Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mamutu

Supercharger-ul din Cluj va fi la Vivo-Polus Center!
Lucrarile au inceput, probabil in cateva saptamani va fi operational. Pozitia e buna, e la 10min de autostrada, in parcarea mall-ului, in exterior, cine vine sau merge spre Ungaria poate face o pauza aici.
Tot ce iti trebuie e o Tesla! 8)
https://www.plugshare.com/location/467667

dumbravaandrei

Asta cu 10 min de autostrada... depinde si in ce moment al zilei alegi sa mergi catre SuC, ca la ore de varf poti sa faci si 40 de minute de la Gilau pana la Vivo...

bogdymol

Am observat ca Tesla isi pune superchargerele in unele locatii cam ciudate. Adica da, e ok sa ai punct de incarcare in centru in Timisoara sau la Vivo in Cluj. Dar pentru tranzit pe distante mari nu vad rostul unui punct de incarcare la mai mult de 10 minute de autostrada. Daca voi conduce vreodata o Tesla pe drumurile patriei, de exemplu de la Oradea la Craiova, nu mi-ar veni sa ma duc pana in centru la Timisoara ca sa pot sa incarc masina, cand drumul ala poate dura 45 minute pe un sens intrare-iesire.

Voi intelegeti logica Tesla?

Din punctul meu de vedere, in mod ideal, ar trebui sa fie langa o iesire de pe autostrada (deci sa nu ai de ocolit), iar in zona sa mai existe si alte servicii (cafenea, fast-food sau restaurant, mica zona de cumparaturi etc.), ca sa nu te plictisesti in alea 30-60-90 minute cat dureaza incarcarea.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dumbravaandrei

Tesla aplica logica din SUA unde lumea trage la mall / big box. Ca pe acolo se aduna lumea cel mai des. Dupa ce au umplut locatiile astea, au trecut sa dezvolte reteaua si pe autostrazi / interstates.
Asta pentru ca ei au un fetis cu gasirea de restaurante/toalete langa chargere (ammenities).

La fel au procedat si in Europa.

In rest, complet de acord cu tine. La Bucuresti trebuie sa ajungi in Floreasca, ceea ce este o adevarata placere daca trebuie sa vii de pe centura sau de pe oricare A, aproape indiferent de ora...

Pana acum, cea mai ok amplasata retea e Renovatio, urmata de Mol Plugee si ElDrive. Dupa care vin restul (EnelX, E.ON, Elmotion, Plugpoint etc)

bogdymol

Acum cateava zile discutam aici de Tesla si superchargerele lor, iar intre timp, pe nepregatite, am facut un roadtrip de 850 km cu o Tesla.

Am mers in Marea Britanie pt ceva intalniri de afaceri si am rezervat o Kia Ceed automata ca masina de inchiriat. Cand am ajuns sa iau masina, nu mai aveau nimic automat disponibil, asa ca mi-au oferit o electrica, un Polestar 2 de la Volvo.

Avand in vedere ca nu am mai condus electrica niciodata (drive-test de 3 km cu Spring-ul unui prieten nu se pune), avand range-anxiety, nestiind cum e cu incarcarea, statii diferite necesitand ba card, ba cont, ba aplicatie pe telefon etc, si stiind ca iau masina din Londra si o dau inapoi a doua zi la Edinburgh in Scotia (deci km multi pe drum, timp scurt, n-aveam chef sa imi bat capul), am refuzat. Dar le-am zis ca vad ca au in curte multe Tesla Model 3, stiu ca alea au acces la Superchargere (si in UK sunt destule), asa ca mi-au dat o Tesla pe mana.

Londra - Edinburgh, cu ceva ocolisuri sa ajung unde aveam treaba, 850 km in total, 1 zi si jumatate cu totul, si 5 opriri la Superchargere (niciodata mai mult de 20 min cu exceptia celui din curtea hotelului unde am lasat-o pana la 100%). A functionat totul relativ ok. Atata timp cat sunt superchargere pe traseu, nu as avea nici o problema la drum lung (incarcarea e banala: iei cablul, il conectezi, si gata, factura vine automat ca masina e inregistrata, nu ai de apasat nici un buton sau scanat nici o aplicatie). Banuiesc ca functioneaza si cu statii de incarcare rapide de la alte firme (Ionity, Enel X etc.), doar pana te prinzi prima data cum functioenaza e mai greu.



Inca ceva: o masina electrica cu atatia cai e de vis de condus pe DN-uri virajate, fara trafic, prin Scotia. O lasi mai moale in curbe, apoi accelereaza de te baga in scaun ca nici o alta masina ce am condus-o pana acuma.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dumbravaandrei

#2915
Cam multe incarcari pentru 850km. Era cumva SR (tractiune doar spate, bateria mica)? Ai oprit dupa cum ti-a sugerat masina sau ti-ai planificat tu opririle?

Mai multi furnizori de servicii de incarcare implementeaza Plug2Charge. Este de asteptat ca din 2025 sa nu mai trebuiasca sa pornesti sesiunea de incarcare la vreo statie publica, din telefon sau cu un card rfid.
Si la ora actuala sunt solutii de roaming de incarcare (carge, nextcharge, enbw, mobiliti si altii), numai ca sunt alte preturi decat daca accesezi direct serviciul din aplicatia "nativa".
Teoretic, daca pleci prin UE, poti incarca mai peste tot cu aplicatia e-Charge a celor de la Renovatio. Numai ca preturile sunt mai mari (cu 5-15%) decat in aplicatia furnizorului serviciului.

