Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

Supratraversa? NU am urmărit proiectul, dar mi se  pare un pic ciudat. Bine, pentru mine orice soluție care nu implică să plece metroul de la un peron de alături de tren e ciudată, dar asta e altă poveste...

frunzaverde

M4 va subtraversa Gara de Nord, pe sub cladirea care acum e cunoscut ca "casa de bilete cl I". N-am vazut documentatia, doar niste poze si o prezentare, si mentionau de M4 acolo.

@carutasul : statiile pentru M1 si M4 la Gara de Nord sunt deja existente, si au acces direct de la peron, nu mai e nimic de construit la statii.

Pe urma, in 99% din cazuri nu poti face "să plece metroul de la un peron de alături de tren" din motive lesne de inteles - alte gabarite, alte sisteme de energo-alimentare, alte raze de curbura. Stiu foarte putine locuri unde poti avea tren paralel cu metrou, cu peroane invecinate, singurul loc care imi vine minte rapid e Ealing Broadway.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Dacă îmi amintesc bine am văzut așa ceva la Munchen. Nu m-am lămurit exact cum era sistemul lor dar a fost primul oraș în care nu am simțit nevoia unei mașini.
Evident că nu vreau să circule pe liniile de tren dar aș vrea să nu mai dureze minim 15 minute transbordarea ca acum, cel puțin pe magistralele vechi. S-ar putea ca la M4 să fie mai aproape (cred că am mers de două ori cu el) dar trenul de Victoriei e pe undeva în față la Polizu. Nu aș zice că oprește "la gară" :)  Ori asta practic anulează ideile de care am mai discutat în trecut, cu trenul de navetă, că nu poți să faci transbordare în 20 de minute (15 mers plus 5 așteptat) și să ai pretenția să ajungi la timp... Nu cred că e așa de imposibil să scoți linia la suprafață pe undeva pe Griviței ( dărâmi gardul) dacă sacrificarea unei linii feroviare e un efort prea mare... În fine, m-am liniștit, măcar e subtraversare :) M4 chiar va fi un progres major în sensul ăsta și ar fi păcat să îl strice; din punctul meu de vedere accesul la magistralele vechi e un eșec monumental...

frunzaverde

#588
@carutasul : tot nu inteleg.

Presupun ca stii ca M4 exista si are statie la Gara de Nord, nu? E operationala, si deschisa de la 1 martie 2000. Statia nu-si schimba locul, accesele nu-si schimba locul, constructia e acolo pentru totdeauna, asa cum e. Un M4 la suprafata nu ar fi permis continuarea spre sud, si ar fi sacrificat conectivitatea M4-M1 la Basarab, ceea ce, imho, ar fi fost o solutie mult mai proasta. Tot ce se va face la prelungire sunt tunelele care vor porni din amorsele lasate special in 2000.

Distanta pana la M4 e un pic mai lunga decat pana la M1, accesul e tot prin holul central al garii, doar ca faci stanga in loc de dreapta. Nu e nici la M4 cine-stie-ce distanta, de la peronul liniei 1 pana la M1 sunt vreo 300 metri, pana la M4 vreo 350.

Nu inteleg cum poate sa iti ia distanta pana la M1 15 minute, chit ca vii de la peronul 1, mie nu-mi ia mai mult de 5, mers lejer. Metroul nu trage la Polizu pe M1, statia e sub Calea Grivitei, capatul trenului dinspre gara e aproximativ la "Sora", adica in intersectia pietei cu Bd. Duca, capul sudic e aproximativ la "Cerbul"/"turci", adica la Raifeissen, dar nu te pune nimeni sa te duci pana acolo. Pe M4 trage sub liniile 13-14, aproximativ.

Ce o sa se schimbe e ca o sa ai acces la statia Basarab mai usor din urma trenului, prin corpul suspendat peste linii, cand s-o face.

La Muenchen e cam la fel ca la Bucuresti, gara terminus, mergi in holul central, cobori pe niste scari adanci si la capatul lor ai trei culoare destul de lungi inspre diversele linii. La fel e si la Stockholm, un pasaj lung, urmat, daca ai nevoie de linia albastra, de un pasaj foaaarte lung. La Oslo e un pasaj lung si intunecat. In rest, chiar nu tin minte, dar nu mi se pare ciudata solutia la Bucuresti.

Cu o singura exceptie: lipsa scarilor rulante pana la peron - dar asta e, epoca cea mai neagra a tarii. Acolo as baga niste bani. Macar s-ar putea configura una din scarile care duc in vestibulul mare sa coboare si instala turnicheti de intrare, nu doar de iesire.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

da, știu că stația există deja, de asta m-a și mirat (am citit eu greșit sau a corectat @mediculdegarda între timp?) că va "supratraversa". Dacă am citit greșit scuze. De asta m-am mirat că se discută de o reconfigurare.
Iar în ceea ce privește reconfigurarea ziceam ce ziceam, că ar merita regândită. Poate am exagerat eu un pic cu "în față la Polizu" dar oricum e foarte, foarte departe din punctul meu de vedere. Nu mai zic că legătura se făcea pe un traseu cu mers rar (nu cred că s-a schimbat între timp, eu nu mai stau de ceva vreme în București deci nu mai folosesc decât rar metroul) și majoritatea călătorilor schimbă la Victoriei. Dar astea nu prea ai cum să le mai repari acum. De asta M4 mi se pare un fel de "a doua șansă", o magistrală care merge în centru direct plus că trece prin niște cartiere populate . Dacă stația rămâne așa, asta e, o să fie cât de cât ok.

