Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

etravel

Atunci de ce Dzeu nu au refacut totul pentru 100/ora in locul ala in momentul in care au reabilitat magistrala?

vancouver

#571
Quote from: etravel on May 31, 2022, 10:29:33 AM
Quote from: vancouver on May 31, 2022, 12:40:08 AMMai e limitarea permanenta severa la 50 km/h de la centrala de la Cernavoda (pod nereabilitat) 
Mi se pare ca acolo mai limiteaza si geometria liniei.. Nu stiu daca poti merge mai repede pe sectorul ala fara sa te rastorni.

Initial era 100 km/h pe acel pod. Limitarea la 50 este pentru ca podul este extrem de degradat.

Acolo firma care a facut reabilitarea pe Constanta-Fetesti nu a vrut sa-si asume acel pod. Era prevazut sa nu se refaca podul cu totul, ci doar sa fie schimbata calea de rulare, eventual vopsit / reparat punctual. Ori ei au zis ca nu au cum sa aduca podul ala inapoi la 100 km/h.

Din pacate solutia nu e simpla. Probabil chiar trebuie daramat si facut altul. Asta implica un pod provizoriu sau mutarea cu totul a traseului, cu alt pod peste canal.

Ca sa fie clar pentru toata lumea, podul problematic este cel in curba, care trece chiar prin fata centralei de la Cernavoda. Podul trece peste canalul de racire a apelor de la centrala. Podul mare de la ecluza este reabilitat si se circula cu 100.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

b1

Gara Nyugaty din Budapesta primește finanțare UE pentru modernizare. Gara de Nord rămâne murdară

Proiectul de reînnoire a gării Nyugati din Budapesta a primit finanțare de la Uniunea Europeană, a anunțat miercuri un secretar de stat al Ministerului Tehnologiei și Industriei (TIM).

Maghiarii au realizat un concurs de arhitectură la care au participat 12 firme de arhitectură. Câteva sute de km la est în România Primăria lui Nicușor Dan are proiectul blocat iar ministrul Transporturilor compara gările din România cu cele bombardate din Ucraina.

Proiectul de reînnoire a gării Nyugati din Budapesta a primit finanțare de la Uniunea Europeană, a anunțat miercuri Dávid Vitézy, secretar de stat pentru Transporturi in Guvernul maghiar după o întâlnire a oficialilor UE din domeniul transporturilor la Lyon, Franța. Centrul Național de Transport al Ungariei (NKK) a primit 2,8 miliarde de euro pentru modernizarea stației Nyugati, a declarat Dávid Vitézy pe Facebook, potrivit hungarytoday.hu.

Între timp, au primit un proiect de construire a unor noi gări în sudul Budapestei, care a fost evaluat ,,excelent" de către Comisia Europeană. Cu toate acestea, deoarece autorizația de mediu a proiectului a fost revocată la începutul acestui an, o decizie privind finanțarea acestuia a fost amânată până la obținerea unei noi autorizații, a spus Vitézy.

Secretarul de stat a numit proiectul ,,cea mai importantă legătură feroviară între partea de est și vest a țării".

Modernizarea gării Nyugaty a făcut obiectul unui concurs de arhitectură organizat de țara vecină (în primăvara anului acesta) ce a fost câștigat de Grimshaw (sursa foto), firmă britanică de arhitectură cu 600 de angajați la oficiile sale din Los Angeles, New York, London, Paris, Dubai, Melbourne and Sydney.

Proiectul gării Nyugaty poate fi consultat aici.

Gara din București în blocaj:
La câteva sute de kilometri distanță, la București singura gară cu adevărat importantă a acestui oraș se coșcovește, se umple de rugină, buticuri insalubre și murdărie în așteptarea implinirii promisiunilor făcute de peste 15 ani (fostul ministru Miron Mitrea era unul dintre primii miniștri ai Transporturilor care promiteau refacerea gării).

În luna martie economedia.ro informa că modernizarea Gării de Nord din București, cea mai importantă stație feroviară din România, este blocată la Primăria Capitalei încă din etapa de proiectare, întârzierea contractului fiind deja de 18 luni, potrivit informațiilor transmise de CFR Infrastructură.

Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate CFR a cerut Primăriei Municipiului București încă din 2020 emiterea Certificatului de Urbanism, document care nu poate fi emis fără un Plan Urbanistic Zonal (PUZ), etapă care necesită un proces lung de elaborare.

