Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Cel mai important ar fi ca ARF sa stabileasca orarul ca parte din CSP: i.e. vrem 1tph B-Bv, cu urmatorul pattern de opriri si sa impuna acceptarea abonamentelor pe toate trenurile. In cazul asta chiar ar fi irelevant operatorul.

Xenos

Cu riscul de a fi redundant si repetitiv, cand se semneaza suplimentarea contractului pentru 37 de Coradia, adica pentru cele 17 automotoare in plus? De ce sta ARF?

dan tm

Pai vad ca ei au stabilit cum o sa fie liniile.
Era bine daca acolo unde poti alege culorile s-ar fi modificat pe model ]n momentul alegerii.

frunzaverde

@AndreiB - liberalizarea pietei in RO a urmat practic 100% tiparul sugerat de Agentia Europeana a Cailor Ferate, condusa de "specialisti in menejment", oameni cu 0 experienta feroviara si care s-au inspirat din liberalizarea feroviara din UK (Thatcher/Major) si din industria camioanelor. Doua tari au mers cel mai departe, RO si SE, in ambele situatia e dezastru. Altele au mers ori pe diverse hackuri ("holding integrat" - MAV, CD, SNCB, DB; holding + regionalizare : PKP + PolRegio) sau pur si simplu pe "zice UE ce-o vrea, preferam infringement, fuck off" (SNCF, Renfe).

Ideea e proasta, pachetul IV e o idiotenie de la cap la coada - practic incearca sa imite sistemul de francize pe care UE il anuleaza acum renationalizand sistemul... Dar, cel putin o vreme cu ARF, asta va fi - vor fi francize, dar probabil nu francize monopoliste din ratiuni de frica de UE.

@GIV - sunt sanse sa ajunga doar la CFR Calatori, depinde de rezultatul licitatiilor. DPDV al operatorilor, toti sunt foarte, foarte slabi. Nu e prea mare diferenta intre o rama RIO din anii '70 a RegioCalatori, un automotor TFC din 1971 care arata a Malaxa, o rabla care te lasa in drum ATC fara aer conditionat (ca deja motorul e incins) sau un vagon 20-55 CFR Calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

In UK e mai bine, imho. Francizele sunt geografice si biletele normale sunt valabile la orice tren indiferent de operator.

frunzaverde

Doar biletele full-fare (peak si off peak), care sunt prohibitiv de scumpe. Restul sunt specifice per franciza, ceea ce e super-confuz. Oricum, francizele au colapsat, si anul asta e ultimul an pre-nationalizare completa in UK - practic British Rail se intoarce ca Great British Rail. O idee buna, si sper ca UE sa faca la fel "pe repede inainte" - reconsolidare si restabilizare.

Si sunt de acord ca e dezastru - situatia cu pachetul IV in UE e insa dezastru. Din orasul meu (Uppsala, SE) pana in Praga, oriunde au aparut "at risk operators" serviciile nu s-au imbunatatit, ci s-au inrautatit. Aproape toti, fie ca-i Student Agency, RegioJet, FlixTrain, Thello, Veolia, Snälltåget, jalea de operatori romani gen TFC sau RT/RC - toti ofera servicii "bargain basement", adesea cu vagoane vechi de 50+ de ani, cu confort minimal, frecvente foarte proaste pe linii deja super-aglomerate... Si confuzie.

Chiar azi am fost intrebat pe peronul garii mele "asta e trenul spre Stockholm?", cu raspunsul "Nu. Ala e trenul tau". Da, si asta merge la Stockholm, dar e operatorul gresit... Sunt 4 operatori pe ruta mea (PATRU!) cu bilete incompatibile, cu trenuri la 5 minute distanta, cu intarzieri constante, dezastru total.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Un pic off topic, dar nu e chiar asa in UK. Singurele bilete scumpe sunt Anytime (peak). In rest, biletele off peak sunt rezonabile pentru ca au fost reglementate care a redus inflatia. Exista bilete off peak restrictionate la anumiti operatori (o cretinitate), dar oricum operatorii tind sa aiba dominatie geografica, exceptandvoe foarte putine rute - e.g. toate trenurile de distanta din Paddington sunt GWR.

Revenind la subiect, biletele trebuiesc unificate daca vrem sa avem un transport eficient in Romania. Daca iti faci abonament Peris - Bucuresti, e stupid ca trebuie sa alegi intre CFR, Regio Calatori si TFC, desi toate sunt subventionate de stat.

vancouver

Apropo de subventionare de la stat, spuneau unii (din domeniu) prin Germania ca la trenurile regio bilete nu acopera nici macar incalzirea / aerul conditionat din vagoane.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

Aproape peste tot profitabilitatea liniilor regio rurale e foarte, foarte rea. In Germania (unde farebox recovery-ul e pe la 25%, adica din costul total, se recupereaza 25% din costul biletelor) e inca buna fata de Romania, unde e muuult mai jos. Astea sunt contractate (calcul grosier din contractele ARF) pentru 2022:

CFR R farebox: 18%
RC  R farebox: 15%
TFC R farebox: 15%
IRC R farebox: 12%

Adica subventia e contractata sa fie undeva intre 82-88% din veniturile unui operator roman din trenuri regio... La IR e un pic mai bine. S-bahn-urile si metrourile sunt alta poveste - exista (chiar si in Europa) metrouri care sunt profitabile - Londra de exemplu la metrou, in multi ani Berlinul la S-bahn.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

și atunci care mai e rațiunea pentru care le tinem?

etravel


vancouver

@carutasul: Pai s-au tot desfiintat linii (dedicate numai) regio de-a lungul anilor, dar presa si oamenii de rand urla ca din gura de sarpe cand se intampla asa ceva.

