2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Mai mult cu buzunarele goale .. greu tare ajungi pieton în DE

Deutschländer

Nu ramai cu buzunare goale. Sunt 70 EUR si un punct (dupa 8 pierzi permisul). E mai scump (100 EUR) sa depasesti pe banda din dreapta.
Dar asta nu are treaba cu nimic.
Idea de ce sunt facuti asa: Acele drumuri de 2+1 au fost introdus in RAL in 2013 ca inlocuitor de Bundesstraße (gen DN), cu idea sa folosesc cat de putin spatiu aditional fata de ele. Risc de accidente frontale nu prea s-a luat in considerare cu gandirea ca sa scada riscul semnificat fata de o strada cu 2 benzi. Si da, in Germania (cel putin acum 20 ani) nu prea e problema cu depasiri ilegale cum este in Romania.
Mai este inca o problema cu separatoare intre cele doua sensuri. Din moment cand sunt cele doua sensuri separat (indiferent daca este o banda pe directie sau doua) nu mai existe limita de viteza. In Germania nu se scoate de azi spre maine un noul "fel de drum", acolo se face studii si teste care sa tin si uneori zeci de ani.
Daca ar zis cineva "hai, de siguranta punem separatoare", atunci trebuie alte studii care verific daca astfel de drumuri se incadreaza sa fie projectat fara limita de viteza sau daca ar fi cazul totusi, in opus de StVO (codul rutier) sa includa o limita de viteza.

Posibil, in special cu dorinta de 0 morti in trafic rutier, sa ajunge si acolo la un moment, dar momentan nu este o problema, pentru ca asta nu a fost scopul de aceasta drumuri.

cristi5

#1937
Quote from: tom_sawyer on March 19, 2024, 04:19:46 PMavem strategia de a implementa sistemul de circulaţie, de sistematizare în sistem 2+1 pe toată lungimea DN2 şi atunci n-o să mai fie congestiile pe care le întâlnim astăzi în două zile – vineri şi duminica – pentru că toată circulaţia va fi dispersată pe toată lungimea drumului

Stiti vorba romaneasca macho-mensplainer: "pai io ce-am spus???" :)

Sigur, de la un specialist din MT m-as astepta sa zica "tot traficul" nu "toata circulatia"

Vlad94

Azi am avut chef de carioceală și am vizat zona Târgu Jiu. Avem așa:
1. Centura Bumbești-Jiu cu o lungime de 4 kilometri și regim 2+1
2. Lărgirea DN66 între Bumbești Jiu și Centura Târgu Jiu în regim 2+1, 7.3km.







Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

#1939
Niște capturi de ecran din video postat de DRDP Iași, pentru a se vedea mai bine configurația acostamentului:

Lucrări de cosire mecanizată a vegetației pe DN 28, sector Podu Iloaiei - Lețcani, județul Iași.
www.facebook.com/DRDPIS/videos/1115737832995566/?locale=ro_RO

















+

Autotren răsturnat în afara părții carosabile pe DN 2, km 303+300, în exteriorul localității Dumbrava, județul Bacău. Nu s-au înregistrat victime. Cauza probabilă luată în calcul - adormirea la volan.









Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

și scurta porțiune 2+1 din Alexandria-București:

shift2rail

Scary, 2+1 fara separatoare de sens...

Alex-Tr. Mag tot in reconstructie?

carutasul

mie nu mi s-a părut foarte scarry, chiar dacă nu e separator de sens e o porțiune lăsată liberă și marcată ca atare și nu am văzut pe nimeni depășind-o. Cred că și drumul se pretează pentru că de obicei nu e trafic intens în ambele sensuri, vinerea spre Alexandria și duminică seara spre București. Doar că... 1,5 într-un sens și 1,5 în celălalt ( mi-a plăcut foarte mult că sunt marcați pe indicator, știi că în 1,5 km poți depăși) , 3 km din 65 sau cât sunt, apă de ploaie ... Dacă au vrut să fie un experiment eu zic că e reușit, aștept cu nerăbdare generalizarea. Pe Alexandria-Tn Măgurele nu am fost dar după ce văd pe gmaps cred că tot în reconstrucție, din cauza asta nici nu am fost pe acolo, pentru mine diferența de timp e minimă și cu un mic ocol aș putea veni pe DN5 unde nu există blocaje...

BIGRED1984

#1943
Alexandria-Tr. Măgurele tot in reconstructie, nu recomand.
2+1 e ok , nu se depaseste dar e si scurta. 
Portiunea de la intrarea in Alexandria, ramasa 1.5+1.5 are trafic cam ca pe DN2, dar parca mai putin agresiv ca este si ea scurta.
Obisnuiam sa vin doar de Craciun si Revelion pe DN5C + DN5 dar de cand cu santierul pe DN52 o iau numai pe aici (bine, am plecarea intre Zimnicea si Alexandria), se merge decent, drumul mai prost pe TR, mai bun pe GR.
Acum de Paste am facut ~2.5h pe ~ 150km, singura coada de 5-10 min a fost la podul peste Arges de la Adunatii Copaceni, unde waze m-a bagat prin sat, pe centura se statea probabil jumatate de ora. (blocajul a fost de la giratoriul din 1 Dec cu DJ401D)

tom_sawyer

#1944
Spania lărgea în anii '60 DN-uri, trecând la platformă de 12 m, tip DN2:

https://drive.google.com/file/d/1pN-PYr3ivuWAAIgkVrKdN4cdYwiZQHQ8/view

sursa

+
A video of the recently completed C-15 upgrade between Vilafranca del Penedès and Igualada in Catalonia. Long sections of this road have been upgraded to a 2+1 layout by means of a physical widening. There's a concrete barrier separating both directions of travel and sections through underpasses and/or interchanges are 1+1 in order not to rebuild major structures.

