News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Dati niste pagini in spate ca s-a mai discutat. Duce reteaua existenta peste 1 mil de masini electrice. Au facut altii studii mai amanuntite.

@ciprebbe si fara reducerile astea, ce termica din clasa lui M Y cu putere si dotari echivalente gasesti sub 100k eur?
In general, daca iei in considerare dotarile si puterea, electricele sunt mai ieftine ca termicele de cel putin 4 ani.

nicolaem

depinde cum definesti reateaua.
aia mare tine fara probleme, mai ales ca se investeste masiv acum  in modernizare de LEA 400kV. detalii is si pe site transelectrica.
Reteaua va avea probleme in aglomerarile urbane. Caz concret cunostiinta in "cartier nou" unde nu ii duce reteaua nici cuptorul electric in bucatarie la anumite ore, dapai sa mai monteze in garaj statie.
e o provocare asta , mai ales ca orasele din Ro stau prost la cam toate retelele edilitare fie ca e curent apa gaz etc.
mentenanta in RO e praf.

dumbravaandrei

Ca unii dezvoltatori rezidentiali au promis bransamente de 3,7 kw la apartamente si 11 kw la case iar in practica nu ai nici jumatate din puterea promisa, ca au facut ei o combinatie, asta e alta poveste. Si eu am avut probleme cu un apartament la care teoretic aveam 4 kw putere instalata si practic cand am bagat in priza un cuptor de 1,5 kw a sarit siguranta pe tot blocul ca in timp ce pastea oile, s-a gandit simon maurer ca maxim 10A ne sunt arhisuficienti intr-un apartament

naivu

Se estimeaza ca, daca toate masinile ar fi electrice, consumul total ar creste cu 20-40% (iar daca incarcarile se vor face preponderent noaptea varfurile de consum ar creste chiar mai putin). Asa si aparatele de aer conditionat sau incalzirea cu pompe de caldura ar putea suprasolicita reteaua.
Acolo unde "nu duce reteaua" este unde s-a construit mult si cine trebuia nu a facut demersuri pt transformatoare. Daca va fi cerere se va dezvolta si oferta. In viitorul apropiat trebuie oricum facute investitii in productia de energie elctrica pt inlocuirea termicentralelor.

Stefan01

Quote from: dumbravaandrei on January 18, 2023, 06:09:22 PMDati niste pagini in spate ca s-a mai discutat. Duce reteaua existenta peste 1 mil de masini electrice. Au facut altii studii mai amanuntite.

Am răsfoit câteva pagini în urmă, dar nu am găsit vreo postare. La ce pagină sau pagini pot citi acele ,,studii mai amănunțite" la care faceți referire ?

Lyvyoo

Exact chestiunea asta va fi rezolvata de hidrogen, cum mai scriam - alimentarea statiilor de incarcare electrice de la o alta statie aflata in proximitate, care produce curent electric din hidrogen stocat in fuel cells - https://www.plugpower.com/hydrogen-for-ev-charging-stations-will-get-more-evs-on-the-road/ Astfel vom avea parte nu doar de degrevarea sistemului de distributie a energiei electrice ci si de accesibilizarea masinilor electrice in locuri unde retelele clasice ajung mai greu sau sunt prea solicitate ori nu exista. Daca si pretul per kw va fi avantajos atunci se poate vorbi de o revolutie in domeniu.

horyatm

^^ Aici ai link-ul care te trimite la ultima discuție, care face referire la o altă discuție pe subiect.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=938.msg366463#msg366463

Sper că e de folos.

Hercule

Eu zic sa nu va entuziasmati prea tare de chestia cu hidrogenul ca fiind minunea ce ne va rezolva toate problemele de transport si de mediu. Deocamdata despre hidrogen vorbesc mai mult politicienii. Cand se vor pune cifrele pe masa lucrurile se vor schimba.
Exceptie capacitatile de productie hidrogen, solutiile existente (pentru transport, consum, convertirea inapoi in energie) sunt mai mult la scara experimentala, replicarea lor la scara industriala va crea necesitati energetice inexistente la momentul asta.
In fine, ar fi mult de discutat pe subiect. Retineti doar prima propozitie.
Deșteaptă-te române!

mcadam

Akio Toyoda. Uite inca unul rapus de sistem :lol. Nu de mult vuia presa: Președintele Toyota avertizează: mașinile electrice pot duce industria auto în colaps/Președintele Toyota spune că ,,majoritatea tăcută" nu este convinsă de viitorul vehiculelor electrice.  Mai recent: Preseşedintele şi CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, se va retrage din funcţie la 1 aprilie.Acum judecand dupa adversitatea d-nului Toyoda pentru EV-uri putem trage concluzia ca a fost schimbat de oculta, progresisti, etc. Sa uram succes noului CEO Koji Sato si sa speram ca va remodela compania pentru viitor. Succes!!!

dumbravaandrei

Sa nu uitam ca Toyota a scazut de pe la 14 mil vehicule vandute pe an la putin peste 9 mil, in doar 5 ani... Ca sa nu mai zic ca, cu toata hibridizarea lor de 2 lei si 3 cuie, nu au reusit sa ajunga nici macar renault-ul din urma la capitolul emisii de flota. Renault in 2020 era la 110g/km, Toyota la 120,5.

Aproape la orice capitol Akio Toyoda a dat-o de gard, multi se asteptau sa dispara de anul trecut.

punktnet

Nu merge trend-ul Toyota cu hibride având motoare mici.
Mai nou pe "la noi" se aduce in discuție un motor 1.8 hibridizat pe gama Dacia în viitor .
Surprinzător iese mai bine mă noxe decât un 1.6 sau 1.0 turbo.
Ăsta a fost păcatul japonezilor că fost primii care au plusat pe downsize și acum și-au furat-o.


Just kidding.

dr4qul4

what?
Toyota sunt singurii care au pastrat motoare mari, aspirate si le-au facut hivrid!

Ei au 1.5 pe Yaris si 1.8 pe Corolla si Prius! Nu au nici un motor de drujba!

Au probabil cel mai bun sistem hibrid, cu un consum incredibil de mic.
Dezavantajul este pretul si taxele mai mari. si problemele si costurile generate de situatia transportului maritim
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nicolaem

^ ai cam dat de gard cifrele, nici vorba de o asa scadere la Toyota.
ai aici evolutia pana acum 5 ani:



iar in ultimii 3 ani vezi aici:



Din contra, in perioada asta a pierdut si a revenit pe locul 1 la vanzari. scaderi de 10% are toata industria si vor continua pentru ca brandurile chinezesti vin din urma.

Cat despre afirmatiile ca motoarele hibride Toyota is de 2 lei... chiar are rost sa dezbatem asa ceva?

dumbravaandrei

@nicolaem am zis vehicule, adica si alte tipuri de masini decat "turisme". 
Si una e productia, alta e vanzarea.

Cifrele puse de mine sunt de la JATO Dynamics.

nicolaem

#2939
ok, da sursa concret care arata scaderea de la 14 la 9 milioane de masini vandute.