Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade


marinul

Filmare dashcam, Boiţa - Gilău A1-A10-A3


oneLess

Pentru distracție în weekend , aveți aici un articol profi!
Mi-e jenă să jignesc mouse-ul cu un copy/paste.
Quote from: oneLess on May 27, 2024, 09:57:34 AMScăparăm și weekend-ul ăsta de vreo filmare pe DEx12 T4 !  :-[
...

mike_us

#8868
Pentru cei care se încumeta la un pronostic: citi km de autostrada si drum expres credeți ca va avea România in Decembrie 2026?

mirceaeliade

QuotePractic, potrivit prezentării MTI, [excluzand PNRR] există trei proiecte de infrastructură de tip "amiral", care vor fi urmărite spre finalizare cel mai atent și vor fi finanțate prioritar:
➢ Autostrada Pitești - Sibiu (loturile 2 și 3);
➢ Orbital București (drumurile de centură și drumurile de conectivitate);
➢ Autostrada A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași – Ungheni.
Tot prioritare pentru bugetare au fost încadrate și [proiecte fazate]:
➢ Drumul de mare viteză Pitești-Craiova (DEx 12);
➢ Autostrada Transilvania.

Ionut

#8870
Cine o fi tradus "flagship projects"?  :lol: Se traduce "proiecte fanion", nu amiral, dar ma rog. Și, cel puțin deocamdată, expresia e doar de show, nu are nimic birocratic în ea.

Sunt proiectele fanion din Programul Transport.



Da, știu. Flag ship. Nava amiral.

DarkFranck

#8871
Quote from: mike_us on May 13, 2023, 11:48:35 PMPentru cei care se încumeta la un pronostic: citi km de autostrada si drum expres credeți ca va avea România in Decembrie 2026?

M-a întrebat un prieten acum vreo 3 luni chestia asta (era legat de PNRR, dar am extins) și i-am făcut o schiță, rotunjit - nu cred că a apărut ceva semnificativ între timp care să schimbe estimarea:

SCENARIU DE BAZĂ (loturi finalizate până la 31 DEC 2026):

A3 - Nușfalău-Suplacu + Nădășelu-Poarta Sălajului + Chețani-Câmpia Turzii +72
A1 - Margina-Holdea + Pitești-Curtea de Argeș +43
DEx12 (loturile 1, 3, 4) - +80
A7 Ploiești - Pașcani +335
DEx10 Galați - Brăila +11
AO (3 loturi Sud + 2 loturi Nord/2+4) +74
TOTAL FINALIZAT 31 DEC 2026: +615 km
TOTAL REȚEA A+DEX în România 31 DEC 2026: ~1.610 km

SCENARIU OPTIMIST - SE ADAUGĂ LA SCENARIU DE BAZĂ:
A1 Curtea de Argeș-Tigveni +9
A8 Tg Mureș – Miercurea Nirajului + Leghin – Tg Neamț +52
A13 Sibiu- Făgăraș 2 loturi ~+30
AO loturile 1, 3 Nord +26

TOTAL FINALIZAT 31 DEC 2026: +732 km
TOTAL REȚEA A+DEX în România 31 DEC 2026: ~ 1.725 KM

LE: Se mai pot adăuga mici bucăți cum ar fi drumul expres Oradea-A3 sau Tureni - A3, nu le-am pus pe listă, dar nici nu modifică mult schema generală.
Fluctuat Nec Mergitur

hefaistos

#8872
Scenariul pesimist
Din scenariul de baza scade:
1. Loturile DX12 nu sunt gata- L1 la inceput de licitatie și L4 blocat din vina beneficiarului care nu a aprobat modificarea soluției.
2. Ploiesti Buzău, 1 sau 2 loturi nefinalizate.
3. A0 lotul Aktor nefinalizat.
4. A3 porțiuni din loturile UMB rămân cu soluții tehnice neaprobate și în cele din urma nu se finalizează.

Sau ca să formulez altfel, noi nu suntem siguri de ce se va deschide în următoarele 7 luni și sa avem pretenția de a ști ce se intampla în 3 ani si 7 luni?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

DarkFranck

@hefaistos, nu m-am băgat la scenarii pesimiste că sunt prea multe variante  :) Dar mizez pe "mâna invizibilă" care se simte tot mai mult pe la Transporturi care împinge proiectele de infrastructură înainte, că infrastructura de pe la noi a devenit brusc "strategică NATO" de când a început războiul. Altfel, rămâneam la stilul "nouă ce ne iese la licitația asta?". Nu mai zic că la anul sunt și alegeri și infrastructura a început să conteze electoral.

