Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fulger nc

Total de acord cu tine cu intretinerea.
Dar cu restul nu.
Gara de nord ..in afara cladirilor cu valoare istorica si parte a mobilerului...trebuie rasa pina la strat de fundatie si refacut.
Cu cirpeli doar se va prelungi starea actuala.
Dupa aceea CFR infrastructura ..sau cine se ocupa de administrarea garilor , ori isi infiinteaza un departament exclusiv comercial ptr administrarea garilor/spatiilor de inchiriat ..ori externalizeaza operatia catre o firma ce se pricepe.
Altfel nu se iese niciodata din cercul vicios.
Tocmai din cirpeli in cirpeli ..s-a ajuns unde s-a ajuns.
In afara de corpurile cladirilor principale..care au valoare arhitectonica si istorica restul e o maghernita.
Cu tot respectul si consideratia.
Asta e realitatea.
Am repetat de m-am plictisit.
Ce semnalizare informativa????
Ce spatii tehnice??? Ptr cabluri ..scurgeri ape.
Pot spune cu toata certitudinea ca nu au sifoane ..sau ceva sa faca scurgerea apelor pluviale in conditii.
De aia si mirosul a urina.
E apa baltita in canalizare ..care respira prin conducte.
Nu exista spatiile gandite ptr curatenie..etc.
Iarna trecuta treceau cu masinuta de sters pardoseala non stop si nu reuseau sa curete pardoseala.
Totul e mizer ...nu ai cum sa cureti si sa controlezi firmele astea luminoase(ca tot le plac unora).
Adica un geam ..dai cu ceva pe el si il cureti.
Trebuie ceva regindit total ..pe toate aspectele.
Si de acolo incepe intretinerea , curatenia si administrarea corecta a spatiilor.

vancouver

#526
Eu sunt de acord ca GDN trebuie rasa si refacuta. Problema este ca nu este posibil sa decida asta o comisie care se uita strict la GDN. Numai un Master Plan pe tot Bucurestiul, pe toata zona Ilfov si imprejurimi si cu perspectiva la trenurile HSR, un plan pe minim 100 de ani, poate sa dea solutia. Poate ca trebuie facute cateva linii subteran sau poate toate si la sol legatura pietonala intre peroane, poate ca trebuie redusa si mutate unele trenuri, poate trebuie extinsa, poate trebuie coroborata cu inca o linie de metrou in plus, poate o mega parcare P+R, etc... Cum vor ajunge trenurile HSR in Bucuresti, cum vom merge la aeroport?

Stiati ca 85% din pasagerii din Germania de pe calea ferata circula la < 50 km? Adica 85% din caile ferate din Germania sunt pentru navetisti! Noi partea asta nu o avem aproape deloc. (chiar si ICE e gândit pentru navetisti de business, de aia are scaunele asa de tari si incomode, doar ca intr-o ora faci 200km)

Un trafic de navetisti e IMPOSIBIL cu GDN in format actual. Si atunci cum procedam? Cum facem? La asta sigur nu o sa raspunda un grup pentru modernizarea GDN, grup care se va uita strict la ce are gara si va face diverse cârpeli. Unele poate scumpe si pe care apoi o sa le dărâmăm în 10-20 de ani. Sau o sa ne cramponam de ele, că acum ce facem, stricăm? Si asa o sa blocam dezvoltarea.

Ce tot vor ecologistii si europenii cu planurile lor? DURABILITATE. Adica fac ceva si nu dărâm peste 5-10-15 ani.


Deci urgent, mega urgent, trebuie intretinere. Peste tot, nu doar la GDN. Toata Romania are nevoie de asa ceva. Si la autostrazi e o catastrofa. Si la trenuri. Si toate gările. Asta trebuie. Vopsea si pensulă. Săpun și becuri. Respect. Civilizație. Și investiții corelate și gândite, nu cârpeală.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

