Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Discutii despre automotoare si rame electrice de pe caile ferate din Romania.

Ionut

SF: Primul tren Alstom construit pentru România
poate circula cu 160 km/oră doar pe 2% din reţeaua de cale ferată


Coradia Polyvalent, fratele mai mic al trenului care a atins recordul mondial de viteză, a fost expus marţi în premieră la Gara de Nord din Bucureşti. Primul tren construit de Alstom pentru România poate fi utilizat însă la viteza maximă posibilă pe căile ferate locale pe mai puţin de 2% din reţea. Alstom a prezentat marţi în Gara de Nord trenul Coradia Polyvalent, ce va fi livrat CFR SA pentru testarea liniei de cale ferată dintre Sighişoara şi Simeria, aflată în lucrări de modernizare.







Construit în aceeaşi uzină ca şi trenul care a atins recordul mondial în Franţa, de 574,8 km/oră, Coradia poate ajunge la o viteză de 200 de kilometri/oră, peste nivelul de maxim160 kilometri/oră posibil în România. Deşi îşi doreşte un asemenea tren în flota sa, CFR Călători nu are deocamdată bani să îl cumpere. Mai mult, nici infrastructura feroviară nu este dezvoltată suficient pentru a permite călătorii cu trenul la 160 km/oră. Reţeaua de căi ferate din România are o lungime totală de 20.000 kilometri de linii, fiind a şaptea reţea ca mărime din Uniunea Europeană, potrivit CFR SA.

Doar 360 de kilometri, adică sub 2% din reţeaua totală, au fost modernizaţi pentru a permite deplasarea trenurilor la această viteză. Tronsoanele de cale ferată unde trenul poate circula cu 160 km/oră sunt Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Predeal. Alţi 210 km de cale ferată sunt în curs de modernizare pentru viteza de 160 km/h în Transilvania, pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Conform presei locale, din această toamnă se va putea circula cu viteză maximă pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad, lung de 41 kilometri. Lucrări de modernizare au loc şi pe tronsonul Simeria-Sighişoara, unde va fi testat noul tren Alstom.

De asemenea, pe lângă tronsoanele din coridorul paneuropean, a căror modernizare este finanţată din fonduri europene, CFR SA urmează să scoată la licitaţie reabilitarea a încă 200 de kilometri, prin corectarea zonelor cu restricţii de viteză.

Întrebaţi cât costă trenul cu patru vagoane, adus marţi în premieră la Gara de Nord, reprezentanţii Alstom au spus că preţul variază între şase şi nouă milioane de euro. La comentariile jurnaliştilor, cum că preţul ar fi cam piperat, oficialii companiei au spus că la licitaţiile din Europa, preţul mediu pe un vagon este între 1,3 şi 1,5 milioane de euro.

Economica.net

Ionut

Alstom a prezentat primul tren construit special pentru România

Grupul Alstom, care dezvoltă şi comercializează sisteme, echipamente şi servicii pentru sectorul feroviar, a prezentat marţi la Gara de Nord (Bucureşti) trenul Coradia Polyvalent, construit special pentru România. Proiectat şi realizat în Franţa, trenul este funcţional, dar fără amenajări interioare. Proiectarea, configurarea şi amenajarea interioarelor vor fi realizate în întregime pe plan local, în conformitate cu cerinţele specifice ale clientului. În configuraţia cu patru vagoane, trenul costă între şase şi nouă milioane de euro şi poate circula atât pe linii electrificate cât şi neelectrificate, autonomia ridicată permiţându-i să ajungă în orice colţ al ţării.









Modelul prezentat marţi este un tren laborator de test, pentru societatea CFR Infrastructură, şi nu va fi niciodată deschis publicului. Constructiv, acest tren poate circula cu o viteză de 200 km/h, dar în România nu poate depăşi 160 km/h, atât cât permit actualele instalaţii de semnalizare feroviară, iar această viteză poate fi atinsă numai pe tronsoanele de cale ferată reabilitate, cum este, spre exemplu, tronsonul Bucureşti - Constanţa.

Trenul Coradia Polyvalent, cu consum redus de energie, permite configuraţii variate, cu capacităţi între 162 şi 366 de locuri, are o viteză maximă de 160 km/h, este dotat cu sisteme de supraveghere video şi informare în timp real, iar locurile sunt accesibile în proporţie de 100% persoanelor cu mobilitate redusă.

Livrarea trenului, complet echipat cu capabilităţi de testare, face parte din contractul de reabilitare a semnalizărilor feroviare Simeria - Sighişoara, semnat în 2014 cu societatea CFR Infrastructură. Proiectul constă în lucrări de modernizare şi semnalizare pe tronsonul de cale ferată Sighişoara-Coşlariu-Simeria, de 170 km, care va fi echipat cu Atlas 200, soluţia Alstom pentru semnalizări ERTMS Nivelul 2. Proiectul include livrarea către CFR Infrastructură a unui tren de tip regional Coradia Polyvalent bi-modal (electric şi diesel) pentru testarea şi măsurarea performanţelor sistemelor instalate.

Economica.net

Horațiu 87

CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa: circula cu 160 de km/h si se conduce singur. La ce va fi folosit in Romania

CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro.

Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.

Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.
A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.

http://www.money.ro/cfr-a-cumparat-cel-mai-scump-tren-din-istoria-sa-circula-cu-160-de-kmh-si-se-conduce-singur-la-ce-va-fi-folosit-in-romania/

dr4qul4

Acest tren este gol inauntru! Nu are scaune!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Trenul este un laborator pentru testarea sistemului de semnalizare (ETCS nivel 2).

