Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horyatm

#2955
Quote from: voicul on January 26, 2018, 04:30:23 PMCea mai simpla intrebare, cu raspuns: nu va duce !

Totusi cred ca vreo 4 - 5 ani inca suntem safe ca la 1000 de masini electrice pe an distributie in toata tara si incarcate la diferite ore ...

Mă uitam la discuțiile de acum 5 ani pe forum despre mașini electrice. Și mă minunez câtă lipsă de viziune generală exista și din păcate încă există.

Cifrele din 2022 indică un număr de 11.638 mașini electrice vândute în România.

A picat rețeaua de electricitate? Sunt semne că pică?

Mai las aici o știre relevantă ca să vedeți cum "a fost de fapt viitorul".

Capacitatea panourilor solare montate de români depășește puterea centralei nucleare de la Cernavodă

Concluzia cred că este simplă, viitorul nu trebuie privit din prisma datelor din prezent.

Încet încet s-a dovedit în mod clar că nu a existat și nici nu există niciun blocaj tehnologic pentru tranziția la mașini electrice, ci e doar o problemă financiară, scuzată de presupusele limitări tehnologice.

dumbravaandrei

Nici cu statiile nu mai ai o problema... au inceput sa apara si hub-uri de incarcare, piata se aseaza...

Inca mai am carne de la ultimele discutii de pe aici in care mi se explica ca ce fac nu exista, e imposibil si ...

si ca sa punem si o poza de moment cu situatia electromobilitatii:



Indexul de electromobilitate, il gasiti la sursa.

P.S: Pentru cei care au masini electrice sau cei care vor sa testeze una, ne vedem sambata, 23 septembrie la primaria din Spring, jud. Alba, incepand cu 11:30. Mai multe detalii aici.

GIV

Tind sa cred ca locatia nu a fost aleasa la intamplare.. localitatea spring  :lol:

Liviu M

Quote from: horyatm on September 17, 2023, 03:05:38 PM11.638 mașini electrice vândute în România
A picat rețeaua de electricitate? Sunt semne că pică?
11.638. Asa multe?  :o  In procente cam ce inseamna?


dumbravaandrei

^^ Nu, deloc intamplatoare... @marcelbanu si Mihai Tudosa (nu-i stiu userul pe forum) l-au "adus la lumina".

naivu

^^cam 10% din piața de mașini noi (3% din cea de mașini noi + second hand  :) )

Liviu M

Cum nu "dau buzna", probabil că temutele probleme cu rețeaua nici n-or să apară.
Să fim serioși, vorbim de doar 12000 de mașini noi pe an.

dumbravaandrei

vehiculele sh nu sunt incluse in index, ca nu poti garanta intrari unice acolo...
la fiecare sfarsit de an, se mai publica unul separat, cu situatia parcului auto (au inceput sa apara sh-uri si pe electric, destul de multe, care ajung in ridesharing)

Cat despre reteaua electrica, de niste retehnologizari e nevoie, ca au aparut multe cartiere rezidentiale noi si chiar fabrici unde inainte era camp, asta in timp ce sunt zone cu retelele intacte de prin anii 70 ... asa ca ea oricum evolueaza de la sine.
Coroborat cu micro-grids si cresterea eficientei consumatorilor, problema nu e chiar asa de presanta si poate urma curba cerere-oferta.

hefaistos

Avand in vedere ca parcul auto din Romania e pe undeva la 8 milioane felicitam pe toti cei implicati in elctrificarea domeniului rutier pentru apropierea de borna relevanta de 0.5% din parc. Asta ca sa pastram proportiile. Si fara gluma, aceasta e o crestere sanatoasa, undeva in 2030 sa avem intre 5 si 10% din parc electrice. Inchipuiti-va ca maine ar fi toate electrice, ar creste solicitarea retelei de 200 de ori fata de prezent. 
Si ramane intrebarea filozofica, este sau nu este Dacia Spring masina? 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dumbravaandrei

Stii ca si automobilului termic i-a luat cam 70 de ani pana sa inlocuiasca 80% din carute, da?
Asta cu de maine... de maine daca toata populatia si-ar folosi cu 0.5% mai mult neuronul, am fi intr-un cu totul alt context. Dar uite ca nu se intampla...
Nici in Norvegia nu sunt 100% electrice din parcul auto (se apropie de 25%), desi oficial in 2 ani n-or sa mai vanda automobile termice. Asta intr-o economie in care varsta medie a parcului auto e la sub jumatate din varsta parcului auto de la noi.

nicolaem

sa fim seriosi reteaua electrica nu e o problema. ok, va trebui in mare modernizate.
dar ganditi-va ce consum casnic era iarna prin cartiere cand mergeau resourile non stop ca nu era caldura.
iar per total in trecut romania consuma dublu ( 10-12GW) fata de 5-6 cat consuma saptamana asta. e drept conduam industria dar si aia era raspandita peste tot prin tara.

