[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

qionescu1

În planul investițional, ultimul document al MT, se arată că metroul din Florești va fi preponderent la Suprafață pe cât posibil. Traseul se va desfășura în subteran cu excepția porțiunii din localitatea Florești, unde pe cât posibil se va realiza la suprafață (figura 2.3.4).

RobertH

Quotepe cât posibil

Pai nu e posibil decat in capat la depou.  :lol:  Pana acolo trece pe sub strazi si printre blocuri.

qionescu1

Ar fi perfect fezabil dacă n-ar fi restricțiile de la unitatea militară din Florești. Dar cine știe, poate până în 2030 se mai schimbă câte ceva și pe la Mapn.

dargauda

Cum arată noul automotor pentru traficul feroviar regional din Cluj

https://www.facebook.com/watch/?v=2091106384376755

Societățile Remarul 16 Februarie și Transferoviar Călători inaugurează nou automotor TFC care va circula de la ora 8,50 și pe ruta din zona metropolitană, Cluj-Napoca – Aghireș.

"Automotoarele Bombardier Talent sunt destinate, în principal, traficului regional metropolitan. Trenurile asigura un grad ridicat de confort, sunt prevazute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere", arată reprezentanții celor două societăți.

Momentan s-au achiziționat 15 automotoare, iar o singură bucată costă 1 milion de euro, a declarat Călin Mitică, reprezentantul Grupului Transferoviar.

Piesele rulează doar în țări precum Austria și Canada.

Potrivit primarului Emil Boc, acesta este un prim pas pentru implementarea viitorului proiect al trenului metropolitan, iar astfel va rezulta o nouă dezvoltare urbană. Clujenii vor putea munci pe o rază de 50 de km în jurul municipiului Cluj-Napoca și seara să revină acasă în timp decent.

"E bine că privatul vine și deschide această linie primul. Va fi și un test", a declarat Emil Boc.

Edilul a anunțat și că va fi realizată o facilitate park&ride în zona Nădășel, astfel încât oamenii care vin în Cluj-Napoca să își lase mașina acolo, iar de la Nădășel să vină cu trenul metropolitan în municipiu.

Gratuit cu metroul și mașinile CTP dacă circuli cu trenul metropolitan
Emil Boc a afirmat că cei care vor veni în Cluj-Napoca utilizând trenul metropolitan vor avea gratuitate la transportul cu metroul sau alte mijloace de transport în comun ale CTP.

https://cluj24.ro/live-video-cum-arata-noul-automotor-pentru-traficul-feroviar-regional-din-cluj-94849.html



bacovia

Gratuit cu metroul, hahaha... Ce papagal a devenit și Boc ăsta.

mirceaeliade

pai pentru a "reeduca" oamenii e bine sa ii ademeneasca cu chestii gen bilet gratuit.  se practica si in alte locuri (grauit inclus in pret).  metrourile nu sunt chestii care sunt facute pe termen scurt pt profit.

LRadu

Eu cred ca duci oamenii catre mijloace de transport in comun (fie el metrou sau altceva) prin eficienta, conditii si mai ales viteza de deplasare. Daca oferi gratuitate pe mijloacele de transport in comun tuturor doar le aglomerezi, aduci oameni care poate daca nu ar merge pe jos, dar targetul tau ca  mijloc de trasnport in comun este sa scoti masini din trafic, si probabil nici nu vei avea bani de investitii si intretinere deci va scadea si calitatea.
Cel care merge cu masina nu merge cu ea pentru ca e mai ieftin decat mijlocul de trasnport in comun, merge pentru ca ii e comod. Daca omul vede ca ajunge usor si convenabil cu mijlocul de transport in comun la destinatie atunci va lua serios in calcul aceasta varianta. Daca mijlocul de transport in comun e inghesuit si incet slabe sanse sa scoti oamenii din masini.

RobertH

QuoteGuvernul a aprobat, în şedinţa de marţi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru. Durata de execuţie a proiectului este estimată la circa 10 ani.

