News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre exproprieri

Started by Ionut, August 11, 2015, 11:03:08 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander

#165
"Spulbera"... calitate jurnalistica maxima.
Despre cei care sunt literalmente spulberati pe DN2/E85 nu are sens sa vorbim, ca e ceva la ordinea zilei.  >:(

slartibartfast

^^^
E vorba de Artesana, ca să dăm un nume cunoscut mai bine, și pe care nu știu de ce Adevărul se ferește să îl scrie în articol, iar zona este pe lotul 1 Focșani-Bacău. Bine că mai devale, la Focșani, facem o buclă de mai mulți kilometri pentru ceva cu șanse mici de a exista în următorii 5 ani. Dacă dispare brandul ăsta de pe piață, e o pierdere destul de semnificativă. Până la urmă, unul din motivele pentru care construim autostrăzi e să impulsionăm viața economică, nu să îi dăm în cap.

mirceaeliade

QuoteVarianta CNAIR
        "Se exagerează. Este vorba de un viaduct care împarte terenul fermei. Ferma de vaci propriu-zisă nu este dărâmata, dar se presupune că autostrada va stresa animalele și nu mai poate fi considerată fermă bio", ne-a spus o sursă din Compania de Auzostrăzi (CNAIR). Aceeaşi sursă precizează că fermierul vrâncean a cerut prima dată despăgubiri de 30 milioane euro, solicitare respinsă categoric. Pentru că un proces cu o asemenea despăgubire îl obliga la plata unei taxe de timbru foarte mari, fermierul a mai redus din pretenţii cerând 13 milioane euro fără să se mai facă vreo auditare a afacerii.
        Cum nici reducerea de 3 ori a despăgubirilor nu a fost acceptată de CNAIR, fermierul a încercat să şantajeze compania prin blocarea Acordului de Mediu. "De aceea acum trei săptămâni au blocat Acordul de Mediu pe tronsonul Focșani-Bacău, depunând o contestație, care din fericire le-a fost respinsă", ne-a precizat sursa implicată în acest dosar.
        Acum singura variantă pentru fermier a rămas instanța, situaţie în care însă trebuie făcută o expertizare a business-ului afectat de construcţia autostrăzii. Potrivit datelor Ministerului de Finanţe, întreaga fermă are o cifră de afaceri anuală de 3 milioane euro iar profitul este foarte mic. Şi cum autostrada nu afectează complet activitatea fermei este foarte posibil ca despăgubirile stabilite de judecători să fie apropiate de cele oferite de CNAIR.

https://www.topiasi.ro/homepage/topiasi/26927-autostrada-a7-distruge-o-ferm%C4%83-bio-la-prima-strigare-s-au-cerut-desp%C4%83gubiri-de-30-milioane-euro,-%C3%AEn-pres%C4%83-s-au-revendicat-doar-13-milioane-euro-iar-statul-a-oferit-numai-30-000.html

alexandru_m

"întreaga fermă are o cifră de afaceri anuală de 3 milioane euro iar profitul este foarte mic. Şi cum autostrada nu afectează complet activitatea fermei este foarte posibil ca despăgubirile stabilite de judecători să fie apropiate de cele oferite de CNAIR."

Pe modelul "Don't you wish your girlfriend was hot like me" ar merge un "don't you wish sa nu iti fi omorat tot profitul, sa platesti impozit corect ca sa poti fi despagubit corect?"

pasadia

De parca ar fi greu de dovedit ca in urmatorii 10/20 de ani rata profitabilitatii ar fi crescut precum Fat-Frumos. Ca doar despagubirile se refera la profitul ce NU va fi realizat in viitor, nu la profitul ca il facusei sau nu in anii anteriori.

alexandru_m

#170
Pai profitul ala poate creste si el in anumite conditii. Daca in ultimii ani nu ai profit ca ai reinvestit tot profitul, atunci da. Te cred si accept ce zici tu. Dar daca la cifra de afaceri de 3 milioane (peste 1 milion, deci nu mai e IMM, deci plateste impozit 16% din profit) tu nu ai profit ca in fiecare an ai grija cu facturile, dar nici investitii nu ai, te rog sa imi explici tu de unde creste profitul ca Fat Frumos in anii ce vin.

