[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

szaka_tutu

Bună ziua,

două întrebări despre licitația în cauză, dacă-mi permiteți.
1. având în vedere că e proiectare + execuție, vorbim de FIDIC galben?
2. asistența tehnică. Cine o va (putea) asigura?

Mulțumesc.

horatiu.cosma

1. Nu e o licitație, e un anunț de intenție, care e premergător unei licitații. Viitoarea licitație va fi proiectare+execuție, da.

2. Dacă întrebi de supervizare/consultanță/dirigenție de șantier, va fi o licitație separată.

alexV

Ce i-ati întreba pe Metrans despre SF metrou și tren metropolitan, dacă ati avea ocazia ?

încercam o prima întâlnire mai oficioasa cu dumnealor.

Adelmonte

Am câteva întrebari pentru cei de la Metrans pentru trenul metropolitan, deși nu știu dacă intră sub jurisdicția Studiului de Fezabilitate.

Un pic de context mai întâi. Pe traseul liniei viitorului tren metropolitan de la Gârbău la Răscruci-Bonțida, CFR Infrasturctură are în derulare o licitație de execuție (Cluj-Napoca - Oradea) și două licitații de SF + PT (Apahida - Ilva Mică și Cluj-Napoca - Coșlariu).

1. Presupunând că este ilogic ca două proiecte să se ocupe de același lucru ( reabilitarea liniei ) întreb dacă se are în vedere proiectarea platformelor și a altor lucrări auxiliare (lifturi/scări/pod de acces între peroane, clădiri-anexe, rețele de cablu, instalație de vândut bilete etc.) doar în stațiile nou apărute sau în toate stațiile de pe traseu?

2. Din motivul mai sus menționat, și în ipoteza în care CFR va semna contracte de execuție a tronsoanelor (Apahida - Ilva Mică, Coșlariu -Cluj-Napoca și Cluj-Napoca- Oradea) și lucrările vor începe după finalizarea implementării trenului metropolitan (adică materialul rulant va începe să facă curse regulate) se are în vedere analizarea impactului asupra randamentului ( fezabilitații ) unor garnituri de tren metropolitan care vor fi afectate (mai mult decât mai puțin) de reabilitatrea liniei duble, deci închiderea pe porțiuni a unei linii din cele două, cu întârzierile de rigoare?

3. Legat de noua stație de la aeroport, se va include proiectarea podului care va conecta terminalul (bănuiesc de plecări) cu stația trenului metropolitan în SF, sau această idee nu mai este de actualitate?

4. În gara centrală din Cluj-Napoca, se vor folosi peroanele Gării Mici pentru trenul metropolitan?

Mulțumesc!
Așa cum scria pe vechile hărți: ,,Hic svnt leones"

qionescu1

@alexv

1. Proiectul trenului metropolitan este corelat cu viitoarea legătură rutieră din nordul orașului? Mă refer la noul pod de pe Oașului și continuarea cu strada Răsăritului-Câmpul Pâinii-IRA- Calea Someșeni. Și dacă da, cum pentru că abia acum se va realiza SF+PT. În principal mă interesează corelarea stațiilor feroviare cu cele rutiere dar mai ales viitoarele pasaje ce vor sub traversa calea ferată (str. Fabricii de Zahăr, str. Cernei-Mărgaritarilor)

2. Cum este imaginat nodul de la IRA având în vedere intersecția viitorului metrou cu trenul metropolitan dar și cu acest viitor bulevard la nord de calea ferată (ce va face legătura și cu Calea Someșeni și mai departe de aici cu Sopor si viitorul DX4)?

3. Dacă primăria mai ia în considerare pasajele subterane din P-ta Mărăști, sensul giratoriu de la Câmpului sau intersecția Aleea Slănic cu Th. Mihali, având în vedere oportunitatea care o oferă construcția stațiilor de metrou chiar de pe aceste aliniamente. Stațiile vor fi onstruite în săpătură deschisă, la o adâncime suficientă pentru a permite și construcția acestor pasaje. Dacă pasajele nu se vor construi acum se poate lua în calcul la structura de rezistență a stațiilor această posibilitate?

loris

Avand in vedere ca lucrarile de la podul din Marasti, spre strada Teodor Mihali, se vor executa in sapatura deschisa, s-a analizat oportunitatea realizarii un mini tunel rutierub strada Teodor Mihali? Cred ca e momentul perfect pentru o asemenea lucrare, avand in vedere ca podul din Marasti e mereu blocat la ore de varf.

