Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

b1

Clădiri și cale ferată de la Remiza CFR Dorohoi, scoase la vânzare pe OLX



Două clădiri industriale, o locuință individuală, un grup sanitar și o cale ferată cu trei macazuri de la Remiza CFR Dorohoi sunt scoase la vânzare pe OLX.

Pe platforma de vânzare-cumpărare a fost postat joi anunțul prin care se vinde, pentru doar 100 de euro, "Remiza Dorohoi, clădire 780 mp + cale ferată + locuințe".

"Pachetul" scos la vânzare include următoarele bunuri: clădire industrială (hală) 780 mp (s-a folosit pentru revizii la locomotive); locuință individuală 60 mp din caramidă grup sanitar 70 mp din cărămidă clădire atelier din caramidă 128 mp acces cale ferată 4000 ml tip 40 și 49, cu trei schimbătoare de cale. "Prețul se discută la telefon pentru cei interesați", se arată în anunț.

Mai multe bunuri de la Remiza CFR Dorohoi au fost scoase la licitație acum trei ani
În vara anului 2019 a avut loc o licitație prin care a fost scoasă la vânzare Remiza de locomotive Dorohoi, de către lichidatorul Societății Feroviare de Turism SFT SA, după cum a informat la vremea respectivă Club Feroviar.

Remiza include clădiri și construcții speciale, precum și linii de cale ferată de tip 40. Bunurile scoase la mezat se află pe strada Oituz din municipiul Dorohoi și aparțin Societății Feroviare de Turism SFT SA, care a intrat în faliment. Lichidatorul, Cabinetul individual de insolvență Iorgulescu, a scos la vânzare, prin licitație publică, miercuri, 21 august 2019, bunurile SFT aflate la Dorohoi, județul Botoșani.



Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)


Senerslav

Scuzati-ma daca am greșit thead-ul dar unde as putea găsi informații relevante și actualizate despre lucrarea de reabilitare a gării Ițcani ?

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on November 03, 2021, 10:23:27 AMTrei oferte au fost depuse la licitația lansată de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru modernizarea stațiilor Ciulnița și Fetești de pe M800, în valoare de aproximativ 58 de milioane de euro.

La termenul limită stabilit prin procedura de achiziție, CNCF CFR SA a primit trei oferte, după cum urmează:

1. Strabag

2. Asociere Alstom Transport SA – Euroconstruct Trading 98

3. Asociere Arcada Company – ISPCF.

CFR SA a întocmit raportul procedurii de achiziție, care a fost consultat de Club Feroviar. În urma verificării garanţiilor de participare ce însoţesc ofertele, au fost declarate admise ofertele prezentate de următorii ofertanţi:

    Asocierea SC Arcada Company SA – SC ISPCF SA
    Strabag SRL

Oferta depusă de Asocierea TrackWorks (lider de asociere Alstom Transport SA) a fost respinsă din această fază a procedurii.

A urmat evaluarea propunerilor tehnice, la care au fost admise ofertele depuse de Arcada Company-ISPCF și Strabag. Oferta acesteia din urmă a fost însă respinsă la evaluarea financiară. ,,Astfel, valoarea propunerii financiare a ofertantului Strabag SRL este cu 14,82% mai mare decât valoarea estimată din anunţul de participare, respectiv cu 47.040.404,57 lei mai mult decât valoarea estimată de Entitatea Contractantă, fapt care intră sub incidenţa art. 143 alin.(1) şi (2), lit. e) şi f) din H.G. nr. 394/2016, respectiv:

– valoarea estimată a achiziţiei este de 317.369.456,27 fără TVA;

– propunerea financiară a ofertantului Strabag SRL este de 364.409.860,84 lei fără TVA, ceea ce înseamnă că depăşeşte cu 14,82% valoarea estimată din documentaţia de atribuire, respectiv cu 47.040.404,57 lei mai mult decât valoarea estimată de Entitatea Contractantă", se arată în document.

Pe cale de consecință, asocierea Arcada Company-ISPCF va executa lucrările din cele două stații. Asocierea are doi subcontractanți declarați, ambii cu 21%: Wiebe Romania și Thales Systems Romania. De asemenea, terț subcontractant este SPIACT Craiova, cu un procent de subcontractare de 13%, încheiat pentru activităţile: execuţie lucrări linie de contact, execuţie lucrări linie protecţie cale şi vecinătate și execuţie lucrări instalaţii energoalimentare şi SCADA.

https://clubferoviar.ro/modernizarea-statiilor-ciulnita-si-fetesti-de-pe-m800/

b1

#559
Ministrul Sorin Grindeanu vrea să dea gările la primării. "Se lucrează la cadrul legal"

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat vineri că vrea să dea gările la primării, ca parte a demersului de descentralizare.

,,Multe gări din România arată ca după război! La Ministerul Transporturilor lucrăm la cadrul legal pentru transferul gărilor de la CFR în administrarea autorităţilor locale, care doresc să le preia şi să le modernizeze", a declarat Grindeanu.

