2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

survola

Omul se grăbea, n-ai ce să îi faci.

NoWords

^ Problema e ca prin graba lui, putea curma si alte vieti..

tom_sawyer

#1832
Sistemul de siguranță 2+1 pe ,,Drumul Morții – DN 2": CNAIR a finalizat proiectul tehnic pentru resistematizarea circulației pe DN 2 – E 85 / Banii vin din PNRR

mart. 16, 2023

CNAIR a finalizat ghidul tehnic pentru resistematizarea circulației pe Drumurile Naționale cu o bandă pe sens și acostament consolidat, un proiect de siguranță rutieră care vizează DN 28 Strunga – Târgu Frumos – Iași și mai ales DN 2 – E 85 București – Bacău, cunoscut ca ,,Drumul Morții" sau ,,Drumul Crucilor". Trecerea la sistemul suedez 2+1 este proiect finanțat prin PNRR și se va derula în paralel cu Autostrada Moldovei A7 care va prelua mare parte din traficul de tranzit.

În urmă cu un an, un Ordin al Ministrului Transporturilor propunea inclusiv posibilitatea de a reduce lățimea benzii de circulație pentru a lăsa suficient spațiu și pentru zona mediană și separatoare de sens, dar în ghidul tehnic pe care l-a publicat CNAIR banda de circulație rămâne totuși la 3,5 metri.

,,Prezentul normativ stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1. Sistemul de circulaţie 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200 iar rezultatele în ceea ce priveşte eficienţa pentru creşterea siguranţei rutiere sunt încurajatoare. Sistemul de circulaţie 2+1, este reprezentat de secţiuni de drum cu circulaţie alternantă, a cărei bandă centrală este utilizată ca bandă de depăşire alternativă pentru fiecare direcție, aşa cum este- prezentată în fig. 1. Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stalpisori flexibili, iluminat etc.", arată documentația publicată luna aceasta pe care a consultat-o Economedia.

economedia.ro


A fost în consultare publică până pe 08.03.2023, păcat că n-am aflat mai devreme:

http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/ghid%20tehnic%202%2B1%20consultare%20publica.pdf

http://www.cnadnr.ro/ro/reglementari-tehice-revizuire







Ionut


qionescu1

#1834
E gata autostrada până ce se implementează.

oc7avian

Irelevant. Drumul rămâne la fel de periculos și cu autostradă în paralel, iar traficul nu se evaporă complet.

mirceaeliade

#1836
^oarecum ciudat ca nu au facut comunicat de presa cand au trimis in consultare publica reglementarile 2+1.  Pun 10 comunicate pe zi cu gabarit depasit dar chestii de interes larg pentru public nu se sinchisesc sa anunte.


dr4qul4

lungimile sectoarelor ar trebui sa fie in functie de intersectiile cu alte drumuri, unde B2 ar trebui sa devina banda de virat la stanga inainte de intersectie si banda de stocaj dupa intersectie (ca masinile care intra in DN2 sa poata sa prinda ceva viteza sau sa aiba unde sa astepte incadrarea pe B1)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer


tom_sawyer

#1839
Quote from: tom_sawyer on April 30, 2022, 12:01:04 AM23.03.2022
Drumul european E583 va avea, în premieră, sectoare de circulaţie alternantă. Pentru început, va fi implementat un proiect pilot pe două porţiuni: zona comunei Bălţaţi şi între Strunga şi podul de la Şcheia. Soluţia a fost testată deja de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în alte locuri din ţară, iar modelul care va fi aplicat la Iaşi este cel de pe DN2, din zona localităţii Afumaţi.

"Într-adevăr, pe cele două sectoare menţionate de dvs. avem în pregătire un astfel de proiect, iar, până la sfârşitul verii, îl vom pune în practică", a confirmat pentru ZdI Dănuţ Pilă, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP).

"Soluţia realizării unei circulaţii alternante are în vedere reducerea riscului de accidente în zone periculoase. Această măsură a fost deja testată cu succes pe DN2. Practic, pe porţiuni cu trei benzi, banda din mijloc este schimbată între sensuri la anumite distanţe. O astfel de măsură este benefică pentru siguranţa traficului, zona mediană va avea separatori de sens", a mai declarat Dănuţ Pilă.

ziaruldeiasi.ro

Chiar pe acel segment de drum:

"Au apărut primele imagini cu accidentul tragic de ieri, 27 martie, de la Miclăuşeni. În urma lui şi-au pierdut viaţa două persoane. Din materialul video se observă cum o maşină, care circula în direcţia Târgu Frumos spre Roman, părăseşte banda de mers şi intră în mod inexplicabil pe contrasens."






Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1840
Un accident în care au fost implicate trei maşini (2 autoturisme și o autoutilitară) s-a produs luni, 22 mai, pe DN2 Roman-Bacău, la Secuieni, în judeţul Neamţ, fiind implicate şase persoane. Doi adulţi și un copil, toți aflați în aceeași mașină, au fost declaraţi decedaţi.

Conform primelor date de la fața locului, mașina în care se aflau cele 3 victime decedate, era condusă de femeia de 31 de ani. Aceasta ar fi făcut o depășire fără să se asigure, intrând în coliziune frontală cu o autoutilitară condusă de un barbat de 33 de ani din Bacău. Dubița a fost proiectată apoi într-un al doilea autoturism.





ziaruldebacau.ro



Demarează odată proiectul ăla de 2+1 prin PNRR?

tom_sawyer

Drum 2+1 în Lituania, parapet metalic între sensuri:

Centura orașului Panevėžys (A17)

tom_sawyer

Fonduri europene prin noul Program Transport pentru creșterea siguranței rutiere:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg417652#msg417652


Posibilă sursă de finanțare pentru implementarea 2+1 alternativ.

cristi5

#1843
Pare ca normativul de drum 2+1 este tot "in revizuire", inca prezent la URLul pus mai sus

http://www.cnadnr.ro/ro/reglementari-tehice-revizuire

Reiau jos articolul 12, selectat si de @tom_sawyer
QuoteArt. 12 Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa
măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1,
precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stalpisori flexibili, iluminat etc.
(1) In ceea ce privesc sectoarele de drum dotate cu parapetele rutier pentru delimitarea sensurilor de
circulaţie
, se vor lua măsuri pentru asigurarea pe sensul de circulaţie cu 1 bandă pe sens a unor
acostamente consolidate cu lăţimea de minim 2,5 metri, realizate prin utilizarea de materiale şi
soluţii tehnice inovative, ecologice, funcţie de situaţia identificată în teren, care să permită
circulaţia doar cu viteză redusă în cazuri de urgenţă, ce necesită eliberarea părţii carosabile. 

Asta inseamna ca
1) nu toate sectoarele de drum 2+1 vor avea separator de sens, ceea ce submineaza siguranta drumului, adica motivul pentru care el e necesar (o gratioasa taiere a cracii de sub picioare)
2) cele care vor avea, vor avea pentru vehicule defecte (pt eliberare carosabil) un acostament de 2,5m, nespecificat, "inovativ", nu stie nimeni cum va fi. Plus ca... de unde vin cei 2,5m? Trebuie expropriati?
3) ceea ce mareste latimea drumului in zonele cu seprator de sens la 14,5-15 metri, adica aproape de latimea necesara pt un 2+2 simplu (facepalm)
4) fireste asta distruge orice posibilitate de a folosi 2+1 alternativ la drumuri Half-Profile cu siguranta de autostrada (care necesita separare de sens)

Sigur, se pune intrebarea cum pot suedezii (pe care CNAIR i-a pus la bibliografie) sa rezolve aceeasi problema in 12m de asfalt si 2x50 cm de acostament. Dar La Noi Nu Se Poate.


ovideatza

L-am auzit pe Serbanescu la radio spunand ca nu 1,5+1,5 e de vina pt mortalitatea de pe DN2 si ca in Suedia sunt astfel de drumuri si ca e totul ok acolo. Ca la noi nu se respecta legea, ca nu ar trebui sa se circule pe acel acostament. Sper ca nu gresesc.

In teorie are dreptate. Nu respectam legea.
De ce nu o respectam...stim cu totii.

Il invit insa sa conduca el bara la bara "in regim" 1+1 B-Iasi dus-intors ca noi cei care nu avem bilete gratis la Tarom si apoi sa vedem cati neuroni mai are cand se da jos din masina. Posibil acelasi numar, 1.

Banuiesc ca 2+1 e mort si ingropat daca asta se comunica public.

E autostrada sau nimic in mintea tututor, nu ne "incurcam" cu jumatati de masura 2+1 sau HalfProfile care ar putea sa reduca drastic din accidente.