fulger nc

Nu am spus ca gara de nord trebuie rasa.
Am spus ca exceptand cladirile cu valoare istorica ..etc.
Nu e un lucru rau ca se reuneste un grup de lucru ..cu diversele parti implicate ptr a se pune de acord ce si cum.
Nu ei vor proiecta gara.
Vor stabili ce revine fiecaruia etc.
Chestia asta ..denota un fel de abordare superficiala din partea ta.
Stii foarte bine ca si eu sunt de acord cu trenurile metropolitane..etc , nu revin.
Stii ca sunt adeptul includerii unui tunel ca parte integranta a coridorului 9 , care sa traverseze nord-sud capitala.
Sunt de acord cu toate datele si principiile pe care functioneaza sub diferite forme trenul metropolitan in marile orase unde e implementat acest hibrid tren-metrou.
Sunt de acord cu planificarea strategica pe termen lung.
Nu sunt de acord cu exagerarile.
Sa nu faci nimic in o suta de ani ..e sa faci ce am facut pina acum.
Exact.
Acelasi sablon.
Ori dezvoltarea trebuie sa fie continua ..fara sincope , altfel ne trezim numai in hei rupisme paguboase..si costoase.
Trebuie sa existe buget separat ptr intretinere/curatenie ..asta nu are nici o legatura cu dezvoltarea unei gari.
Doar ca partea asta trebuie sa fie facuta modern ..eficient si continuat.
Acum ...legat strict de aspectul estetic si functionalitatea garii.
Sunt trei corpuri mari de cladire , incluzand iesirile de pe culoare , ce nu trebuiesc atinse.
Nu rase.
Nu trebuiesc atinse , decat in scopul de a fi aduse la aspectul original si curatat fatadele de toti apendicii si improvizatiile.
Trebuie facuta o evaluare a cladirilor , spatiilor disponibile.
De la fata locului.
De exemplu ..dus la fata locului , vazut usile de acces principale ,decis inlocuirea lor cu unele din fier masiv care sa respecte arhitecrura iesirilor si daca e posibil aspectul original.
Actualele sunt de toata jena.
Chiar de ar fi sablate si revopsite ..au aspect de usi de atelier de reparatii.
Vazut stadiul tamplariei.
Evaluat necesitatea de spatii tehnice verticale mascate si orizontale ingropate in fundatie.
Sa nu mai existe improvizatia aia de cabluri intinse peste tot si oriunde , sa ai retele apa moderne , cu spatiu prevazut ptr dezvoltari ulterioare.
De asta e necesar sa scoti culoarele pina la fundatie.
Am mai spus..o modernizare se poate face pe parti si etape ptr a nu afecta grav activitatea garii.
Se pot construi birourile , doua peroane , pe partea opusa a lui Dinicu Golescu ..cand sunt terminate se muta personalul CFR acolo si se incepe cu partea dinspre coloane.
Daca se face tunel ..tot nu o sa poata demara totul odata ..si un tunel nu ar prevede daramarea garii ..care ar fi cea mai mare prostie.
Daca tot decid sa faca pietonala , partea din spate ..de la coloane si sa o uneasca cu parcurile din zona ..si accesibila doar transportului public(autobuz, troleu, taxi)...trebuie sa se intalneasca cei responsabili si sa se puna de acord...nu??
Oare nu asta am dezbatut pina acum pe aici??
Intretinerea e o problema majora la noi si nu se face prin heirupisme.
Intretinerea se face prin bugete alocate , verificarea activitatii..concesionare pe timp limitat(1-2 ani) cu evaluarea activitatii si crearea unui mediu competitiv.
Dar nu pe pret.
Ci pe servicii.
Adica ...am buget fix ptr curatenie si cel ce se prezinta cu utilaje, oameni , servicii mai bune si complete ..castiga.
La fel intretinerea.
E preferabil sa ai buget fix de reparatii si sa aduci firme cind ai de reparat.

ionut.damian

Oare este prea mult sa ne dorim, in anul 2021, o gara moderna cum este in Viena, Munchen, Frankfurt etc? De ce trebuie sa ne multumim doar cu inlocuitul bancilor defecte si cu putina zugraveala, aka "Gara de Nord nu trebuie modernizata, ci pentru prima data in ultimii 75 de ani, intretinuta."

vancouver

#529
Eu locuiesc in Frankfurt. Gara din Frankfurt nu este una moderna, ci un jeg, in mare masura asemanatoare cu Gara de Nord. Doar ca are 22 de linii la sol + 4 subterane (+metrou 2 linii ca la noi, + tramvai). Dar de intrat trenurile ICE intra cu 40 km/h pe ca. 2 km, gara in sine este veche, e plin de cersetori (inclusiv prin restaurantele fast-food intra si nu poti sa stai sa mananci civilizat), pute a urina ingrozitor in multe locuri. Acoperisul a fost reabilitat cu sume fabuloase, dar tot mediocru arata.

Gara din Frankfurt nu este demna de a fi un model.

La München e si mai rau cu mirosurile de urina, mai ales parcarea subterana ca sa ajungi la ea ai de trecut prin mirosuri groaznice. Cand ajungi cu trenul la München nu stii cum sa scapi mai repede spre taxi sau spre cine te asteapta sau spre metrou.