Veșnicele studii de fezabilitate. Începute în 2019, încă neterminate:
CFR Infrastructură și firma de proiectare Consis Proiect au semnat în decembrie 2019 contractul pentru prima etapă a modernizării Gării de Nord și anume realizarea Studiului de Fezabilitate, durata contractului de 11 milioane de lei fiind de 6,6 luni.

Principalele investiții necesare: regenerarea urbană a zonei pe principiile smart city/green city, modernizarea clădirilor, ridicarea peroanelor, înlocuirea instalațiilor electrice și facilități pentru persoanele cu dizabilități.

Ultimul termen contractual pentru predarea Studiului de fezabilitate este 5 mai 2022, dar, având în vedere întârzierea în obținerea PUZ-ului (nu din vina proiectantului), CFR Infrastructură va prelungi, din nou contractul:

,,Începând cu luna ianuarie 2020, proiectantul a depus la Primăria Sectorului 1, documentația pentru obținerea Certificatului de Urbanism, însă aceasta și-a declinat competența, în consecință documentația a fost transmisă la Primăria Municipiului București (PMB). După analizarea documentației PMB a solicitat elaborarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), etapă care necesită un proces lung de elaborare, avizare la toate entitățile competente și de consultare a publicului. Din această cauză, durata contractului a fost prelungită cu 18 luni. CFR SA a transmis documentația modificată, aferentă PUZ, respectiv Studiul de Oportunitate, conform observațiilor Tehnice de Urbanism și Amenajare a Teritoriului, în acest moment proiectul fiind blocat la nivelul PMB", a transmis CFR Infrastructură la solicitarea Economedia.

O variantă pe care CFR o propune pentru deblocarea contractului este fazarea etapei de obținere a Certificatului de Urbanism

Grindeanu n-a mâncat usturoi:
Ca și cum nu ar avea în subordine gările românești ministrul Transporturilor face comparații plastice. El compară gările românești cu cea din Mariupol.

Recent Grindeanu a declarat că peste 90% din gările şi haltele din România arată similar gării bombardate din Mariupol.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

[CN1047890] Reparații, reabilitare și restaurare clădire călători din stația CF CURTEA DE ARGEȘ (proiectare si executie)

Autoritate contractanta: C.N.C.F. "C.F.R." S.A. – SUCURSALA REGIONALA C.F. CRAIOVA – UNITATE OPERATIONALA

Valoarea totala estimata: 10.590.404 lei

Depunere oferta
Data limita: 07.11.2022

shift2rail


frunzaverde

Nyugati are un concurs arhitectural de solutii castigat de Grimshaw, nu si bani de lucrari (care ar trebui sa inceapa in 2025). Ideea lor era bani UE combinati cu un PPP (spatiile comerciale din gara vor fi foarte valoroase in momentul in care restrictiile duminicale propuse de Fidesz vor intra 100% in vigoare) - dar perspectivele sunt distante...

La Gara de Nord, ideea e o lucrare de mica anvergura care sa fie urmata de o lucrare mare, "corpul nou" si reconfigurarea complexului feroviar, la costuri similare. Doar ca problema banilor exista si in Romania, la fel ca si in Ungaria.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#576
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în ședința Guvernului României din 28 octombrie 2022

19.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Modernizarea/ reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România" - Lot SRCF Bucureşti - Staţiile CF Ploieşti Vest, Sinaia, Buşteni, Târgovişte Sud, Titu, Videle, lucrare de utilitate publică de interes naţional

Valoarea totală a investițiilor este de 116 milioane lei, fonduri ce provin din fonduri naționale și europene, iar durata de execuție a proiectului este de 20 de luni.

Principalul obiectiv al lucrărilor îl constituie reabilitarea clădirilor de călători ale stațiilor de cale ferată cu accent pe zonele de acces, pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, cât și pe elementele de legătură cu liniile de cale ferată, reprezentate de peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, precum și adaptarea la normele privind persoanele cu dizabilități.

gov.ro

tom_sawyer

Astăzi,  24 noiembrie 2022, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: 

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea Stației CF Gara de Nord București – Faza 1", lucrare de utilitate publică de interes național

Obiectivul de investiții al proiectului cuprinde executarea lucrărilor de modernizare/ consolidare/ reabilitare a stației CF Gara de Nord București – Faza 1: zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței).

