News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 89 Guests are viewing this topic.

pbh

"Nu mi se pare o prostie sa respecți mediul din care, de altfel, și tu faci parte."
Evident era o ironie vizavi de coincidenta (logica de altfel) a suprapunerii traseului autostrazii cu punctele de pe harta.
Sunt total de acord cu tine, trebuie protejate toate bogatiile acestei tari - cate au mai ramas - inclusiv fauna.
Sunt unele tari unde este o problema nationala datorita animalelor salbatice. Aici , in Suedia, tara cu cele mai putine victime pe sosele, cele mai grave accidente se datoreaza impactului cu animalelel salbatice.
Eu intalnesc pe drum, cel putin de 2 ori pe saptamana, caprioare, iepuri salbatici, elani sau bursuci. Si stau intr-o zona foarte populata dupa standardele suedeze. Este o placere sa am vizitatori in gradina, gen caprioare, iepuri si arici.

interesantul

Sunt sigur că s-a mai discutat... dar nu era mai simplu sa faca tronsonul Deva-Arad, decat sa se chinuie cu tunelurile si sa mai stam vreo 14 ani fara o legatura directa din centru tarii? Pe lunca Muresului nu aveau nevoie de tuneluri.
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

cristi5

#41582
Acolo e un defileu, defileul Muresului inferior.

Uita-te ce poduri si tuneluri se vor construi  pe CF, care a pastrat acel traseu. Cam 10 ani estimeza specialistii acolo.
http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=10/46.044/22.201/0

Plus ca si acolo ar fi aparut probleme de mediu mai ales cand e si CF si A pe acelasi culoar. De coordonarea dintre cele 2 proiecte (CFR si CNAIR) ce sa mai vorbim (s-a facut pana la urma in zona Mintia-Ilia)

Poate-si mai aminteste cineva de ce A1 a luat-o spre sud, daca bine-mi amintesc ideea a fost sa mearga A1 pe la Timisoara.

Poate era mult mai ieftin de dublat si consolidat si CF pe la Holdea, decat proiectul-mamut pe valea Muresului. Dar la CFR, anii de glorie 1970-1990 sunt prea inradacinati in mentalul colectiv, thinking outside that box e complicat. Si acum ghici ce urmeaza in planurile CFR: dublat Arad-Caransebes... Paralel cu miliardele de pe valea Muresului.

Tunelurile nu sunt asa o problema dar:

1) la noi pe rutier nu exista expertiza. Cum sa verifici si sa manageriezi proiectul daca n-ai cu cine? Cu dinozaurii din IPTANA falimentara mutati in CNAIR? Romania are mari probleme la proiectare, pe piata au ramas vreo doua firme care mai vor sa lucreze cu statul. Ne plangem de pregatirea proiectelor dar cine sa le pregateasca?

2) politicul vede costul tunelului si se gandeste ca trebuie sa finanteze lucrarea de la bugetul de stat (urmand sa deconteze mai tarziu de la EU), plus co-finantarea unui cost pe km mult mai mare (aparent) decat un mega-debleu, plus faptul ca mananca bani POIM de la alte proiecte (apropo, CFR a primit finantare la mega-tunelurie Apata-Cata pe planul Junker, CNAIR a pierdut si trenul asta). Dupa toate astea incepe ezitarea multi-anuala si invarteala in jurul cozii si excursiile "las ca rezolv io" gen Cuc la Bruxelles de unde se vine cu coada intre picioare

O solutie la problema 2 e executarea unei singure cai de tunel mai intai, pt ca traficul (la Holdea cel putin) nu cere mai mult. Dar vai,  cum sa imparti executia in 2 proiecte, ar fi prea mult de lucru la caietul de sarcini, mai bine facem ceva de care nu avem nevoie, pe bani europeni si nationali pe care i-am putea utiliza cu mult mai mult folos in alta parte (A8 anyone?)

Despre trafic, atentie ca Jaspers a cerut refacerea studiului de trafic pt PiSi. S-ar putea sa ajunga si acolo o cale de tunel pentru inceput. Judecand dupa actualul DN7 care se blocheaza la obstacole dar nu ajunge niciodata in ambuteiaj general, nu m-ar mira.

voicul

^A are rol economic in general.
Intre Deva si Arad ai Savarsin-ul mai important.
Pe traseul actual ai legat Timisoara si Lugoj-ul de tara.

Diferenta de km e mica intre cele 2 trasee si va deveni si mai mica (nu cu mult) odata cu LD2 - LD4.

udar

Mai ai si Lipova pe Arad -Deva, dar pe dincolo mai este si Faget...asa ca discutia asta a tot fost si varianta aleasa este cea mai buna.

Trimis de pe al meu SM-A300F folosind Tapatalk


adiarc

eu cred  ca e f.bine ca vor trebuii sa faca o groaza de tuneluri....pe langa protejarea faunei ,ma dezgusta mutilarea mediului datorita incompetentei si fugii de raspundere a cnair......adica ciopartirea naturii de la Soimus,Aciliu,dealul Sacel inainte de tunel......nici in vecii vecilor nu autorizam altceva decat tunel.....cu costuri mai mici pe termen lung si cu mai putini bani pierduti din fonduri europene
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Quest

Quote from: cristi5 on July 15, 2018, 10:44:08 AM
(...)
Poate-si mai aminteste cineva de ce A1 a luat-o spre sud, daca bine-mi amintesc ideea a fost sa mearga A1 pe la Timisoara.
(...)

Chestiunea asta tot revine din cauza felului in care arata serpuirea A1 pe harta, ca si cind s-a tras in jos A1 catre TM. In fapt lucrurile au stat in felul urmator: initial culoarul IV pan-european mergea in zona pe relatia Szeged-Cenad-Timisoara-Lugoj (intrucit 2 tari vecine isi leaga prin infrastructura cele mai relevante orase care fac un tandem in zona granitei comune). De la Lugoj, culoarul se bifurca mai departe in ramura nordica (Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti), si ramura sudica (Severin-Craiova-Alexandria-Bucuresti).

Statul Roman a considerat ca un asemenea traseu ar izola Aradul, asa incit au decis tragerea in sus a culoarului, au discutat si cu ungurii, care au fost de acord cu renuntarea la trecerea frontierei pe la Cenad, intrind in ecuatie tandemul Csanadpalota-Nadlac. Asa a ajuns A1 sa para trasa in jos catre TM. In fapt, dupa Arad ea coboara in jos ptr a deservi cel mai important oras al acestei zone de tara si ptr a se incadra in culoarul european stabilit, cu bifurcatia de la Lugoj in cele 2 ramuri mentionate.
Common sense will get you far !

rocklee

imagini din seara aceasta 15.7.2018 ora 21.15.... din zona baraj mintia ...viaductul 2 bejan ...

imagini de la baraj   asternut cateva straturi de material peste noul dj...  reabilitat si relocat




















Powered by API/PUM imgur uploader


rocklee

imagini cu viaductul 2 bejan cu grinzile finalizat de ridicat si cu culeia dinspre deal ...






































Powered by API/PUM imgur uploader


Tavi

De ce nu au demontat inca schela de la ultima rigla?


Io

Quote from: Tavi on July 15, 2018, 10:56:55 PM
De ce nu au demontat inca schela de la ultima rigla?

Spuneau colegii ca e prea proaspat turnata si ca asa se face, ea poate fi incarcata cind are sustinerea aferenta. Probabil ca e o chestiune de zile.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Tavi