2 mentiuni am de facut:

1. Argumentul "pai de la anul tai facturi pe tot" nu cred ca va putea fi folosit.

2. Ieri discutam cu un expert contabil despre cum se depun cererile de rambursari TVA in agricultura in asa fel incat sa pice controalele prin ianuarie-februarie. Sa nu deranjeze nici la recoltare, nici la insamantare, nici cand ar trebui sa ai stoc.  ;)

horatiu.cosma

ANSVA zicea anul trecut că pentru a menține certificările bio pentru fermă, trebuia o distanta minimă de nu știu câți km(în condițiile în care calea ferată e mai aproape și fără panouri fono produce mai mult zgomot decât ar face o autostrada cu panouri). Asta în evaluarea Consitrans ar fi însemnat mutarea traseului pe vreo 10km din traseul A7, extensie de timp de un an și ceva și o grămadă de bani in plus pe contractul lor.

Era nerealista aceasta modificare în contextul PNRR.

A rămas discuția referitoare la cuantumul despăgubirii și la întinderea terenului expropriat. In sensul că fie se expropriază strict terenul pentru autostrada la prețul din grila notarilor, fie se consideră afectarea integrală a fermei și se expropriază toată suprafața la prețul determinat de un evaluator. Se pare că au decis să meargă pe prima varianta (negreata de proprietar).

alecu26

Probabil din fuga de responsabilitate și sa decidă instanta.
Drumurile noastre POATE;

Dangento

Ca sa vezi ce coincidenta....si eu am aceeasi problema, DEZINFORMAREA.

Ca sa ne intelegem din capul locului, nu am nimic cu nimeni, nu vreau sa dezbat problema mea pentru ca, chiar si daca as detalia aici cazul, nu imi este de niciun folos. Nu asta urmaresc. Sunt oameni care au ca specialitate avocatura si acestia se vor ocupa.
Citesc forumul inca de la inceputurile lui, iar ulterior am facut si cont, dar nelucrand in domeniu nu am gasit ca este oportun sa speculez sau, cum fac multi, sa corectez ortografic sau gramatical greselile altora doar ca sa ma aflu in treaba.

Nu am atribuit cuvinte care nu au fost spuse nimanui. Doar am contrazis o afirmatie incorecta, "exproprieri suplimentare minore", "nimic semnificativ" si "Întreg culoarul autostrăzii e expropriat, din fiecare localitate", nimic mai mult.
Despre omul Horatiu Cosma nu stiam nimic, pana sa scrie acele propozitii nici nu stiam cine este Horatiu Cosma. Nu ma intereseaza oamenii ca persoana cu nume si prenume, ma intereseaza ce fac oamenii. Pe forum nu urmaresc o persoana ci urmaresc fapte.

  Nici macar nu inteleg de ce te-ai aprins asa.
  Dar pentru ca ai tot continuat nu pot sa nu te contrazic, repet, aflandu ma in situatia de a fi expropriat in zona UAT Clinceni. Nu vorbesc decat despre acest lot de A0, cel aflat in raza comunei Clinceni.

Sa o luam de la inceput dar pe scurt......

