităților in câmp liber pentru corecția unor aberații. Pun în oglindă drumuri din vest, curbe line, vizibilitate bună, sistem de scurgere al apei îngropat, nu tu șanțuri betonate imense, parapete îngropat la capete acolo unde chiar face sens, totul integrat armonios în mediul înconjurător...

carutasul

ai uitat de capetele de pod care sunt cea mai mare tâmpenie și de care s-a mai vorbit pe aici, am văzut că nici la reabilitarea DJ401A nu au renunțat la ele, nu înțeleg care e rolul lor, să priponești calul de stănoagă? Măcar când eram copii și erau făcute din lemn erau mai înalte și stăteam pe ele noi la joacă...

gruiarew

Dacă nu se îndreaptă / lățesc DN-urile aveți pretenția la DJ-uri? Apropo de parapete pe mine mă înfioară de câte ori trec pe aici: https://maps.app.goo.gl/z2mBwkpsueK38MP99

Și s-au împrăștiat destui acolo, dar au rămas la fel. Să-mi explice și mie cineva la ce ajută blocurile alea de beton? Nu mai bine mă duc pe câmp dacă mă bag ca boul pe bretea?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Sorinus

Nu chiar, cota e intalta si te rastorni. Si daca intri frontal in coltul parapetului, sub 65la ora vei fi relativ ok.

slartibartfast

^^
Aș zice că chiar de la DJ se poate porni. CNAIR e încremenită în gândire și blocată în proiect, așa că cu DN-urile nu avem mari speranțe. DJ-urile în schimb sunt administrate de Consiliile Județene. Acolo se mai întâmplă câte o minte răsărită și unele lucruri bune. De exemplu, sunt în Prahova DJ-uri noi cu piste de biciclete (vedem cu toții DJ100C în filmările cu A7, dar sunt și altele). Avem speranțe la piste de biciclete pe DN-uri? Nici vorbă de așa ceva - ce, suntem hipioți aici la CNAIR?