Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#2895
sau faci ce face spania, decuplezi pretul electricitatii de gaz si la gaz subventionezi astfel incat sa poata trai si ei.
avand in vedere ca in Ro se produce electricitate putina din gaz se poate face. doar ca inca UE nu e deacord cu asta. au stat ieri 12h in sedinta si au iesit cu un acord ca mai fac o sedinta saptamana viitoare.

sef aeroport cluj:
La Cluj, factura e mai mare acum pentru că noi cumpărăm la 4.500 lei mw și în 2019 îl cumpăram la 360 de lei. Nu există nicio predictibilitate". "Producătorii de energie, intermediarii, nu vor să încheie contracte pe mai mult de o lună, cu aeroporturile.
Iasi:
Este aproape oficial: Aeroportul Internațional Iași termină anul 2022 pe pierdere, deși după toate datele stă cel mai bine din istoria sa la numărul de pasageri. După ce Veolia Energie s-a retras din contractul de furnizare de curent electric pe care îl avea în derulare, facturile lunare au explodat. Factura estimată pentru septembrie va fi de peste 2 milioane de lei, de 22 de ori mai mare decât facturile maxime lunare anterioare.

Nu poti invoca concepte de liberalism clasic sa justifici asemenea costuri. UE/Ro trebuie sa caute o solutie. e totusi razboi ca ne place ca nu.
LA nivel de UE in 2022 din totalul electricitatii consumate doar 16% a fost produsa de gaz. dar o platim pe toata 100% ca si cand ar fi gaz. De ce?


daca vrei ne mutam threadul de energia ca suntem usor offtopic.


hefaistos

^^
Da, dar asta presupune decizii la nivelul UE. Altfel risti sa-ti bagi toata industria termoenergetica in faliment. Te trezesti ca cuvernul promite subventii si nu le da sau UE le considera ajutor nelegal si te pune sa le restitui.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

stangabriel

#2898
^^
Da, reciclarea bateriilor este o provocare.
Reutilizarea lor ca baterii stationare, cu parametri de utilizare in conditii controlate poate sa fie o solutie, insa problema este verificarea cu atentie a fiecarei celule. Dificil de facut si de prognozat care celula va ceda prima.

Am asistat la un incendiu de baterii cu litiu separate. Foc de artificii esuat, dar zgomotor si periculos.
Manipularea ca si deseuri , chiar si in legislatie nu este regelmentata inca. Sunt considerate nepericuloase in conditii normale de utilizare... pana la un incendiu aparut fara nici o provocare.

Cum la ambalaje si anvelope avem 2lei /kg  taxa de punere pe piata, taxa mai mare la electrice si electronice. La bateriile cu litiu nu stiu sa fie acest lucru. Eu consider ca o taxa de 1000 de euro/tona baterie in plus la pretul masinii noi, care sa ramana legata de seria caroseriei in cont la Administratia Fondului de mediu pana in momentul generarii ca si deseu, va face mai atractiva reciclarea bateriilor.

Uneori am impresia ca legiuitorii uita ca reciclarea apare cand are sens economic, nimeni nu o face din placere pentru mediu.

nicolaem

nu mi-as face griji atat de mari cu reciclarea. se lucreaza prin toate universitatiile lumi la metode de separare. da , va dura pana se vor standardiza reciclatori mari dar nici cerere nu este inca.
in vreo 20 de ani va functiona fix ca programul rabla.

dumbravaandrei

Cum recicleaza VW bateriile :



Acum, volkswagen poate recicla 96% dintr-o baterie produsa de ei. Acum un an, reciclau 90%.

La ora actuala, gradul de reciclare a unui ansamblu motor cu combustie interna - evacuare noxe e de sub 90%.

Problema e la bateriile mici, care nu prea se colecteaza, dar nu la bateriile mari.

Poate inchidem aici marota cu "reciclarea bateriilor"

gruiarew

Deci zici că la ceva ce conține fier, aluminiu, plastic, sticlă și mai ceva cârpe procentul e de sub 90%, cu toate că n-au apărut de ieri. Dar la ceva ce conține pe lângă astea de mai sus și ceva metale + niște zemuri periculoase trece de 96%?

Chiar pe ăștia de la VW îi luăm etalon de "sinceritate"?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Foarte interesant si filmuletul asta, care preia si imagini din cel postat de @dumbravaandrei

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

@gruiarew nu degeaba am inclus si evacuarea. Acolo ai multe elemente care nu se pot recicla.

nicolaem

cred ca ar trebui sa pui o sursa, nu esti deloc crededibil cu "sub 90%"
o fi strict cat recicleaza in acte VW, dar teava de esapament de golf 4 tot la fier vechi ajunge chiar daca VW nu ii stie de urma.

shift2rail

#2905
@nicolaem: nu poti decupla pretul electricitatii de costul generatorului marginal (la moment centralele pe gaz, dar au fost perioade cand nu gazul era cel mai scump generator din mix) pentru ca risti securitatea energetica a continentului.

Solutia e taxarea profiturilor suplimentare ale generatorilor infra-marginali (nuclear, regenerabile, hidro) care in modelul actual de piata isi aliniaza pretul de vanzare la costul marginal al productiei pe gaz.

Daca totusi se va decide la nivelul consiliului TTE un plafon ptr pretul kwh produs pe gaz, acest plafon va trebui insotit de masuri draconice de limitare a consumului de electricitate ( ptr a balansa cererea si oferta).


ghrt

Aseară mirosea a reciclare 99% pe aici pe lângă Bucureşti.
Cont (aproape) inactiv.

nicolaem

^ solutia de taxare intretine inflatia si dauneaza economiei.
decuplarea cere doar un ajutor producatorilor din gaz.

iar asta se poate fae pt ca o face cu succes Spania de jumate de an. si nu doar ei:

vezi preturi la energie electrica aici:

https://euenergy.live/

e un pic totusi ciudat ca Romania sa aiba cele mai mari costuri din europa.

florin74

#2908
Daca le comparam cu ce era acum 2-3 luni, pare gratis. :lol:
Zilele astea suntem intr-o situatie ciudata, exportam masiv in Moldova, datorita problemelor create de "prietenii" rusi din Transnistria si Gagauzia.
Plus avem trecerea brusca a Ucrainei de la exportator major la importator de energie...
Mai nou Ucraina este folosita si ca depozitare de gaze, intrucat  are o capacitate masiva de depozitare, care e doar la 33% plina. Multe tari au "inchiriat" capacitate, si valorifica preturile  joase din perioada asta..
Cred ca am deviat un pic de la subiect, scuze...

shift2rail

^^ nu generezi deloc inflatie pentru ca taxezi ecartul dintre costul kwh obtinut cu gaz si, de ex, costul nuclearului.

Pretul de piata al kwh va fi determinat in continuarea tot de generatorul marginal ( in ordinea de merit), i.e gazul.

Problema cu subventionarea gazului e ca pierzi semnalul-pret si astfel descurajezi (i) economia de gaz (din ce in ce mai) rar  si (ii) tranzitia catre technologii mai curate si mai sigure dpdv al securitatii ofertei resursei respective.