Some stretches of this road such as the Vilafranca bypass were designed with a 2+2 expansion in mind however this is likely to never happen now that the 2+1 upgrade has solved the most urgent issue which was road safety. The busiest section near Igualada has been duplicated though, with a 3+2 cross-section on an incline, and has "autovia" signage.
[...]In the case of C-15, this was fully grade-separated from the beginning.

sursa


+
16-04-2024
Transportes adjudica por 1,5 millones de euros la redacción del proyecto para acondicionar la N-230 como carretera 2+1, entre Alfarrás y Benabarre

    El objeto de la actuación, cuya obra se estima en un presupuesto en torno a 79 millones de euros para una longitud 41,6 km, es dotar a esta vía, entre los kilómetros 28,7 y 70,3, de carriles adicionales para el adelantamiento exclusivo en un sentido de circulación.

    Estos carriles se dispondrán de forma alternativa entre ambos sentidos de circulación, para que ambos dispongan de oportunidades de adelantamiento.

    Con ello, se mejorará notablemente la seguridad vial al evitar las maniobras con invasión del sentido de circulación contrario.

https://www.transportes.gob.es/el-ministerio/sala-de-prensa/noticias/mar-16042024-1406



Earthchild

Quote from: shift2rail on May 07, 2024, 04:48:24 PMScary, 2+1 fara separatoare de sens...
Am mers 30 de ani așa pe București-Ploiești și apoi Câmpina.

Radu_A

arata excelent pt un drum 2+1...sper ca in vreo 5 ani sa arate ceva de genu si DN2

Konter

"În august vor intra în vigoare noi reglementări privind drumurile naționale, reglementări ce vizează benzile de circulație. Soluțiile au ca scop reducerea riscului de coliziuni frontale și laterale, îmbunătățindu-se astfel în mod semnificativ siguranța rutieră.
Noul Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) stabilește regulile și condițiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Acest sistem prezintă soluții tehnice de amenajare a drumurilor pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației alternante a vehiculelor pe drumurile administrate de C.N.A.I.R. S.A. cu următoarele caracteristici: platforma cuprinsă între 12-14 metri, două benzi de circulație în profil transversal și acostament consolidat.
Pentru sporirea gradului de siguranță rutieră, administratorul drumului va putea implementa măsuri suplimentare de siguranță a circulației în cadrul sistemului de circulație alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutiere, atenuatori de impact, stâlpișori flexibili, iluminat etc.

Este de precizat faptul că sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale pe care s-au înregistrat foarte multe accidente de circulație soldate cu pierderi de vieți omenești, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200.
Rezultatele obținute în urma monitorizării acestui sector de drum de către C.N.A.I.R. S.A. s-au dovedit încurajatoare, respectiv a scăzut numărul accidentelor rutiere și s-au redus ambuteiajele, ulterior aplicării sistemului de circulație 2+1."

Sursa


tom_sawyer

#1948
În Monitorul Oficial, Partea I nr. 482 din 24 mai 2024 a fost publicat Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., indicativ AND 617-2023, din 20.09.2023.

Prezentul ghid tehnic stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1.

Prezentul ghid tehnic se aplică:
– drumurilor cu platformă cuprinsă între 12 şi 14 metri, cu 2 benzi de circulaţie şi acostament consolidat.
– drumurilor naţionale europene, naţionale principale şi naţionale secundare.

juridice.ro

https://lege5.ro/Gratuit/ge2tcojqha2tk/ghidul-tehnic-pentru-reglementarea-circulatiei-rutiere-in-solutie-21-benzi-de-circulatie-pe-drumurile-nationale-aflate-in-administrarea-companiei-nationale-de-administrare-a-infrastructurii-rutiere-sa

https://monitoruloficial.ro/e-monitor/

1.707/66. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului afacerilor interne pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere — S.A.", indicativ AND 617-2023






































PS: propunerile API la versiunea inițială a ghidului pusă în dezbatere publică, în mesajul de mai jos:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg424566#msg424566


PS2: @Ionut & API: este nevoie și de modificarea normativului pentru autostrăzi, astfel încât să fie posibilă amenajarea 2+1 alternativ în cazul construirii autostrăzilor semiprofil (construcție etapizată); ar trebui să fie mai simplu, pentru că nu mai există intersecții cu drumuri laterale:

Pe semiprofilul de 14,5 m este loc inclusiv pentru acostamentul de 2,5 m cerut de ghid în cazul amplasării parapetelui median:







https://romaniafaragropi.ro/wp-content/uploads/2015/08/PD-162-2015-redactarea-2-Normativ-privind-proiectarea-autostr%C4%83zilor-extraurbane.pdf?x30085

IonutPad

#1949

Pentru cine se întreba: sector km 30+200 – 40+200 DN2 e între satele Sinești și Movilița din jud. Ialomița.