Eu imi imaginez asa, de sub pod, spre iulius, un tunel care sa evite intersectia cu str. Dorobantilor. Breateaua directa de pe Aurel Vlaicu, care da in Teodor Mihali, desfintata. Cei care vin de pe Aurel Vlaicu si vor pe Teodor Mihali, trec pe sub pod, care oricum va avea flux continuu.

Cei care vor sa faca stanga pe strada Intre Lacuri, o vor face suprateran, unde ramane loc destul pentru o banda de incadrare.

Dinspre Iulius, din nou, minitunel care evita intersectia cu fluxul de pe Dorobantilor si o banda supraterana pentru cei care vor sa faca dreapta pe Intre Lacuri.

Practic va exista un singur semafor, pe strada Dorobantilor pentru a regla interesectia intre cei care vin de sub pod si vor sa intre pe Intre Lacuri si cei de pe Dorobantilor.

Imi scuzati limbajul de lemn, nu stiu termenii de specialitate.

alexV

Quote from: Adelmonte on February 21, 2022, 08:02:48 PM
în ipoteza în care CFR va semna contracte de execuție a tronsoanelor (Apahida - Ilva Mică, Coșlariu -Cluj-Napoca și Cluj-Napoca- Oradea) și lucrările vor începe după finalizarea implementării trenului metropolitan (adică materialul rulant va începe să facă curse regulate) se are în vedere analizarea impactului asupra randamentului ( fezabilitații ) unor garnituri de tren metropolitan care vor fi afectate (mai mult decât mai puțin) de reabilitatrea liniei duble, deci închiderea pe porțiuni a unei linii din cele două, cu întârzierile de rigoare?

Cluj - Oradea e primul proiect cronologic. Apoi e trenul metropolitan, care va tine cont de lucrarile Cluj - Oradea. Trenul metropolitan e in incurcatura fiindca la SF rezulta necesar 200 mil euro, Jaspers zice sa traga mai spre 70 mil euro, sa se justifice efectul imediat, altfel nu da bine analiza cost-beneficiu. Acum lucreaza la scenarii de cost reduction. Ceea ce e aiurea.  Viitoarele proiecte Cluj-Teius si Apahida-Ilva vor trebui la randul lor sa tina cont de trenul metropolitan. Au in lucru diverse scenarii de modelare a traficului, in functie de alte proiecte majore care odata incepute perturba traficul in oras (metrou, centura).

Quote from: Adelmonte on February 21, 2022, 08:02:48 PM
3. Legat de noua stație de la aeroport, se va include proiectarea podului care va conecta terminalul (bănuiesc de plecări) cu stația trenului metropolitan în SF, sau această idee nu mai este de actualitate?

In toate scenariile de cost reduction, urmatoarele 3 obiective raman: tunel pietonal de legatura cu aeroportul, statia intermodala metrou/tren IRA, si materialul rulant. Naiba stie ce sacrifica sa traga jos costul: frecventa de operare, abatute in statii, bariere la treceri de nivel si alte lucruri de infrastructura. Din SF-ul lor majoritatea banilor merg pe infrastructura feroviara noua, si aici vrem sa vedem de ce, am cerut studiul CFR.

Quote from: Adelmonte on February 21, 2022, 08:02:48 PM
4. În gara centrală din Cluj-Napoca, se vor folosi peroanele Gării Mici pentru trenul metropolitan?
Nu stim acum. CFR va aloca infrastructura in gara centrala. Iar gara e prinsa in proiectul Cluj - Oradea.

Quote from: qionescu1 on February 21, 2022, 10:41:37 PM
2. Cum este imaginat nodul de la IRA

Denivelat. Sus e trenul, jos metroul. Daca vrei sa mergi aeroport - piata unirii, schimbi la IRA.

Quote from: qionescu1 on February 21, 2022, 10:41:37 PM
3. primăria mai ia în considerare pasajele subterane din P-ta Mărăști, sensul giratoriu de la Câmpului sau intersecția Aleea Slănic cu Th. Mihali.