In anul 2021 am aflat de pe forumuri, de prin presa, despre exproprieri pentru A0, Am gasit si o harta neoficiala si destul de vaga ca si amplasament, m-am documentat mai in amanunt si pentru siguranta am timis si la MT pe formularul de contact, un mesaj, prin care am intrebat daca un lot cu un numar cadastral este in situatia de a fi expropriat. O luna mai tarziu am fost sunat de catre o avocata din partea societatii de avocatura Teaha & Fuzsi, care se ocupa de exproprieri pe lotul 3 sud. Poate si pe alte loturi, nu stiu. Le-am furnizat pe mail actele doveditoare ca sunt propretar pe acel lot si am primt tot pe mail o serie de documente prin care imi spun ca lotul la care fac referire va fi expropriat partial si au detaliat etapele care urmeaza a se intampla, anexa 1 cu planul de amplasament, anexa 2 din 28.01.2020 si Hotararea de guvern 354/2020. Asta s-a intamplat in 2021.
Pot sa pun aici documentele in cazul in care cineva nu crede. Citez aici cateva randuri din raspunsul atasat ca pdf cu antet semnaturi si stampila:


Stimate Domn,

Referitor la petiția formulată de dvs. cu privire la imobilele situate pe raza UAT Clinceni, jud. Ilfov,
identificate cu nr. cadastral xxxxx și respectiv, nr. cadastral xxxxx , suntem în măsură să vă informăm
după cum urmează:
1. Actele doveditoare ale dreptului de proprietate ce ne-au fost comunicate de dvs. le vom avea
în vedere cu ocazia prestării serviciilor privind emiterea hotărârii și a procesului-verbal de
stabilire a despăgubirilor.
2. Imobilele la care faceți referire sunt afectate de amplasamentul obiectivului de investiție
"Autostrada de centura Bucuresti, sector Centura Sud km 52+770 - km 100+900", fiind
individualizate la poziția nr. 880 și poziția 881 din Anexa nr. 2 la HG nr. 354/2020.
3. Pentru edificarea dvs. vă depunem anexat planul imobilelor suprapuse peste coridorul de
expropriere pentru a vedea modalitatea în care realizarea acestui proiect se suprapune cu
imobilele despre care faceți vorbire. – Anexa nr. 1
4. În ceea ce privește solicitarea dvs. de a fi informat cu privire la eventuale exproprieri
suplimentare asupra imobilului dvs. vă informăm că în cazul în care acestea vor avea loc, veți
fi notificat în conformitate cu prevederile art. 8 din Legea nr. 255/2010 urmând a fi parcursă
procedura prevăzută de lege.
5. Prin raportare la etapele procedurii de expropriere prevăzute de Legea nr. 255/2010 și HG nr.
53/2011, după emiterea Deciziei de expropriere și a întabulării coridorului de expropriere în
Cartea Funciară pe numele Statului Român și în administrarea CNAIR SA, subscrisa asociere
întocmesc documentațiile cadastrale individuale pentru toate imobilele afectate de
amplasamentul obiectivului de investiție, inclusiv pentru imobilele proprietatea dvs.
6. Pe această cale dorim să vă aducem la cunoștință că în ceea ce privește imobilele proprietatea
dvs. subscrisa am întocmit documentațiile cadastrale, acestea fiind avizate și recepționate de
către OCPI Ilfov.
7. Ca urmare a întocmirii documentațiilor cadastrale individuale pentru imobilele la care faceți
referire și a avizării și recepționării acestora de către OCPI Ilfov s-a procedat la analiza prin
comparare a datelor rezultate din documentațiile cadastrale individuale avizate de OCPI Ilfov
și cele din Anexa nr. 2 la Hotărârea de Guvern.
8. Având în vedere că datele din documentațiile cadastrale avizate de OCPI nu coincid cu cele din
Anexa nr. 2 la HG nr. 354/2020 sunt incidente prevederile art. 32 alin. 2 - 3 coroborate cu
prevederile art. 9 alin. 8 din Legea nr. 255/2010 care statuează faptul că atunci când ,,se
constată neconcordanțe între situațiile evidențiate în documentațiile cadastrale și
identificările inițiale ale imobilelor" prin grija expropriatorului se procedează
la
modificarea/rectificarea anexei la HG astfel încât situația juridică a imobilelor și a obiectivului
construit să corespundă în totalitate cu situația de fapt, în baza unui nou raport de evaluare.
9. După ce Guvernul României va emite Hotărârea de Guvern de modificare și completare a Anexei
nr. 2 la HG nr. 354/2020 pentru imobilele ale căror documentații cadastrale avizate și
recepționate de OCPI Ilfov prezintă diferențe față de datele prevăzute în Anexa nr. 2 la HG nr.
354/2020, se va proceda în conformitate cu prevederile art. 18 și următoarele din Legea nr.
255/2020, raportat la prevederile art. 14 și următoarele din HG nr. 53/2011. În acest sens, veți
fi notificat pentru a depune cererea de acordare de despăgubiri precum și documentele
justificative ale dreptului de proprietate.
10. La momentul la care se va organiza ședința Comisiei de analiză a cererilor depuse de către
persoanele expropriate constituită în baza art. 18 din Legea nr. 255/2010, veți fi notificat în
scris, prin poștă cu scrisoare recomandată și confirmare de primire pentru a vă prezenta la
sediul Primăriei UAT Clinceni în vederea semnării procesului-verbal și a hotărârii de stabilire a
despăgubirilor, documente obligatorii a fi perfectate pentru încasarea despăgubirilor.