,,Au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj. Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'. Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri", a precizat Dan Cărbunaru, citat de Agerpres.


https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/metroul-din-cluj-napoca-trece-de-inca-o-etapa-cand-ar-urma-sa-fie-gata-proiectul-1783584

GIV

etapa I  a metroului dureaza 10 ani?

care e etapa II?

RobertH

Etapa II la metrou e continuarea din Floresti spre Gilau. Sanse sa se faca is foarte mici. E mai mult o prelungire ca cea din Sopor pana la aeroport ... in caz ca va ajunge dezvoltarea Clujului sa sustinta asa ceva.   

Quoteetapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj
Din cum a fost formulat cred ca se referea la etapa I a proiectului. Era o imagine mai demult care zicea ca metroul e etapa II. Intre timp trenul metropolitan nu a primit finantare si se pare ca nu e nici sustenabil in forma actuala.

Asadav

Se pare ca primaria va organiza licitatie pentru proiectarea si executia metroului.

https://media9.ro/emil-boc-licitatia-pentru-construirea-metroului-de-la-cluj-va-fi-coordonata-de-catre-primaria-cluj-napoca/

QuoteLicitația pentru construirea metroului de la Cluj va fi coordonată de către Primăria Cluj-Napoca, care va ține legătura cu Ministerul Transporturilor, a declarat, luni, într-o conferință de presă, Emil Boc.

Protocol de colaborare cu Primăria Florești
,,Vom încheia împreună cu Floreștiul un protocol prin care comuna Florești va mandata Primăria Cluj-Napoca să demareze și să deruleze procedurile de licitație în vederea realizării acestui obiectiv.

Termenul este 17 ianuarie 2022 de a trece prin Consiliul Local aceste protocoale de colaborare la fel cum am colaborat și anterior pe termenele de metrou, tren metropolitan și centură. După care vom lansa licitația de realizare a metroului.

Așa cum am spus, 2022 este anul de lansare a licitației, evident după finalizarea tutoror procedurilor cu Ministerul Transporturilor, care este ordonatorul principal de credite. Clujul și Floreștiul sunt beneficiarii acestui proiect", a declarat primarul Clujului, Emil Boc, într-o conferință de presă susținută, luni, 3 ianuarie, la sediul instituției.

Ce înseamnă metroul de la Cluj
M1 – Magistrala de metrou din Cluj Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 10 miliarde de lei (2 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 7 ani, potrivit Ministerului Transporturilor care a publicat proiectul guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Potrivit documentului, trenurile vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

,,Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie ,,rail" șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran", precizează Ministerul Transporturilor.


szaka_tutu

#791
Bună ziua, am câteva nelămuriri.
Citesc aici (1) că
"Prima fază a proiectului de metrou va însemna un tronson de 7,5 km pe raza municipiului Cluj-Napoca, între stațiile Sf. Maria – Europa Unită (9 stații)" și că
"În etapa a doua se vor realiza lucrările pentru tronsonul Florești – Sf. Maria și Mărăști – Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km".

Din formulare rezultă că depoul se va construi în etapa a doua. Dacă e așa, atunci
1. Unde se vor ține / întreține trenurile?
2. De fapt se mai cumpără trenuri în etapa 1?
3. Dacă da, poate funcționa metroul fără depou?

Mulțumesc.

(1) https://cluj24.ro/primaria-floresti-a-delegat-catre-cluj-napoca-si-emil-boc-proiectul-liniei-de-metrou-ce-prevede-acordul-98678.html

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

RobertH

#793
Uite, astea erau intrebari foarte bune pentru proiectanti.

Daca e ceva la care ne putem intelege e ca bucata de metrou intre Manastur si Sopor cel mai probabil nu va fi operabil in 2026. E pus in SF dar e prea optimist, desi in PNRR nu se cere asta ci doar structura.

Cred ca imi aduc minte bine cand zic ca proiectantii au zis ca depoul se muta in Sopor, deci ar trebui sa fie facut impreuna cu etapa 1. Era vorba daca permite MApN-ul sa fie langa ei facut depoul.

horatiu.cosma

Au spus și ei în SF că trebuie să se alinieze niste planete (licitație, arheologie, condiții ale solului, mobilizare fantastică) ca să se termine tot în 2026.