Nu va circula niciodata cu calatori, este proprietatea CFR SA (CFR infrastructura), si va fi necesar si in viitor ca tren-laborator (instalarea ERTMS va dura multi ani de-acum incolo, mai ales ca vom vedea probabil ETCS-2 si pe alte magistrale, de exemplu 500, 900, restul din 300). Am inteles ca il vor dota inclusiv cu paturi pentru angajatii care au nevoie sa doarma in locuri unde nu se poate asigura cazare in timpul muncii.

Bineinteles, CFR Calatori ar putea cumpara acelasi model, daca doreste. E un model interesant, merge si electric si diesel, asa ca ar putea circula, de exemplu, Bucuresti - Mangalia sau Timisoara - Oradea. Vine in 3 configuratii de scaune (periurban pentru distante <1h de mers, regional pentru distante 1h-2h si interregional pentru distante de 2-4h) - dar bineinteles, daca un operator comanda suficiente, trenul se poate adapta nevoilor acestora.

Nu este facut pentru lunga distanta - configuratia usilor si compartimentarea interiorului il tradeaza ca tren regional.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Horațiu 87

@dr4qul4, nu are scaune dar "Are o masă pentru bebeluşi şi poate fi dotat în plus cu o cabină de duş",   :lol: :lol: ia cititi mai jos

Trenul de 9 milioane de euro, cumpărat de CFR , care se conduce singur

Trenul Coradia Polyvalent se conduce singur, poate circula cu 200 kilometri pe oră şi costă nouă milioane de euro. CFR l-a cumpărat, dar nu pentru transportul călătorilor.

BUCUREŞTI, 13 oct — Sputnik. CFR Infrastructură a cumpărat din Franţa cel mai scump tren din istoria sa pentru testarea liniilor proaspăt reabilitate, transmite Pro TV. În funcţie de configurâri, trenul poate costa 9 milioane de euro. Este proiectat să atingă 200 km/oră, dar în România poate rula cu maxim 160 km/oră, în condiţiile în care viteza comercială în Romania este de 45 de km/oră. Trenul se conduce singur. Gabriel Stancu susţine că trenul face toţi banii. "Ne-am obişnuit mult prea mult în România să ne gândim la preţul achiziţiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput să funcţioneze minimum 30 de ani. Fără operaţiuni de reparaţii capitale şi de upgrade", a spus Gabriel Stancu, reprezentatnul producătorului francez în România. Toaleta trenului este plină de senzori pentru apă şi pentru uscatul mâinilor. Are o masă pentru bebeluşi şi poate fi dotat în plus cu o cabină de duş.

http://ro.sputnik.md/society/20161013/9425446/tren-scump-rapid-cfr-romania.html

mr.L

Quote from: frunzaverde on October 23, 2016, 12:20:11 PM


Bineinteles, CFR Calatori ar putea cumpara acelasi model, daca doreste. E un model interesant, merge si electric si diesel, asa ca ar putea circula, de exemplu, Bucuresti - Mangalia sau Timisoara - Oradea.

CFR Calatori chiar are in plan achizitionarea de material rulant de acest fel. In momentul in care s-a facut necesarul pe rute, unele din ele gen Bucuresti-Constanta/Mangalia/Tulcea chiar prevad un necesar de rame hibrid.

alinuttt

Aceasta rama nu apartine CFR Infrastructura.. Este a celor de la Alstom si a venit doar pentru probe. Atata tot.

frunzaverde

Poate n-o fi chiar exemplarul asta al CFR SA, dar cert e ca au cumpărat ceva identic pentru probe/calibrat ERTMS.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

mr.L

Quote from: alinuttt on October 28, 2016, 08:19:49 PM
Aceasta rama nu apartine CFR Infrastructura.. Este a celor de la Alstom si a venit doar pentru probe. Atata tot.

Nu chiar. Este proprietatea CFR Infrastructura, a fost achiziționat în baza contractului ERTMS ptr Curtici-Arad- km.614.

alinuttt

Cei de la CFR Infra nu au anuntat oficial nimic, iar rama nu are inscriptiile CFR SA. Alta rama de acest fel nu a mai intrat in Romania.

mr.L

Interesant ce spui tu, deci daca nu scrie CFR pe el inseamna ca e proprietatea Alstom? Pai nici macar nu e configurat trenul, doar ce a venit, si inca nu e un laborator adica un tren de teste, pentru ca se echipeaza in Romania.
Dar daca in contractul pentru semnalizare încheiat cu Alstom scrie ca include si achizitia unui astfel de tren, ce mai poti spune atunci? Dar daca ăstia de la Alstom au contract cu CFR sa le ramana sigla acolo, poti tu sa te interpui?

TibiV

alinuttt,
Trenul NU este tren, a fost platit si este poprietatea CFR SA.

Si asta pentru ca CFR va testa eu el tot - indiferent de viteza,
Vor testa si un amarar de 80 km/h. si unul de 140 km/h.

Dpdv tehnlogic, este un utilaj/echipament.
NU este un tren.

Doar SEAMANA izbitor de mult... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#14
Am schimbat "un pic" structura pe feroviar. Discutam aici de automotoare si rame electrice.
Daca vedeti mesaje aiurea, la thread-uri nepotrivite, spuneti-mi.