Cu deosebită stimă,

Asocierea Topovia 2002 SRL – Stocad Proiect SRL –
,,Teaha & Füzesi" – SCA - "Portnoi și Asociații"- SPRL


Acum, legea exproprierilor in vigoare care poate fi consultata la https://lege5.ro/Gratuit/geztsmrxgm/legea-nr-255-2010-privind-exproprierea-pentru-cauza-de-utilitate-publica-necesara-realizarii-unor-obiective-de-interes-national-judetean-si-local 
zice cam asa:

SECŢIUNEA a 2-a
Etapa a II-a - Consemnarea sumei individuale şi afişarea listei imobilelor ce urmează a fi expropriate
Art. 7. - Modificări (1), Respingeri de neconstituţionalitate (1), Jurisprudenţă, Reviste (1)
După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, expropriatorul are obligaţia consemnării sumelor individuale reprezentând plata despăgubirii la dispoziţia proprietarilor de imobile, individualizaţi conform listei proprietarilor, aşa cum rezultă din evidenţele Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară sau ale unităţilor administrativ-teritoriale, afectaţi de prevederile prezentei legi, precum şi obligaţia afişării listei imobilelor ce urmează a fi expropriate şi care fac parte din coridorul de expropriere, anterior notificării proprietarilor.

Art. 8. - Jurisprudenţă, Reviste (1)
(1) Notificarea intenţiei de expropriere a imobilelor, precum şi lista imobilelor ce urmează a fi expropriate se transmit prin poştă către proprietari. Lista imobilelor se face publică prin afişarea acesteia la sediul consiliului local respectiv şi pe pagina proprie de internet a expropriatorului.
Jurisprudenţă

(2) În termen de 30 de zile lucrătoare de la data notificării prevăzute la alin. (1), proprietarii imobilelor cuprinse în listă au obligaţia prezentării la sediul expropriatorului, în vederea stabilirii unei juste despăgubiri.
Modificări (3), Jurisprudenţă, Reviste (3)

(3) Sumele individuale prevăzute la art. 7 pot fi suplimentate, prin hotărâre a Guvernului, la cererea expropriatorului, în situaţia modificării numărului de imobile necesar a fi expropriate, precum şi în orice alte situaţii, temeinic motivate, inclusiv pentru situaţia prevăzută la alin. (2).
Jurisprudenţă

SECŢIUNEA a 3-a
Etapa a III-a - Transferul dreptului de proprietate
Art. 9. - Jurisprudenţă, Reviste (3), Doctrină (2)
(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea datei prevăzute la art. 8 alin. (2), expropriatorul are obligaţia emiterii deciziei de expropriere.
Modificări (2), Jurisprudenţă, Reviste (1)

