News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 75 Guests are viewing this topic.

cristi5

#50685
@nelu55 multumim de info! Daca drumul ar fi asfaltat decent la latimea de 6m permisa in acordul de mediu, si s-ar ameliora trecerea la nivel (lucrari minore in fond) cat crezi ca ar dura Holdea-Costeiu?

@voicul, da, ar fi o varianta de rezerva foarte valoroasa! Cand ai un "single point of failure" (DN68A Margina-Holdea) maresti enorm fiabilitatea sistemului adaugand un traseu alternativ prin cateva asfaltari. Cel putin pt turisme. S-ar putea sa apara si spontan aceasta varianta.

Quote from: tom_sawyer on December 23, 2019, 11:39:48 PM
S-a discutat in mai multe randuri pe topic,
paginile 3114-3123
pagina 2590 si urmatoarele
poze cu drumul pietruit spre cariera Costeiu de Sus: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg208735#msg208735
poze cu DC100: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.27105
multumesc mult @tom_sawyer! Am recitit discutia

Pe scurt
- @vancouver propune un drum nou, ca de obicei :)
- @cristi5 propune folosirea resurselor existente, tot ca de obicei :)
- multi colegi din teren ne arata poze, ca de obicei la noi pe forum, multumim!
- @frunzaverde a crezut ca drumul Holdea-Costeiu nu exista. @nelu55 ne-a spus de acordul de mediu pentru Costeiu-Holdea (latime 6m), e un drum de cariera pt cariera Costeiu
- @vancouver zice ca acolo nu e padure,  i-am demonstrat ca e padure, si inca una foarte sensibila!

Concluzia mea a fost ca sper sa nu ajungem sa ne dorim acest drum. Dar vazand actuala stare a MT si CNAIR, e foarte foarte posibil sa ajungem sa ni-l dorim.

Depinde foarte mult de Holdea-Costeiu. Acolo e cuiul asa ca multumim @nelu55 @bbk @JohannDB, @gruiarew sau cine are timp sa mai mearga sa se uite daca acolo poate fi asfaltat la nivel de DC.

Las aici relatia OSM, pt referinta. Dati click ca sa vedeti in detaliu traseul. Lungimea de 11km s-ar putea sa conteze mult, pt ca romanul se uita la distanta/combustibil.

https://www.openstreetmap.org/relation/9708089



Apropo de institutiile-dezastru MT si CNAIR. Ar fi mult mai ieftin daca s-ar folosi giratia Holdea pentru eliminarea unei sub-traversari si unei supra-traversari de pe LD2:



Dar vai, cine sa observe asta? Cine sa schimbe SF, AM? La noi astea dureaza cincinale intregi. Exproprieri, vai, pana ajunge la primul ministru sa semneze, vehiculele vor fi autonome... Si cum sa intre constructorul LD2/tuneluri pe LD3 sa se lege la giratia Holdea? Asta e deja stiinta spatiala

@gruiarew asta ar rezolva si conectarea "variantei DC" la A1 si DN68A. Si lungimea "variantei DC" s-ar reduce la un pic peste 10 km.

gruiarew

Nu știu ce să zic, eu-s mai Toma, n-o văd realizabilă. Având în vedere că nu-s în stare să plombeze, să nu mai zic de reabilitarea unui drum deja existent, care mai e și european. Să preia și să constuiască drum nou, turnat betoane și asfalt într-o zonă protejată (ce facem cu urșii?), alte AM-uri și AC-uri licitații, etc.

Nu mai insist cu DN68A, că se pare că-s singurul care crede că-i mai simplu și mai ușor din toate punctele de vedere de realizat.

De mers prin zonă, sincer, nu știu cum ajung, că nu mi-e în cale. În plus plouă, mașina e destul de joasă și n-am sânge să mă bag pe drumuri neasfaltate pe care nu am fost niciodată pe astfel de vreme.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

#50687
Ba insista cu DN68A, sunt doua solutii paralele. 

Eu nu vorbesc de drum nou, de turnat betoane, cel mult adaugat piatra pt intarit/indreptat. Vorbim exclusiv de vehicule usoare, tocmai din acest motiv, sa nu faci lucrari majore!

Tot drumul exista deja in teren, si tronsonul "critic" Holdea-Costei are AM si se poate parcurge cu Dacia 1300 chiar si neasfaltat. Cu minime ameliorari il va putea parcurge orice turism.

Costul ar fi o fractiune din pretul dotarilor inutile care se pun pe autostrazi (tot felul de senzori nelegati la nimic, parapeti supradimensionati, panouri antiorbire de care nu e nevoie nicaieri in lume etc)

nenea_hartia

@gruiarew: nu ești singurul, lărgirea și reabilitarea DN68A e cea mai simplă și logică soluție, sunt siderat că nimeni nu mișcă nimic în sensul ăsta, asta dovedește cât de jos poate fi nivelul celor din CxxxR. Decât să le plătim în continuare salariile, mai bine săpăm o groapă și îngropăm banii ăia direct.

cristi5

#50689
Da, macar serpentina Cosava ar merita o banda de urcare. Adica sa treaca de la standardul de DJ la DN.

Problema e ca traficul atras de LD3 si LD4 s-ar putea sa fie destul de intens. O largire de drum in conditiile astea ar fi un deranj major cateva luni. Dar clar ca e fezabil.