In contul Ionity, iti poti adauga Tesla pentru plug2charge.

bogdymol

Da, era modelul Standard Range cu bateria mica. Am oprit de obicei unde mi-a recomandat masina, dar am si avut grija sa nu ajung la urmatoarea statie cu mai putin de 25% baterie (range anxiety, ce sa zic). Doar la o statie am oprit fara sa imi recomande masina, deci as fi reusit si cu 4 opriri in total (inclusiv hotelul aici).

Plug2Charge suna foarte bine. Defapt Superchargerele sunt exact Plug2Charge pentru masinile Tesla.

Daca m-as documenta mai bine inainte, as avea instalate mai mult aplicatii de incarcare pe telefon, as planifica traseul inainte etc. ar fi fost posibil poate sa ma duc si cu o alta masina electrica, nu Tesla. Dar asa, am aflat doar cand am luat masina ca urmeaza sa ma duc cu o electrica. Plus ca nici internet pe telefon nu aveam (roamingul gratuit nu mai e valabil in UK de cand cu Brexit-ul, 10,50 €/MB nu e chiar ieftin, asa ca si net pe telefon aveam doar cand prindeam o retea wireless).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Quote from: bogdymol on November 11, 2022, 03:40:08 PMPlus ca nici internet pe telefon nu aveam (roamingul gratuit nu mai e valabil in UK de cand cu Brexit-ul, 10,50 €/MB nu e chiar ieftin, asa ca si net pe telefon aveam doar cand prindeam o retea wireless).

Mamaaaaa!...
Ies britanicii din recesiune pe banii nostri...  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdymol

E tocmai invers.

Mi-am dezactivat datele mobile de pe telefon sa nu ma trezesc cu surprize. Si am si condus masina electrica de 60k la pret de benzinara de 20k. Iar scopul calatoriei de business in UK a fost sa iau banii clientilor englezi si sa ii duc inapoi la firma din Europa (metaforic vorbind, discutam de negocieri si contracte, ca nu umblu cu sacosa de bani dupa mine).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

#2919
Am trăit să o văd și pe asta, un Rivian și o Dacie (e Renault Kangoo) în aceeași poză:





Poza este din Spania, se pare că Rivian face teste in Europa, probabil ca parte din procesul de omologare.

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rota

not bad Ge, asteptam cifrele si pt ro

"EVs Take 55% Of The German Auto Market In December!
The tide has turned in the electrification of the German auto market, with plugin electric vehicles taking the majority of sales for the first time in December. Plugins took 55.4% of the month's passenger auto sales, with full electrics taking a third (33.2%) and plugin hybrids taking over a fifth (22.2%). Plugless hybrids took 12.8%, leaving less than a third of sales for combustion-only autos (31.8%).

Overall auto volumes in December were 314,318 units, up some 38% on December 2021. 2022's total auto sales were 2.65 million units, up just 1.1% from 2021. December's overall bestselling vehicle (of any kind) was the Tesla Model 3 with 9,566 registrations."


Powered by API/PUM imgur uploader
sursa


ciprebbe

Dupa ce Tesla a dat bine de tot cu ea in ..aie, pardon, preturi daca mai vine si reducerea de la Rabla plus putem spun4e ca devine mai ieftina ca una pe combustie? Adica la performantele lor nu se gaseste nici o combustie care sa o bata la pret.
Iei un Y la 47k scazi rabla si ajungi cu un suv electric la 35k. Ai intretinere si mentenanta mult mai ieftina.
Gresesc undeva sau vine (se accelereaza) revolutia?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Stefan01

#2923
De multă vreme mașinile au devenit o necesitate. Cele electrice sunt foarte ok, dar ceva mi se pare că nu este în regulă.

Să luăm cazul României. La nivel național avem un număr foarte mic de oameni care au posibilitatea încărcării mașinilor cu energia electrică provenită de la panourile fotovoltaice. Atâta timp cât rețelele de distribuție a energiei electrice sunt vechi și dimensionate la limită pentru consumul actual, mașinile electrice vor sta cuminți în parcare sau în garaj. Rețeaua electrică de distribuție nu va face față consumului ridicat. Dacă la nivelul orașelor nu avem un plan serios și implementabil cât mai rapid pentru întărirea rețelelor de distribuție (cu alte cuvinte dimensionarea lor astfel încât să suporte necesarul de consum în perioadele de vârf) și în paralel să meargă ceas programul ce stimulează montarea panourilor fotovoltaice pentru persoanle fizice / juridice, vorbim povești. Cu siguranță consumul de energie electrică va crește direct proporțional cu numărul de mașini. Și nu are rost să intrăm în detalii gen coeficente de simultaneitate pe zone, ..., etc.

Din păcate, la momentul actual, România nu este pregătită să îmbrățișeze pe scară largă mașinile electrice. Sunt adeptul schimbării, chiar o încurajez, dar trebuie să o facem cu cap. E un punct de vedere personal.

Edit: nu am urmărit frecvent acest topic. Nu știu dacă s-au mai discutat aceste aspecte.

pest1969

N-as zice ca e chiar asa. Daca ai panouri solare, cu ce te ajuta? Ele produc ziua si tu esti acasa in miezul zilei doar sambata si duminica, eventual.
Consumul de electricitate scade noaptea mai bine de 25-30%. Daca oamenii isi incarca masinile electrice doar dupa ora 23, nu afecteaza mai deloc deloc reteaua.
Evident, vorbim de volumul actual sau din urmatorii 2-3 ani al EV-urilor.
Daca chiar devin comune, reteaua va trebui sa sustina sarcini mai mari. Dar cred ca problema mai mare e la productia de energie electrica.