Daca vreti o gara moderna cu care Germania se poate mândri, este noua gara subterana / supraterana de la Berlin (are mai multe linii subterane pe directia nord-sud si alte linii aflate undeva la 15metri deasupra nivelului solului, pe directia est-vest). Toate liniile sunt de trecere (nu exista linii infundate precum la Frankfurt, München, Bucuresti), ca atare numarul total de linii este redus, nefiind nevoie de rebrusari sau stationari indelungate. Si arata bine bine la Berlin:

Privire exterior cu liniile supraterane:


Si zona subterana:


In gara se afla un model in miniatura al garii:


sursa: https://de.wikipedia.org/wiki/Berlin_Hauptbahnhof
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ionut.damian

Cred ca ai dreptate, toate exemplele pe care le-am dat sunt nepotrivite. E mai bine sa nu ne dorim o gara ca cea din Frankfurt, care miroase a urina, si arata cam asa:




Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

@fulger nc: trebuie sa-mi cer scuze in prealabil, dar nu pot citi tot ce scrii. E prea lung si prea multe idei aruncate de-a valma. Ca atare, da, posibil sa fiu superficial in discutia cu tine.

Cat priveste grupul de lucru pentru modernizarea GDN, insist ca este o greseala. De ce? Insusi numele acestui grup ara ca acela care l-a infiintat, posibil chiar ministrul Drula, nu intelege niste lucruri. Ceea ce cam 90% din oamenii din Romania nu inteleg si eu tot insist: degeaba MODERNIZEZ ceva, daca nu intretin. Si posibil sa nu fie nevoie de modernizare, ci sa fie suficienta readucerea in parametri originali prin ingrijire si intretinere.

Hai sa ne gandim un pic: sa ne gandim ce ar putea sa propuna aceast grup de lucru pentru modernizare. Pai de exemplu modernizarea unor peroane. Daca se va decide asta, in cat timp va fi lucrarea gata? Poate 5 ani, poate 10, depinde de procedurile birocratice.

Problema este insa ca, GDN in format actual nu este buna si trebuie modificari de substanta, regandire completa ca sa fie si pentru navetisti (adica de exemplu ca la Frankfurt, facute si 4 linii subterane, de trecere, pentru trenuri S). Si sa fie pentru navetistii de business, adica trenurile HSR. Poate inca 4 linii subterane de trecere. Sau poate facem gara de business in alta parte - sa zicem gara Pipera de la zero, cu legatura cu M2 si M7, tramvai 5 si 16, cum am mai povestit - . Si atunci o parte din trenuri se muta in noua gara Pipera, si GDN devine secundara, cu alt rol. In amebele cazuri e posibil ca peroanele modernizate sa fie distruse iarasi, pentru a face loc la modernizarea adevarata, aia de substanta.

Riscul este sa investim si apoi sa ne para rau.

Daca grupul de lucru este axat numai pe GDN si nu priveste in ansamblu conceptul de trenuri in zona Bucuresti-Ilfov, unele investitii ar putea fi gresite! Asta e problema.

De aceea este nevoie de altceva: cu bani mult mai putini, doar o readucere in parametri. INGRIJIRE si nu investitii, pana nu avem un Master Plan zonal si unul national pe feroviar.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#532
@ionut_damian, daca eu iti spun ca locuiesc in acest oras Frankfurt, cat de stupid este sa ma contrazici? Da, in poza aia arata bine si din unele puncte de vedere este net superioara GDN, de ex. acea cupola monumentala este cu adevarat deosebita (dar e plina de porumbei, resp. tot felul de plase ca sa nu vina porumbeii, plus praf. Daca te uiti la ea din gara nu mai arata chiar asa de bine). Si anumite lucruri sunt mai bine intretinute decat la Bucuresti, in primul rand lampile si iluminatul in general (ceea ce in ansamblu da o impresie buna).

Deci da, in poza arata bine. Dar de aproape iti spun eu, in unele locuri ale garii dai bir cu fugitii.

Uite numai un exemplu, o poza relativ neclara, dar de aici nu mai e asa superba gara Frankfurt:
https://www.imago-images.de/st/0104166056
Imaginea e cu licenta, nu pot sa o pun pe forum, dar faceti click pe link. Uitati-va numai la aspectul peroanelor, al copertinei mici, stalpii, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