Cand pe o linie circula oricum si marfa sau circula oricum si trenuri IR sau linia este o completare la alte linii mai importante, atunci are sens.

In rest ar trebui autobuze electrice, care sunt la fel de putin poluante ca un tren, de 10 de ori mai ieftine (daca se ia un singur autobuz in locul unui tren sau sa zicem de 2 ori mai ieftine daca se iau 5 autobuze in locul unui tren, de 1000 de ori mai flexibile (daca e nevoie isi pot schimba ruta, pot merge si in alt sat, opri intr-o noua statie etc) si poate chiar mai important decat orice, pot asigura o frecventa mult mai mare. In locul unui tren cu 200 de locuri pe scaune pot circula 4 autobuze cu 45-50 de locuri pe scaune (si inca vreo 20-30 in picioare), si astfel asigura o cadenta de 15 minute in loc de 1 ora sa zicem.

Plus dispare complet necesitatea de a intretine gari, linii de cale ferata, catenara etc (stim cat e de greu si scump si cat dureaza reabilitarile sau RK-urile).

Atat la noi, cat si prin alte tari, trenurile regio nu circula mai repede decat ar face-o un autobuz, cel putin in zone de campie sau deal usor. Poate doar in zone montane trenul sa aibe ceva avantaj, ca nu se chinuie pe serpentine.


Eu am mai explicat aici pe forum si alta data, ca exista numai 2 categorii mari de trenuri de calatori care merita mentinute:

1. Long-distante (IC, HSR), unde autobuzele / autocarele devin imposibil de folosit, iar masina personala trebuie condusa multe ore = oboseala. Plus, daca viteza comerciala este de peste 100 km/h (gen cum o sa fie pe coridor), atunci si timpul pe tren va fi mai scurt decat pe rutier.

2. Trenuri de naveta, la intrarea in orase mari, unde pe rutier apar ambuteiaje. Atunci si cu 40-50 km/h trenul depaseste fluierand masinile aflate in ambuteiaj (in general in oras cu masina viteza este intre 10-20 km/h).


Trenurile de naveta trebuie sa fie cadentate ca un metrou (la 5-15 minute), ca atare necesita linie dedicata sau in cea mai mare masura dedicata - exclus combinatie cu marfare. Ca atare ce se tot bâiguie pe la noi cu trenuri de naveta de la Buftea etc., e ... sa zicem altceva. Sunt doar trenuri regio mai dese, dar nu trenuri reale de naveta.

Iar trenurile IC / HSR au nevoie de o cadenta de 30 minute sau 1 ora.


Se mai adauga extra trenuri catre zone turistice, unde avem un aflux imens in anumite momente.


Si cu asta se termina cu utilitatea la trenuri. Restul trebuie aruncat la gunoi. In primul rand orice linie pe care circula exclusiv trenuri regio.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: etravel on June 18, 2022, 12:22:30 PM@carutasul - intrebarea ta este o gluma, nu?

Nu e nici o gluma. E intrebarea corecta si raspunsul corect este: desfiintare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

etravel

Subventionare, nu desfiintare. Daca impactul social al desfiintarii e mare.

vancouver

#674
Impactul social al desfiintarii este nul. Asta desigur, daca citesti ce scriu si nu doar superficial. Am explicat foarte clar ca e nevoie de autobuze electrice pentru legaturile intre sate si cu orasele mici si medii. Si nu doar pentru cei care au norocul sa se fi construit la un moment dat o cale ferata in zona lor ci pentru toti.

Costul social al pastrarii si subventionarii este insa enorm. Alti oameni care au nevoie de ajutor nu-l pot primi. Copiii din orfelinate, oamenii bolavi fara bani din spitale, batranii din aziluri trebuie sa se uite cum banii statului se scurg catre trenuri care circula cu cost de 10-20 de ori mai mare decat daca ar fi autobuze / autocare / microbuze, si in care circula 5 elevi la o scoala din satul vecin, 5 ceferisti care au gratuitate si cativa vanzatori la taraba, cand se face patrunjelu'. In rest oricum toti ceilalti au masina.

Ca sa nu existe discutii din partea celor care nu sunt atenti la context: ma refer strict la linii pe care nu circula decat trenuri de calatori regio. Nu ma refer la linii magistrale, pe care e ok sa mai circule si trenuri regio, nu ma refer la acele trenuri regio care ajung in orase mari si sunt pline, au asadar rol de tren de naveta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.