Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 17 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

@gabim, nu exista receptie partiala, poate dare in circulatie partiala... dar santierul este tot al antreprenorului
Receptia se face unitar cand e gata totul, se face PV cu sau fara lista de "restante"

survola

#9061
^^ E bine că trag tare la lotul 1, sau nu e bine?
Lotul 1 este mai important, face niște legături utile (adică A2- DN5- vama Giurgiu, sau invers).
Lotul 2 este undeva la mijloc, în câmp, ca să zic așa. Legatura DN5- DN6. Aproape nimic.

misiekwas

^Cam n-aș spune ca nimic, o sa fie folosit pentru tranzit de pe centura dinspre a1 către Giurgiu, ceea ce nu-i puțin. Deci, va fi mai greu la Bragadiru, iar mai liber la Jilava.

TibiV

Quote from: survola on August 31, 2023, 09:46:42 PM...
Lotul 1 este mai important, face niște legături utile (adică A2- DN5- vama Giurgiu, sau invers).
Lotul 2 este undeva la mijloc, în câmp, ca să zic așa. Legatura DN5- DN6. Aproape nimic.

Este clar că NU folosești DNCB Vest, care este tot timpul sufocată/ambuteiată de coloane lungi de camioane (impropriu numite TIR-uri...) cu numere de Turcia, Bulgaria și Grecia.

Secțiunea A1-DN5 va fi cea mai importantă din A0 Sud... Păcat că jumătate a "picat" în grădina aktorilor... Va fi plăcut de rulat pe ea, dar asta se va întâmpla foaaaaarte târziu...  :

(Nici un camionagiu turc/grec/bulgar nu își va pierde timpul pe DN5-A2, că au și ei porturi, n-au nevoie de Constanța... Traficul rutier de pe DNCB este strict cu destinația Europa de vest - DE, FR, IT etc...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

survola

Tu zici de A1-DN5, eu zic de DN6-DN5...
Eu comparam cele două loturi ale turcilor PÂNĂ vor fi gata grecii.

misiekwas

Dar cum crezi ca se va desfășoară trafic de tranzit către sud? A1 - - > dncb - - > DN6 - - >a0-->dn5. Nimeni nu o sa se ducă către Jilava. Și ținând cont ca DN6 are deja trafic mare, va fi... interesant.

mirceaeliade

#9066
Ma uitam la tabele si am observat ca dupa semnarea de pe A13 s-a ajung la peste 700 km cu contracte semnate pentru executie drumuri cu acces controlat. E o crestere de 250 km in ultimele 12 luni, dar cu deschideri doar pe A10 si A1.  Pe scurt pentru fiecare 3 km acum in circulatie de A+DEx sunt peste 2 km in constructie actual.  Nu mi-e prea clar ce capacitate de constructie exista in Romania, si daca chiar se poate duce mai mult. Cu tot cu licitatiile in derulare inclusiv cele prin tribunale, se ajung pe la 940 km semnate si cu planuri de semnare curand.  Nu stiu de unde se vor gasi bani pentru constructie aproape concomitent la aproape 1 Mm de A+DEx, dar partea buna e sunt sanse ok sa se ajunga la borna de 2,000 km prin 2030.

misiekwas

^Asta-i un lucru care foarte des se pierde in discuții și în presa și uneori aici în forum. Cu toate probleme, incompetenta etc. avem perioada fără precedent de investiții infrastructurale și un salt civilizational de amploare - cred - nemaiîntâlnit in istoria României.

survola


misiekwas

Bineînțeles, mi se părea atât de firesc încât nici măcar n-am menționat.

danutzu_1069

Desigur, pe bani europeni, dar mai intai noi trebuie sa platim.... apoi decontam...

dr4qul4

nu doar pe bani europeni. Multe costuri sunt neeligibile. Statul pune si el o parte destul de buna.

Iar comparatia 700 in constructie vs 1000 in circulatie este inselatoare.
Cei 1000 in circulatie sunt doar loturi simple de campie si deal usor, iar din cei 700 in constructie, un sfert sunt la munte si inca pe atat la deal cel putin la fel de greu ca ce am facut pana acum.
Nu cred ca exagerez cand spun ca lucrarile aflate in constructie in acest moment sunt cu peste 50% mai complexe decat ce am construit pana acum, in 50 de ani..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

De fapt și dificultatea și valoarea dar și importanța sta in doar doua loturi, semnate dar pe care încă nu avem lucrări PiSi2 și PiSi3.

Dar în același timp rușinea enorma o reprezintă A0N1. Pot să semneze ei încă 100 de km, cat timp nu semnează și nu vedem lucrări acolo, tot efortul rămâne să ne aducă doar jumătate din satisfacție.

dr4qul4

si rusinea nr 2 e L3 Ploiesti-Buzau. 
O sa fie gata restul din A7, dar gaura asta ne va bantui cativa ani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

#9074
Pentru câți bani avem disponibili până în 2029 și ce proiecte putem face cu ei, vedeți pe firul cu Programul Transport:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3356.msg425317#msg425317

De ex., pe prioritatea 1 (Proiecte de investiții situate pe rețeaua TEN-T Centrală, precum și pe anumite secțiuni ale rețelei TEN-T Globale), doar pe proiectele finanțabile din Fondul de Coeziune (FC), avem așa:

- alocare bani europeni: 1,45 mld. € (40%)
- cofinanțare bugetul de stat: 2,175 mld. € (60%)
TOTAL: 3,625 mld. €

- se pot depune cereri de finanțare până în limita sumei de 10,9 mld. € [întrebarea e dacă vor fi acceptate; din ce bani?]

- banii pot fi accesați până în dec. 2029

Principiul e "primul venit, primul servit", în funcție de maturitatea proiectelor.


Proiectele finanțabile din FC sunt astea:




Valori aproximative:

PiSi2 - 1 mld. €
PiSi3 - 1 mld. €
Pașcani-Iași - 1 mld. €
București-Alexandria - 0,5 mld. €
Timișoara-Moravița - 0,5 mld. €

A8 montan - 6,4 mld. €

(Drobeta-Lugoj nu o includ, probabil nu se vor finaliza SF-urile și licitațiile ulterioare pentru construire până în 2029, poate cu excepția Lugoj-Caransebeș)

Din fazări, probabil:
PiSi 4&5 - 0,5 mld. €
loturi UMB de pe A3 - 0,5 mld. €
Orbital București - 0,5 mld. €
CraPi 3&4
+ altele

Un total grosier ar fi ~ 12 mld. € numai cu ce e mai sus, dar probabil e mai mare, nu știu câți bani for fi consumați din proiectele fazate din exercițiul anterior.