fulger nc

Ca model de gara veche remodelata ..cautati pe net imagini cu "estacion Principe Pio Madrid".
Nu vreau sa fie luata drept referinta , dar e un model foarte reusit de remodelare a unei gari vechi.
Au pastrat intacte cladirile vechi.
E foarte functionala ..chiar de are numai 2 linii de trecere..dar are totul pe 2 nivele ..total deschise in vestibulul central.
Adica iesi din tren , treci portile , cobori o scara mecanica si esti pe peron la metrou.
Complet deschis.
Se vede trenul si metroul cand intra in statie din vestibulul central.
Unite prin pasaj subteran cu terminalul de autobuze interurbane si la suprafata liniile urbane.
Cu o zona comerciala care a devenit punct de atractie si o referinta in zona.
Complet separat de zona calatorilor.
O imbinare intre estetic si functional foarte reusita.
Nu demolari idioate si construiri la fel de idioate.
Exemplul garii din Galati e concludent.
Suntem tara "mesterului Manole" ..pe buna dreptate.
Singura problema a garii de nord privind mersul trenurilor ..nu e ca nu poate procesa multe trenuri(pleaca trenuri la 5 min la multe intervale orare) ..ci faptul ca liniile se suprapun si se intra cu restrictii si se asteapta din cauza suprapunerii traselor in sens contrar.
Sa fie linii de intrare si iesire separate ..ar intra relativ decent , nu ar astepta si nu ar suma timp de parcurs.
Mie garile astea noi ..cu aspect futurist mi se par extrem de impersonale ..plus ca e un drum "one go" ..in constructie.
Arhitectura garii de nord cu accese din mai multe parti si corpurile principale de cladire cu stiluri diferite si oarecum separate ..permite o abordare in care sa construiesti ceva nou , extrem de functional , unitar pe zona culoarelor si a peroanelor cu deschideri catre Dinicu Golescu si opusul , cu un vestibul central dezvoltat pe inaltime , ptr a scoate in evidenta arhitectura cladirilor, a da luminozitate si aer culoarelor .
Cum sunt galeriile comerciale de prin Milano...ceva ce nu imita nimic.
Culoarele sunt ample , permit instalarea de "insulite" comerciale aproape de peroane.
Corpurile vechi sunt ideale ptr comert ptr pretentii mai ridicate , servicii lounge , hoteliere.
Adica posibilitatile sunt multiple.
Corpul dinspre statia de metrou e ideal ptr un hotel , cu galerii comerciale la parter si ceva restaurante de gama medie/inalta.
Unirea parcurilor si "deschiderea" lor iti creeaza o zona linistita , atractiva ..tulburata doar de transportul public , bine comunicata.
In schimb ...nu ...noi sa facem o porcarie de gara strict functionala....sa daramam tot , ca atat pricepem.

fulger nc

@Vancouver.
Eu sunt total de acord cu existenta unei strategii.
Un master plan.
Stii asta din discutiile anterioare.
Si cu intretinerea sunt total de acord.Trebuie gasite cai , explorat ..pana cand se va face ca la carte.
Sunt de acord si cu gandirea unitara ..gara inglobata intr-un proiect pe termen lung , cum am mai vorbit pe aici , proiect care sa includa trenurile metropolitane/subterarea unor linii.
Nu sunt de acord in principiu cu inlocuirea garii cu o constructie noua...demolarea garii vechi , a corpurilor de cladire ce ii dau identitatea.
Ar fi o crima.
Ci transformarea ei si odata cu aceasta transformare ..transformarea intregii zone.
Comentariul anterior l-am scris inainte sa vad ultimele comentarii ale tale.

vancouver

@fulger nc, si eu sunt 90% de acord cu ce spui tu. Critica mea la adresa denumirii acestui grup de lucru, care tradeaza neintelegerea situatiei, cred ca ai inteles-o.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Primăria Otopeni a refăcut drumul spre Gara Balotești, deteriorat (și) în urma lucrărilor de dublare a liniei:

min. 2:08


https://www.google.ro/maps/@44.5861769,26.0878783,16z

Xenos

Vancouver locuieste la Frankfurt, eu am ajuns in gara Frankfurt am Main prima oară la final de 1989/început de 1990, nu mai știu exact....este absolut impresionantă! Cupola aceea de fier și sticlă este monumentală. Gara e superbă. Drogații, homeleșii etc. și întreținerea/curățenia sunt probleme polițienești și municipale. Gara e superbă.

tom_sawyer

#538
Infrastructura feroviară a României in 1965: trenuri; gări; săli de așteptare; halte; tipuri de vagoane; mobilier și utilaje specifice activității Căilor Ferate Române. Negative neetichetate.

Facebook Studiourile Buftea,
albumul Trenuri:
https://www.facebook.com/pg/studioulbuftea/photos/?tab=album&album_id=1070286833723897&ref=page_internal

albumul Trenuri (2)
https://www.facebook.com/pg/studioulbuftea/photos/?tab=album&album_id=1070922850326962&ref=page_internal

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)