Pasaj subteran Marasti nu va mai fi. La celelalte nici nu s-a pus problema.

alexV

#817
Doar mie mi se pare ca studiu si proiectul metroului merg repede?
In dec 2021 au avut aprobat SF pt metrou. Pentru acordul de mediu mai stau putin: inca doua luni sa vina evaluarea impactului asupra mediului (EIM). Nu au nevoie de evaluare adecvata (SEA), nu au nevoie de evaluarea corpurilor de apa.  Vor licita un singur mega contract pe fidic galben, 19 statii, un depou, material rulant. Valoare imensa. Finantare nu prea au asigurata: credite bugetare de angajament, ce zicea Horatiu ca sunt fix 0. Au impartit in 3 faze de construire:
1) depoul si statiile din Cluj Napoca.
2) extensia spre Floresti
3) extensia spre bd Muncii.

Ar trebui sa lucreze cu aceleasi 2 TBMuri, fazele de mai sus sunt succesive. Deci florestiul asteapta dupa metrou pana e gata cel din CLuj...

Pt prima faza au estimat 800 mil euro. Au 300 din PNRR si vreo 250 din POT, total 550, doua treimi. Restul cofinantare. Si fazele 2 si 3 .... credit de angajament. Presupunand ca nu vor fi depasiri de buget si costuri suplientare. Multe cad in sarcina viitorului constructor si proiectant: managementul traficului in santier, deschiderea lucrului in paralel la 7 statii in zona centrala, sapatura deschisa, si inchiderea tuturor 7 in decurs de 1 an. Doar trafic de bus ramane pe axa est vest minim un an. Niciun autoturism. Pregatiti-va :)

bacovia

Pe hartie suna bine. Poate sa baga Selina si la metrou.

linucsu

Licitatie metrou Cluj

Municipiul Cluj-Napoca a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a magistralei de metrou din localitate, primul și singurul proiect de metrou din afara Bucureștiului. Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR.

,,Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă. Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie ,,rail" șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)", este descrierea achiziției. ...

RobertH

#820
CN1040395 Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj

Durata contractului: 96 de luni.

Valoarea totala estimata: 6.665.384.306 RON

szaka_tutu

Citesc la I.2.14 Informatii suplimentare:

1. Autoritatea Contractantă precizează că va încheia contractul cu ofertantul câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin semnarea ctr. de finanțare; 

2. În cazul în care, indiferent de motive, ctr. de finanțare nu se va semna, Autoritatea Contractantă, după primirea notificării din partea autorităților competente cu privire la neacordarea finanțării, își rezervă dreptul de a anula procedura în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare, conf art. 212(1) lit c) teza 2 din Legea nr. 98/2016, fiind imposibilă încheierea ctr.;

3. Ofertanții acceptă utilizarea condițiilor speciale de mai sus/clauzelor suspensive, asumându-si întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situația descrisă; - Ofertanții înțeleg că Autoritatea Contractantă și/sau autoritățile competente în finanțare europeană nu pot fi considerați răspunzători pt. vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii, indiferent de natura acestuia și indiferent dacă Autoritatea Contractantă și/sau autoritățile competente în finanțare europeană au fost notificați asupra existenței unui asemenea prejudiciu.

Aceste condiții nu ar fi nemaiîntâlnite în sine.

Dar în condițiile în care

1. până în deadline-ul din 9 mai vorbim de 50 zile calendaristice - adică mai puțin de 30 zile lucrătoare pentru o lucrare de 1.3 miliarde de EUR

2. La ora actuală Primăria nu are nici măcar jumătate din bani (300m EUR din PNRR plus (poate) 250m EUR din POT)

mă întreb dacă e o practică uzuală în domeniu să-ți asumi acest nivel de risc.

Mulțumesc.

RobertH

#822
Schimbarea fata de prima varianta din SF e ca au mutat depoul in Sopor.






















Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem

#823
colegul szaka_tutu a fost preluat si de presa locala

https://media9.ro/haterul-szakats-istvan-despre-bullshitul-numit-metrou-hai-si-lucra-s-apai-daca-oi-ave-bani-ti-oi-plati-iara-daca-nu-io-trag-din-umeri-iar-tu-pleci-a/

@robert, care e prima statie de la vest? Polus sau Manastur?
alexv zicea ca vor incepe cu statiile din Cj si abia apoi Floresti.
In presa locala azi se mentioneaza ca Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.
dar asta ar insemna Floresti-ClujArena

dr4qul4

Nu se vor ruga nici preotii pentru ctitorirea metroului... Valoarea estimata incepe cu 666
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024