Discutii despre exproprieri

Started by Ionut, August 11, 2015, 11:03:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: adrian rosca on December 13, 2019, 05:34:35 PM
N-a zis nimeni sa se revina la situatia de dinainte de 2020.

Viorico....  :lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR


subway

#137
Quote from: adrian rosca on December 13, 2019, 06:08:37 PM
Eu zic de cei cu toate actele in regula. De exemplu, daca sunt 100 de proprietati expropriate si 10 au actele in neregula de ce sa sufere restul de 90?
Cine nu are acte in regula nu e prprietar legitim, sa faca bine sa-si rezolve treburile, nu e treaba statului sa faca <pace-pace intre doua dobitoace>!
Statul aloca si consemneaza banii dar plata nu poate fi facuta decat proprietarilor legitimi! E doar problema lor...
@TibiV
Reconsidera-ti te rog pozitia incomoda de <Vioric>!
:)
Regulile sunt extrem de clare, trebuie doar respectate.
In caz de litigiu te adresezi justitiei sa-ti faca dreptate! E drept ca dureaza o mie de ani, pana mor reclamantii!!!
Aici ar fi probabil necesar sa se statueze o <procedura de urgenta>...dar fara a se face atingere reglementarilor in vigoare.

Ionut

API pe Facebook

Conform unui articol apărut miercuri pe G4Media (link: https://bit.ly/2QPHImg), ministrul Finanțelor Florin Cîțu solicită instituțiilor publice să renunțe în acest an la cheltuielile care nu sunt "temeinic justificate", concentrându-se în schimb pe atragerea fondurilor europene. Foarte bine, doar că, printre categoriile de cheltuieli ce ar putea fi amânate, ministrul Cîțu include și exproprierile.

Astfel, apare o mare problemă: proiectele de infrastructură de transport finanțate din bani europeni care trebuie să devină prioritare nu pot fi construite fără a avea terenul la dispoziție.

Șantierele care pot intra în execuție și pot atrage fonduri de la Bruxelles în 2020, dar pentru care nu sunt realizate încă exproprierile, se numără Autostrada de Centură București Sud sau calea ferată Brașov-Sighișoara.

Cerem oficialilor din Guvernul României să identifice sursele financiare necesare tuturor exproprierilor de utilitate publică aferente principalelor șantiere care ar putea atrage bani europeni în 2020. Fiecare leu cheltuit de la bugetul de stat pentru exproprieri poate debloca sute de lei din fonduri comunitare.

NGC

Sa trecem si proiectul asta de lege.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2909-l08042020dim-3

08.04.2020: "Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local."

Quote
Prezentul proiect de act normativ vizează:
- modificarea lit. b) a alineatului (4) din articolului 5 din Legea nr. 255/2010, astfel încât să se refere doar la scoaterea din circuitul agricol;
- introducerea unei noi litere, respectiv lit. b1) la alineatul (4) al articolului 5, care să trateze, distinct față de scoaterea din circuitul agricol, scoaterea din circuitul forestier a terenurilor situate pe coridorul de expropriere, care, prin derogare de la prevederile Legii nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi considerate scoase din circuitul forestier;
- modificarea alineatului (63) al art. 11 din Legea 255/2010 în sensul că excluderea imobilelor ce urmează a se restitui, să poată fi demarată de către expropriator până la finalizarea tuturor etapelor procedurii de expropriere prevăzute de prezenta lege sau, după caz, până la finalizarea ultimului litigiu în legătură cu procedura de expropriere, pentru a permite rectificarea Hotărârilor Guvernului de expropriere în toate situațiile întâlnite în practică, în cadrul procedurii exproprierii;
- introducerea unor norme tranzitorii, având în vedere faptul că procedura de expropriere este un proces etapizat și că există, prin urmare, raporturi sau situații juridice născute sub vechea reglementare, dar care nu și-au produs în întregime efectele până la data intrării în vigoare a noii reglementări, în sensul în care dispozițiile prezentei legi se aplică inclusiv pentru procedurile de expropriere începute la intrarea în vigoare a prezentei legi.

cristi5

Cum e acum cu cadastrul la exproprieri? Poate fi expropriat cineva care nu are terenul intabulat?