Scopul principal al lucrărilor propuse îl reprezintă îmbunătățirea condiţiilor de exploatare în stația de cale ferată București Nord şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiei la parametrii de funcţionare, în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană/ internațională în vigoare.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de: 631.543 mii lei

Durata de execuție a investiției este de: 46 luni

Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." SA, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

MT

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind actele normative aprobate în cadrul ședinței Guvernului României din 8 decembrie 2022

8. HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România" -Lot SRCF Iaşi – Staţia Paşcani, lucrare de utilitate publică de interes naţional

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea stației de cale ferată Pașcani, care este o stație tehnică care are în componență stația Pașcani Călători și Pașcani Triaj.
Clădirea actuală a fost construită începând din 1950 și se află în stare de degradare avansată datorită uzurii fizice și morale.
Lucrările de modernizare și reabilitare vor consta în consolidarea clădirii de călători, lucrări la peronul din fața clădirii de călători, realizarea accesului facil pentru persoanele cu dizabilități în cadrul stației, realizarea accesului peste linii printr-o trecere la nivel pietonală.
Valoarea investiției este de 46,2 milioane lei, iar durata lucrărilor este prevăzută la 18 luni. Finanțarea reabilitării se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA și din alte surse legal constituite.

gov.ro

Xed

Quote from: frunzaverde on October 28, 2022, 08:47:03 PMLa Gara de Nord, ideea e o lucrare de mica anvergura care sa fie urmata de o lucrare mare, "corpul nou" si reconfigurarea complexului feroviar, la costuri similare. Doar ca problema banilor exista si in Romania, la fel ca si in Ungaria.

In concluzie, pentru Gara de Nord vom mai sta mult si bine asteptand dupa bani si pana ne hotaram si cum vom dori sa arate gara modernizata. Se intrevede, asa de departe, vreun interval de ani in care vom asista la aceasta minune?  :D Pare ca discutia e la fel precum Terminalul 2 OTP unde vorbim de o caruta de timp despre ce trebuie sa facem si cum va arata dar nimic concret nu se intampla.

TibiV

Ce te grabesti asa ca fata mare la maritat?!...

Esti mult mai tanar decat mine, deci ai sansa sa prinzi GdN "modernizata" in timpul vietii tale...
Eu voi privi de la "High altitude"...   ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alinuttt

#581
^^Nu chiar, faza 1 din SF reabilitare Gara de Nord (reabilitarea actualei clădiri) are indicatorii tehnico economici aprobați). Sa vedem și faza 2, aia e la fel de importantă că cuprinde liniile și peroanele.

sarbu

https://clubferoviar.ro/incepe-licitatia-de-modernizare-a-garii-de-nord-bucuresti/

QuoteÎncepe licitația de modernizare a Gării de Nord, București ceea ce poate fi considerat drept pas important pentru modernizarea acesteia.
CFR SA a transmis spre SEAP documentația pentru licitația contractului de proiectare și execuție destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord. După validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin POT, va intra în faza de licitație.
Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei, potrivit informațiilor furnizate de Ministerul Transporturilor.
Ce vizează lucrările
Lucrările vizează inclusiv:
-amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători;
-asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;
– crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit;
– montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire;
– modernizarea sistemului de iluminat.
Valoare estimativă totală de 631 milioane lei
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 631.543 mii lei, echivalentul a aproape 125 milioane de euro, din care lucrări propriu-zise de construcţii-montaj 451.835 mii lei, așa cum a mai scris Club Feroviar.

Durata de execuţie a investiţiei va fi de 46 de luni (aproape patru ani). Pentru deblocarea proiectului, s-a propus fazarea lucrărilor, în felul următor:

faza 1 – Consolidare, fațade, instalații, acoperiș și finisaje spații publice zona Corp A+B+C – Corp A (clădiri b-dul Dinicu Golescu) + Corp B (central, coloane, casele de bilete cls. 1) + Corp C (casele de bilete cls. 2, Calea Griviței);
faza 2 – linii, peroane, copertine, instalații aferente;
faza 3 – zona Corp Nou + parcaj (34.073+13.363mp).

CDV07

Există vreo planșă, ceva, cu rezultatul primei faze din modernizarea Gării de Nord? Sau planșele vor apărea după realizarea proiectului tehnic?

medicul de garda

#584
Sunt curios daca proiectul asta de modernizare tine cont de proiectul M4, care va subtraversa cladirea garii si posibil va necesita demolari in anumite portiuni, pe durata santierului cel putin? Avand in vedere ca cele doua proiecte se desfasoara in acelasi orizont de timp, si suntem o tara europeana moderna, ai crede ca cei care au redactat caietul de sarcini au tinut cont, nu? Nu?? ???
Trust me, I'm an east-european doctor!