,,Am semnat în ultimele luni, de când sunt ministrul Transporturilor, vreo 40-50 de protocoale cu autoritățile locale, de descentralizare. Nu e destul. Aceste lucruri nu pot să rămână doar la nivel de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Inftrastructurii Rutiere – n.red.). Acest lucru trebuie să se descentralizeze și la nivel de CFR", a spus ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Sorin Grindeanu a adăugat că o altă mare problemă este cea a terenurilor aflate în administrarea CFR: ,,Acele terenuri adiacente liniilor de cale ferată care încurcă proiectele locale. Toate aceste situaţii vor fi reglementate!".

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

#560
Document CIA desecretizat (în 2012, după 50 de ani). Și când mă gândesc la secretomania din jurul căii ferate din perioada comunista... :)

THE GALATI RAILWAY JUNCTION (puteți căuta după cuvinte cheie și pentru alte subiecte în link)
Publication Date:
April 26, 1962

https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP80T00246A062800110001-2.pdf

(se vorbește în document și de lucrări pentru un pod feroviar peste Dunăre la Brăila, ar fi început lucrările în 1961; probabil a fost doar un plan)

dan tm

in perioada comunista?

pai pe mine m-a luat politia chemata de ceferisti dupa anul 2000 de cîteva ori.

Poate nu ai auzit expresia nu aveti voie sa pozati...

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

ultima data am auzit altfel: nu aveti voie sa pozati IN tren. :o  :-[

bugybuu

https://2mnews.ro/exclusiv-s-a-eliberat-certificatul-de-urbanism-pentru-modernizarea-garii-baia-mare-nu-va-entuziasmati-asta-nu-inseamna-ca-vor-si-incepe-lucrarile/
QuoteEXCLUSIV – S-a eliberat certificatul de urbanism pentru modernizarea Gării Baia Mare: nu vă entuziasmați, asta nu înseamnă că vor și începe lucrările

MODERNIZAREA GĂRII BAIA MARE. Clădirea Gării Baia Mare a fost proiectată de Valeriu Chiricuță și Virgil Fierbințeanu de la IPCF București, construită în aproape 2 ani (începând din 1966) și a fost inaugurată în urmă cu 53 de ani, la 31 ianuarie 1968, ora 10.00, în prezența adjunctului ministrului Transporturilor de la acea vreme, Iancu Constantin, și a comuniștilor din fruntea orașului (Ioan Vijdeluc, prim-secretarul Comitetului Municipal PCR Baia Mare) și al județului (Gheorghe Blaj, prim-secretarul Comitetului Județean PCR Maramureș).

 

De (foarte) mulți ani, acest complex (odinoară, "poarta de intrare în oraș"), dotat inițial cu chioșcuri, frizerie, poștă, loto, OJT, CEC, depozit pentru bagaje de mână, birou de informații, săli de așteptare, sala ,,Mama și copilul" și un bufet-restaurant, este într-o stare de degradare cruntă, fiind o rușine pentru un municipiu reședință de județ.

 

Practic, exceptând reparații minore cu investiții nesemnificative, timp de 53 de ani nu s-a făcut nimic. Clădirea nu s-a prăbușit până acum nu pentru că a avut grijă cineva de ea, ci pentru că a fost proiectată și construită în stil sovietic: să reziste (de exemplu, marchiza de la scările de acces a tunelului are o placă continuă din beton-armat cu o lățime de 6,80 metri, rezemată pe stâlpi metalici fabricați din țevi de oțel).

 

După îndelungi discuții, rugăminți, intervenții politice, mai mult de rușine, CFR a semnat la 17 octombrie 2019 un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate privind modernizarea/reabilitarea stației de cale ferată Baia Mare. Câștigătorul contractului a fost firma ieșeană 3D Arhigrup SRL (a fost unicul ofertant) și a primit 588.450 de lei pentru a finaliza în 23 de luni SF-ul (documentație fără care nu poate începe o lucrare de acest tip).

 

În septembrie 2021, firma a finalizat Studiul de fezabilitate preliminar. Pentru că CFR și statul n-are bani pentru Gara din Baia Mare, o tot întind cu hârtiile cât se poate de mult. Acel Studiu de Fezabilitate preliminar a trebuit avizat de Consiliul Tehnico-Economic Regional al CFR. Apoi, firma ieșeană a făcut documentele pentru obținerea avizelor necesare investiției (printre care și Certificatul de Urbanism, eliberat în această săptămână de Primăria Baia Mare).

 

Ce urmează? Până în 28 mai 2022, biroul de arhitectură din Iași, controlat de Cristinel Constantin Slătineanu, trebuie să livreze CFR SF-ul cu toate autorizațiile, certificatele etc. necesare. Oficial, având SF-ul și documentațiile, dacă ar avea bani, CFR ar putea introduce lucrarea de modernizare în licitație. Dar n-are. Dacă nu are mult timp, acest Studiul de Fezabilitate pentru care statul a cheltuit peste o jumătate de milion de lei nu mai e de actualitate și cheltuiala e inutilă. Sigur, în Elveția, sau altă țară normală la cap, cei care au decis cheltuirea inutilă a banilor ar fi arestați. În România, nu-i nici cel mai mic pericol. Nici nu există precedente la câți bani sunt jefuiți zi de zi din pușculițele publice.

