Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

cristi5

#630
Quote from: fulger nc on March 26, 2022, 11:37:33 AMDin comunicatul Alstom , in care anunta ca au semnat , rezulta ca vor fi Coradia Stream

Comunicatul API initial mentiona alt tip, a fost corectat la scurt timp dupa publicare

Din pacate comunicatul nu a fost preluat de presa desi problema e foarte urata. Vlad Barza care scrie despre feroviar la Hotnews l-a vazut dar nu il mentioneaza. Pt cei abonati la "Trenuri Romanesti", postarea lui Vlad

https://www.facebook.com/groups/trenuri.romanesti/permalink/4931867973548215/

O speranta ca se va indrepta situatia o vedem in declaratia sefului Alstom Romania, ca urmeaza sa se stabileasca "perioada de confort"

https://clubferoviar.ro/noua-disputa-alstom-crrc-va-fi-ratata-si-licitatia-de-trenuri-intercity-dupa-cea-pentru-regionale/


linucsu

A aparut pe Hotnews articol legat de acest subiect completat si de un interviu cu seful ARR.

Link

"�Trenurile electrice noi care vor sosi în România în 2023 și 2024 vor avea confortul necesar unor trenuri de lung parcurs, iar România va alege curând să suplimenteze comanda făcută la Alstom, astfel că vor sosi în țară 37 de trenuri inter-regionale, a spus într-un interviu pentru HotNews, Ștefan Roșeanu, președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară. Trenurile vor fi construite în Polonia, la Katowice, a confirmat pentru HotNews.ro, compania Alstom.

Informația pe scurt

Primul tren de la Alstom ar trebui să ajungă în țară la final de 2023 și apoi cadența să fie de patru trenuri pe lună. Dacă totul merge bine, la final de 2024 vom avea 37 de trenuri noi, contractul fiind de peste 700 milioane euro.
Trenurile vor avea confort de lung parcurs și scaunele nu vor fi neconfortabile, promite președintele ARF. Un minus va fi că un tren de șase vagoane va avea patru toalete.
Pentru serviciile de scurt și mediu parcurs este clar că ramele electrice sau tracțiunea alternativă sunt preferabile. Pe viitor ar putea fi însă cumpărate și locomotive, dar și vagoane cu compartimente, spune oficialul.
România va realiza un proiect-pilot cu trenuri pe hidrogen, probabil vor fi testate în zona Bucureștiului mai întâi. Hidrogenul este o soluție, dar nu este un produs ieftin la început și trebuie puse în balanță costurile operaționale și vor trebui făcute o serie de compromisuri, spune președintele ARF.
Lucrurile au mers greu la ARF și licitațiile au durat ani de zile. Rămâne de văzut dacă lucrurile se vor desfășura mai bine cu noua conducere. Roșeanu este președinte din octombrie 2021, când l-a înlocuit pe Gigi Gravrilă.

...
"

MarianD

#632
Abia astept sa le vad p'astea cu podea "joasa" cum opresc in toate haltele cu peroane din dale de beton.

Peron normal:

Peron rromanesc:

Unii ar putea sa creada ca minunata halta Basarab este situata pe ceva sectie neinteroperabila, prin ceva judet depopulat, prin ceva colt de tara. Eh dar nu...este in minunatul targsor numit Bucuresti, capitala europeana, membru NATO, bla bla bla.

Deci abia astept sa constat primele discutii despre fracturi, cazaturi, etc.

Pare ca Desiro sta mai bine:
http://cfr.stfp.net/Pic/96/96-2001-4DE:1.jpg

Ori nu am inteles yo bine si Alstom ne face ceva proiect "numa noua"?


SUHOI

Foarte corect "b1" >:( Crima si jale mare la CFR calatori (in legatura cu tractiunea)!!! Cum iti permiti de zeci de ani sa ai garnituri de tren (in special regio) cu 2-3 vagoane trase de "lenute" de mii de cai putere ??? Asta se numeste "crima economica" si nu pierdere financiara!! Cum iti permiti ca de atatia ani sa nu ai rame electrice (in special pe rutele regio cu Vmax de 120km/h) si sa tractezi garnitura de tren de 1, 2 sau 3 vagoane cu EA-uri?? Suntem 'tot" la cap in CFR calatori?? Toate tarile foste socialiste au aceste rame electrice (pe rutele regio) achizitionate si in exploatare de zeci de ani!!! Numai AFER-ul ne cumpara acuma "avioane" de la ALSTOM (de fapt ne tot ameninta ca inca nu se intampla nimica) care vor circula , pe traseele reconstruite cu 160km/h ;)

fulger nc

ARF-ul cumpara.
Dar in rest de acord cu ce spui.

AndreiB

Consumul e disproportionat la electrice dincolo de necesarul de a misca locomotiva in sine? Credeam ca pot regla puterea de tractiune.