Oricum mi se pare comic ca trebuie angajat consultant pt exproprieri. E rocket science, ce sa mai.

NGC

#141
Sa trecem aici acest proiect de OUG, desi sunt si masuri care nu au legatura cu exproprierile.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/2961-oug22052020dgipsmp

22.05.2020: "Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind completarea unor acte normative pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport"

Quote
Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 7/2016 cu un nou articol, respectiv art. XIX1, care să prevadă următoarele:
1. Servitutea de trecere pentru rețelele electrice și dreptul de acces la utilitățile publice pentru asigurarea funcționării normale a capacității energetice, constituită cu titlul oneros, conform Legii nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare, asupra terenurilor proprietate privată care sunt afectate de rețele de distribuție de energie electrică deviate/relocate ca urmare a implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, cu o prealabilă și justă despăgubire a proprietarilor/deținătorilor terenurilor proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție de energie electrică;
2. identificarea, anterior obținerii avizelor finale de la operatorii de rețele, de către beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport a proprietarilor/deținătorilor ale căror terenuri proprietate privată sunt afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție electrică, astfel cum rezultă din evidențele Agenției de Cadastru și Publicitate Imobiliară sau ale unităților administrativ – teritoriale;
3. consemnarea, de către beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, a sumele aferente justelor despăgubiri în conturi deschise pe numele operatorului de rețea, la dispoziția proprietarilor/deținătorilor terenurilor proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție electrică;
4. stabilirea cuantumului sumelor aferente justelor despăgubiri pentru suprafețele de teren proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelei de distribuție electrică, pe baza unui raport de evaluare întocmit având în vedere expertizele întocmite şi actualizate de camerele notarilor publici;
5. notificarea, de către beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport proprietarilor/deținătorilor terenurilor proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție electrică identificați, asupra constituirii drepturilor de trecere pentru rețelele electrice și dreptul de acces la utilitățile publice pentru asigurarea funcționării normale a capacității energetice și asupra consemnării sumelor aferente justelor despăgubiri;
6. stabilirea obligației pentru beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport de a afișa notificarea privind constituirea drepturilor de trecere pentru rețelele electrice și dreptul de acces la utilitățile publice pentru asigurarea funcționării normale a capacității energetice, în cazul în care proprietarii/deținătorii terenurilor proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție electrică nu pot fi identificați;
7. stabilirea faptului că drepturile de trecere pentru rețelele electrice și de acces la utilitățile publice pentru asigurarea funcționării normale a capacității energetice se exercită de la data notificării proprietarilor/deținătorilor de terenuri proprietate privată afectate de devierile/relocările rețelelor de distribuție electrică, după consemnarea justelor despăgubiri;
8. stabilirea eliberării de către operatorii de rețele a justelor despăgubiri, în baza cererilor proprietarilor/deținătorilor terenurilor proprietate privată afectate de devierea/relocarea rețelelor de distribuție electrică;
9. stabilirea suportării de către beneficiarii proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport cuantumului justelor despăgubiri, precum și a diferenței de valoare între despăgubirile inițiale și cele obținute prin hotărâre judecătorească, ca urmare a contestării de către proprietari/deținători a cuantumului despăgubirii.

