Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

marius.firtonea

Era foarte simplu sa excaveze in curtea CIC-ului pt 10 metri si se rezolva problema elegant.
Din ce stiu primarul a depus o solicitare de sistare a lucrarilor, dar asta e doar din auzite, oricum nu ma asteptam la PORR sa faca o asemenea magarie.

alexandru_m

Eh, de parca la supratraversarea de la DJ 105G i-a durut capul ca se circula prin mocirla pana la pragul masinii sau la giratoriile alea cu care au zapacit traficul pe DN s-ar fi stresat vreun pic sa micsoreze deranjul. Altii fac ocoliri cu 2+2 benzi (chiar vreo 2 variante diferite de ocolire la un singur nod) si tot sunt injurati pe forum ca se misca greu, dar Porr mai au un pic si sunt sanctificati alaturi de aia care nu au bani de casti si hamuri.

mirceaeliade

#8852
sinteza la sfarsit de Martie 2023:




mirceaeliade

#8854
^La inceput vorbeste Pistol despre cum a fost bine ca A7 a fost SF+PT.

Vad ca tot repeta Grinda ca se va atinge borna de 100km deschisi anul asta.  Ma uitam pe tabele si incercam sa imi dau seama cat de mult mai sta in picioare borna asta.

In afara de 13 km A3 Nurol si vreo 16 km A0S2 Alsim, mai sunt doar scenarii optimiste si 'super-optimiste': vreo jumate din cei 19 km A0N2 UMB, cei 16 km A3 Strabag, poate cei 17 km A0S3 Alsim, poate 19 km DEx11 Strabag, poate 32 km DEx12-T3 UMB, si doar teoretic cei 11km  DEx6 UMB.  Iar tehnic cei vreo jumate din cei 23 km de legatura de la Braila sunt DN.

Daca nu se pun km de la Braila, daca Alsim nu da decat unul din loturi in circulatie, iar Strabag nu deschide decat partial pe DEx11, si cum UMB aproape sigur nu prea are cum sa dea cu tot cu parapete si marcaje tot ce au pe A0, DEx6, si DEx12-T3, imi e greu sa vad cum se poate atinge simbolic borna de 100.  Imi lipseste ceva in afara de 'sperante'?

horatiu.cosma

Pistol zice că următorul tronson de A deschis va fi pe A0 Sud (Alarko), Scrioșteanu zice că va fi pe A3 (Nurol). Par foarte coordonați  :lol: . Ar fi chiar comic să nu fie nici una dintre cele 2 variante.

dr4qul4

Eu cred ca omiteti un lucru extrem de important! Alegerile sunt la anul.
Asa ca acum pot promite oricat, dar nu vor deschide mai nimic, ca sa bata la anul recordul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Quote from: mirceaeliade on April 13, 2023, 12:07:42 PM...poate cei 17 km A0S3 Alsim...

Din pacate A0S3 este la Aktor.
Aia 17 km de la Alsim Alarko sunt A0S2...

Tocmai tu, fiul meu cu tabele?!?!...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

^typo.  trebuia sa fie 1, in cealalta directie, ala cu 17 km nu 18 :)

mirceaeliade

QuoteInstitutul Național de Stantistică (INS) a prezentat, în 21 aprilie, date cu privire la aceste aspecte. Așa s-a aflat că, la sfârșitul anului 2022, România nu reușise să treacă de ,,borna" de 1.000 de kilometri de autostradă.

Și asta pentru că România avea, la sfârșitul anului trecut, 949 de kilometri de autostradă. Sunt informații oficiale care s-au aflat vineri.

,,Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 48,2% (41653 km) drumuri modernizate (în proporţie de 94,1% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 24,3% (20956 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere și 27,5% (23727 km) drumuri pietruite şi de pământ.

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 29,9% din lungimea drumurilor modernizate şi 41,1% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită", se precizează în comunicat.

Conform aceleiași surse, din lungimea drumurilor naţionale, 6197 kilometri (35,2%) erau drumuri europene, 949 kilometri (5,4%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 2064 kilometri (11,7%) erau drumuri cu 4 benzi, 308 kilometri (1,8%) drumuri cu 3 benzi şi 35 kilometri (0,2%) drumuri cu 6 benzi.

Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 49,2% drumuri modernizate și 35,0% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite, menționează aceeași sursă.
https://www.national.ro/news/s-au-aflat-cifrele-oficiale-cati-kilometri-de-autostrada-avea-romania-la-finalul-anului-trecut-793060.html

tom_sawyer

#8860
Legat de viteza de proiectare, asta spune normativul în vigoare privind proiectarea autostrăzilor:





Powered by API/PUM imgur uploader

oneLess

Văd că au actualizat harta CESTRIN joi, or fi avut ei ceva motive dar la procente nu s-a umblat.

oneLess

#8862
Stupid people ? Stupid machine ? Fact ?

sursa playtech.ro

De ce nu avem autostrăzi în România: explicația "rece" a unei inteligențe artificiale care îți va ridica părul pe mână


QuoteRomânia este victima unei administrații defectuoase de peste 30 de ani, iar lipsa autostrăzilor este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă țara, având în vedere consecințele dezastruoase ale unei infrastructuri rutiere slabe.

Pe lângă accidentele rutiere mortale care ne plasează pe primul loc al rușinii în Europa și pierderea unor oportunități de afaceri fabuloase, absența autostrăzilor forțează mulți românii să-și rateze existența în trafic, să piardă luni, dacă nu ani, în mașină. În acest context, am purtat o interacțiune simplă cu cea mai nouă versiune de ChatGPT pentru a vedea explicația unei inteligențe artificiale pe un subiect atât de arzător.

De ce nu există autostrăzi în România

Întrebarea a fost cea de mai sus, una cât se poate de simplă. Răspunsul complex, needitat sau modificat în orice fel poate fi văzut mai jos în forma sa integrală:

"Există mai multe motive pentru care construirea autostrăzilor în România a fost un proces încet și costisitor. Unele dintre aceste motive includ:

1. Probleme legate de finanțare: Construirea de autostrăzi necesită investiții mari și continue, iar România a avut probleme cu alocarea de resurse adecvate pentru construcția acestora. În plus, există și probleme legate de absorbția fondurilor europene și de capacitatea de a gestiona proiectele de infrastructură cu eficiență.

2. Proiectarea și execuția deficitară: În multe cazuri, proiectele de autostrăzi au fost proiectate greșit sau au fost executate cu probleme, ceea ce a dus la întârzieri și costuri suplimentare. În plus, există și probleme cu corupția și cu contractele acordate în mod incorect, care au afectat procesul de construire a autostrăzilor.

3. Probleme cu exproprierea terenurilor: Construirea de autostrăzi necesită exproprierea de terenuri, iar acest proces a fost adesea dificil și contestat în România. Acest lucru a dus la întârzieri și costuri suplimentare în procesul de construire a autostrăzilor.

4. Schimbări politice și instabilitate economică: Schimbările politice și instabilitatea economică au afectat și ele procesul de construire a autostrăzilor în România. În multe cazuri, schimbările politice au dus la schimbarea priorităților în ceea ce privește construirea de autostrăzi, iar instabilitatea economică a afectat capacitatea României de a aloca resurse pentru infrastructură.

În general, construirea de autostrăzi în România necesită eforturi susținute și alocarea de resurse adecvate pentru a depăși aceste probleme și a dezvolta un sistem complet de autostrăzi în țară."




tom_sawyer

#8863
În afară de Arad-Oradea și Satu Mare-Oar sunt șanse să se scoată și alte proiecte la licitatie de (proiectare+)execuție până la sfârșitul anului?

Eu nu prea văd posibil. Pașcani-Suceava are termen de finalizare proiectare prin decembrie, la Alternativa Techirghiol trebuie să iasă acordul de mediu.
Capătul nordic din Comarnic-Brașov?
Sectorul montan din A8?
Satu Mare-Baia Mare?

naivu

^^A9 Timișoara-Moravița
A8 MNiraj-Leghin e posibil să fie scos la licitație cum au fost PiSi2+3 (adică cu SF cu studii geo incomplete).
A7 Pașcani-Suceava ar fi posibil cu ceva presiune politică!