(2) Decizia de expropriere constituie titlu executoriu pentru predarea bunului imobil, atât împotriva celor expropriaţi, cât şi împotriva celor care pretind un drept legat de bunul imobil expropriat, până la soluţionarea definitivă şi irevocabilă a litigiului legat de proprietatea bunului imobil expropriat. Contestaţia asupra deciziei de expropriere nu suspendă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile în cauză.
Respingeri de neconstituţionalitate (1), Jurisprudenţă, Reviste (2)

(3) Decizia de expropriere se emite şi îşi produce efectele şi în situaţia în care proprietarii imobilelor cuprinse în listă nu se prezintă în termenul stabilit la art. 8 alin. (2), nu prezintă un titlu valabil sau nu sunt cunoscuţi proprietarii, precum şi în situaţia succesiunilor nedeschise sau a succesorilor necunoscuţi ori nu se ajunge la o înţelegere privind valoarea despăgubirii.
Modificări (1), Respingeri de neconstituţionalitate (1), Jurisprudenţă

Banner Lege5

Acest document poate avea modificări ulterioare. Cumpăraţi documentul în formă actualizată sau alegeţi un abonament Lege5 care permite accesul la orice formă actualizată, fără mesaje publicitare.

(4) Transferul dreptului de proprietate asupra imobilelor din proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice în proprietatea publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea expropriatorului operează de drept la data emiterii actului administrativ de expropriere de către expropriator, ulterior consemnării sumelor aferente despăgubirii.
Respingeri de neconstituţionalitate (1), Referinţe (1), Jurisprudenţă, Reviste (9), Doctrină (1)

(5) După efectuarea transferului dreptului de proprietate, expropriatorul solicită intabularea dreptului de proprietate asupra culoarului de expropriere în baza unei documentaţii întocmite pentru fiecare unitate administrativ-teritorială în parte, în conformitate cu dispoziţiile legale aplicabile. Ulterior operaţiunii de intabulare, expropriatorul are obligaţia de a începe lucrările într-un termen considerat rezonabil, în funcţie de complexitatea acestora.
Modificări (2), Respingeri de neconstituţionalitate (1), Jurisprudenţă, Doctrină (1)

(6) În vederea clarificării situaţiei juridice a zonelor afectate de expropriere, expropriatorul va întocmi documentaţiile cadastrale conform dispoziţiilor legale aplicabile.
Doctrină (1)

(7) În situaţia în care se expropriază doar o parte dintr-un imobil care nu este înscris în cartea funciară, pe baza măsurătorilor executate de expropriator se determină atât suprafaţa expropriată, cât şi cea neexpropriată. Numărul cadastral se acordă numai pentru suprafaţa neexpropriată.

Art. 10. -
În situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (3), persoanele îndreptăţite să solicite despăgubiri au posibilitatea de a face dovada dreptului de proprietate în faţa comisiei de verificare a dreptului de proprietate ori a altui drept real asupra imobilelor expropriate, potrivit prevederilor prezentei legi.


Citind cu atentie ambele inscrisuri, etapele nu prea se suprapun.


Sarind si peste asta, de atunci liniste totala. Ordonanta de guvern inca nu a fost scoasa, cu modificarea anexei 2 pentru UAT Clinceni. Intre timp, in luna iunie 2022, in discutie cu cineva de la primarie, aflu ca au fost trimise de la "centru", liste cu exproprieri suplimentare. Am intrat la d-na secretar al primarie Clinceni si am obtinut listele. Surpriza, exproprieri deloc minore pe toata lungimea traseului care apartine de UAT Clinceni si pe stanga si pe dreapta. Dupa cote, cam inca 8 metri latime, aproximativ.

La primarie nu cunosc pe nimeni, am fost pentru un fiscal si intreband cu tupeu jos la biroul de informatii am aflat asta.
Nici prima data in 2021 si de data asta nu am primit nimic oficial, o adresa sau ceva de la vreo autoritae a statului.

