Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ionut

Da, intenționat realist-optimiste. A se vedea, de exemplu, ce am zis pentru 2022 și ce a fost.

Comunicatul din 22 decembrie. Faptele demonstrează că am fost optimiști, ca de obicei, în ciuda criticilor gratuite care ni se aduc cum că am fi excesiv de pesimiști. Observați că niciun proiect nu a fost inaugurat mai devreme de estimarea noastră.

Și comunicatul cu previziunile pe 2023. Deja, la cum a fost februarie și ce vedem în martie, suntem în întârziere, mai ales pe A0S1 și podul de la Brăila. Până și UMB pe DEx12 T3 ne dă emoții.

pasadia

#8836
QuoteIn afara de astea, Brasov-Comarnic ar trebui sa fie prioritatea 0.

Dau quote doar la partea asta pentru că nu simt nevoia să comentez restul mesajului. Însă Brașov - Comarnic nu a fost și NU e nici acum prioritatea ZERO.

Ani de zile am spus că prioritatea 0 ar trebui să fie A0. Mai ales când lucrurile stăteau și mai prost pe DNCB decât acum. Dar chiar și acum tot cred că A0 (partea de nord)trebuie cât mai curând rezolvată.

Apoi prioritatea 0, dpmdv, devine sectorul de drum cu cele mai multe accidente mortale care încă NU are în lucru autostrada paralelă. Mă refer la Tg. Frumos - Iași. Faptul că vor licita pe A8 niște bucăți inutile (acele capete de așa-zis sector montan) nu rezolvă absolut deloc haosul care e DN28 în apropiere de
Iași.

Și apoi, dacă e să aleg o altă prioritate zero, voi folosi același argument și îți voi spune că Brașov - Sibiu e mai important decât Brașov - Comarnic. Strict pentru că produce mult mai multe accidente și mult mai multe victime.

mirceaeliade

QuoteProiectele de infrastructură rutieră cele mai importante pentru transportatorii de marfă sunt Pitești - Sibiu (A1), Ploiești - Suceava (A7) cu legătura către Transilvania, Centura București și Ploiești - Brașov (A3), a declarat pentru ECONOMICA.NET Sergiu Iordache, managerul general al DSV Road, una dintre cele mai mari companii de profil din România.

El a menționat că, dacă ar fi să le aleagă pe cele mai importante, le-ar puncta pe cele care sunt și cele mai așteptate:

• Pitești – Sibiu
• Ploiești – Suceava cu legatura către Transilvania
• Centura București
• Ploiești – Brașov

Întrebat despre importanța proiectului din Valea Prahovei pentru transportatorii de marfă, având în vedere că unii contestatari susțin că ar fi o ,,autostradă de leisure", managerul general al DSV Road a menționat că alternativele precum DN1A prin Cheia sau trenul nu ar fi unele viabile.

,,Am auzit deseori această idee, că nu ar fi nevoie de acea autostradă, care ar fi doar pentru satisfacția turiștilor. Chiar și din perspectiva turismului dacă privim, tot este nevoie. Dar mai mult de atât, legătura dintre sudul și nordul, implicit vestul țării, este deosebit de importantă. La fel, între Constanța, un port cu un potențial mult mare în întreaga regiune, și Brașov, respectiv centrul țării", a explicat Sergiu Iordache.

,,Dacă ne gândim la alternative, cea pentru traficul de 40 tone (via Cheia) probabil nu va fi viabilă. Calea ferată pentru transportul de marfă aproape că nu există, este ineficientă, iar timpul de tranzit foarte mare", a subliniat managerul general al DSV Road.

AndreiB

Solutia la problemele feroviare sunt masuri de imbunatatire a transportului feroviar, nu migrarea exclusiv pe rutier.

dumbravaandrei

nu stiu cata marfa mai poti inghesui pe CF pe Constanta-Bucuresti-Brasov...
Pe de alta parte, problema transportului greu pe Ploiesti-Brasov e ca, orice alta optiune e execrabila (geometrie execrabila pentru un ansamblu de 16m, pante aiurea, nema spatii de odihna/refugiu/o benzinarie amarata pe la mama dracului si apoi 50-70km de salbaticie), nu mai zic de acces ISU si alte acareturi necesare la ATR-uri mai deosebite.