De asemenea, prin proiectul de act normativ se urmărește completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România", aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările și completările ulterioare, respectiv completarea art. 121 cu noi 5 alineate, care să prevadă următoarele:
1. introducerea plății directe către furnizorii și/sau subcontractanții, după îndeplinirea de către aceștia a condițiilor menționate la alin. (4) – (6) art. 121 și în baza notificării acestora către C.N.A.I.R., cu indicarea sumelor neîncasate pentru serviciile prestate și/sau lucrările executate, care au fost confirmate de către antreprenorul general prin includerea acestora în situațiile de lucrări. Această posibilitate se propune a fi instituită pentru situația în care antreprenorul general nu achită obligația de plată, în conformitate cu dispozițiile prevăzute la alin. (7), plată directă fiind efectuată de către C.N.A.I.R. după notificarea prealabilă a antreprenorului general cu privire la sumele ce urmează a fi achitate către furnizori și/sau subcontractanți;
2. stabilirea faptului că introducerea sumelor aferente serviciilor prestate și/sau a lucrărilor executate de către furnizori și/sau subcontractori în situațiile de lucrări transmise de către antreprenorul general către C.N.A.I.R., reprezintă confirmarea antreprenorului general asupra prestației corespunzătoare a furnizorilor și/sau subcontractorilor respectivi;
3. introducerea posibiltății plății directe către furnizori și/sau subcontractori se poate stabili și prin încheierea unor acte adiționale la contractele de achiziție publică între C.N.A.I.R., antreprenorul general și furnizori și/sau subcontractori, mecanismul de decontare, precum și documentele justificative aferente unei astfel de plăți urmând a se stabili prin actele adiționale încheiate la contractele de achiziție publică;
4. stabilirea, cu respectarea prevederilor contractuale, ca pentru efectuarea plății următoarelor lucrări realizate către antreprenorul general, acesta să fie obligat să prezinte o dată cu solicitarea de plată și dovada achitării, integral sau parțial, a plăților restante către furnizori și/sau subcontractori, conform graficului de eșalonare stabilit între aceștia și antreprenorul general și comunicat C.N.A.I.R. În această situație, dacă vor exista plăți restante, C.N.A.I.R. va reține din plățile cuvenite antreprenorului general suma aferentă acestor plăți restante aferente furnizorului și/sau subcontractorului, până la prezentarea documentelor justificative privind efectuarea plăților restante către furnizori și/sau subcontractori.

Nu în ultimul rând, prin proiectul de act normativ este necesar a se introduce și două norme tranzitorii, respectiv:
1. una prin care să fie statuată aplicarea noilor dispoziții ale art. XIX1 propus a fi reglementat prin Ordonanța de urgență nr. 7/2016, respectiv ca noile prevederi să se aplice începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență pentru toate proiectele de infrastructură transeuropeană de transport asupra cărora nu au fost emise avizele finale de către operatorul a cărei rețea de distribuție electrică este deviată/relocată în scopul implementării acestor proiecte, precum și
2. una prin care dispozițiile art. 121 alin. (71) – (75) să se aplice pentru toate contractele de achiziție publică încheiate, cu respectarea prevederile art. 121 alin. (1) – (7) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2003, cu modificările și completările ulterioare, între C.N.A.I.R. și antreprenorul general.

luc

#142
Noroc ca au început lucrările după 8 ani și au aflat și localnicii:

"Un grup de aproximativ 20 de săteni din Cărpinet a protestat vineri dimineaţă pe marginea DN76 Oradea – Deva împotriva intenţiei Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România de a amenaja o parcare pe terenuri despre care nu ştiau că le-au fost expropriate încă din 2012. Pentru că oamenii erau nervoşi şi ameninţători, a fost necesară intervenţia Poliţiei."

https://ebihoreanul.ro/stiri/scandal-in-carpinet-satenii-au-iesit-cu-furcile-sa-si-apere-un-teren-pe-care-ar-urma-sa-fie-construita-o-parcare-in-marginea-dn-76-157700.html

JohannDB

Ca de obicei, autoritățile "uită"...... de respectarea caracteristicilor "proprietății": posesia, folosința și dispoziția...  Deja de la momentul la care se "lansează" un plan (care nu se știe cât de real va fi, muți din  efemerii "decidenți" având visuri care mai de care), se face și o rezervare/blocare a terenului respectiv, de care proprietarul de drept ar trebui informat imediat....
  Așa se face că omul, se trezește că nu mai dispune după cum vrea de bunul lui, că nu-l mai poate folosi după trebuință, deși (mai) are proprietatea asupra lui.... Însă este bun de plată la taxe și impozite în quantum nealterat, bine mersi.... Cine să mai respecte, totuși, legile.....
   Aici o scurtă "teorie"... http://ionescusava.ro/despre-exproprieri-si-despagubiri

luc

Da așa e..