Decizia de expropriere corectata dimpreuna cu anexa 2 corectata, (in cea emisa in 2020 toate terenurile apareau ca extravilan, cand, de fapt majoritaea erau in intravilan - fapt recunoscut  si in adresa trimisa) si competata nu a aparut de atunci.


in concluzie, Horatiu Cosma sau altcineva, sustineti in continuare ca statul este proprietar se teren, totul este in regula, vina este exclusiva a grecilor si pot incepe lucrarile pe aceasta portiune?
Horatiu, sunt convins ca esti un om obiectiv, la fel ca pe vremea cand activai la Asociația Pro Infrastructură, iar acum din graba nu ai mai cules informatii recente.









dr4qul4

pe raza UAT Clinceni culoarul de expropriere este definit in totalitate pe geoportal. Din cate stiu eu, asta inseamna ca terenul a fost expropriat si trecut in proprietatea statului (si in administrarea CNAIR).
Eu zic sa te mai interesezi. Ori ti-au pus banii intr-un cont, ori A0 nu trece pe terenul tau (indiferent de ce a zis firma aia de avocatura)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Acum am înțeles. E o situație de "fiecare are dreptatea lui". Domnul Dan Surcel (dangento) expropriat deja este în situația nefericită de a nu-și putea lua deocamdată banii consemnați într-un cont pe numele dânsului deoarece apar unele diferențe între HG ul de expropriere și documentațiile cadastrale realizate de Fuzesi. Problema se soluționeaza printr-o nouă HG care sa rectifice aceste situații din HG ul inițial. Sunt foarte multe astfel de cazuri în țară pe toate proiectele și, din păcate, CNAIR le corectează într-un ritm nesatisfăcător. Însă în toată această perioadă de rectificare lucrările se pot desfășura pe terenurile expropriate, conform legii exproprierilor și acesta a fost subiectul discuției pe forum.

Cât despre lentoarea CNAIR in rectificarea unor diferențe în actele de expropriere îmi exprim toată simpatia pentru cei aflați în această situație neplăcută și condamn public acest fapt. Anul trecut am primit multe sesizări la minister pe această speță și am tot insistat la CNAIR și la prestatori să urgenteze corecturile astea, că nu e normal să aștepte oamenii ani de zile să își ia banii (pe Orăștie - Sibiu sau A2 încă mai sunt bani consemnați).

Cauza întârzierilor e faptul că s-au obișnuit cu presiune dinspre politic doar pentru HG-ul inițial care deblochează șantierul, nu și pentru etapele următoare care permit deblocarea banilor spre oameni. Nu înțelegeau in primele întâlniri de ce insistăm și pe HG-urile de corectare, "că șantierul merge".

Dangento

#176
Nici pe departe nu este vorba despre bani. Nu cazul meu am vrut sa il expun. Dupa cum am spus este mult mai complicat decat 2 loturi partial expropriate. Nu dezvolt pt ca asta nu intereseaza pe nimeni. Si inca o chestiune care merita mentionata, nu poate exista un cont cu sold pe numele cuiva cat timp nu s-a semnat un proces verbal intre expropriat si expropriator, prin care sa fie instiintat cel expropriat despre situatie si despre cuantumul despagubirilor, lucru care nu s-a intamplat pana acum. Statul a ars niste etape pentru ca poate, ce poti face?

Este vorba ca nu au fost inca indeplinite conditiile ca statul sa fie proprietar, asa cum ele sunt enuntate in legea exproprieri. Asta este, in opinia mea, si scaparea grecilor si motivul pentru care nu se poate rezilia contractul.Din acest motiv am citat o parte din ea.
Deasemenea sunt exproprierile suplimentare care sunt pe tot tronsonul, care nu au HG, alt motiv al grecilor sa nu lucreze.
Discutia despre asta era.

