Automotoare și rame electrice

Started by Ionut, October 12, 2016, 06:51:54 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

pana acum, se adeveresc toate avertismentele lui frunzaverde legate de aceste "super-trenuri luate de la casat" .
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

El zicea de IC2-urile de la Astra. Acestea are RegioCalatori s-ar putea sa nu fie operate cum trebuie,nu prea au de ce sa ia foc in mers.

AndreiB

Tot cazane de diesel sub catenara la mana a 2-a cu capacitate neglijabila si astea.

Si subsidizate cu 80-90% de stat. #greatsuccess

dr4qul4

IC2 am crezut ca e in poza. Am uitat ca Astra le-a vopsit galben-verde..
La design seamana, ambele avand botul ascutit.
In fine, este clar ca, desi arata de secol 21 (futuristic pt Romania), sub tabla sunt vai de mama lor. Nu e vindea nimeni marfa de calitate pe bani putini.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

2021/11/24
Alstom to transfer Coradia Polyvalent platform, Reichshoffen site and TALENT 3 platform to CAF

Commitment to the European Commission in relation to the acquisition of Bombardier Transportation

Alstom announced today that it has agreed to divest its Coradia Polyvalent platform, its Reichshoffen production site in France and its TALENT3 platform, currently developed in Hennigsdorf, Germany to CAF. 

The divestment of the relevant businesses was a condition for the clearance of the Alstom/Bombardier transaction by the European Commission.

CAF is pleased with this transaction which will enable it to continue its development thanks to the skills and know?how of the concerned sites. CAF continues to invest in France consolidating its position in this country and at the same time the Group will boost its activities in the German and center European markets.

The divestiture project will be subject to the completion of the applicable social processes and consultations with employee representatives' bodies and to regulatory approvals. Closing of the transaction is expected between April and September of 2022.

https://www.caf.net/en/sala-prensa/nota-prensa-detalle.php?e=362


European Commission approves Coradia Polyvalent and Talent 3 sale to CAF
Sale meets conditions set for Alstom to acquire Bombardier.

June 4, 2022

THE European Commission (EC) has approved the sale by Alstom of the Coradia Polyalent platform, including its production site in Reichshoffen, France, and of the Talent 3 platform to Spanish rolling stock manufacturer CAF.

Divestment of the Coradia Polyvalent and Talent 3 platforms was a condition set by the EC when it authorised the acquisition of Bombardier by Alstom in 2020.

CAF still needs to be approved by the EC as the purchaser, but the commission says that it has concluded that the sale would not raise competition concerns, given that the parties concerned have a limited market share, are not close competitors and continue to face credible competition.

The Coradia Polyvalent is a mainline design available as an EMU or a bi-mode train, capable of operating at up to 160km/h in its regional variants and up to 249km/h on inter-city duties.

Currently manufactured at Alstom's Hennigsdorf and Bautzen sites in Germany, the Talent 3 is a regional EMU capable of operating at up to 160km/h.

A further condition of the Bombardier acquisition was the transfer by Alstom of Bombardier's contribution to the V300 Zefiro high-speed train to Hitachi Rail. Alstom expects this transaction and the sale of the Coradia Polyvalent and Talent 3 platforms to CAF to achieve financial close in the first half of 2022-23.

https://www.railjournal.com/financial/european-commission-approves-coradia-polyvalent-and-talent-3-sale-to-caf/


Deci ramele interregio cumpărate de ARF vor fi livrate de...CAF?

Xenos

Chiar, cand se semneaza actul aditional pt diferenta pana la 37 de automotoare?

tom_sawyer

A fost avizată în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs!

Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice).

Investiția are mai multe obiective:
✔Îmbunătățirea ofertei de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile
✔Asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României
✔Punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României
✔Susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS / ETCS
✔Asigurarea unor servicii de transport feroviar de călători care să respecte Standardele Tehnice de Interoperabilitate.
✔Înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică.

Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
➡️Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
➡️Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova - Calafat
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
➡️Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Iași – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Suceava – Bacău - Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași

Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor.
Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia).

Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească noile trenuri achiziționate sunt:
- să circule cu o viteză maximă de 200 km/h,
- să aibă o capacitate minimă de 160 locuri pe scaune (clasa întâi și clasa a doua),
- să asigure confortul pentru deplasări de lung parcurs (7 - 10 h /direcție).
Mentenanța va fi asigurată de furnizor pentru o perioadă de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

https://www.facebook.com/grindeanusorin

AndreiB

Repet ce am scris pe SSC aici:

160 locuri pe scaune - adica capacitatea oferita de doua vagoane. O viziune extrem de short termista care ne va dauna enorm daca vreodata revine modal share la un nivel normal.

In plus, mult prea mult accent pe trenuri directe vs conexiuni. Nu are sens Brasov - Iasi/Suceava direct cand se pot oferi conexiuni cadentate in Bacau. Idem Galati via Barbosi etc

Daca am fi cumparat vagoane si locmotive apte de 200km/h, se puteau lungi trenurile prin comenzi ulterioare. Nu ai nevoie de avantajele unei rame (turnaround rapid, acceleratie puternica) la servicii IC pe termen lung.

180m ar fi cumparat 180 de vagoane, adica 14,400 de locuri pe scaune, nu 1,600 locuri pe scaune.

tom_sawyer

[CN1042687] Achiziționarea de rame electrice regionale, denumite RE-R, și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri

Data publicare: 15.05.2022
Autoritate contractanta: Autoritatea pentru Reforma Feroviara

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intentionează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. Achiziția va consta în:
A) PRODUSE:
1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);
2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor din CS.
B) SERVICII:
1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Servicii necesare funcționării respectivelor rame electrice, conform cerințelor specificate în CS;
2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software;
3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție.

Valoarea totala estimata:
Intervalul intre : 3.237.711.753,00  si 4.150.288.451,00  Moneda: RON


tom_sawyer

Consultare publică pentru alegerea schemei de culori pentru noile trenuri de lung parcurs

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) vă invită să participați la o consultare publică ce are ca scop alegerea variantei optime de culori pentru cele 20 de trenuri electrice de lung parcurs ce vor fi livrate de compania Alstom.

Demersul are loc în cadrul proiectului Achiziţia de material rulant nou – rame electrice destinate traficului inter-regional (RE-IR), finanțat din fonduri europene neramburabile și de la bugetul de stat.

Această achiziție reprezintă un moment important pentru reînnoirea parcului de material rulant din România, fiind primul proiect de acest gen după aproape două decenii. ARF dorește să consulte publicul călător care va beneficia de noile trenuri, ce vor fi distribuite operatorilor pe baza contractelor de servicii publice.

De aceea, așteptăm opiniile dumnevoastră cu privire la combinația de culori cea mai potrivită, atât pentru designul exterior, cât și pentru elemente de interior. Astfel, în perioada 15-24 iunie 2022, ARF vă pune la dispoziție un chestionar care poate fi accesat   la adresa https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqpkxwv44QtRdCTUnFSaas4RiXAEqjQs4BYgEngvRA2Rj8rw/viewform .

Modelul pentru grafica exterioară conferă impresia de viteză și mobilitate, fiind inspirat de Coloana Infinitului a lui Constantin Brâncuși, sculptorul român ce a legat în mod genial cultura română de cea franceză.

Ca variante de lucru pentru combinația de culori, stabilite la nivelul ARF, vă oferim patru opțiuni, care includ culoarea dominantă albastru ciel, ce se potrivește cu scaunele de la clasa a II-a sau culoarea dominantă grena 'CFR', asemănătoare scaunelor de la clasa I. Vagonul de clasa I are un element distinctiv față de celelalte vagoane.

Pentru podea, ARF optează pentru o imitație parchet din lemn nuanța bej, pentru a spori senzația de spațiu.

Precizăm că detaliile cu privire la configurația și confortul scaunelor sunt încă în analiză cu furnizorul.

În cazul în care optați pentru alte variante de culori, vă rugăm să vă exprimați preferințele în cadrul chestionarului la categoriile relevante.

Vă așteptăm propunerile cu deosebit interes!

arf.gov.ro

Sorinus

Alt contract, alta schema. Sa le faca la fel ca vagoanele, albastre. Sau ca Desiro. Astia n-au idee de branding, sau estetica.

frunzaverde

@Sorinus - automotoarele nu vor ajunge la CFR Calatori, ci vor fi distribuite operatorilor, ca subventie in natura, pentru contractele PSO. Desigur, pot ajunge toate la un singur operator, dar cel mai probabil vor ajunge la mai multi simultan.

Ar putea sa le revopseasca in schema fiecarui operator castigator la fiecare contract, dar ar fi absolut stupid - costurile ar fi uriase, mai ales daca se gandeste vreun operator sa renunte la ruta de pe o zi pe alta. Si sa revopsesti un tren din galben-verdele lamaie al ATC in rosul TFC sau in schema CFR ia cateva saptamani. Schemele de culori propuse mi se par ok.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Bizar mod a ales Romania sa liberalizeze piata feroviara. Avem zero beneficii sa avem multipli operatori subsidizati prin CSP pe aceeiasi ruta si o gramada de downsides.

etravel

@AndreiB - ca la mai tot ce s-a preluat si implementat din vest. Liberalizarile, cu exceptia aceleia din telecomunicatii unde chiar a functionat, au fost contraproductive.

GIV

care sunt sansele sa ajunga la un singur operator iar acela sa fie cfr?
cum ar fi mai util pentru calatori aceasta atribuire a trenurilor mai multe catre cei prvivati sau mai multe la cfr desi sunt sanse sa fie administrate in continuare la fel de prost?