Cred că deceniul ăsta va fi unul al infrastructurii în România, și nu doar pentru infrastructura de transport, și în energie se mișcă lucrurile, încep să se maturizeze și proiectele mari din sănătate etc. E o șansă să recuperăm o parte măricică din decalajul nostru istoric față de vest. Acum, când vom trage linie în 2030, vom vedea cât din ce se putea face s-a făcut efectiv și ce mai rămâne de făcut.

E clar că nimeni nu mai are răbdare, toți vor cât mai repede și autostrăzi, și căi ferate, și poduri, și aeroporturi, și spitale etc. Acum decontăm lipsa de interes și de competență din ultimele decenii.
Fluctuat Nec Mergitur

mirceaeliade

La scenarii optimiste ar putea fi si A3 Suplacu-Chiribis-Biharia care in licitatii au termene de 2 ani. Daca se semneaza pana in vara viitoare (perfect fezabil daca se vrea), ar trebui sa fie gata pana in 2026.

As mai pune si potential ceva pe A/DEx11 intre Oradea si Arad care e de campie si SF+PT ar cam trebui sa fie gata anul asta.  Autoritatile locale par a fi cu mult mai competente decat in oricare alta parte, si daca se va ivi un excedent de fonduri (de exemplu ca nu se dau bani pe A1 ca nu e progres) as zice ca bihorenii pot fi primii care pot sa atraga. Oricum ce se va deschide in urmatorul an pe Centura Oradea cred ca e majoritar la profil de DEx.

Mai e si A9 de plat, dar acolo mai trebuie si PT si nu am vazut pe banateni sa ii bata pe bihoreni la proiecte locale, mai ales dupa ce va pleaca Grinda de la MT. Pe A8 ar trebui sa fie gata loturile PNRR pana august 2026, ca nu stiu ce se va intampla cu fondurile daca nu sunt gata.

La negative, pana in 2027 NU se va deschide nimic pe A13. Licitatiile acolo au termene de 4 ani, ceea ce inseamna ca daca se semneaza anul asta, termenele nu vor fi inainte de 2027.  Si nu vad eu vreun licitant sa se grabeasca sa termine devreme, chit ca sunt loturi de plat. Si personal anticipez ca vor fi probleme la finantare, si fara un lobby din partea celor din Brasov, aproape sigur va fi primul proiect pus pe butuci dintre toate cele mai avansate.

mike_us

Quote from: hefaistos on May 16, 2023, 01:48:57 PMSau ca să formulez altfel, noi nu suntem siguri de ce se va deschide în următoarele 7 luni și sa avem pretenția de a ști ce se intampla în 3 ani si 7 luni?
Asta a fost si sensul întrebări mele. Părerea mea e ca pe forum de multe ori se aluneca spre o viziune pe termen scurt: "citi km deschidem anul asta". Ori infrastructura nu se rezolva de pe un an pe altul. 3-4 ani nu e un termen așa de lung.

mirceaeliade

QuoteDuminică, la Digi 24, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a dat asigurări că, după o pauză de 10 ani, România reușește să deschidă din nou 100 de kilometri de drum de mare viteză/an.

,,minimum 100 de kilometri. Anul acesta sigur, cele două loturi de pe A0 Sud, constructor din Turcia, aproximativ 34 km. Pe Autostrada Transilvania 15-20 de kilometri tot un constructor din Turcia (n.r., Nurol, 14 km) pe A0 Nord, lotul UMB aproape 20 de kilometri, cu un an înainte de termen și lotul 3 pe Drumul Expres Craiova – Pitești, 30 și mulți de kilometri (32 km), descărcarea de la Oradea, din ce mi-a spus domnul Bolojan (n.r., 13 kilometri din Drumul Expres) și la Chețani pe Autostrada Transilvania (16 km). Iar anul viitor trebuie să fie 150 de kilometri", a afirmat Sorin Grindeanu.

horatiu.cosma

La câtă durere in cot e la Grindeanu și Pistol pentru proiecte, scenariul pesimist 10 pe A0 Sud, 10 pe Nord, 15 pe CraPi3, 13+16 pe A3, total 64km devine tot mai plauzibil. Iar la anul nu 150, ci ce a rămas de anul acesta de căruță plus cocoașa pe A7. Dacă Grindeanu rămâne si reușește Pistol să bage in buzunar mandatul de 4 ani la CNAIR, intr-acolo ne îndreptăm.

mirceaeliade

#8878
Schimbari procente pe CESTRIN pe ultimele 2 luni. Sincer in afara de numerele in roz, chiar dezamagitoare numerele pentru 2 luni de vreme ok:



mike_us

UMB are 2 progrese remarcabile: 16% pe A0 si 20% pe Brăila-Galați. Surprinzător mi se pare si Aktor ori au început sa miște ori procentele sunt aranjate.