CătălinL

Problema la mașinile electrice nu este capacitatea de producție a energiei sau rețeaua. Principalele impedimente pentru tranziția in masă la electrice eu le vad că sunt:
1. Timpii de încărcare - eu locuiesc în București și sincer, la cat timp îți mănâncă orașul ăsta, la stații de încărcare nu am mai pierdut vreo 45 min;
2. Autonomie redusă - ok, știu, ni se vând gogoși cu autonomii de 500km, dar în  regim de trafic real, mai ales autostrada, nu scot nici macar jumătate din autonomia declarată. Probabil vor exista progrese tehnologice, dar acestea se vor produce în timp. Sa nu uitam că smartphone urile sunt pe piata de ceva timp și tot 1 zi tine bateria.Deci nu vad o îmbunătățire radicala pe termen scurt, ca să facă mașinile electrice competitive  cu cele pe combustie. Intr- adevăr electricele pot fi mai eficiente in unele situații, dar sa nu uitam că 95% dintre noi ne luam o mașină care sa ne deservească toate nevoile.
3.Lipsa obiectivă de spatii pentru dezvoltarea stațiilor de încărcare - un plin de motorina sau benzina durează cel mult 5 minute (fara sa faci alte lucruri la benzinărie, strict plinul de carburant și plata), pe cand încărcarea unei electrice durează 45 -50 min. Deci pentru a deservi un parc auto 100% electrificat, am avea nevoie de 10 ori mai multe stații de încărcare decât stații peco. Or, in orașele mari, chiar daca am avea banii pentru crearea infrastructurii, pur și simplu nu ar fi suficient spatiu pentru construirea a suficiente stații de încărcare.

horyatm

Pe lângă faptul că încerci să reîncălzești o ciorbă, care săraca de ea, nu mai are niciun gust, nici nu ai înțeles mesajul și se pare că aveam dreptate.

Ceea ce se discuta acum 5 ani ca fiind absolut o non-problemă, s-a adeverit a fii într-adevăr o non-problemă și asta în principal fiindcă majoritatea nu pot să gândească în perspectivă, ci doar bazat pe datele din prezent.

Problemele pe care tu le-ai enumerat sunt absolut non-probleme. Nu înțeleg însă dacă le-ai enumerat din răutate sau din ignoranță, dar sunt sigur că dacă cauți câteva pagini în urmă o să găsești răspuns la toate nedumeririle tale, ca să nu mai zic că mai există și internet pe lângă.

E clar că nu ai nici măcar cunoștințe elementare, dar să vii cu un ton de superioritate și să trântești chipurile problemele la mașinile electrice pe un forum unde s-a discutat și s-a răsdiscutat același subiect, e cel puțin o jignire pentru unii colegi care au făcut efortul de a clarifica în detaliu și cu argumente toate aceste aspecte. Pot înțelege că ești nou pe forum, dar o atitudine categorică irită foarte tare. Ești liber însă să pui câte întrebări dorești.

alexandru_m

Intre timp olandezii isi incarca familia si bagajele in electrice si pleaca la mare in Italia sau Croatia.

Ce fraieri...

Telvanni

#2969
De exemplu in Bucuresti, eu sunt de parere ca in viitorul apropiat vor aparea tot mai multe statii de incarcare in zonele de blocuri comuniste, la parcarile de resedinta. Nu sunt greu de facut insa cred ca se vor face doar cu ajutor de la Primarie pentru ca Asociatiile de locatari nu prea pot face multe lucrari inafara scarii blocului.
Aceste statii nici macar nu trebuie sa fie trifazice, pot fi monofazice cu puteri de pana-n 7kW. Se pot face cu contorizare la Asociatie si soft de identificare iar curentul sa-ti vina la intretinere.
Ca sa evitam supra-incarcarea retelei, putem limita folosirea acestora doar pe perioada noptii cand oricum consumul e mai mic.

Cum suna? Le vedem in maxim 5 ani facute?