La diesel inteleg ca e o problema majora la consum.

frunzaverde

@AndreiB - sunt doua probleme:

- locomotivele Co'Co' romanesti sunt foarte grele - 120 tone. Un vagon de calatori mono-nivel are undeva intre 45t (un 19-54) pana pe la 52t (un batran 71-31 de dormit). Un etajat are 78 tone. Un tren cu trei vagoane normale sau doua etajate va avea 150t tractate, un pic peste locomotiva, deci practic e nevoie de aceiasi putere ca sa muti locomotiva cat ai nevoie ca sa tragi restul trenului...

- locomotivele EA/EC au electronica de putere arhaica - era tehnologie veche, "clasica" chiar si la sfarsitul anilor '60 cand s-a cumparat licenta - diode si graduator mecanic, electronica de generatia tuburi cu vid/"lampi". Tema de design, EA fiind un El15 pe platforma Rapid/Rb a ASEA a fost robustetea si intretinerea simpla, in conditii grele de cale (10-11 luni de zapada/temperaturi negative) si ateliere primitive - misiunea fiind transportul de minereu fier de la mina la port, la nord de Cercul Polar.

Electronica asta nu permite control fin de putere, nu permite comanda multipla (si nici operare ca impingatoare cu cabina de control separat - de asta TE-urile romanesti au venit fara bord, desi in Germania de Est aveau), nu permite franare regenerativa... Versiunile modernizate au probleme similare, ca designul e tot ala, si electronica "retrofitted" nu poate compensa pentru o platforma de anii '50.

Softronic a rezolvat o parte din probleme pentru seria lor noua (Phoenix/Transmontana/Mb), dar cu optimizare explicita pentru trenuri ultra-grele, semi-lente, de marfa.

Mai mult, tot designul e gandit pentru 2500-3000 tone la 50-80 km/h, cu accelerari si franari line (navete de marfa grea), si viteze maxime 100-120 km/h (El15 avea 110 viteza de design). Pentru viteze mari, rezolvarea a fost din transmisie, introducand alte ineficiente de consum.

Locomotivele curente nu mai au problemele astea : platformele universale (TRAXX, Vectron, Prima, 109E) au 4-6 MW multi-sistem, controlati cu electronica de inalta performanta, intr-un pachet de 75-90 tone, construite pentru 160-230 km/h. Si acum incep sa apara si platformele "light" pentru operare cu vagoane pe linii secundare (in tari ca CZ, SK, DE, PL, pe modelul ceh de operare), 1-3 MW, uneori dual electro-diesel, adesea reconstructii din modele vechi (Effiliner, Dualshunter etc.).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

reiny2000

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat joi o consultare de piață pentru achiziția de rame electrice inter-regionale, ce ar urma să fie finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Anunțul din SEAP

QuoteAnunțul de consultare publicat în sistemul electronic de achiziții publice vizează lansarea unei noi proceduri ce constă în achiziția unui număr de 20 rame electrice inter-regionale. ,,Precizăm că această procedură este diferită de comanda celor 20 de rame electrice pentru care s-a semnat contractul de achiziție cu firma Alstom", a precizat ARF, printr-o postare pe contul său oficial de Facebook.

ARF vrea să afle valoarea estimativă a unităților RE-IR (cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri pentru pasageri), precum și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani.

Cotația de preț va fi compusă din: prețul de achiziție al ramelor electrice RE-IR, exprimat în lei/ramă; prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani. Alt aspect solicitat este termenul de livrare al primei rame.

Procedura de consultare a pieței se va desfășura online, iar operatorii economici interesați pot transmite prețuri estimative, precum și orice recomandări și opinii până la data de 21 aprilie 2022. Consultarea se va încheia pe data de 29 aprilie 2022.

AndreiB

Mersi, Frunzaverde. Cunosteam problema tonajului dar nu a electronicii.

Sincer, adunand problema cu uzura caii de rulare, consumul mare, vechimea absoluta a parcului rulant si disponibilitatea scazuta (e.g. locomotive defecte in mers), nu inteleg de ce ne mai batem capul cu a moderniza EA/EC.

Tras de ele cat se mai poate, si inlocuit cu o flota BoBo apta de 200km/h.

cristi5

Problema cu EA este ca sunt multe si sunt pe inventar si mentalitatea de om sarac (si subfinantat) este "sa folosim ce avem". Plus lipsa de competenta pt achizitii noi (vezi ARF).

Inclusiv pe PNRR exista cred o pozitie de reparat loco electrice. Partea buna e ca nu au specificat EA sau EC.

Dar si la EC, desi aveau electronica mai avansata, sa o modernizeze acum nu stiu cat e de fezabil.

Mai e in PNRR ETCS pt EA... Ceea ce iar nu inteleg, ca franele sunt arhaice

E drept ca este si achizitie pt loco electrice noi.

Xenos

Pai daca e si achizitie pentru locomotive electrice noi, de ce nu se incepe licitatia? Ce mai asteapta?!


Xenos

Pacat ca nu se face cum zice frunzaverde tot acolo... ;)

tom_sawyer

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziției de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiții ,,Achiziție 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen"

MT

tom_sawyer

A luat foc/s-a încins un automotor franțuzesc al Regio Călători, la Sinaia: