Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

Banii astia "europeni" au fost pana acum doar 15% de la noi, dar in ultimii ani si pe viitorul apropriat, inclusiv cu ce s-a semnat pe PNRR e cam pe la 50%.  Nu stiu ce se va intampla CAND (nu daca, pentru ca sigur se va intampla la un moment dat) MT va avea de platit mai mult decat are bugetat pe contracte semnate de A.  Intarzierea de plati va fi delicata si pt MT si pentru contractanti.

hefaistos

S-a mai întâmplat. Ne plangen nou de Pizza și Aktor pa A10 dar adevărul e ca în 2017-2019 "beneficiarul" a dat semnale sa o lase mai moale cu lucrările și în consecință cu sumele facturate.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mariusbalasa

Subiect ,,des travaux dirige''... : A anuntat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu ...
1 / ,,Drumul Expres Oradea – Arad și ,,Autostrada Calafat – Lugoj" au fost incluse în Proiectul Via Carpatia, iar cele două proiecte au o valoare de aproximativ 2,5 miliarde euro, a anunțat joi, la Parlament, în cadrul Forumului de Afaceri al Inițiativei celor Trei Mări, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.''
Q :  a/  Via Carpatia are 3 ramuri, ? însumând 1700 de kilometri de autostradă și drum expres...
 În proiect au fost introduse sectoare de drum care nu erau prevăzute în programele de investiții. Este vorba despre tronsonul Oradea-Arad care are aproximativ 120 de kilometri respectiv Lugoj-Calafat care are în jur de 250 de kilometri lungime, întregind astfel întregul traseu principal de pe teritoriul României cu aprox. 470 de kilometri de autostradă. Valoarea însumată a celor două proiecte este de 2,5 miliarde de euro. Ambele proiecte sunt demarate", spune Grindeanu.
       b/ Ramura principala este Vama Bors - Drumul Expres Oradea– Arad și ,,Autostrada Calafat – Lugoj" ... 120 km + 250 km = 370 km  s-au 470 km ?
       c/  2,5 miliarde euro pentru 370 km ?
       d/  Legat de proiectul Via Carpatia, noi am obținut finanțare de 100 %, fonduri europene și este 35 % realizat ...
Licitația pentru execuția Drumului Expres Oradea – Arad va fi lansată până la sfârșitul anului, conform estimărilor președintelui CJ Bihor Ilie Bolojan.
În privința Autostrăzii spre Lugoj, proiectul este Filiași – Lugoj (A6) și sunt semnate contracte pentru realizarea studiilor de fezabilitate doar pe primele două loturi.
      e/  470K M POUR 2.5 MILLIARDE EUROS ambele INCLUSE en Programul Transport 2021 – 2027 ...
În domeniul rutier, Via Carpatia va asigura rutele de transport care vor tranzita România pe sectoare noi de drum de mare viteză (Oradea – Arad și Lugoj – Calafat).
Feroviar : ...
      f/   Dar și pe traseul sudic (Calea Ferată Arad – Timișoara – Caransebeș – Craiova – Calafat). Componentele ambelor proiecte care tranzitează România beneficiază de finanțare europeană"...
      g/  Totul este bine si frumos, ... oare ?


dr4qul4

#9078
120 km + 250 km = 370 km  + 100 km intre Arad si Lugoj deja construiti (A1+A6) = 470 km
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mike_us

Începe sa îmi fie teama ca am căzut dintr-o extrema in alta. Pina acum nu aveam suficienți km in lucru acuma vrem sa ii facem pe toți deodată si îmi e frica sa nu ne pomenim cu multe tronsoane începute si neterminate cind o sa vina criza economica.

ovicor

Cand se vor acutiza efectele, criza se insinueaza demult, incet dar sigur!

StefanCelMare

Una din caracteristicile crizelor financiare este că soluția a fost mereu tipărirea de bani.
Reducere dobânzi, injecții de bani în sistemul financiar, și mai nou în economia reală (PNRR).
Eu nu mă tem atât de lipsa de bani sau de crash-uri pe burse, la care soluția repet de obicei o reprezintă creșterea cheltuielilor guvernamentale (iar infrastructura e cel mai bun mod de a cheltui banii), cât mă tem că rămânem fără forță de muncă calificată.
Avem poate vreo 400 de km în execuție reală (adică minus PiSi și altele care sunt pe moment în  birou).
Mai sunt pe țeavă încă vreo 400 km...
De unde forța aia de muncă? Doar dacă se deschid larg granițele pentru asiatici, zău.
Și utilajele pot fi o limită efectivă, incert cât se poate reloca în România sau cumpăra.

Ambuteiaj

https://www.hotnews.ro/stiri-perspektiva-26520196-apoplexia-apocalipsa-bagajul-ultima-calatorie-din-viata-asta-litoral.htm?fbclid=IwAR3cviOktkvEHCRpJ8b7frjv8OHiuFDo_9k1p3TK9sc6JkMVpxo1FxU51gQ

Nu e deloc nevoie de un al doilea drum rapid (autostrada sau drum expres) spre sudul litoralului. Nici sudul Dobrogei nu are nevoie de asa ceva.