 

Conform temei de proiectare, modernizarea clădirii cuprinde crearea de facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă, înălţarea peroanelor (conform standardelor europene), modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare, dotarea cu sisteme de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante, modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a călătorilor, înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj.
Ce urmează? Indentificarea sursei de finanțare, lansarea licitațiilor (de proiectare-execuție, consultanță și supervizare. De ce am înfăptuit această scriere? Să vă anunț (ceea ce ar fi trebuit să vă anunțe statul, prin CFR) că e gata SF-ul de modernizare a Gării Baia Mare (după ce s-au jucat atâta timp de-a SF preliminar și de-a adoptatul acestuia) și că a fost eliberat inclusiv certificatul de urbanism. Ar mai fi necesară o autorizație de construire, un contractant și să-nceapă lucrarea efectivă, pentru că de desene țara este plină. Evident, ar fi nevoie și de a bugeta lucrarea. Fapt care acum lipsește. Adică o să mai stivuim un studiu în vreun raft dintr-un birou. Timpul trece, leafa merge...

Cătălin VISCHI

dan tm

Căutînd prin gunoaiele CFR-ului, am găsit cîndva o brosura de propagandă.
Adică n-avea autor, cred ca nici titlu.

gara Baia Mare(aproape CFR Lounge :-[ )




tom_sawyer

30 mai 2022 - CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița

Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea SC ARCADA COMPANY SA - SC ISPCF S.A. au semnat contractul, în valoare totală de 309.208.853.42 RON (fără TVA), pentru pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA.

Programul de modernizare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA cuprinde lucrări complexe de infrastructură, dar şi de suprastructură feroviară, astfel: terasamente, linii, construcții civile și de arhitectură, lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

 Obiectivele specifice ale programului sunt următoarele:

► îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie între 120 km/h şi 160 km/h pe liniile directe din stații;

►mărirea capacităţii de tranzit;

► modernizarea sistemului de electrificare (25 kV)și a echipamentului de telecomunicații din cele două stații;

►asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveşte sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii (min. 750 m);

►modernizarea stațiilor Fetești și Ciulnița, prin îmbunătățirea condițiilor pentru utilizatorii transportului feroviar - construcția unei pasarele în stația Fetești, pasaje pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare,facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi etc.;

►modernizarea clădirilor (CED)

►centralizare electronică în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Valoarea contractului este de 309.208.853.42 RON fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri nerambursabile POIM  de la Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 84 de luni, dintre care 24 luni pentru proiectare (4 luni) și execuție lucrări (20 de luni), la care se adaugă 60 de luni, perioada de garanție.

cfr.ro



AndreiB

Deci din Mai 2024 ar trebui sa mai scadem 5-10min din durata trenurilor spre Constanta.

frunzaverde

Maximum 2 minute - Ciulnita e cu 140 si azi, iesirea din Fetesti e constructiv limitata la 90 pe bucata reabilitata. Si probabil in 2024 va fi mai lunga calatoria ca acum - ca incep sa fie bube tot mai mari pe Bucuresti - Lehliu, e plin de limitari permanente la 70 si la 100 (au pus permanente ca sa nu manjeasca BAR-ul sa vina politicianul sa urle "scoateti restrictia").
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

La Fetesti se va castiga sub 1 minut (ca. 0,8), la Ciulnita 1,4 minute (70 km/h acum), total 2 - pe sensul spre Constanta. Pe sensul invers Ciulnita e cu 140 deja, castigul e practic inexistent si la Fetesti ca. 1 minut. Asta evident numai pentru trenurile fara oprire.

Asa cum s-a mai discutat de n ori aici, exista alte puncte si metode, prin care in total s-ar mai castiga ca. 10 minute. Intre altele acordarea unei tolerante de 5 km/h, astfel incat depasirea vitezei de 160 cu pana la 164 sa nu se pedepseasca sau inregistreze in vreun fel. Asta ar permite circulatia in mod real cu 160 km/h. Acum mecanicii merg de regula cu 156-157, iar trasele se calculeaza cu 145-150. Aici ar fi din scurt 4 minute castigate doar prin modificarea unor hartii. Mai e limitarea permanenta severa la 50 km/h de la centrala de la Cernavoda (pod nereabilitat), intrarea in Bucuresti, intrarea in Constanta. Toate la un loc, cu Fetesti si Ciulnita inclusiv, ar duce la timpi de genul 1:45 cu o rama de 160 cu coef. bun de franare. Si 2:00 cu 6-7 opriri cu noile rame luate de ARF.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

etravel

Quote from: vancouver on May 31, 2022, 12:40:08 AMMai e limitarea permanenta severa la 50 km/h de la centrala de la Cernavoda (pod nereabilitat) 
Mi se pare ca acolo mai limiteaza si geometria liniei.. Nu stiu daca poti merge mai repede pe sectorul ala fara sa te rastorni.

AndreiB

E similara geometria cu podul peste Prahova de la Campina si acolo vmax e parca 110km/h.