Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

si 27% ar fi fost putin in 13 luni. E totusi un lot prea usor sa-l faci in 4 ani
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mirceaeliade

Update la procente CESTRIN dupa vreo 1.5 luni de la ultimul update:

tom_sawyer

Nato is developing multiple "land corridors" to rush US troops and armour to the front lines in the event of a major European ground war with Russia.

American soldiers would land at one of five ports and be channelled along pre-planned logistical routes to confront a possible attack by Moscow, officials told The Telegraph.



1. Netherlands - Germany - Poland
2. Italy - Slovenia - Croatia - Hungary
3. Greece - Bulgaria - Romania
4. Turkey - Bulgaria - Romania
5. Norway - Sweden - Finland

www.telegraph.co.uk/world-news/2024/06/04/nato-land-corridors-us-troops-european-war/

StefanCelMare

#9993
Ce-ar mai lipsi la noi ar fi probabil Autostrada spre Alexandria și un nou pod peste Dunăre (probabil Turnu Măgurele?) + evident legătura Alexandria - Turnu Măgurele. Sau asta, sau legătura cu Giurgiu/Ruse.
Bulgarii ar trebui să facă conexiunea Nikopol - Yablanitsa (sau mă rog, conexiunea cu A Varna - Sofia).
Restul coridoarelor (plural) ar fi A7 (în lucru) mare parte, sau cam așa pare.
M-aș mira să se prioritizeze pur militar DX Constanța - Tulcea.

Edit ulterior - la Bulgari treaba e mai complicată, mai au lipsă și Blagoevgrad - Sandanski bucata cu roșu, unde au povești de mult cu acel defileu super strâmt care e arie protejată. Au propus și la ei SF-uri, tunel de 10km și alte nebunii. Evident că va dura, nu se întrevede rezolvare.





Powered by API/PUM imgur uploader

Se vorbea și la bulgari de o conexiune directă nord-sud mai central (coridorul IX pe harta de mai jos), dar eu cred că e sci-fi, trece prin munți kilometri buni.





Powered by API/PUM imgur uploader

BIGRED1984

Bulgarii lucreaza la Ruse - VT si planul este pentru podul 2 Ruse-Giurgiu. Noua ne lipseste autostrada Bucuresti - Giurgiu, mi se pare incredibil de jos in prioritati, avand in vedere importanta atat strategica militara cat si economica.

gruia88

Dar daca merge pe Kulata - Vidin - Craiova- Bucuresti-Moldova , la Craiova avem ditamai unitatea militara plus ceva poligoane , plus Deveselu in zona .

Deci da , pot folosii Turcia/Grecia- Sofia- Vidin - Craiova - Bucuresti-EST , pentru si NATO cand vine are nevoie de motorina , cazari , chestii , acum om vedea!

StefanCelMare

M-am mai uitat și eu ceva mai atent la Veliko Tarnovo - Stara Zagora.
Nu-s chiar munți, sunt altitudini de 500-1000m.
Un fel de piemontan deluros.
Va fi nevoie de tuneluri destule.
Ce să zic, poate poate îi apucă să-l și facă tronsonul ăsta.
Pe noi ne-ar ajuta mult mai ales spre Turcia, rămâne de văzut dacă și pe Bulgari îi interesează așa tare.

mirceaeliade

Pe termen mediu s-ar putea motiva un Sofia-Plevna-TurnuMagurele-Bucuresti, cu varianta de iesit spre Deveselu. Deocamdata atentia o sa fie luata de Podul_Prieteniei_v2.

gruia88

Acum ca ascultam stirea legata de asta , dar daca intervine NATO si vin convoaiele , acum sincer daca lasa E85 doar deplasarii trupelor , fara trafic local , e drept merg convoaiele destul de repede plus ca ele nu au nevoie sa mearga cu 130 ca sunt incarcat .

Deci e bine sa avem autostrada dar daca o sa fie ceva , cu siguranta o sa foloseasca toate drumurile si nu o sa zic : mama nu au astia A7 gata  asta e ne oprim!

Feri

Actualizarea centralizării Economica.net post-aprilie:



QuoteTurcii de la Ozaltin domină clasamentul constructorilor de autostrăzi, după progresele de pe marile șantiere de infrastructură rutieră înregistrate în luna aprilie. Pe podium se mai află bistrițenii de la Dimex 2000 și grupul băcăuan UMB.

tommy

Salutare tuturor,
abia am ajuns pe forum dar urmaresc de ceva timp discutiile de aici.

Vazand acest tabel, vroiam sa spun ca este esential pentru economia tarii sa avem mai multe firme de constructii capabile sa duca 1-2-3 proiecte de infrastructura nationala concomitent.
Ii avem pe cei de la Coni, de la Dimex, de la ARL, Erbasu car ar trebui "ajutati" sa creasca sa achizitioneze utilaje si personal sa fie competitivi. Constatam ca firmele autohtone parca trag cu mai multa silinta.
Avem 1000km de drum rapid si mai avem nevoie de 2000km si e de lucru pentru toti. E foarte ciudat de se inece UMB si noi sa avec licitatii cu cate 5-6 firme turcesti. E de inteles pentru proiectele complexe (montane, viaducte) sa fie cele cu expertiza buna (Austrieci, Italieni,Turci) dar ce e la campie si deal ar trebui sa avem oferte competitive locale.
Ma gandesc ca pe termen lung sa profitam de aceste investitii masive in infrastructura sa ne punem pe picioare companii solide cu expertiza acumulata ( de genul celor italiene, franceze, austriece).
Asa doar o idee personala...
Bye

hefaistos

Cel mai bun ajutor pentru creștere sanatoasa este predictibilitatea detalii proiectelor pe 5-10 ani. Pentru ca utilajele nu sunt gratis și amortizarea durează.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

#10002
Utilajele și agregatele nu se fac peste noapte, cred că asta ai vrut să zici. Că acum și cu banii pe masă, greu găsești fier, ciment, piatră sort etc...

montaniardul

#10003
Urmeaza vreo 13 - 14 zile cu temperaturi maxime de peste 32*C cel putin in sudul tarii ceea ce ar putea constitui un avantaj pentru uscarea rapida a betonului proaspat turnat. S-ar putea face foarte multe in doua saptamani cu asigurarea celor necesare muncitorilor pe santiere.

sursa: https://www.meteoblue.com/ro/vreme/14-zile/bucure%c8%99ti_rom%c3%a2nia_683506

Ionut

Nu știu de unde ați auzit voi că betonului îi place canicula. Dimpotrivă. Când torni beton pe caniculă trebuie să îl uzi cu furtunul ca să nu se crape.

Exemplu din civile. La blocurile din complexul în care stau, cele din faza 2, începeau turnarea plăcii (unui etaj) seara la 18 și nu se opreau până dimineața la 04. Îmi bușea pompa aia toată noaptea în cap.

Iar a doua zi era un nene cu furtunul pe placă și o uda din abundență.