București Splai - Călărași - Mangalia nu ar degreva A2. Dimpotrivă A2 trebuie lațită la 3 benzi pe sens, apoi 4, poate chiar și 5...
Prioritate:  Autostrada/DX: Bucuresti Splai - Calarasi - Mangalia

Light

Nu cred că e nevoie chiar de 5 benzi pe sens pe A2. Cred că o viitoare extindere la 3 benzi pe sens ar fi arhisuficient + reconfigurarea zonei de taxare de la Fetești, unde se reduce viteza fără rost deși majoritatea a plătit taxa de pod în prealabil la o benzinarie. Trebuie totuși să ținem cont de faptul că autostrada se aglomerează doar 3 luni pe an, în perioada sezonului estival.

rt25

#9084
Ma nene, in Romania exista orase (+zona imediat metropolitana) cu 500k locuitori nelegate la reteaua de autostrazi si cu trafic imens marfuri si pasageri. Eu cred ca A2 e suficient momentan daca se termina A0. Daca iti adun toata populatia care e la mai mult de 50km de o autostrada in judetele Calarasi Ialomita si Constanta o sa iti dea mai putin decat un cartier din Iasi sau Brasov.

Daca se asociaza CJ Calarasi si CJ Constanta sa isi faca autostrada, faca-se nu cred ca se va opune nimeni, dar de la bugetul national s-a investit deja intr-o autostrada si pe zona mai importanta se planifica largirea la 3 benzi. Plus, e in lucru si proiectul Alternativa Techirghiol. Alti bani e corect, moral si etic sa mearga in alte zone unde nu au fost fonduri nationale pentur autostrazi.
(e.g. Aeroportul Brasov s-a facut in mare parte cu fonduri locale, ptr ca a fost o doleanta locala, sprijinul din bugetul national a fost limitat)

Quote from: Ambuteiaj on September 10, 2023, 07:27:30 AMBucurești Splai - Călărași - Mangalia nu ar degreva A2. Dimpotrivă A2 trebuie lațită la 3 benzi pe sens, apoi 4, poate chiar și 5...
Imi place ironia, asa ca iti propun si eu una la fel de sarcstica. Vezi ca poti merge Bucuresti->Jilava->Giurgiu->Ruse->Razgrad->Varna->Mangalia :) 

mariusbalasa

@StefanCelMare : ,,la care soluția repet de obicei o reprezintă creșterea cheltuielilor gouvernementale''...
In gandirea economica mondiala exista 2 mari categorii de specialisti:
  - cei care sint pentru cresterea cheltuielilor guvernamentale in investitii destepte
  - cei care sint pentru o ,, ajustare'' a cheltuielilor
Printre cei mici cum este cazul Greciei,...Romaniei... crizele financiare sint la fel de 2 feluri:
  - cele care vin de afara
  - cele care sint provocate din interieur
In cazul Greciei, toata lumea a inchis ochii la creșterea cheltuielilor guvernamentale si rezultatele se vor simti cel putin timp de 50 de ani.
Astazi, la BCE, toate bancile si toate gouvernele nu mai acepta o criza de genul Greciei.
La un moment dat guvernul Romaniei va fi obligat sa taie in carne vie s-au sa falimenteze...

Hercule

@Light @rt25 : Nu are rost, cititi vreo 3 pagini incepand cu postul asta. :popcorn:
Deșteaptă-te române!

danvoicu

Corect 3 luni/an. Si 1000 de accidente/3 luni. Asa ca.... 3 benzi ar fi de ajuns. Corect. Dar pana la Constanta. Justificarea nu trebuie facuta numai pe criterii de eficienta anuala. Ci si pe siguranta si timp afectat. Tinand cont ca daca soferii ar respecta viteza de 130-140 km/h nu ar mai fi colmatari.Atunci ar fi exclusa investitia. Insa romanul e asa cum e. Indisciplinat. Ce facem acum, ne sacrificam viata pentru a nu face o investitie care nu prea merita financiar, e adevarat. Eu cred ca nu prea aordati importanta riscurilor reale. Nu e nevoie cred eu sa va descriu cum decurge traficul in cele 3 luni. E cosmar si crima. Mie, personal, imi e groaza sa plec in lunile estivale. Pe bune. Evident ca sunt alte prioritati, incontestabil, insa nu trebuie sa excludem varianta cu 3 benzi/sens.

florin74

#9088
Pai o solutie mult mai ieftina si rapida ar fi camere radar, plus sistem de masurat viteza medie, implementat pe bucati succesive de 10 km sa zicem. Si crescute amenzile , ca au ramas la nivelul din 2016 sau 2017...

danutzu_1069

Io zic, ....putina "ordine" printre soferi.... Adica aia pe care ii ...gâdilă permisul in portofel, sa-l dea cu imprumut la politie... pe o perioada determinata...

D-aca s-ar circula normal si fara teribilisme, ar fi ok, nu suntem primii din lume care avem trafic mare si ocazional pe o autostrada...