Sorinus

De ceva vreme, CFR a introdus mai multe trenuri IR ce opresc in Baneasa, pe langa R-urile de Obor si Fetesti. De afemenea, sunt doua perechi TFC de Fetesti.

Intamplator, am vazut Sambata un IR de Cta sosind si au coborat vreo 3 oameni din el, cam toti luand Uber-uri ce asteptau in Piata Garii Baneasa. Cand va fi metrou, cu siguranta cei 3 se vor transforma in macar 10-15.

Problema e insa ca directa spre Constanta, linia II, nu are peron, iar trenurile spre Cta opresc la linia 1, unde la reabilitarea garii, nu s-a facut peron normal, si a ramas ceva ce seamana mai mult a drum decat peron. Tre sa sari din tren sau mai rau, sa urci in 1 minut cocotandu-te cu bagaje.

Directa spre Nord are peron reabilitat (linia III), deci acolo e treaba buna, desi nu stiu in ce stare e pasajul subteran catre acest peron.

Mi se pare ca s-au zgarcit la reabilitare, au facut Baneasa ca un HM de marfa, iar acum incearca sa o vanda ca gara de calatori, ceea ce va fi, cand va avea metrou. Daca sosesti de la Cta si stai in Baneasa, nu are sens sa te duci pana la Nord.

medicul de garda

Apropo de trenurile de Constanta care opresc in Baneasa, mi se pare ca aici CFR si PMB au ratat o oportunitate mare de a mai atrage calatori. Daca STB ar infiintat o statie suplimentara la Gara Baneasa (preferabil si cu un pasaj pietonal la fantana Miorita ca sa nu mori violent, si CFR ar face reclama la un transfer facil Constanta - aeroport Otopeni, sunt convins ca ar atrage mai multi oameni pe ruta asta cu oprire in Baneasa, spre beneficiul ambelor companii, dar si a calatorului care economiseste foarte mult timp fata de varianta cu schimb la GdN (frecventa mult mai mare si distanta mai mica de parcurs).
Trust me, I'm an east-european doctor!

Sorinus

Nu s-au apucat inca de Fetesti si Drajna. Daca la Fetesti e de facut cam tot, la Drajna peronul principal e la stadiul de asteptat asfalt si pus copertina. Stalpii pt copertina sunt. Liniile par toate cu prinderi elastice, deci cred ca-s deja modernizate. Sunt si stalpii de catenara montati pt primele linii, dar fara console.

billy752-istu

#593
Am înțeles că în martie aprilie se vor apuca de Ciulnița,imediat ce termina pasajul superior.

dan tm


kitsune

#595
Gara Stația Ciulnița din localitatea Dragalina de lângă Drajna Nouă. Noi ăștia care nu am băut apă din tender avem tendința să numim locul unde stă trenul gară și nici nu ne uităm la plăcuțele albastre de pe clădire, așa că ne raportăm la cea mai apropiată localitate pe unde trecem cu mașina (că acolo vedem indicatorul de intrare cu numele).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Sorinus

La Baneasa, linia 4 din gara e blocata la mijloc cu o traversa. Ieri era o locomotiva DB pe linie, spre pod. Deci gara e la cota de avarie

dan tm

@kitsune, stiam ca Ciulnita e in Dragalina si am dat cautare pe maps si m-a dus in Drajna in judetul Prahova.

si noi astia care am baut din tender numim gara gară.
modul in care CFR a denumit opririle e un mister în unele locuri dar nu trebuie sa te miri.
 Am gasit aceeaasi practica si la MAV. ( aici in Romania pe vremea Imperiului) :lol: 


Sorinus

Da, cum zice Kitsune, ptr mine localitatea e Drajna ptr ca merg mult mai des pe A2 decat cu trenul. Dar cand eram mic, localitatea era Ciulnita, pt ca mergeam doar cu trenul. Chiar am fost uimit cand s-a facut autostrada si era nod la...Drajna.

In alta ordine de idei, legat de ce ziceam de gara Baneasa, deci acum are 3 linii complet funcitonale, linia 1 abatuta si II III directe, linia 4 e blocata de traversa aia si se utilizeaza doar o mica parte dinspre Constanta (cap Y cred), dar exista si niste linii 5 si chiar 6, linia 5 e ruginita dar usor de distins, iar 6 e-n balarii. Deci statia asta are o capacitate considerabil mai mare decat la ce e folosita acum.

Intre Petricani si Pantelimon, e deja o linia 3a in teren, deci o triplare acolo pt trenuri urbane ar merge de minute, cu macazurile controlate dintr-un viitor Pipera HM.

De asemenea, ziceati ca Fetesti-Constanta e linie saturata. La Medgidia sunt inca in teren o gramada de linii, ce ar putea fi folosite ptr gararea marfii. De asemenea, intre Medgidia si Mircea Voda sau chiar Saligy, e clar loc de triplare, terenul de langa calea fereta e plat plat.  La fel si Valu Lui Traian -> Palas, acolo cred ca merge si cvadruplare si reinfiintat o parte din triaj (cred ca, chiar au de gand).

Sigura zona unde nu se poate face nimic la costuri decente e Cernavoda->Saligny. Iar pe Fetesti-Cernavoda e debleul f mare si degeaba extinzi, ca limitarea e data de podurile de la Borcea si Cernavoda, unde tot 2 linii sunt.

rizzuh

Sunt 3 linii la poduri, avem si podurile vechi cu linie simpla. S-ar putea tripla sau cvadrupla usor Fetesti - Cernavoda, este un amarat de rambleu, nu este o lucrare complicata.