Si da, trebuie si pentru oamenii astia o cale decenta de a ajunge la Brasov, ca nu poti cara totul cu trenul pana aici. Iar la marea evacuare de marfa din brasov cu avionul s-au anuntat fix 0 oameni interesati.

AndreiB

Vorbim de o linie cu <1tph de trafic de calatori. O gramada de trafic rapid de containere. Dar lipseste un terminal modern de descarcare / incarcare in Brasov.

dumbravaandrei

problema de capacitate nu neaparat Bucuresti-Brasov ci Bucuresti-Constanta (E mult trafic de marfa Bucuresti-Constanta). Si alta ruta spre Brasov nu avem.

AndreiB

Nu e linie cu capacitate saturata. In plus mult trafic circula extrem de ineficient (e.g. navete cu 40km/h). Exista multe artificii pentru a creste capacitatea.

Brasov - Constanta ar trebui sa fie o ruta la care feroviarul ar trebui sa fie de facto la marfa, numai ca lipsesc multe (e.g. mers mai inteligent, infrastructura adecvata la capete, mai multe linii de stationare la marfa etc).

Si astea sunt maruntisuri pe langa A3 Ploiesti - Comarnic. Imho, pe asta trebuie sa ne concentram.

mirceaeliade

#8843

De ceva timp nu au mai intrat in clasamentul pe % doua loturi in aceiasi luna. Acu jumatate din entry-uri sunt UMB.  De notat ca la A0S2 executia e data si explicit la 69.97% fata de contractul cu PT din tabel.

Ionut

Monitorizare independentă API autostrăzi și drumuri expres contractate și în licitație, 16.03.2023.





Total, cifre rotunjite:
670 km A și DEx contractați
255 km A și DEx în licitație
995 km A și DEx în exploatare

Ionut

Și situația antreprenorilor de pe A și DEx. Nimic major schimbat, new entry cu 1%, CCECC. :D




marius.firtonea

Salut, doresc sa imi exprim si eu nemultumirea si frustrarea fata de modul in care a fost realizata intrarea in CIC-ul de la Boita.
Dupa cum puteti vedea in imaginile de mai jos PORR au realizat o intrare in CIC care creeaza probleme de acces pt 2 strazi din comuna Boita.
Pe strada Alboiului accesul fara o masina cu o garda la sol mai mare este imposibil.
Mi se pare o lipsa de bun simt si respect fata de locuitorii comunei Boita.
Era chiar asa de greu sa se excaveze putin in CIC pt ca intrarea sa fie facuta corespunzator fara a crea probleme pt 2 strazi?
P.S @Ionut daca topicul nu e cel potrivit pot muta














ddfab

^oare este definitivat? pare ca asfaltul nou, este sub nivelul celui vechi de pe strazi... de asemenea, acel canal rotund pare mai sus decat nivelul actual al asfaltului... deci, fara sa stiu amanunte, posibil sa mai vina un strat de asfalt si sa se ajunga la nivel cu strazile vechi... nu stiu daca va rezolva problema, dar inclin sa cred ca nu este definitivat. plus de asta, asfaltul cel nou, pare cam grosier, posibil sa vina "uzura" peste...

marius.firtonea

Problema nu este ca sunt putin sub asfaltul actual sau ca e de o calitate mai proasta, problema este ca au creat ditamai cocoasa care incomdeaza ft mult traficul pt 2 strazi importante din comuna.

ovicor

Sigur c-ar fi trebuit sa adapteze cota drumului cu a celor doua strazi deja-existente! Dar ar fi insemnat sa mute cocoasa in curtea lor, in preajma portii. Urat gestul, consultantul si beneficiarul n-ar fi trebuit sa permita asa ceva! Si, primarul, unde-a fost primarul?!?