Am avut curiozitatea să ascult "vocea poporului" din video și cred că adevărul ar trebui să înceapă cu răspunsul la câteva întrebări:

1. Cum a ajuns să fie stabilită locația acelei parcări în intravilanul localității?
2. Cine sunt posesorii terenurilor vecine cu zona expropriată? Pentru ca nu-i așa o parcare în zonă e un bun prilej de business...

trifuhoria

Salut,

Doua intrebari despre exproprieri pentru autostrada (A10) desi cred ca se aplica general:

1.Daca la momentul exproprierilor efectuate in urma cu cativa ani pentru A10 in zona Sebes, majoritatea proprietarilor de terenuri au semnat ca sunt deacord cu suma inaintata de CNADNR (CNAIR) pentru mp de teren agricol, iar alti proprietari NU au semnat, cerand o reevaluare si un pret mai mare, care sunt urmatorii pasi pentru cei din urma? Persoanele in cauza nu au primit nici valoarea/mp propusa de guvern, nici altfel de raspuns. Unde credeti ca e problema/lipsa de informare? Care ar fi normal urmatorii pasi?

2. Daca un nod de autostrada taie o parcela (lunga si ingusta) in 2, evident, partea centrala fiind folosita la constructia autostrazii, rezulta 2 parti mici, din care una pe o parte a autostrazii, teoretic partea care inca poate fi lucrata din punct de vedere agricol, cealalta, in interiorul unor bretele, fara acces sau cu acces restrictionat. Pentru aceasta parte a 2-a, nu ar trebui sa existe expropriere?

Mersi mult anticipat pentru raspuns.

RaduG

Se poate confirma informația că proprietarii au fost despăgubiți cu doar 1000 de lei pe ha? Ar fi extrem de puțin.




Powered by API/PUM imgur uploader

RaduG

Îmi răspund singur  :lol:, prețul exproprierilor a fost de 2 lei/mp pentru extravilan și 72 lei/mp pentru intravilan:





Powered by API/PUM imgur uploader

Bacaoanul

Quote from: nenea_hartia on June 23, 2019, 05:40:54 PM
^ Are cineva idee ce se întâmplă cu oamenii expropriați? Adică, bun, primești banii pentru o casă nouă, dar n-o ridici cu una, cu două. Cauți mai întâi un teren, îți trebuie apoi proiect, cumperi materiale, construiești, trebuie să te branșezi la rețelele de utilități, poate dura ani. Unde stau oamenii aceștia între timp?
Da !

Esti instiintat ca in 30 de zile trebuie sa te cari din casa, intre timp buldozerele ajung in spatele curtii.
Nu ridici nici o casa noua ! Prostia ta a fost ca ai mai ridicat una intr-o tara care asta, dar statul roman s-a gandit ca pe acolo trebuie sa treaca un drum - interes national - ar zice unii " specialisti " de pe aici, pe care ti-o vor demola.
Deci nu ai timp de construit alte case. Daca ai noroc si guvernul intelege ca a exproria o locuinta nu este egal cu a expropria o tarla, atunci patesti ca mine, guvernul condus de CIUMA ROSIE, iti vireaza  o suma cam la 80-90%  din cea cu care se vinde o casa identica la pretul pietii in 2020. Nu mai conteaza ca din 2012 pana in 2020, preturile la case au crescut cu 30-40%. Esti multumit si cu atat,
Accepti suma, iei banii, faci credit la banca si cauti o alta casa, repede, facuta de un bisnitar, pardon, samsar, pardon dezvoltator imobiliar, in care sa te muti repede, pt ca in jurul tau, macaralele, buldozerele, zguduie pamantul, si inainteaza cu repeziciune.

Probabil asa se fac si in Germania exproprierile. Cu siguranta. "Specialistii " de aici ne pot confirma.

LefMarius

Ca idee, se poate observa unde am marcat cu verde, ca însăși, constructorii V.O - SC Tehnostrade au fost expropriați de "culmea" doar 2mp de teren din zona Letea Veche!

https://ibb.co/4jpDdYM
Reprezint infrastructura! Alătura-te printr-un click!
https://bit.ly/3uQoizJ