Teo

Discutiile vizavi de plata despagubirilor din exproprieri nu isi au locul.Traiesc intr-o zona unde s-au efectuat exproprieri pentru 2 autostrazi, un proiect de modernizare a cailor ferate si mai multe obiective de interes local. Daca se ,,misca bine" expropriatorul discutam despre 5 ani de zile, dar poate dura si 10. Mai ales ca aceeasi casa de avocatura a lucrat si la obiectivele de interes national din zona mea.

Ce nu se intelege e ca banii pot sa fie consemnati in conturi deschise pe numele expropriatilor din acte, dar pana cand se pot accesa efectiv de catre beneficiari sunt enorm de multe formalitati, care se pot desfasura mai repede sau mai incet. Fara a mai lua in calcul situatia celor care nu au succesiunile dezbatute, respectiv nu exista persoane in viata care sa aibe dreptul sa ridice banii si sa ii revendice propriu-zis. Oricum, in multe situatii sumele de bani sunt derizorii, avand in vedere valoarea/mp si suprafetele expropriate de la caz la caz.

Din punct de vedere al beneficiarului exproprierilor, din momentul emiterii hotararii de expropriere, afisarii listelor de imobile si proprietari expropriati, beneficiarul poate sa-si continue lucrarile pentru care a declansat exproprierea. Nu se asteapta pana cand primesc banii cei expropriati.


mirceaeliade

#179
Scriosteanu FB:
Quote𝗥𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗽𝗿𝗼𝗽𝗿𝗶𝗲𝗿𝗶 𝗮𝗱𝗼𝗽𝘁𝗮𝘁𝗲 𝗶𝗻 𝗚𝘂𝘃𝗲𝗿𝗻𝘂𝗹 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶
QuoteHOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea nr. 37/2021 privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada de centură Bucureşti", sector Centura Nord km 0+000 - km 52+770, pe raza localităților Săbăreni din judeţul Giurgiu, Dragomireşti-Vale, Buftea, Mogoşoaia, Baloteşti, Tunari, Dascălu, Ştefăneştii de Jos, Găneasa, Pantelimon şi Cernica din judeţul Ilfov
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
2.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind înscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului a unui imobil, în suprafaţă de 630 mp, trecut în domeniul public al statului şi darea în administrarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în vederea realizării de către Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. a obiectivului de investitie ,,Amenajare pasaj pietonal subteran - Intersecţie DN1 cu Str. Panduri (Predeal)"'
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
3.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind modificarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 404/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Autostrada de centură Bucureşti, sector Centura Nord km 0+000-km 52+770", pe raza localităţilor Afumaţi, Corbeanca, Dragomireşti-Vale şi Glina din judeţul Ilfov şi Joiţa din judeţul Giurgiu
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
4.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Drum Expres Craiova-Piteşti şi legăturile cu drumurile existente", aflate pe raza localităţilor Priseaca, Scorniceşti şi Tătuleşti, din judeţul Olt
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
8.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (zona Turda) şi Drum Naţional DN1 (zona Tureni)", aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
9.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Amenajare sens giratoriu la intersecţia DN 6 cu DJ 401A, în oraşul Bragadiru"
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
10.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 417/2017 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra-Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureș din judeţul Mureș" din cadrul obiectivului de investiţii "Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea", precum şi completarea anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 417/2017
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
39.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listel imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Drum expres Craiova-Pitești şi legăturile cu drumurile existente", Tronsonul 4
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
40.    HOTĂRÂRE DE GUVERN privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național Autostrada Focșani-Bacău", aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum și a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
41.    HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1232/2010 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică Autostrada Lugoj Deva
Hotărârea de Guvern a fost aprobată.
https://gov.ro/ro/stiri/informatie-de-presa-privind-actele-normative-aprobate-in-cadrul-edintei-guvernului-romaniei-din-19-decembrie-2022
Din lista lui Horatiu parca lipsesc:
- Autostrada A1 Sibiu – Pitești tronsonul 2 Boița – Cornetu prin Valea Oltului,
– Autostrada Sibiu – Făgăraș,