O sa vedem cum e traficul in saptamanile care vin. Si accidentele, sunt curios de ciocniri pe contrasens mai ales, si cate ore blocheaza traficul. Stiti ca eu sustin interzicerea depasirii (si pe DN si pe DC) mai putin a vehiculelor lente. Oricine rezista 15km (11 pe DC) pana la autostrada, si va putea depasi pe A1.

voicul

Nu cred ca o largire/reabilitare a DN68A ar fi mai grava ca o lucrare pe VO sau VP.
Intradevar va fi deranj, dar va merita, mai ales o posibila largire la 2+1 pe urcare.

SB76UFO

Nu spun ca o reabilitare a DN68A nu este necesara, dar as insista sa punem tunurile pe urgentarea inceperii lucrarilor (cu tot ce este necesar inainte de acest pas) la sectiunile D si E si bineinteles PiSi. Sincer nu mai sper sa apuc sa circul :crutches: pe PiSi cap-coada, dar macar de la Selimbar la Nadlac II. Ii rog pe toti de pe acest forum si din API, care au puterea si nervii necesari, sa puna presiune  :poke: pe cnair si mt
"Prostia este eternă și invincibilă"

tom_sawyer

#50692
@cristi5 &all: sa zicem ca drumul intre Holdea si Costeiu nu se va putea largi, ci doar asfalta (asta cred ca s-ar putea face de cele 2 primarii, sa asfalteze fiecare 2 km de drum).
Va ramane deci un drum de ~3 m latime asfaltat, ca si cel dintre Costeiu si Margina (DC100). Cu rampe, serpentine, ingust, dar e scurt, trece repede.

Oare nu s-ar putea ruta pe aici traficul (numai autoturisme) de pe sensul Holdea->Margina (ca ruta alternativa, adica sa fie permisa in continuare circulatia in dublu sens si pe DN68A) si sa se deschida "jumatate" din muzeul de 3 km de autostrada al lui Salini (sensul spre vest)?

Ar mai reduce din congestinonarea DN68A si s-ar putea desfasura si lucrari de asflatare/modernizare/largire fara sa afecteze la fel de mult traficul.

Cetatean

Marginea Holdea făcut rapid în regie proprie de DRDP, aduse 5-6 echipe de la DRDP urile din tara și executata lucrarea în săptămâni asa.
Dacă se poate nu de ceva sărbători, sau zile libere, dacă tot ne citiți.
Vorbim de 12-13 km.
Da, o sa fie horror, dar se poate. Lucrat non stop, cu închidere pe câte 1 km.
- asfalt, rigole, peticire orice, sa se meargă tipla
- toaletat vegetația pe toți cei 13-14 km
- marcaje și semnalizare făcute calumea
- acostament lățit și îmbunătățit pe toată bucata
- toate lucrarile astea de urgenta, fără licitații, ca acum au echipamente în dotare, în toată tara.

In interval de 1 an, făcut un proiect, licitație pentru latitre pe toate zonele unde se poate
As zice ca pe 50-60% din traseu se poate face asta. Oricum sunt zone unde trebuie ziduri de sprijin, consolidari etc și știind viteza cu care se executa lucrările...
Acum vreun an, doi, mi-a zis cineva ca se vorbea la nivel de DRDP Timișoara de lucrări pentru aceasta zona, s-au făcut și niște măsurători topo,studii de teren etc.
După cum se știe, nici măcar nu s-a făcut un marcaj calumea.
Păcat.

cristi5

@tom_sawyer Foarte interesanta ideea. Plus ca s-ar evita ciocnirile pe contrasens... sau nu, pt ca trebuie sa mearga localnicii din Cosava, Costeiu, Nemesesti...

E clar oricum ca DCul e o resursa. Si daca acordul de mediu pe Costei-Holdea scrie 6m nu vad de ce nu s-ar putea largi la 6 pt turisme.

rocklee

video cu drumul dintre simeria si holdea ...de pe canalul de youtube ..a lui razvan veina ... :)



si invers ... :D


bbk

#50696
Prima parte arată ce a rămas în urma celor de la Salini si cat de placut e cand ploua. Dc 100 Margina-Nemesesti-Costeiul de Sus, intersectia au a1 Lugoj-Deva lot2 final sectiune D


Aici avem o filmare Dc 100 Margina Costeiul de Sus intre a1 si Costeiul de sus



iar aici continuarea din sensul opus pana la padure

nelu55

Cristi5,daca drumul care leaga Holdea de Costeiu de Sus ar fi largit,asfaltat,mai niste podete,timpul de parcurs ar fi 10 min.Dar si asa cred ca ar fi doar un drum de vara.Iarna cu polei sau gheata,zapada,nu-l vad utilizabil.Dar ce facem cu Dc 100 ?

tom_sawyer

@bbk: ai cumva filmare si cu Holdea - Costeiu de Sus?

JohannDB

#50699
Piiiii...haaaaaaaa, frumoase gropuțe !! Păi în septembrie când am fost în zonă, era drumul "boboc".... Acum a mai....ofilit. !! Cap de drum și drum de țară, pe cine mai interesează iară (ca să aibă... rimă !!).... Mai jos așa arată ieșirea din Margina privită de pe podul pe care "va trece" DC100 peste A1 cu viitorul kilometru 422-421 spre Coșteiu....... La Anul și La Mulți Ani.... D-acu în colo !! Poza de jos, din septembrie "anus domini" 2019...


Powered by API/PUM imgur uploader